Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät pysty ihmissuhteisiin/parisuhteisiin?

Vierailija
02.04.2018 |

Minulla menee aina kaikki alkavat tapailujutut pieleen ahdistuksen takia. Pelkään varmaan nii paljon arvostelun kohteena olemista ja sen kautta hylkäämistä. Tapailu kerrat ovat aina ikään kuin olisin estradilla ja minua arvioidaan. Jännitän ja tunteet ja aivot aivan lukossa. Vasta jälkikäteen kun juttu on menetetty ymmärrän, että mieshän oli oikeasti ehkä jopa kiinnostunut kun jne.

Rankka lapsuus on tehnyt sen, etten selkeästi rakasta itseäni ja minuus on kiinni muiden arvostelusta ja palautteesta. Olen täysin rikki sisältä ja hyvin hauras. Tajusin taas yhden jutun mennessä pieleen, että en voi enää ryhtyä mihinkään ennen kuin olinnoikeasti rakastamaan itseäni ja hyväksyn itseni. Pidän puoleni. Se oli ihana oivaltaa, että mikä minussa mättää. Kaikki kaverisuhteet menneet, eikä ketään naispuolista jolle avautua miesjutuistakaan.

Onko teitä muita samanlaisia? Onko reilu 30v enää toivoa kasaamaan itsestään eheä ihminen?

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :)

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivi miinustaja löysi sisäisen itsensä ;)

Hihi ;)

Sinkkumies

Vierailija
62/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis täh? Jos kohdellaankon kauniisti, olen sen itse ansainnut, koska en ole valinnut olla se sika, joka voisin valita olla. Se ei toki tarkoita, että itse voisin hyvin, tai minua autettaisiin siinä, etten voi hyvin."

Täh Täh. Puhut noidankehästä, josta et edes HALUA päästä ulos. Tykkäät rypeä siinä, kuin porsas. Ehkä oletkin vain pelkkä porsas?

Sinkkumies

En oikeastaan ymmärtänyt tästäkään kirjoituksestasi mitään "Olet käsittänyt asiat väärin. Niitä jotka eivät piittaa maailma kohtelee vielä tylymmin. Teitä heikkoja kohdellaan vielä silkkihansikkain." johon siis tuo lainauksesi oli vastaus.

Minusta ei ole heikkoutta haluta tulla ihmisten kanssa toimeen. Varmaan isoin pahoinvointi on sisälläni, ei muissa ihmisissä, ja minä ainakin haluan ja oletan, että tulen vielä saamaan tukea ja välittämistä muilta ihmisltä. Se on oikeastaan elinehto. Ei se ole heikkoutta, että katsoo sen perään itseään varten, että saa sen muilta.

1

Heikkous löytyy vahvuudesta. Jos et kykene potkimaan huonoja ihmisiä elämästäsi, niin voit syyttää vain itseäsi.

Sinkkumies

En kykene? Ei mulla siitä ole kyse :D Pikemminkin siitä, miten saisin otettua siihen hyviä.

1

Voitko lopettaa tuon ykkösen kirjoittelun, kun se häiritsee mun taiteellista silmää.

Sinkkumies

Katsotaan

Parempi olisi siis, jos ei katsottaisi sitä.

Ystävällisesti, Rakkaudella, 

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mut lähetettäisiin Spartalaiseen kylään. Yrittäisinkö tulla toimeen? Yrittäisin. Spartalaisessa kylässä ruuan varastamistakin katsotaan ylpeydellä. Kokisinko asian tunteella? 

En.

Sinkkumies

Mä en ainakaan halua elää elämääni Spartalaisessa kylässä, vaikka varmaan kykenisin selviytymään siellä. Selviydyinhän siitäkin, miten äitini kohteli minua, siis elossa. Sain ruokaa ja vaatteita. Mutta en kutsuisi sitä toimeentulemiseksi, enkä halua tulla niillä opeilla ja metodeilla toimeen kenenkään kanssa, joita äiti minulta vaati.

Ja koska asenteeni oli tuo, äitini suomensi sen seuraavasti: Et halua tulla kenenkään kanssa toimeen. Tätä hän hoki minulle, kun olin pieni ja vähän isompikin. Se oli kamalaa.

Nro puuttuu

Vierailija
64/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis täh? Jos kohdellaankon kauniisti, olen sen itse ansainnut, koska en ole valinnut olla se sika, joka voisin valita olla. Se ei toki tarkoita, että itse voisin hyvin, tai minua autettaisiin siinä, etten voi hyvin."

Täh Täh. Puhut noidankehästä, josta et edes HALUA päästä ulos. Tykkäät rypeä siinä, kuin porsas. Ehkä oletkin vain pelkkä porsas?

Sinkkumies

En oikeastaan ymmärtänyt tästäkään kirjoituksestasi mitään "Olet käsittänyt asiat väärin. Niitä jotka eivät piittaa maailma kohtelee vielä tylymmin. Teitä heikkoja kohdellaan vielä silkkihansikkain." johon siis tuo lainauksesi oli vastaus.

