Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskolla mennä mustikoita keräämään kun punkit tarttuu

Vierailija
02.08.2025 |

Pelkään kuollakseni punkkeja

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma hirvikärpäset. Kerran sain jonkun kunnon parven päälleni ja en ole enää mennyt metsään, jäi kammo.

Vierailija
2/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas pelkona karhut ja sudet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla sama, viimeks kun kävin mustikassa, keräsin ehkä 1,5l ja kaks punkkia löytyi 😭

Niitä on sairaasti!

Vierailija
4/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ongelma hirvikärpäset. Kerran sain jonkun kunnon parven päälleni ja en ole enää mennyt metsään, jäi kammo.

Hyi, nekin vielä. Varmaan mustikat lentäis käsistä kun sellainen iskisi

Vierailija
5/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista valkosipulikapseleita. 

Ota niitä. 

Punkit ei pure. 

Vierailija
6/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät housut ja kumisaappaat. 

Vierailija
7/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tervashampoota hiuksiin ja ihoon , sekä vaatteisiin, saappaisiin.Eivät tule. 

Vierailija
8/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, nekin vielä. Varmaan mustikat lentäis käsistä kun sellainen iskisi

Mitäpä nuota pelkämään. Verkkohattu päähän ja poimimaan. Tälle vuotta jo pari sataa litaa kerätty mustikkaa.

Vierailija
9/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puri ilmeisesti kyy reiteen muutama päivä sitten kun kirmasin kedolla shortseissa. Reisi on vieläkin kipeä ja vähän turvonnut. Sattui, tuntui ihan puremalta.

Vierailija
10/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat lahkeiden päälle ja vaaleat housut niin erottaa ennen kuin ehtivät vyötärölle asti. Yksi kaveri kiepsauttaa vielä kierroksen kaksipuolista teippiä sukanvarren ympärille, siihen jäävät kuin täi tervaan.

Vierailija
11/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä marjoja sanotaan musti(koi)ksi? Minusta se on rasistista ja loukkaavaa. Joku muu ilmaisu marjoille ettei tarvitse tummana kokea metsässä pahaa mieltä.

Vierailija
12/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puri ilmeisesti kyy reiteen muutama päivä sitten kun kirmasin kedolla shortseissa. Reisi on vieläkin kipeä ja vähän turvonnut. Sattui, tuntui ihan puremalta.

Ja jatkoit juoksemista aina maratoniin asti?

Vierailija
13/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset/vaaleat vaatteet, jotta punkit näkyy vaatteista helposti. Suojaa hiukset hatulla, huivilla tms., koska päänahasta niitä on vaikea löytää. Pitkät hihat, pitkät housut, lahkeet tiukasti sukanvarsien sisällä. Reissun jälkeen koko kropan punkkitarkastus. Borrelioosin saadakseen punkin pitää olla kiinnittyneenä ihoon useita tunteja, jopa vuorokausi.

Vierailija
14/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä marjoja sanotaan musti(koi)ksi? Minusta se on rasistista ja loukkaavaa. Joku muu ilmaisu marjoille ettei tarvitse tummana kokea metsässä pahaa mieltä.

Sanotaan vielä että muu maa mustikka, vahvistaa mielikuvaa. 

Vierailija
15/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen että ei kyy ollut ku eivät oikein yllä edes saappaan varren yli puremaan. 

Vierailija
16/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskolla 😂😂😂😂😂😂😂 Mene takaisin kouluun.

Vierailija
17/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät housut ja kumisaappaat, sitten muistaa potkaista siihen mättääseen ja odotella vähän aikaa että mahdollinen kyy poistuu. Kuivaa ja lämmintä ollut punkit on hävinneet maan alle 

Vierailija
18/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen että ei kyy ollut ku eivät oikein yllä edes saappaan varren yli puremaan. 

Kuinka korkeat sappaat pitää olla?

Vierailija
19/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli ihan mukavaa käydä metsäretkillä, ei oltu kuultu edes mistään punkeista. Nyt ei enää todellakaan tee mieli mennä punkkien keskelle. Paarmat ym vielä siihen päälle niin morjens. Maksan mielelläni niille, jotka käyvät marjoja poimimassa.

Vierailija
20/38 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei purrut kyy reiteen, ellei sinun kirmailusi tarkoita maassa istumista/makaamista. Olitko sammunut johonkin pöpelikköön?