Jos olisit yksin, voisitko asun miniasunnossa (15-20 m2 plus parvi)?
https://www.hs.fi/koti/art-2000005622516.html
Minusta olisi ihanaa, kun sänky olisi piilossa, vaikka asunto pieni.
Kommentit (45)
Voisin mutta mieluummin ottaisin kyllä esim. 25-30 neliöisen asunnon ilman parvea.
No en usko että mahtuisin tuollaiseen asumaan :D
Tarvitsen kuitenkin tilaa tietokoneelle, pianolle, telkkarille, työpöydälle, sekä kirjahyllylle.
Todellakin tuollaisessa hyvin suunnitellussa, jonne kaikki tarvittava mahtuu hyvin. Sellaista normaalia parvisänkyä en missään nimessä haluaisi, jonne pitäisi kivuta tikapuita pitkin, etenkään jos katto on normaalilla korkaudella. Mutta tuollainen linkissä oleva kämppä olisi ihan jees. Tällä hetkellä asun 16 neliön soluhuoneessa, ja kelpuuttaisin kaikki asunnot, joihin tämänhetkinen sisustus mahtuu kivasti.
Voisin asua tuon kokoisessa talossa/mökissä olettaen että harrastusvälineille olisi/saisi rakentaa varastotilaa
Olen asunut alle 10m2 asunnossa joten kyllä tuo olemiseen riittäisi.
Ihana! Voisin miehenkin kanssa asua mutta lapsi (tai lähinnä tavarat) on jo liikaa.
Otsikossa voisitko, tekstissä haluaisitko.
Opiskelijana menis, kun koululla vois tehdä tehtäviä, mutta kyllä näin aikuisena kaipaisin vähintään kaksiota, jossa makuutilat erillään ja kunnollinen keittiö ja vieraitakin voi joskus käydä.
Ihana! Voisin miehenkin kanssa asua mutta lapsi (tai lähinnä tavarat) on jo liikaa.
Voisin, kunhan hinta olisi selkeästi halvempi kuin isommassa asunnossa. Ja ehdottomasti enemmän huonekorkeutta että parvellakin mahtuu seisomaan.
En. Poikkeuksetta tuollaisessa parviratkaisussa se parvi on lämpimämpi kuin muu osa asuntoa. Minä nukun aina kylmässä, joten tuskin pystyisin nukkumaan tuollaisessa. Lisäksi liian ahtaissa tiloissa iskee ahtaanpaikankammo, jos joudun liian kauan viettämään niissä. Minä olen niitä, joiden pitää saada asua yhdessä tasossa ja tilan ympäröimänä. Olen valmis maksamaan siitä ekstraa.
Voisin asua. En viihdy isoissa asunnoissa, ne tuntuvat kolkoilta. Asuin aiemmin ok-talossa, sen jälkeen isossa rivarikämpässä ja nyt olen muuttanut kerrostaloon kaksioon. Välillä tuntuu että täälläkin on ihan liikaa tilaa ympärillä.
En haluaisi,ehkä voisin jos olisi pakko.Onneksi ei ole.
Voisin asua ihan hyvin. Tosin 25-30 olisi ideaali.
En viihdy Suomessa kovinkaan hyvin, joten en koe tarpeelliseksi maksaa seinistä. Aina kun on enemmän vapaata, olen jossain muualla kuin kotimaassa.
Kavereita tapailisi kahvilassa, elämä olisi kodin ulkopuolella. Tavallaan ulkoistaisi ison osan tavallisesti kotona tehtävistä asioista ja maksaisi siitä sen verran,mitä teoriassa vuokrassa säästää.
Rastitin kohdan "ehkä". Käytännössä minun pitäisi myydä kirjojani ja sähkökitaroitani ja muuta roinaa pois, että mahtuisin. Kuitenkin kaikki elämän kannalta olennainen mahtuisi pieneenkin asuntoon. Itse asiassa en oikein pidä isosta asunnosta. En jaksa sellaisen siivoamista ja ylläpitämistä.
Jos olisi halpa ja hyvällä sijainnilla, mutta paljonko tuollaiset maksaa?
En haluaisi asua niin pienessä, koska minulla on koira. 35neliöisessä olen asunut ja oli sopivan kokoinen, kavereitakin mahtui kyläilemään.
En todellakaan voisi. Mielenterveyteni pettäisi melko pian, jos joutuisin kyseisessä purkissa elelemään. Haluan vaeltaa asunnossani sinne tänne.
No voisin, mutta en mielelläni.