Minusta ei ole heikkoutta haluta tulla ihmisten kanssa toimeen. Varmaan isoin pahoinvointi on sisälläni, ei muissa ihmisissä, ja minä ainakin haluan ja oletan, että tulen vielä saamaan tukea ja välittämistä muilta ihmisltä. Se on oikeastaan elinehto. Ei se ole heikkoutta, että katsoo sen perään itseään varten, että saa sen muilta.

1

Heikkous löytyy vahvuudesta. Jos et kykene potkimaan huonoja ihmisiä elämästäsi, niin voit syyttää vain itseäsi.

Sinkkumies

En kykene? Ei mulla siitä ole kyse :D Pikemminkin siitä, miten saisin otettua siihen hyviä.

1

Voitko lopettaa tuon ykkösen kirjoittelun, kun se häiritsee mun taiteellista silmää.

Sinkkumies

Katsotaan

Sinkkumies

En sanonutkaan, että katsottaisiin sitä.

Nro puuttuu

Vierailija
65/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Tulla toimeen on selviytymistä. Liittää siihen täysin asiaan kuulumaton tunneskaala on tyhmyyttä ja heikkoutta.

Sinkkumies

Mä kyllä selviydyn ihmisten kanssa, mutta en niin, että nautin. Minusta tulla toimeen tarkoittaa sitä, että itsellä on hyvä olo, koska voi luottaa siihen, että muut pitävät minusta, vaikka tuntevatkin minut virheineni, eivätkä itsekin vain teeskentele, ja että he myös tarvittaessa asettuvat puolelleni, jos joku tulisi uhkaamaan minun hyvinvointiani. Ja samalla sitä, että itse pidän heistä ja välittäisin sellaisina kuin he ovat, vaikka heissä olisi vikoja.

Ihmisten kanssa selviytyminen taas on jotain ihan muuta. Se ei vaadi paljon, paitsi ehkä jos se on tavallaan este toimeentulemiselle. Eli siis jos sinua vaikka pitää vankinaan narsistinen vanhempi, jonka kanssa selviydyt, mutta et tule toimeen ja pakenemisyrityksesi olisivat uhka toimeentulemiskyvyllesi ihmisten kanssa.

1

2

Tarkoitatko, että pääsi sisällä muut pitävät sinua 3 vankina 5 ?

1

5

78

12

Sinkkumies

Vierailija
66/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Sinkkumies

1

Sinkkumies

Katsotaan

Sinkkumies

En sanonutkaan, että katsottaisiin sitä.

Nro puuttuu

Aah.. numerovapaa tiistai .. aina niin mukavaa.

Sinkkumies

Vierailija
67/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Tulla toimeen on selviytymistä. Liittää siihen täysin asiaan kuulumaton tunneskaala on tyhmyyttä ja heikkoutta.

Sinkkumies

Mä kyllä selviydyn ihmisten kanssa, mutta en niin, että nautin. Minusta tulla toimeen tarkoittaa sitä, että itsellä on hyvä olo, koska voi luottaa siihen, että muut pitävät minusta, vaikka tuntevatkin minut virheineni, eivätkä itsekin vain teeskentele, ja että he myös tarvittaessa asettuvat puolelleni, jos joku tulisi uhkaamaan minun hyvinvointiani. Ja samalla sitä, että itse pidän heistä ja välittäisin sellaisina kuin he ovat, vaikka heissä olisi vikoja.

Ihmisten kanssa selviytyminen taas on jotain ihan muuta. Se ei vaadi paljon, paitsi ehkä jos se on tavallaan este toimeentulemiselle. Eli siis jos sinua vaikka pitää vankinaan narsistinen vanhempi, jonka kanssa selviydyt, mutta et tule toimeen ja pakenemisyrityksesi olisivat uhka toimeentulemiskyvyllesi ihmisten kanssa.

1

2

Tarkoitatko, että pääsi sisällä muut pitävät sinua 3 vankina 5 ?

1

5

78

12

Sinkkumies

Varmaan näin, jotenkin.

Vierailija
68/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mut lähetettäisiin Spartalaiseen kylään. Yrittäisinkö tulla toimeen? Yrittäisin. Spartalaisessa kylässä ruuan varastamistakin katsotaan ylpeydellä. Kokisinko asian tunteella? 

En.

Sinkkumies

Mä en ainakaan halua elää elämääni Spartalaisessa kylässä, vaikka varmaan kykenisin selviytymään siellä. Selviydyinhän siitäkin, miten äitini kohteli minua, siis elossa. Sain ruokaa ja vaatteita. Mutta en kutsuisi sitä toimeentulemiseksi, enkä halua tulla niillä opeilla ja metodeilla toimeen kenenkään kanssa, joita äiti minulta vaati.

Ja koska asenteeni oli tuo, äitini suomensi sen seuraavasti: Et halua tulla kenenkään kanssa toimeen. Tätä hän hoki minulle, kun olin pieni ja vähän isompikin. Se oli kamalaa.

Nro puuttuu

Lapsuutesi lienee ollut kauhea, ja olen siitä pahoillani, mutta et kai koko elämääsi aio elää äitisi ehdoilla? Mitä jos vastustaisit äitiäsi ja toimisit siten kun toimit "väärin" silloin?

Sinkkumies

Vierailija
69/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehen olisi syytä käydä psykologin tai psykiatrin juttusilla, jos numerot ovat koulussa aiheuttaneet moisia traumoja.

Vierailija
70/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinkkumies"

Vierailija
71/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Sinkkumies

Nro puuttuu

Lapsuutesi lienee ollut kauhea, ja olen siitä pahoillani, mutta et kai koko elämääsi aio elää äitisi ehdoilla? Mitä jos vastustaisit äitiäsi ja toimisit siten kun toimit "väärin" silloin?

Sinkkumies

Se on siis hyvä idea, mutta monimutkaisempi kuin ratkaista se noin. Siis varmaan kyse on ollut epäkypsyydestäni, enkä tietenkään halua enää olla sellainen, mutta mulle ois silloin pitänyt sallia se, siis tarkoitan, että siitä ei ois saanut satuttaa, etten ollut heti heti osaava ja kypsä, muita ajatteleva nuori. Suurin osa lapsista on aika itsekeskeisiä, ennen kuin kasvavat.

Mutta mulla ei ole hyväksytyksitulemisen kokemuksia, siinä se ongelma.

Nro puuttuu

Vierailija
72/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yhteiskunta? Mitä te odotatte siltä?

Sinkkumies

Vierailija
73/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on yhteiskunta? Mitä te odotatte siltä?

Sinkkumies

Mulle ei ainakaan merkkaa paljoakan. Se tarkoittaa mulle niitä vieraimpia ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä, mutta joita en oikeastaan tunne. Näin siis mulle.

Nro puuttuu

Vierailija
74/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Sinkkumies

Nro puuttuu

Sinkkumies

Se on siis hyvä idea, mutta monimutkaisempi kuin ratkaista se noin. Siis varmaan kyse on ollut epäkypsyydestäni, enkä tietenkään halua enää olla sellainen, mutta mulle ois silloin pitänyt sallia se, siis tarkoitan, että siitä ei ois saanut satuttaa, etten ollut heti heti osaava ja kypsä, muita ajatteleva nuori. Suurin osa lapsista on aika itsekeskeisiä, ennen kuin kasvavat.

Nro puuttuu

Muutenkaan en ymmärrä, miksi ihmisen päätavoite tulisi olla joku, joka ajattelee toisia.

Nro puuttuu

Vierailija
75/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Sinkkumies

Nro puuttuu

Sinkkumies

Nro puuttuu

Muutenkaan en ymmärrä, miksi ihmisen päätavoite tulisi olla joku, joka ajattelee toisia.

Nro puuttuu

Mutta äitini mielestä tämän piti olla minun päätavoitteeni. Itseäni ois kiinnostanut enemmän saada ajatella minua, mutta se ei käynyt.

Nro puuttuu

Vierailija
76/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehen olisi syytä käydä psykologin tai psykiatrin juttusilla, jos numerot ovat koulussa aiheuttaneet moisia traumoja.

Olet ymmärtänyt väärinpäin pienoinen. Mä opetan, enkä tykkää että joku tulee liitutaululleni silloin sotkemaan. Olen vetänyt Confrenssejä sadoillekin henkilöille. Säkö nyt sitten kerrot mulle miten asiat on? 

Ottakaa nyt silmä käteen. (pois sieltä perssilmästä)

Sinkkumies

Vierailija
77/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei todellakaan ainakaan ajatellut MINUA, kun hän vaati, että minun elämäni päätavoitteen tulee olla ajatella toisia, sillälailla saisin kuulemma kaikenlaista hyvää itselleni. Mitä mä oon saanut? Javaikka olisinkin, mitä mä sillä, mitä toiset mulle antaa, teen, kun haluaisin ihan itse saada sitä, mitä mä haluan, en sitä, mitä joku muu haluaa mulle antaa?

Miten mä opin ajattelemaan muita, jos kasvattajallenikaan ei ollut mitään merkitystä opettaa sitä osoittamalla edes, että HÄN AJATTELEE MINUA?

Ei nroa

Vierailija
78/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ois ollu helpompaa, jos se nro ois ollut vaikka 38, eikä 1 😉

Vierailija
79/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vanhana lähden politiikkaan, niin aion näiden kaikkien joutavien ystävyyspäivien ja hölynpölyn sijaan ehdottaa mulkkujen päivää.

Sinä päivänä kaupan kassakin haistattelee, että vttuako meidän kauppaan piti tänäänkin änkeä, kun selkäni on kipeä, sekä ota ne vaihtarahasi äkkiä sinkkupellemies tai menee hermo, haista sinäkin hidas kassa haiseva kuikka. Lähden tästä kalaan ja kalaa saa merestä aivan ilmaiseksikin, teidän kiskurihintojen sijaan.

Kyllä siinä kiltin tytön syndrooma saisi kyytiä.

Sinkkumies

Vierailija
80/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi, äiti missasi sen, että ajattelin kyllä toisia sen verran, kuin itselleni sopi, en edes ymmärrä, miksei joku ajattelisi, koska tietyssä mielessähän se tuo hyötyä itselle, ei kai sitä nyt toisten takia tehdä?

Ei nroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan