Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lääketieteen tohtori. Kysy mitä tahansa!

Vierailija
01.04.2018 |

?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi potilaalle helpompaa, että voisi ensin mennä labraan ja sitten vasta lääkäriin, kun lääkärissä käyminen on niin kallista? Jos olisi joku seulontatyyppinen laaja verenkuva kaikille ajoittain tai sen saisi melko edullisesti. Jos joku arvo näyttäisi huonolta, niin sitten aikaa varaamaan?

Ei. Ensinnäkään, laboratoriokokeet eivät ole koskaan halpoja. Toisekseen, suurin osa sairauksista ei näy verenkuvassa.

AP

Vierailija
22/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla hyvät mahikset säästyä vielä keuhkosyövältä.

Olen polttanut vajaa 3 vuotta.

Alotin kesäkuussa 2015 ja oon nyt lopetannu polttamisen.

Röökiä on mennyt about 1-3. Päivässä.

Joskus lapsuudessa n. 12-13 vuotiaana oli noin puolen vuoden kausi kun satunnaisesti kavereiden kanssa keräilimme maasta mahd pitkiä tupakan tumppeja ja sytyttelimme sytkärillä niitä ja poltimme..

Tuota tapahtui satunnaisesti noin puolen vuoden ajan varhais teini-iässä...

Sen jälkeen oon polttannu pari tupakkaa päivässä muutaman vuoden ajan.

Ikää vasta 18v ja oon siis nyt lopettannu.

Eli onko mulla vielä hyvät mahikset säästyä syövältä tupakan takia?

Siis tuota tumppien polttelua tapahtui vain varhaisteini-iässä.. nyt tuo pari vuotta jota olen polttanut niin ihan oon kokonaisia ("käyttämättömiä")tupakoita polttanut eli ei siis mitään tumppeja enää...

T. Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, mulla oli virtsatietulehdus, hoidettiin x2 antibioottikuurilla, virtsanäytteessä ei enää ollut bakteereja. Nyt mulla jomottaa alaselkä? Onks tää vaan lihasperäistä? Lisäks alavatsalla on tuntemuksia? Voiks tää olla klamydia? Mennäänkö tän takia terv.keskuspäivystykseen vai varataanko aika?

Et mene päivystykseen, vaan varaat ajan. 

AP

Vierailija
24/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olet siis nuorisopsykiatri. Kauanko voi katsella ahdistunutta nuorta, ennenkuin vie lääkäriin? 

Vierailija
25/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti ja realistisesti, mitkä mahdollisuudet rahattomalla 26v:llä on samaan?

Vierailija
26/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voi testata hiiva-allergian? Tulin juuri lääkäristä ja lääkäri sanoi, että ei siihen ole kunnon testejä ja tulokset voi olla vain jotenkin viitteellisiä. Onko muka näin?

Olen nuorisopsykiatrian erikoislääkäri. Mutta lääkärisi on nykytiedon valossa oikeassa.

AP

No et oo, niitä on jotain kolmetoista koko Suomessa. Punk’d.

Vierailija
27/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen av:n pitkäaikainen valelääkäri. En tiedä lääketieteestä mitään, mutta annan aina hyviä neuvoja. Ollaanko me vähän niin kuin kolleegoja?  

Kuinka monta kertaa olet suorittanut kirurgisen operaation katsomalla pelkästään lääkärikirjojen kuvia? Onko onnistumisprosenttisi vähän niin kuin fifty-sixty?

Vierailija
28/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla hyvät mahikset säästyä vielä keuhkosyövältä.

Olen polttanut vajaa 3 vuotta.

Alotin kesäkuussa 2015 ja oon nyt lopetannu polttamisen.

Röökiä on mennyt about 1-3. Päivässä.

Joskus lapsuudessa n. 12-13 vuotiaana oli noin puolen vuoden kausi kun satunnaisesti kavereiden kanssa keräilimme maasta mahd pitkiä tupakan tumppeja ja sytyttelimme sytkärillä niitä ja poltimme..

Tuota tapahtui satunnaisesti noin puolen vuoden ajan varhais teini-iässä...

Sen jälkeen oon polttannu pari tupakkaa päivässä muutaman vuoden ajan.

Ikää vasta 18v ja oon siis nyt lopettannu.

Eli onko mulla vielä hyvät mahikset säästyä syövältä tupakan takia?

Olen lukenut useita aloituksiasi palstalla. Jos nyt olet lopettanut, on 100% varmaa ettet sairastu tupakoinnin takia keuhkosyöpään (huom. tupakointi ei ainoa aiheuttaja). Voisit käydä juttelemassa kuitenkin psykiatrin tai psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.

AP

Vierailija
29/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit voi alkaa ottaa kantaa palstan kautta!

Eli ap on huijari

Vierailija
30/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, mulla oli virtsatietulehdus, hoidettiin x2 antibioottikuurilla, virtsanäytteessä ei enää ollut bakteereja. Nyt mulla jomottaa alaselkä? Onks tää vaan lihasperäistä? Lisäks alavatsalla on tuntemuksia? Voiks tää olla klamydia? Mennäänkö tän takia terv.keskuspäivystykseen vai varataanko aika?

Sulla on munuaiset paskana sekä klamydia jos olet paneskellut ilman kondomia. T. Maallikko

Vierailija
31/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillia?!?!?!!@1!!!.

Vierailija
32/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, olet siis nuorisopsykiatri. Kauanko voi katsella ahdistunutta nuorta, ennenkuin vie lääkäriin? 

Kerro lisää tilanteestanne. Mitään yksittäistä, tarkkaa aikarajaa ei voi antaa, kuten itsekin tiedät. 

AP

Vierailija
33/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti ja realistisesti, mitkä mahdollisuudet rahattomalla 26v:llä on samaan?

Suomen koulutusjärjestelmän puitteissa yhdenvertaiset kaikkien muiden kanssa. Itsekin olen yksinhuoltajan lapsi.

AP

Vierailija
34/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on perinnöllinen sairaus, voidaanko saada terveitä lapsia ja miten? Perinnöllisyys on autosomaalisesti dominoiva.

Vierailija
35/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako terveyskeskus ottaa yhteyttä psyk.poliklinikkaan ilman potilaan lupaa, tämän selän takana, jos tiedossa, että hoitokontakti täällä. Potilas ei suisidaalinen ja täysin realiteeteissa. Ahdistunut, mutta täysin toimintakykyinen.

Vierailija
36/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu että aina kun yritän päästä säännöllisen raskaan liikunnan makuun, tulen kohta flunssaan ja joudun tauolle urheilusta. En ehdi edes aloittaa kun joudun lopettamaan!

Ruokavalio on hyvä (oikeasti), käytössä laadukkaat lisäravinteet: b,c,d,e-vitamiinit, kalaöljy ja kalsium sekä magnesium.

Vierailija
37/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako terveyskeskus ottaa yhteyttä psyk.poliklinikkaan ilman potilaan lupaa, tämän selän takana, jos tiedossa, että hoitokontakti täällä. Potilas ei suisidaalinen ja täysin realiteeteissa. Ahdistunut, mutta täysin toimintakykyinen.

Kyllä saa.

AP

Vierailija
38/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää tilanteestanne. Mitään yksittäistä, tarkkaa aikarajaa ei voi antaa, kuten itsekin tiedät. 

AP

Toki tiedän. Alakuloisuutta, ei itsetuhoisia ajatuksia. Syömiseen täytyy patistaa. Ei ole enää entinen iloinen itsensä. Jokin menneisyydessä painaa, ei kerro mikä. Koulu sujuu, lapsi vaatii itseltään liikaa. Ei ole kestänyt edes viikkoa, mutta melko selkeä muutos tapahtunut. 

Vierailija
39/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa.

AP

Millä perusteella? 

Vierailija
40/56 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies? Minkä ikäinen? Missä päin asut?