Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla

Vierailija
02.04.2018 |

En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!

Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️

Kommentit (342)

Vierailija
321/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi monet ammattiurheilijat karppaavat, koska silloin ei lopu puhti kesken pitkän matkan.

Jos VHH omalla kohdalla epäonnistuu, niin kannattaisi tehdä kaksi asiaa. Ensin varmistaa, ettei ole tehnyt mitään aloittelijoiden tyyppivirheitä, kuten liian vähäinen rasvan käyttö. Sen jälkeen kannattaisi selvittää, onko taustalla mahdollisesti jokin piilevä sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta. Itselläni jälkimmäinen oli syynä siihen, ettei paino pudonnut kuin hyvin tiukalla ruokavaliolla ja pienetkin lipsumiset aiheuttivat pitkät jumit.

Kolesterolia ruuassa ei kehota välttämään nykyään edes virallisterveelliset asiantuntijat, joten joidenkin kirjoittelijoiden kannattaisi päivittää tietonsa. Enemmistö virallisterveellisistä turkijoista ovat, (coca colan yms. kumppaneiden rahoituksesta huolimatta), myöntäneet, ettei maitorasva tai "kova" eli eläinrasva yleensä ole epäterveellistä.

Syön koko ajan tiukemmin ja tiukemmin eli vähemmän ja vähemmän hiilaria sitä mukaa, kun opin, mikä omalle elimistölle sopii. Olen liittänyt ketokarppaamiseen myös pätkäpaastoilun.

Ja aloittajan kanssa samoilla linjoilla: Sanos muuta!

Oli melko lailla vapauttavaa tajuta, että laskiasipullasta voi syödä kermat ja mantelit ja jättää mauttoman pullan väliin, leivästä vain leivänpäälliset, pitsasta vain päälliset, hampurilaisesta vain sisus, vaikka en sellaiseen ole joutunut turvautumaan VHH:lla. Ei enää ikinä pakkopullaa!

Vierailija
322/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te karppaajat sitten syötte kun tekee mieli pizzaa? Jotain ällöä karppaus pitsapohjaa vai ihan tavallista? Otatte pitseriassa aina kebabin salaatilla?

Entä kun tekee mieli leipää? Syöttekö tavallista leipää vai alatteko tekemään jotain manteli/kananmunaleipiä? Yhteen aikaan karppausvillityksen aikaan kauppa pursusi leipiä, joissa oli olevinaan vähemmän hiilareita. Joillekin karppaajille mikään leipään viittaavakaan on suuri kauheus.

Ei paljon innostaisi syödä mitään salaattitortilloja. Leivonnaiset ovat poikkeuksetta melko pahoja, jos niihin ei käytä sokeria (hiilareita), vaan jotain mitä lie stevioita.

Ja kyllä se vaan on fakta, että joidenkin maha ei toimi karppauksella. Rasvan lisäys aiheuttaa epämukavaa tunnetta, maha hylkii isoa määrää rehuja ja ruoansulatukseen tulee ongelmia. Ei ole sattumaa, että karppausbuumi kuihtui kukoistuksensa jälkeen suuresti.

Sepä se oikeastaan on, kun ei tee enää juuri mieli pizzaa ja leipää. Italialaisessa ravintolassa tilaan caprese salaatin tai muun salaatin, tai riippuen mitä listalla on, jokin kala-annos tai keitto. Leipää ei oikein ole tehnyt mielikään, mutta jos tekisi, niin ruokavalioon mahtuu kyllä vaikka päivittäinen siivu ruisleipää jos ei nyt ihan ketoosissa vedä. Ja sille leivälle sitten voita ja kermajuustoa :) Esimerkiksi hotellien aamiaisbuffassa en itse ota leipää, mutta syön leivän päällisiä: kurkkua, tomaattia, juustoa, lohta, leikkeleitä. Siemennäkkäriä oon tehnytkin joskus ennen VHH:ta ja se sopisi ihan ok tähän ruokavalioon. Kunnollista siemennäkkäriä ei valitettavasti oikein kaupoista saa. Pidän itse hiilarit noin 60 grammassa per päivä tai sen alle ja itse asiassa tuohon mahtuu jo aika paljon kaikenlaista syötävää.

Tämäpä tämä, kun ei tee mielikään leipää. Miksi pitäisi, päällisethän ne siinä ennenkin oli se juttu :) Ranskanpullaleipää, kuivaa sämpylää tai hampaita irrottavaa jälkiuunileipää, juu ei kiitos. Samoin tavallisesta pitsäpohjasta tai hampparisämpylästä tulee niin vetämätön fläsäolo ja maha turpoaa, joten ei tuota ongelmia jättää noita pois. Kumma, et ajatellaan usein, että tässä joudutaan kynsin ja hampain luopumaan eri jutuista. Ei. Monet eivät edes laihduta, vaan ovat huomanneet että viljat ja sokeri saavat voimaan huonosti ja vähän kuin kokemuksen kautta jättämällä eri ruoka-aineita pois, huomanneet mistä se hyvä olo tulee. Sen jäkeen ei halua edes syödä sitä, mikä saa sinut voimaan huonosti. Ei se sen kummempaa ole. Itse huomaan, että vatsakin toimii säännöllisesti ja "puhtaasti" (kirjaimellisesti, ei juuri tarvi paperia tuhlata vessassa kakkoshädälläkään), kun syön vhh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vhh:laiset tietoisia siitä miltä näytätte sisältäpäin?

Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita

Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.

Mä käyn rankemmassa pilateksessa, harrastan vesijuoksua ja -jumppaa vhh:lla. Kaveri juoksee maratoneja ilman ongelmia alakarppina. Kumma juttu:)

Mulla taas ei toimi. Palautumista varten tarvitsen hiilareita, joita syön pääosin bataatin, riisin ja kauran muodossa. Kyllä huomaan treenissä ja unessa, jos en hiilareita saa. Ja kokeiltu on treenata alakarpilla. Aluksi onnistu tosi hyvin, mutta parin kuukauden päästä alko palautuminen takkuamaan.

Lisäksi olen huomannut, että iltapuuro tuo (minulle) paremman unen.

Hyväkarpit voi syödä puuroa ja hedelmiä, jopa riisiä ja perunaakin. Joten mikä ongelma noudattaa vhh:ta? Ei tarvise vetää alakarpiksi kun voi hyvin elellä hyväkarppina. Ohis.

Millä tavalla se sitten eroaa ihan tavallisesta ruokavaliosta? Tuohan on ihan normaali suositusten mukainen ruokavalio, ei sielläkään käsketä syömään sokeria ja karkkia ja pullaa.

Minulla eroaa niin, että peruna ja viljaosio on pienempi kuin virallisessa ja rasvaa puolestaan enemmän ja laadultaan erilaista. Herkkuosion yritän pitää virallista pyramidia pienempänä ja vältän sokeria mahdollisimman paljon, mutta en tee siitä ongelmaa. 

Vierailija
324/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita

Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.

Mä käyn rankemmassa pilateksessa, harrastan vesijuoksua ja -jumppaa vhh:lla. Kaveri juoksee maratoneja ilman ongelmia alakarppina. Kumma juttu:)

Mulla taas ei toimi. Palautumista varten tarvitsen hiilareita, joita syön pääosin bataatin, riisin ja kauran muodossa. Kyllä huomaan treenissä ja unessa, jos en hiilareita saa. Ja kokeiltu on treenata alakarpilla. Aluksi onnistu tosi hyvin, mutta parin kuukauden päästä alko palautuminen takkuamaan.

Hyväkarpit voi syödä puuroa ja hedelmiä, jopa riisiä ja perunaakin. Joten mikä ongelma noudattaa vhh:ta? Ei tarvise vetää alakarpiksi kun voi hyvin elellä hyväkarppina. Ohis.

Millä tavalla se sitten eroaa ihan tavallisesta ruokavaliosta? Tuohan on ihan normaali suositusten mukainen ruokavalio, ei sielläkään käsketä syömään sokeria ja karkkia ja pullaa.

No se rasvan määrä ja laatu! Vhh:lla syödään paljon enemmän rasvaa kuin normaali suositusten mukaan.

Vierailija
325/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se rasvan määrä ja laatu! Vhh:lla syödään paljon enemmän rasvaa kuin normaali suositusten mukaan.

No paljonko syöt rasvaa E%:na? Taitaa suurin osa vhh karppaajista mahtua ihan hyvin virallisiin ravitsemussuosituksiin.

Vierailija
326/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antioksidanttiklinikka tuntuu liian kalliilta, käykää vaikka täällä www.elinvoimaa.fi ensin tsekkaamassa johtuuko olo ravinnepuutoksista tai hiivasta tai ravinnosta. Lääkkeet vasta viimeisenä vaihtoehtona. 

Vierailija
327/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antioksidanttiklinikka tuntuu liian kalliilta, käykää vaikka täällä www.elinvoimaa.fi ensin tsekkaamassa johtuuko olo ravinnepuutoksista tai hiivasta tai ravinnosta. Lääkkeet vasta viimeisenä vaihtoehtona. 

Sorry, väärä ketju.

Vierailija
328/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljonko syöt rasvaa E%:na? Taitaa suurin osa vhh karppaajista mahtua ihan hyvin virallisiin ravitsemussuosituksiin.

Hyväkarppina söisin 150g rasvaa, 100g hh ja 70 g proteiinia. Nyt alakarppina syön 165-200 g rasvaa, 30-50 g hh ja 70 g proteiinia. Suosin pääasissa eläinrasvaa, fileen ja paistin sijaan rasvaisia ruhonosia, sisäelimiä, luuydintä, syön jugurttini ja juustoni täysrasvaisena, käytän kahvissa ja ruoanlaitossa kuohukermaa, voita margariinin sijaan, paistan kookosöljyllä ja salaatinkastikkeen pohja on oliiviöljy.

Normaalisyöjä on hiilaripolttoinen, vhh syöjä on rasvapolttoinen. Siinä se ero.

Vierailija
329/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla eroaa niin, että peruna ja viljaosio on pienempi kuin virallisessa ja rasvaa puolestaan enemmän ja laadultaan erilaista. Herkkuosion yritän pitää virallista pyramidia pienempänä ja vältän sokeria mahdollisimman paljon, mutta en tee siitä ongelmaa. 

Olisi kiva, jos joku joskus linkkaisi sen kohdan virallisterveellisistä suosituksista, missä sanotaan herkkuosion ja lisätyn sokerin vähimmäismäärä.

Vierailija
330/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväkarppina söisin 150g rasvaa, 100g hh ja 70 g proteiinia. Nyt alakarppina syön 165-200 g rasvaa, 30-50 g hh ja 70 g proteiinia. Suosin pääasissa eläinrasvaa, fileen ja paistin sijaan rasvaisia ruhonosia, sisäelimiä, luuydintä, syön jugurttini ja juustoni täysrasvaisena, käytän kahvissa ja ruoanlaitossa kuohukermaa, voita margariinin sijaan, paistan kookosöljyllä ja salaatinkastikkeen pohja on oliiviöljy.

Normaalisyöjä on hiilaripolttoinen, vhh syöjä on rasvapolttoinen. Siinä se ero.

Aika kamalalta kuulostaa. Minä syön jokseenkin välimerellisesti. Kasviksia, kalaa, oliiviöljyä, juustoja. Rasvaa on varmasti enemmän kuin virallisterveellisessä, mutta lähempänä minun ruokavalioni on virallisterveellistä kuin tuota sinun eläinrasvahöttöäsi.

Vierailija
331/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tuo jollekin sopii. Ite yritin vhh:ta puolisen vuotta pari vuotta sitten. Vaan se on ihan liian orjuuttava ruokavalio mulle. Havaitsin että se sopii vain jos jaksaa sitoutua siihen loppuelämäkseen ilman lipsuilua. Ei sallia satunnaistakaan kakkua juhlissa tai joskus harvoin limsaa tms hyvää.

Lopputulemana ne kilot mitkä laihduin, tuli korkojen kera takas jos yhtään ikinä antoi välillä itsensä hellittää juhlissa tms. Luovuin koko jutusta kun huomasin lopulta vain lihoneeni pitkällä tähtäimellä. Kun ne lipsunnat sen kaiken syö rasvasinta mahollista juttua aina juttuun yhdisti niin lopputulema oli kiloja vain lisää. Vhh ei salli minkään tason joustoa edes harvoin juhlissa, hyöty ruokavaliosta katoaa heti.

Minä olen parhaimman ja pysyvimmän laihtumisen saavuttanut ilman kitukuureja päätymällä syömään maalaisjärkisesti noudattaen periaatetta että mitä vaan saa syödä kun syö kohtuudella. Joskus saa nauttia juuri siitä kaikkei epäterveellisimmästäkin herkusta kun vaan on kohtuus.

Joudun keliakian takia jo valmiiksi olemaan aina tarkka ruokani suhteen, vhh:n yhtäläinen orjuuttavuus ilman mitään hyvää mistä eniten nautin oli liikaa :P kitukuuritkin on olleet miellyttävämpiä, niissä kroppa ei sentään sakota lisäkiloilla jos lipsahti vaan riitti että oli seuraavana päivänä taaas tarkempi.

Taisit sitten lipsua ihan jatkuvasti. Mä olen nyt arjessa ollut puoli vuotta vhh:lla. Juhlissa syönyt ihan mitä mieli tekee. Nyt pääsiäisenä esim söin suklaamunan ja pari kertaa mämmiä. Lisäksi kylässä palan kakkua. Paino on pudonnut melkein kymmenen kiloa. Aaumulla vaaka näytti 700 g plussaa (nestettä) ja kyllä se parissa päivässä häviää, nyt kun on taas arki.

En suinkaan jatkuvasti, vaan kuten sanottua lähinnä juhlissa ja joskus kun teki mieli jotain mistä itse nautin. Kerran tai kaksi kuussa? En nauttinut noista täällä vhh:n ruokavalioon soveltuviksi maistuvista herkuista, eivät maistu minusta hyvälle. Moni sanoo tällä että mielihalut aiempiin herkkuihin katosi kokonaan. Mulla ei. Nälkä tms kyllä katosi eli sinänsä ihan toimiva systeemi jos jaksa aolla itselleen orjallisen tiukka ja jaksaa syyä ruokaa josta ei nauti. Mielihalut oli koko ajan taustalla jäytämässä mieltä vaikka nälkä ei niin ollutkaan. Olo oli sen takia aika apea usein, ei nuo vhh-herkut vaan maistu mulle oikein, niistä ei saa sitä samaa mielihyvää.

No sitten ne mielihalut johtu kyllä ihan jostain muusta, kuin ruokavaliosta. Ehkäpä olet tottunut lohduttamaan itseäsi herkuilla? Hallitsemaan stressiä syöpöttelemällä?

Vierailija
332/342 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi myös turhan hiilarin jättäminen mutta mietityttää ensinnäkin se, voisinko edelleen syödä työpaikan ruokalassa ja saisinko hiilarit tarpeeksi alas maidottomalla ja munattomalla kasvisruualla. En siis syö lihaa, kanaa, munaa enkä meijerituotteita. Kalaa syön. Työmaaruokalassa on poikkeuksellisen hyvä palvelu: siellä on aina myös vegaanista ruokaa, jota otan, ellei tarjolla satu olemaan munatonta ja maidotonta kalavaihtoehtoa. Ruokalan kasvisruuassa ei vain aina ole kovin paljon proteiinia, vaan hiilaria riittää.

Kasvikunnan tuotteista esim. pavuissa ja linsseissä on paljon proteiinia mutta niin niissä on hiilihydraattiakin. Lisäksi kasvissyöjälle täysjyvävilja on tärkeä raudan lähde. Onnistuisiko vhh silti? Jotenkin epäilen.

Onko tässä nyt kyse siitä, että syöt hiilarituotteita niiden sisältämän proteiinin vuoksi? Ainakaan perunaa ja pastaa et syö proteiinin vuoksi. 

Minä syön löyhää vhh:ta (silti paino pudonnut lähes huomaamatta 9 kg puolessa vuodessa) ja saamieni ohjeiden mukaan kasvisten hiilareita ei lasketa kuin perunasta, pastasta, riisistä ja viljoista (niiden määrä istumatyötä tekevällä naisella alle 100 g/vrk). 

No pavuissa esimerkiksi on aika merkittävä määrä hiilaria suhteessa proteiiniin. Suhde on noin 3:1 (hiilarit/proteiinit), kun äkkiä googletin parin eri pavun makrot. Niistä kertyy päivän hiilarimäärä aika äkkiä.

Vierailija
333/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko yhtään kiloa pudonnut?

Vierailija
334/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa! Kuinka nopasti paino putoaa? Kuvailkaa joku yhden päivän ateriat.

Laitan tähän eiliset ruuat. Valinnanvaraa on kuitenkin paljon, joten samanlaista ruokaa ei tarvitse syödä joka päivä.

Aamu: sardiinia purkillinen, herneversoja, punajuuripaistosta

Päivä: juures-juustokeittoa

Ilta: paistoin pannulla voissa jauhelihaa ja kasviksia, jälkkäriksi kermavaahtoa, jossa marjoja.

Kahvia juon, jos väsyttää (kerman kera)

Tuohan perustuu pelkästään kaloreihin.

Aamiainen n.150 kcal

Päivä noin 120 kcal

Ilta noin 550 kcal

Eli yhteensä noin 820 kcal. Kyllähän noilla kaloreilla laihtuu jos edes pysyy pystyssä.

Vierailija
335/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh perustuu juuri kaloreihin. Kun syö paljon proteiinia, ei ole mielihaluja ja nälkä pysyy loitolla.

Ne sitten jotka syövät vain kermaa ja ihraa, hämmästelevät mikseivät laihdu.

Vierailija
336/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi kituuttajat edes ymmärrä hyvän ruuan päälle :D:D

Shepherd's pie kukkakaalimuussilla, hyvin maustettua broileria kesäkurpitsa-pannukasvispaistoksella, kaalilaatikkoa, hirven/peuran/poron sisäfilettä tai patapaistia uunijuureksilla tai vaikka palsternakkapyreellä, kuhaa/siikaa ja lämmin salaatti tai uppomunia, vitello tonnato, tagliataa ja rucolaa, kesäkurpitsasosekeittoa, savulohta, graavilohta/-siikaa, lohiviettelystä, vasikan picanchaa salaatilla, kermahaudutettua hapankaalia ja tuoremakkaraa, hapankaaligulassia.....

Tuossa nyt ihan pari ruokaa. Ei noi kovin huonolta vaikuta?? Ainakin meidän perhe tykkää kovasti

Vierailija
337/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa! Kuinka nopasti paino putoaa? Kuvailkaa joku yhden päivän ateriat.

Laitan tähän eiliset ruuat. Valinnanvaraa on kuitenkin paljon, joten samanlaista ruokaa ei tarvitse syödä joka päivä.

Aamu: sardiinia purkillinen, herneversoja, punajuuripaistosta

Päivä: juures-juustokeittoa

Ilta: paistoin pannulla voissa jauhelihaa ja kasviksia, jälkkäriksi kermavaahtoa, jossa marjoja.

Kahvia juon, jos väsyttää (kerman kera)

Tuohan perustuu pelkästään kaloreihin.

Aamiainen n.150 kcal

Päivä noin 120 kcal

Ilta noin 550 kcal

Eli yhteensä noin 820 kcal. Kyllähän noilla kaloreilla laihtuu jos edes pysyy pystyssä.

Millähän tavalla pystyt kalorit tietämään? Eihän tuossa rasvoista mainittu mitään ja vhh-ruokavaliossa kalorit tulee rasvasta.

Vierailija
338/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh perustuu juuri kaloreihin. Kun syö paljon proteiinia, ei ole mielihaluja ja nälkä pysyy loitolla.

Ne sitten jotka syövät vain kermaa ja ihraa, hämmästelevät mikseivät laihdu.

Vhh-ruokavaliossa ei syödä paljon proteiinia.

Vierailija
339/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi kituuttajat edes ymmärrä hyvän ruuan päälle :D:D

Shepherd's pie kukkakaalimuussilla, hyvin maustettua broileria kesäkurpitsa-pannukasvispaistoksella, kaalilaatikkoa, hirven/peuran/poron sisäfilettä tai patapaistia uunijuureksilla tai vaikka palsternakkapyreellä, kuhaa/siikaa ja lämmin salaatti tai uppomunia, vitello tonnato, tagliataa ja rucolaa, kesäkurpitsasosekeittoa, savulohta, graavilohta/-siikaa, lohiviettelystä, vasikan picanchaa salaatilla, kermahaudutettua hapankaalia ja tuoremakkaraa, hapankaaligulassia.....

Tuossa nyt ihan pari ruokaa. Ei noi kovin huonolta vaikuta?? Ainakin meidän perhe tykkää kovasti

Missä kohtaa nuo mainitsemasi ruoat ovat muka vähähiilihydraattisia? Hyvältä kyllä kuulostaa, mutta ei onneksi ole mitään vhh-dieettiruokaa.

Vierailija
340/342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin monella kolesteroli-, sokeriarvot ja verenpaineet muuttuu normaaliksi vhh ruokavaliolla jos aikaisemmin ollut ongelmia.