Jenny+ haukkui vegaaneja
Kattelin tossa yle areenalta sitä keskusteluohjelmaa, jenny+, ja siinä puhuttiin miten eri valinnat määrittävät ihmisiä eri verran.
Toinen sanoo, että kasvissyönti onvihan jees, mutta vegaanit ovat ärsyttäviä. Tämä tuli vielä ihan vitsillä. Jenny kuitenkin aivan totisena ja selkeästi tosissaan, että "no mut ne on tosi ärsytt, ihan oikeesti"..
En tiiä, meni maku. Ei kiinnostanut kattoa ton enempää enää.
Ja kyllä, olen vegaani. En kuitenkaan ole koskaan paasannut tai tehnyt asiaa siitä. Miten se mitä minä syön tai en syö voi ärsyttää jotain muuta niin paljon?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ha katoin ihan saman jakson ja kyllähä se mauttomalta ikivanhalta vitsiltä kuulosti.en oo ite vegaani mutta sisko on ja sen koko perhe.......ite en syö lihaa mutta käytän kermaa ja juustoa
Tosi ikävästi yleistetty. Olen itse noin 50-prosenttisesti vegaani, ja tiedän, että ärsyttäviä ihmisiä löytyy niin kasvissyöjissä kuin lihasyöjissä.
Mikä on 50% vegaani? Vegaani kun ollaan tai ei olla.
Syön lihaa noin joka toisella aterialla. Ei siis välttämättä joka päivä, mutta pitkässä juoksussa. Vastaavasti käytän tosi paljon Ruohonjuuren tuotteita, en pelkästään ruokaa, vaan myös esimerkiksi vegaanista kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä, että läskiä ärsyttää ihmiset, jotka eivät vedä ihraa välipalaksi. Ei tuollaisten mielipiteistä kannata välittää. Kateellinen vain niille, joilla ei ole sydän- ja verisuonisairauksia.
Mä oon läski. Mutta mulla on alhainen verenpaine, eikä mitään sydän- ja verisuonisairauksia. Enkä ole vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ha katoin ihan saman jakson ja kyllähä se mauttomalta ikivanhalta vitsiltä kuulosti.en oo ite vegaani mutta sisko on ja sen koko perhe.......ite en syö lihaa mutta käytän kermaa ja juustoa
Tosi ikävästi yleistetty. Olen itse noin 50-prosenttisesti vegaani, ja tiedän, että ärsyttäviä ihmisiä löytyy niin kasvissyöjissä kuin lihasyöjissä.
50 prosenttisesti vegaani? Haha! Olen minäkin 50 prosenttisesti kasvissyöjä, loppu on sekasyöjää. Mistä näitä tulee?
Nyt täytyy kyllä lähes ap:n sanoin ihmetellä, miksi se, minkä syön tai jätän syömättä, voi noin paljon ärsyttää muita? Haluan syödä monipuolisesti ja huolehtia terveydestäni, tämän vuoksi syön JONKIN VERRAN lihaa, mutta kuitenkin siis enintään noin 50 %.
Vierailija kirjoitti:
Lihava ihminen on aina iso haitta yhteiskunnalle ja kanssaihmisten silmille, vegaani taas tekee hyvää kaikille valinnoillaan. Lihava ihminen on epäviehättävä ja elämässään epäonnistunut ja vegaani suunnannäyttäjä ja edelläkävijä.
Hahaa. Vertailtiin kerran yhden vegaanin kanssa treenejämme. Liikkeet jotka olivat hänelle kauheeta rääkkiä, oli mulle läskille tavikselle treenin helpoimpia osuuksia.
:DDD Ai kauhee, mitrn noilla on varaa sanoa mitään kenestäkään?
Vegaanit rutistuu rusinoiksi kuin vanhat mummut. Ihminen on sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 prosenttisesti vegaani? Haha! Olen minäkin 50 prosenttisesti kasvissyöjä, loppu on sekasyöjää. Mistä näitä tulee?
Minä syön lihaa, kalaa tms. kerran kuussa, kaverini joka aterialla. Olemme molemmat sekasyöjiä, mutta tarkemman kuvan ruokavaliosta saa jos minä kerron olevani esimerkiksi 90 % kasvissyöjä.
Ei tässä ole mitään puhetta kunnosta ollut vaan ihan vaan painosta. Vegaani joka vaikka käy kävelyllä on silti parempi kuin salihirmu 37377201964737101073747201017473738101091747481010274747810010010101017374464720101kg matami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihava ihminen on aina iso haitta yhteiskunnalle ja kanssaihmisten silmille, vegaani taas tekee hyvää kaikille valinnoillaan. Lihava ihminen on epäviehättävä ja elämässään epäonnistunut ja vegaani suunnannäyttäjä ja edelläkävijä.
Hahaa. Vertailtiin kerran yhden vegaanin kanssa treenejämme. Liikkeet jotka olivat hänelle kauheeta rääkkiä, oli mulle läskille tavikselle treenin helpoimpia osuuksia.
Vegaaneilta puuttuu voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaa itseäsi huvin vuoksi vaikka Rich Rolliin http://www.richroll.com/bio/ , vegaani triathlonisti. Mitä, eikö ruokavalio kerrokaan eniten treenauskyvystä?
Vain 80 prosenttia vegaaneista on ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaneilta puuttuu voimaa.
http://www.greatveganathletes.com/ ja https://www.washingtonpost.com/national/health-science/these-athletes-w… Ai niin kuin Carl Lewisilta ja Venus Williamsilta?
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä, että läskiä ärsyttää ihmiset, jotka eivät vedä ihraa välipalaksi. Ei tuollaisten mielipiteistä kannata välittää. Kateellinen vain niille, joilla ei ole sydän- ja verisuonisairauksia.
Tai sitten vaan katsotte peiliin ja mietitte mitä pitäisi tehdä jotta ette olisi niin ärsyttäviä.
Terveisin juuri toista tuntia lumi-infernossa ulkoillut.
Vierailija kirjoitti:
Jenny + on kirjoittanut painaneensa suurimmillaan 95 kg. Ei muistaakseni kovin pitkä aika sitten. Jotenkin kuvittelisin sen painavan yli 100 kg.
Onkos se pitkä vai pätkä? Jos se on 160 cm niin silloinhan se voi hyvinkin pitää paikkansa.
Minusta näyttää reippaasti yli 10000kg. En fymmärrä näitä body positive juttuja, laihuus on kaunista ja lihavat on liikaa esillä somessa nykyään. Myös Upea Lihava Elämäni on aika kamakaa katsottavaa, miksi näitä pitää tyrkyttää koko ajan? Ei tämä ole sen parempaa esimerkkiä nuorille ja lapsille kuin joku Juttakaan, joka on muuten oikeasti terve ja pitää itsestään huolta, mutta suklaaihralihapullat ei tykkää, kun toinen on kauniimpim
Olen vegaani. Ei mulla ole mitään syytä saarnata kenellekään tästä valinnasta, hohhoijaa. Joku tuolla aikaisemmin jo sanoikin, että ympärilläsi voi tietämättäsi olla ties kuinka monta vegaania. Suurin osa kun on varmaan ns. kasvanut aikuisiksi viimeistään siinä 25v.paikkeilla, eikä ole tarvetta öyhätä tai tuomita muita.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on lihava vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on lihava vegaani?
Vegaanitkin voi syödä epäterveellisesti ja olla lihavia. Toi edellinen kommentoija taitaa katsella youtubesta pelkästään sellaisten raakaruokavegaanien videoita ja heille melkein eläinten hyvinvointia tärkeämpi asia näyttää olevan laihuus.
Vegaanina voin sanoa että ärsyttää suuresti sekasyöjät jotka vähättelee elämäntapojani ja tyktyttävät ruokiaan. "ei se yksi kananmuna ketään tapa" "ota yksi pala, en kerro siitä kenellekkään" "ei kukaan huomaa jos vähän läskisoosia ovat perunoittesi kanssa" oikeasti alkaa ahdistamaan kun ihmiset sanoo näitä. Ja en todellakaan yleistä, ei kaikki sano. Omalle kohdalleni nämä vähättelijät ovat olleet 40-90 vuotiaita, ja vanhuksilta sen ymmärränkin kun eivät pakosti nykymaailman höpötyksiä ymmärrä ja vastaan esille hymyillen ei kiitos tällä kertaa. Enimmäkseen ihmetyttää nämä lähemmäs keski-ikästen kommentit, kun kuitenkin luulisi vielä ymmärtävän tätä maailman menoa.
Kyllä, jotkut vegaanit tyrkyttävät, mutta niin tekee pieni osa jokaista ruokavalioa/elämäntapaa noudattavista ihmisistä. Ei tuomita jokaista joukkoa vain tiettyjen yksilöiden toiminnasta. En minäkään tuomitse mummoja kun oma mummo ei ymmärrä ruokiani :(
Jenny + on kirjoittanut painaneensa suurimmillaan 95 kg. Ei muistaakseni kovin pitkä aika sitten. Jotenkin kuvittelisin sen painavan yli 100 kg.