Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät pysty ihmissuhteisiin/parisuhteisiin?

Vierailija
02.04.2018 |

Minulla menee aina kaikki alkavat tapailujutut pieleen ahdistuksen takia. Pelkään varmaan nii paljon arvostelun kohteena olemista ja sen kautta hylkäämistä. Tapailu kerrat ovat aina ikään kuin olisin estradilla ja minua arvioidaan. Jännitän ja tunteet ja aivot aivan lukossa. Vasta jälkikäteen kun juttu on menetetty ymmärrän, että mieshän oli oikeasti ehkä jopa kiinnostunut kun jne.

Rankka lapsuus on tehnyt sen, etten selkeästi rakasta itseäni ja minuus on kiinni muiden arvostelusta ja palautteesta. Olen täysin rikki sisältä ja hyvin hauras. Tajusin taas yhden jutun mennessä pieleen, että en voi enää ryhtyä mihinkään ennen kuin olinnoikeasti rakastamaan itseäni ja hyväksyn itseni. Pidän puoleni. Se oli ihana oivaltaa, että mikä minussa mättää. Kaikki kaverisuhteet menneet, eikä ketään naispuolista jolle avautua miesjutuistakaan.

Onko teitä muita samanlaisia? Onko reilu 30v enää toivoa kasaamaan itsestään eheä ihminen?

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :)

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tahtotila ei riitä parisuhteessa viihtymiseen jos kumppani ei ole sopiva, "oikeanlaisen" kumppanin kanssa ei tarvitse miettiä omaa huonommuuttaan vaan tulee hyväksytyksi sellaisena kuin on. Sellaisen löytyminen ei ole itsestäänselvyys ja voi olla että jää yksineläjäksi mutta väliäkö tuolla.

Jos mies on perisuomalainen jörrikkä eikä paljoa puhu mutta tekee hyväksesi kaikenlaisia ehkä pieniäkin asioita hän välittää sinusta aidosti, meidän on vain opeteltava lukemaan toista ihmistä, aina ei tarvita suuria eleitä. Mielestäni kyseessä on sitoutumiskammo jos ajattelee suhteessa ettei toinen voi olla täysijärkinen kun viihtyy seurassasi, olisiko sittenkin kyseessä käänteinen ajattelu? Olenko täysipäinen kun katselen tätä henkilöä/ tilannetta?

Minulla on sitoutumiskammo, löysin itseni avoliitosta tyypin kanssa josta en oikeastaan välittänyt tippaakaan, jota en tuntenut  ja josta en erityisemmin edes pitänyt..ainakaan omassa kodissani minun sohvallani. Korjasin tilanteen nopeasti itselleni sopivammaksi ja totesin viihtyväni niin hyvin että jättäydyin yksineläjäksi.

Vierailija
42/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt useampi kiltin tytön syndroomaa poteva. Voihan kyynel, niisk. Ei mies sellaista halua, paitsi jos voi toimia pelastavana ritarina. Itsellänikin on sellainen vaiva ;)

Tämä voi tietenkin ilmetä ulospäin agressioina, vihana, miesvihana, pinnan alla kytevänä, passiivis-agressiivisuutena .. kaikenlaisena epämukavana, jonka takia ympäristö alkaa karttamaan tätä henkilöä, jonka jälkeen henkilö itse saa tietenkin vahvistuksia ihmisten ilkeydestä ynnä muista omista ennakkoluuloista.

Sinkkumies

Kuulostaa ihan mun ex poikaystävän käytökseltä. Miesviha vain vaihdettuna naisvihaan.

Sitä juuri tarkoitin, että äitisyndrooma aiheuttaa naisvihaa, jota sitten puretaan ympäristöön. Miehet ovat hyvä kohde, koska silloin ei joudu kosketuksiin oman huonon olonsa kanssa.

Sinkkumies

Ei se sitä naisvihaa miehiin sentäs purkanu. Eikä sillä mitään äitisyndroomaa ollut. Onko sulla sinkkumies joku asennevamma äitisyndroomaa potevia kohtaan?

Minähän se olinkin aiheena. Passiivis-agressiivisuutta. (joka näyttää etenevän agressiivisuuden suuntaan) Jokainen sana vahvistaa sanomaani.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt useampi kiltin tytön syndroomaa poteva. Voihan kyynel, niisk. Ei mies sellaista halua, paitsi jos voi toimia pelastavana ritarina. Itsellänikin on sellainen vaiva ;)

Tämä voi tietenkin ilmetä ulospäin agressioina, vihana, miesvihana, pinnan alla kytevänä, passiivis-agressiivisuutena .. kaikenlaisena epämukavana, jonka takia ympäristö alkaa karttamaan tätä henkilöä, jonka jälkeen henkilö itse saa tietenkin vahvistuksia ihmisten ilkeydestä ynnä muista omista ennakkoluuloista.

Sinkkumies

Tätäpä juuri. En tiedä onko se muiden ongelma, mutta ainakin minun on! :) Pitäis varmaan kasvattaa sellainen nahka, että kestäisi, kun ihmiset vetää hernarit itseensä siitä, kun tapaavat heitä kohti vihamielisesti käyttäytyvän ihmisen, joka ei kuitenkaan tahdo pahaa :) Ihmisistähän se vasta paholaisia kuoriutuu, kun he alkavat kuvitella toisen vihan tarkoittaneen, että heille, pienille silkkipyllyille, halutaan pahaa!

1

(?) Ok (kun en muista piittaa, niin en jaksa pohtia heidän motiiveja ja tekemisiäkään)

Sinkkumies

Et muista piittaa? Mä en halua loukata muita, ja mua satuttaa joka kerta, kun joku loukkaantuu esim. mulle, koska mulla on paha olla ja vaikutan vihaiselta. Ja vaikka mua se satuttaa, niin nämä ihmiset kostavat minulle sen, että heitä sattui. Ovat siis ilkeitä minulle.

1

Tässä on nyt oikeastaan kaksi eri asiaa.

Sinkkumies

No, mitkä

1

Vierailija
44/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rankka lapsuus jättää kyllä jälkensä. Minun parisuhteet ovat loppuneet, koska olen "yksinäinen susi" ja miehet ovat kokeneet että olen liian itsenäinen ja pärjäämään tottunut. Paradoksaalisesti olen myös niitä ihmisiä, jotka ovat olleet parisuhdeyksinäisiä.

Kyllä vakavat parisuhteet ovat minulle iso ongelma. Nyt jopa "kevyt suhteet" ovat alkaneet ahdistaa aiempien jätetyksitulemiskokemusten myötä.

Olen jo pitkälle yli 40v. Olen koettanut nyt ajatella että elämä on suuri seikkailu, ihmiset kulkevat rinnalla sen aikaa kuin on tarkoitettu. Koetan olla hyvä lähimmäinen, muuta en voi.

Hyvää pääsiäistä sinullekin!

Mitä jos lopettaisit koittamasta olemasta jotakin mitä muut haluavat? (tai mitä itse kuvittelet heidän haluavan)

Sinkkumies

Eli ryhtyisi siaksi? Ei piittaa toisista, siis hylkäisi sovinnaisuuden täysin? Moni leimaisi ihan idiootiksi ja saisin potkut.

1

Niin, juuri niin minäkin teen. Sika mikä sika.

Sinkkumies

Mä en usko, että ansaitsen sen. Siis sen kohtelun, mitä siitä muilta sen jälkeen seuraa. Vajavaisiahan he ovat, eivätkä tiedä, mitä itsekeskeisyyksissään tekevät, mutta kun vaihtoehtoisiakaan ihmisiä ei ole keksitty niin.... Eläinten kanssahan voisi elää, mutta ne ei maksa mulle palkkaa :D

1

En MÄ oo töissä. Mä teen mun työni ja nauran matkalla pankkiin. Teen ihan mitä esimiehet toivoo ja en ota paineita siitä. Silloin ehkä vähän, jos mä itse päätän koko talon toiminnasta.

Sinkkumies

En tajunnut mitä tämä tarkoittaa.

1

Mafiassa sanotaan, this is not personal, this is business. BAM.

Sinkkumies

Vierailija
45/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kuulostaa ihan mun ex poikaystävän käytökseltä. Miesviha vain vaihdettuna naisvihaan.

Sitä juuri tarkoitin, että äitisyndrooma aiheuttaa naisvihaa, jota sitten puretaan ympäristöön. Miehet ovat hyvä kohde, koska silloin ei joudu kosketuksiin oman huonon olonsa kanssa.

Sinkkumies

Ei se sitä naisvihaa miehiin sentäs purkanu. Eikä sillä mitään äitisyndroomaa ollut. Onko sulla sinkkumies joku asennevamma äitisyndroomaa potevia kohtaan?

Minähän se olinkin aiheena. Passiivis-agressiivisuutta. (joka näyttää etenevän agressiivisuuden suuntaan) Jokainen sana vahvistaa sanomaani.

Sinkkumies

Nyt puhut asiaa.

Vierailija
46/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis täh? Jos kohdellaankon kauniisti, olen sen itse ansainnut, koska en ole valinnut olla se sika, joka voisin valita olla. Se ei toki tarkoita, että itse voisin hyvin, tai minua autettaisiin siinä, etten voi hyvin."

Täh Täh. Puhut noidankehästä, josta et edes HALUA päästä ulos. Tykkäät rypeä siinä, kuin porsas. Ehkä oletkin vain pelkkä porsas?

Sinkkumies

En oikeastaan ymmärtänyt tästäkään kirjoituksestasi mitään "Olet käsittänyt asiat väärin. Niitä jotka eivät piittaa maailma kohtelee vielä tylymmin. Teitä heikkoja kohdellaan vielä silkkihansikkain." johon siis tuo lainauksesi oli vastaus.

Minusta ei ole heikkoutta haluta tulla ihmisten kanssa toimeen. Varmaan isoin pahoinvointi on sisälläni, ei muissa ihmisissä, ja minä ainakin haluan ja oletan, että tulen vielä saamaan tukea ja välittämistä muilta ihmisltä. Se on oikeastaan elinehto. Ei se ole heikkoutta, että katsoo sen perään itseään varten, että saa sen muilta.

1

Vierailija
47/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan jokaikistä naista jolla on huono äiti. SINKKUMIES

Ootko sä saanut pakit joltain naiselta jolla on huono äiti? :D

Epäloogista. Me vulcanuksella emme ymmärrä tuommoista, eniten olen kärsinyt niistä naisien äideistä, joiden kanssa olen ollut yhdessä.

Sinkkumies

Vierailija
48/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kultu. Kyllä viha johonkin kannattaa purkaa, vaikka kiviä tai sinkkumiestä potkimalla ;)

Sinkkumies

Vierailija
49/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 29 v nainen. En ole koskaan seurustellut ja nyt kun olen näin pitkään ollut yksin, en enää usko että voisin seurustella, tai ainakaan muuttaa kenenkään kanssa saman katon alle asumaan. Olen introvertti ja tarvitsen paljon aikaa yksin. Väsyn ihmisten seurasta. Mulla on yksi ystävä jota näen kerran viikossa ja se riittää mulle. Olen jo niin tottunut olemaan yksin että en osaa kaivata ihmisten seuraa. En usko että tulen enää saamaan uusia ystäviä/seurustelusuhdetta. Onneksi pärjään hyvin yksinäni ja teen omia juttujani.

Hyvä että kerroit, ettei sinun tarvitse kertoa tätä kellekään.

Sinkkumies

Äläpäs nyt loukkaa siellä toisia, voit hypätä yli, jos toinen ei kaipaa mitään.

1

Täh? Ei halua kommunikoida kenenkään kanssa ja kirjoittaa julkiselle palstalle.

Melkoinen itsepetos. Tuohon en pystyisi enää itsekään.

Sinkkumies

Vierailija
50/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet näiden naisten (oikea) paholainen. Ainoa tarkoituksesi on pahoittaa heidän mielensä, mutta kyllä me fiksummat nähdään käärmekielien valheiden läpi.

Olet juuri niitä samoja, jotka myrkyttävät nuorten naisten mielen. (Niin ja sitten kun jäätte häviölle, niin poistatte ketjun, eiks jeh, ei eka kerta olisi)

Sinkkumies

Vierailija
51/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis täh? Jos kohdellaankon kauniisti, olen sen itse ansainnut, koska en ole valinnut olla se sika, joka voisin valita olla. Se ei toki tarkoita, että itse voisin hyvin, tai minua autettaisiin siinä, etten voi hyvin."

Täh Täh. Puhut noidankehästä, josta et edes HALUA päästä ulos. Tykkäät rypeä siinä, kuin porsas. Ehkä oletkin vain pelkkä porsas?

Sinkkumies

En oikeastaan ymmärtänyt tästäkään kirjoituksestasi mitään "Olet käsittänyt asiat väärin. Niitä jotka eivät piittaa maailma kohtelee vielä tylymmin. Teitä heikkoja kohdellaan vielä silkkihansikkain." johon siis tuo lainauksesi oli vastaus.

Minusta ei ole heikkoutta haluta tulla ihmisten kanssa toimeen. Varmaan isoin pahoinvointi on sisälläni, ei muissa ihmisissä, ja minä ainakin haluan ja oletan, että tulen vielä saamaan tukea ja välittämistä muilta ihmisltä. Se on oikeastaan elinehto. Ei se ole heikkoutta, että katsoo sen perään itseään varten, että saa sen muilta.

1

Heikkous löytyy vahvuudesta. Jos et kykene potkimaan huonoja ihmisiä elämästäsi, niin voit syyttää vain itseäsi.

Sinkkumies

Vierailija
52/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos otetaan esim. työ jota on pakko tehdä, niin voit ingnoorata heikot ihmiset, joilla ei ole mitään annettavaa sinulle. Hoidat vain työasiat ja sen jälkeen käännät selkäsi.

Sinkkumies

Vierailija
53/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 29 v nainen. En ole koskaan seurustellut ja nyt kun olen näin pitkään ollut yksin, en enää usko että voisin seurustella, tai ainakaan muuttaa kenenkään kanssa saman katon alle asumaan. Olen introvertti ja tarvitsen paljon aikaa yksin. Väsyn ihmisten seurasta. Mulla on yksi ystävä jota näen kerran viikossa ja se riittää mulle. Olen jo niin tottunut olemaan yksin että en osaa kaivata ihmisten seuraa. En usko että tulen enää saamaan uusia ystäviä/seurustelusuhdetta. Onneksi pärjään hyvin yksinäni ja teen omia juttujani.

Hyvä että kerroit, ettei sinun tarvitse kertoa tätä kellekään.

Sinkkumies

Äläpäs nyt loukkaa siellä toisia, voit hypätä yli, jos toinen ei kaipaa mitään.

1

Täh? Ei halua kommunikoida kenenkään kanssa ja kirjoittaa julkiselle palstalle.

Melkoinen itsepetos. Tuohon en pystyisi enää itsekään.

Sinkkumies

Ei siinä kyllä noin lukenut.

1

Vierailija
54/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Heikkous löytyy vahvuudesta. Jos et kykene potkimaan huonoja ihmisiä elämästäsi, niin voit syyttää vain itseäsi.

Sinkkumies

En kykene? Ei mulla siitä ole kyse :D Pikemminkin siitä, miten saisin otettua siihen hyviä.

1

Vierailija
55/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Tulla toimeen on selviytymistä. Liittää siihen täysin asiaan kuulumaton tunneskaala on tyhmyyttä ja heikkoutta.

Sinkkumies

Vierailija
56/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut lähetettäisiin Spartalaiseen kylään. Yrittäisinkö tulla toimeen? Yrittäisin. Spartalaisessa kylässä ruuan varastamistakin katsotaan ylpeydellä. Kokisinko asian tunteella? 

En.

Sinkkumies

Vierailija
57/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään ihan tosissani, että jään sitoutumiskammoni takia ilman parisuhdetta. Oon 28-vuotias, mulla on paljon ystäviä, mutta parisuhteet ovat minulle todella vaikeita. Mulla on vaikeuksia luottaa miehiin, oon tosi herkkä, ahdistun helposti ja olen kriittinen itseäni kohtaan. Vanhempieni parisuhde oli kamala ja molempiin on huono suhde. Olen käynyt läpi jo parikin terapiaa, mutta on kai hyväksyttävä, että tuun olemaan jokseenkin kompleksinen lopun elämääni.

Ainoa tilanne, jossa voisin kuvitella sitoutuvani, olisi jos löytäisin jonkun todella hyvän matchin - niin kuin nro 41 kirjoittaa. Miehen on vaan pakko kyetä ymmärtämään mun luonnetta tai muuten ei tule mitään. Ja ymmärrän, että tällaisia tulee vastaan ehkä kerran viidessä vuodessa, joten yksineläjäksi jäämisen riski on todellinen. Mutta ehdottomasti mieluummin se, kuin tyypin kanssa, joka ei tajua mua. Mä en pääse mun menneisyyden haamuista eroon, enkä halua, että mulla on kumppani, joka ei kykene käsittämään miksi olen sellainen kuin olen.

Vierailija
58/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Sinkkumies

En kykene? Ei mulla siitä ole kyse :D Pikemminkin siitä, miten saisin otettua siihen hyviä.

1

Voitko lopettaa tuon ykkösen kirjoittelun, kun se häiritsee mun taiteellista silmää.

Sinkkumies

Vierailija
59/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Tulla toimeen on selviytymistä. Liittää siihen täysin asiaan kuulumaton tunneskaala on tyhmyyttä ja heikkoutta.

Sinkkumies

Mä kyllä selviydyn ihmisten kanssa, mutta en niin, että nautin. Minusta tulla toimeen tarkoittaa sitä, että itsellä on hyvä olo, koska voi luottaa siihen, että muut pitävät minusta, vaikka tuntevatkin minut virheineni, eivätkä itsekin vain teeskentele, ja että he myös tarvittaessa asettuvat puolelleni, jos joku tulisi uhkaamaan minun hyvinvointiani. Ja samalla sitä, että itse pidän heistä ja välittäisin sellaisina kuin he ovat, vaikka heissä olisi vikoja.

Ihmisten kanssa selviytyminen taas on jotain ihan muuta. Se ei vaadi paljon, paitsi ehkä jos se on tavallaan este toimeentulemiselle. Eli siis jos sinua vaikka pitää vankinaan narsistinen vanhempi, jonka kanssa selviydyt, mutta et tule toimeen ja pakenemisyrityksesi olisivat uhka toimeentulemiskyvyllesi ihmisten kanssa.

1

Vierailija
60/129 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

1

Sinkkumies

1

Voitko lopettaa tuon ykkösen kirjoittelun, kun se häiritsee mun taiteellista silmää.

Sinkkumies

Katsotaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi