Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit yksin, voisitko asun miniasunnossa (15-20 m2 plus parvi)?

Vierailija
01.04.2018 |

https://www.hs.fi/koti/art-2000005622516.html

Minusta olisi ihanaa, kun sänky olisi piilossa, vaikka asunto pieni.

Jos olisit yksin, voisitko asun miniasunnossa (15-20 m2 plus parvi)?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo nyt. Tai no, mulla on 22 neliötä. Voisi tästä vielä nipistääkin. Mulla on aika iso kylpyhuone/wc ja sen vierellä "pitkä" käytävä (en ymmärrä, miksi). Varsinainen asuintila on pieni.

Tämä on ihan hyvä. En tarvitse älyttömästi tilaa. Nukun vuodesohvassa, jonka lisäksi mulla on kirjahylly, työpöytä ja kolme jakkaraa. Ihan hyvin tämä riittää. Täällä pystyy jumppaamaankin.

En oikeasti haluaisi isompaa kämppää enää. En tekisi lisätilalla yhtään mitään.

Vierailija
22/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noihan on tosi kalliita, 500e / kk, koska ovat uusia asuntoja. 350e / kk saa jo isomman vanhan yksiön jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos ois hyvällä sijainnilla.

Vierailija
24/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. On lemmikkejä joten tilaa on oltava... Ja koin jo omilleni aikanaan muutettuani silloisen asuntoni (39 neliöinen pienkaksio eli tupakeittiö ja erillinen makkari) hieman liian pieneksi, joskin silloin sinne vielä mahtui kun ei ollut paljoa tavaraa. nyt on jo niin paljon ihan huonkalujakin ja tilantarve niin kova että nykynenkin 60 neliöinen kaksio on juuri ja juuri riittävä.

Ehkä jos asunto olisi superhalpa niin voisin asua sellaisessa väliaikaisesti joitain kuukausia, muuten en.

Vierailija
25/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuo olisi ollut hyvä. Mutta nyt yli 50-vuotiaana on liikaa tavaraa eikä parviratkaisut ole toimivia, koska voi tulla alas pää edeltä.

Vierailija
26/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos olisi taloudellinen pakko. Kun ei ole, niin väljä asuminen ja oma piha on niitä asioita joihin haluan palkastani satsata.

Vierailija
27/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuonne olkkariin mahtuisi edes mun divaanisohva ja 55-tuumainen telkkari tasoineen.

Vierailija
28/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi asua jos pikkuhiljaa pienentäisi kämppää ja totuttelisi. Ensin asuin 55-neliöisessä kaksiossa ja muutin 40-neliöiseen yksiöön (tosin erillinen pieni makuuhuone) ja vaikka alkuun vähän ahdisti tilan pienentyminen, niin nyt on jo ihan jees.

Vierailija
29/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan parvia ellei kattokorkeus oli normaali yli kaksi metriä. Ahdistaa nukkua matalassa loukossa. Neliöissä minimi on 25. Seinät kaatuu pienemmissä päälle.

Vierailija
30/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun ei pk seudulla olisi varaakaan.

Vierailija
31/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen pari hehtaaria pihaa ettei tarvitse katsella naapureita, joten ei.

Vierailija
32/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuollaisesta parvelle nukkumaan kiipeämisestä ja ulosvedettävä ruokapöytä on hirveä. Jos olisin todella menevä minimalistinen ihminen, ja miniasunto olisi keskustassa tai sen liepeillä, ehkä sitten, mutta koska olen kotihiiri ja pidän tilasta, niin en muuttaisi.

Vierailija
33/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos neliövuokra olisi 10 euroa halvempi. En haluisi olla osallisena mihinkään kusetukseen.

Vierailija
34/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mieluummin vähän isommassa ilman parvea. Siinähän on kai parveke. Halvempi kuin 500e/kk pitäisi olla. Asun omassa 60m2 asunnossa 300 eurolla. Nykyisellä tavaramäärällä en kyllä mahtuisi. Sijainti pitäisi olla Hgin keskustassa.

Vierailija
35/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin. En kaipaisi yksin suuria tiloja, mutta jonkinlainen ahtaanpaikan kammo saattaisi tuollaisessa iskeä, kun miettii sitä että parinkymmenen sentin päässä nukkuu toinen samankokoiseen häkkiin ahdettu ihmispolo. Minusta tuollaisessa pitäisi olla ainakin täydellinen äänieristys jotta siellä voisi tuntea olonsa kotoisaksi.

Vierailija
36/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta piano, kirjat, tietokone ja pesutilojen koko mietityttää, että mahtuisinko. Jos talossa olis pyykkitupa ja sauna niin se auttaisi, kun ei tarvi pyykkikonetta ja tykkään saunoa. Oon kaks vuotta ennenkin käyttänyt taloyhtiön pyykkitupaa ja kuivaushuonetta, niin se ei haittaisi itseä.

Vierailija
37/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea koko minun tarpeisiini sopivalle miniasunnolle olisi noin 50 neliötä, tila flyygelille olisi must ja vaatisi siten kunnon 30 neliön huoneen sille plus muut asuintilat (keittiö, makuualkovi, pesutilat wc.

Vierailija
38/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta noihan on tosi kalliita, 500e / kk, koska ovat uusia asuntoja. 350e / kk saa jo isomman vanhan yksiön jostain.

Siis näytä mulle mistä päin pk-seutua saa yksiön 350 eurolla kuukaudessa??? Ei se oo ihan sama missä asuu. Opinnot ja työt määrittää aika paljon.

Vierailija
39/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh hitto. Kolmio on oltava.

Vierailija
40/45 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 17 m2n asunnossa. Suihkuhuoneeseen mahtui just pesukone. Voisin asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi