Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yamk miksi kutsut itseäsi maisteriksi?

Vierailija
31.03.2018 |

Eikö oikea nimike ole tradenomi yamk?

Kommentit (808)

Vierailija
741/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne YAMK: iin ei pääse kandin papereilla? Jonkun on pakko vastata tähän.

Miksi joku haluaisi kandin papereilla YAMK:iin? Yliopistossa kandista jatketaan maisteriopintoihin. AMK:sta jatketaan YAMK:iin. Eri oppilaitokset.

Vierailija
742/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YAMK-tutkinto ärsyttää sosiaalityöntekijöitä, koska he yrittävät olla jotain, mitä eivät ole. YAMK on ihan ok tutkinto päiväkodin johtajalle tai esim palveluasumisyksikön johtajaksi. Sosiaalityöntekijäksi tutkinto ei riitä. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää? YAMK ei ole maisterin tutkinto.

Asiaa. Nyt päästin viimeinkin asiaan, mutta kauan se kestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne YAMK: iin ei pääse kandin papereilla? Jonkun on pakko vastata tähän.

Miksi joku haluaisi kandin papereilla YAMK:iin? Yliopistossa kandista jatketaan maisteriopintoihin. AMK:sta jatketaan YAMK:iin. Eri oppilaitokset.

Älä kierrä kysymystä. Haluan kandiksi ja YAMK: iin. Pääseekö sinne kandin papereilla?

Jos ei pääse, niin miksi ihmeessä ei pääse?

Vierailija
744/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta sosiaalityöntekijä tekee kuin jakelee rahaa juopoille ja narkkareille?

Vierailija
745/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandissa on vähemmän opintopisteitä kuin AMK-tutkinnossa.

Vierailija
746/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta sosiaalityöntekijä tekee kuin jakelee rahaa juopoille ja narkkareille?

Ja miksi siihen tarvitaan yliopistotutkinto? Tuonhan osaa tehdä kuka vaan.

Vierailija
747/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuin YAMK: sta. Et taida puhua totta. Pääseekö muka AMK: sta YAMK: iin?

Kyllähän sinne sitten pitäisi kandinkin sitten päästä. En usko tätä.

Vierailija
748/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on?

Vierailija
749/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa lasten kuolla isän ja äitipuolen käsittelyssä.

Hyväksyy uskontoon perustuvan kunniaväkivallan kunhan se kohdistuu "omiin"

Vierailija
750/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten avutonta porukkaa täällä on, kun on jo monta jonossa ihmettelemässä, voiko kandin tutkinnolla hakea YAMKiin? Opintopolussa esitetään kelpoisuuskriteerit, jotka - yllätys - löytyvät otsikon "Kuka voi hakea ammattikorkeakouluun?" alta. (Lihavoin avainsanat.)

"Ammattikorkeakoulu päättää hakukelpoisuudesta

Ylempään amk-tutkintoon hakevalla pitää aina olla soveltuva korkeakoulututkinto ja kolmen vuoden työkokemus. Käsi- ja taideteollisuusalalla, viestintä- ja kuvataidealalla, teatteri- ja tanssialalla sekä musiikkialalla työkokemuksen asemesta voidaan hyväksyä vastaavan pituinen taiteellinen toiminta.

Jos olet suorittanut opistoasteen tai ammatillisen korkea-asteen tutkinnon ja sen  jälkeen korkeakoulututkinnon, voidaan vaadittavaksi työkokemukseksi hyväksyä myös ennen korkeakoulututkinnon suorittamista saatu työkokemus asianomaiselta alalta. Esimerkiksi olet ensin valmistunut merkonomiksi ja myöhemmin tradenomiksi."

Jos kandintutkinto on alalta, jonka AMK katsoo soveltuvaksi, hakija on hakukelpoinen. AMK:n harkintavara näkyy olevan laaja, joten en usko, että kandi jää rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
751/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on?

sukupuolentutkimuksen maisteriohjelma, sille ei vain taida löytyä sopivaa yamk vastinetta?

-eri

Vierailija
752/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt ilmeisesti sekoitettu keskenään AMK sekä YAMK.

Vierailija
753/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YAMK-tutkinto ärsyttää sosiaalityöntekijöitä, koska he yrittävät olla jotain, mitä eivät ole. YAMK on ihan ok tutkinto päiväkodin johtajalle tai esim palveluasumisyksikön johtajaksi. Sosiaalityöntekijäksi tutkinto ei riitä. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää? YAMK ei ole maisterin tutkinto.

Mä ihmettelen tätä. Olen sosiaalialan YAMK, eikä kuullut koulussa kertaakaan että joku olisi luullut olevansa tai yrittäisi olla sosiaalityöntekijä. Siis miten tämä ilmiö näkyy? Hakeeko sosionomit YAMK -papereilla sosiaalityöntekijän virkoja, vai tekeekö he esimieheltään salaa sosiaalityöntekijöiden työtehtäviä, vai millä tavalla he yrittävät olla sosiaalityöntekijöitä?  Kysyn ihan tosissani kun en tiedä, mun työpaikalla tai lähiympäristössä yksikään YAMK ei ole kutsunut itseään maisteriksi. En kiistä etteikö joku niin tekisi, mutta onko tää nyt oikeasti joku suuri ilmiö jossain päin Suomea?

Vierailija
754/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on?

sukupuolentutkimuksen maisteriohjelma, sille ei vain taida löytyä sopivaa yamk vastinetta?

-eri

No ei tietenkään. Sinä teet tutkimusta sukupuolista, joten paikkasi on yliopistossa.

Sitä ei varmaan voi soveltaa käytäntöön työelämässä irl ihan helposti, joten paikkasi ei ole YAMK: issa.

Miten siis pääsisit YAMK: iin koska sinun pitää olla työelämässä ensin vähintään 3 vuotta?

Teet tutkimusta tästä asiasta ja olet tasan oikeassa paikassa.

Miten tuota sovelletaan käytäntöön?

Vierailija
755/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tätä. Olen sosiaalialan YAMK, eikä kuullut koulussa kertaakaan että joku olisi luullut olevansa tai yrittäisi olla sosiaalityöntekijä. Siis miten tämä ilmiö näkyy? Hakeeko sosionomit YAMK -papereilla sosiaalityöntekijän virkoja, vai tekeekö he esimieheltään salaa sosiaalityöntekijöiden työtehtäviä, vai millä tavalla he yrittävät olla sosiaalityöntekijöitä?  Kysyn ihan tosissani kun en tiedä, mun työpaikalla tai lähiympäristössä yksikään YAMK ei ole kutsunut itseään maisteriksi. En kiistä etteikö joku niin tekisi, mutta onko tää nyt oikeasti joku suuri ilmiö jossain päin Suomea?

En minäkään ole koskaan kuullut. Ainoastaan vauvalla olen törmännyt tähän ilmiöön, varmaan yksi ja sama tyyppi jankuttaa huvikseen täällä.

Vierailija
756/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma on?

-eri

No ei tietenkään. Sinä teet tutkimusta sukupuolista, joten paikkasi on yliopistossa.

Sitä ei varmaan voi soveltaa käytäntöön työelämässä irl ihan helposti, joten paikkasi ei ole YAMK: issa.

Miten siis pääsisit YAMK: iin koska sinun pitää olla työelämässä ensin vähintään 3 vuotta?

Teet tutkimusta tästä asiasta ja olet tasan oikeassa paikassa.

Miten tuota sovelletaan käytäntöön?

Kyllä feministiselle tieteelle on runsaasti käytännnön sovellutuksia. Sitä voidaan hyödyntää esimerkiksi HR-politiikkojen muodossa.

Vierailija
757/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymykset oli siis osoitettu sille joka ajatteli, että YAMK -tutkinto ärsyttää sosiaalityöntekijöitä, joiden mielestä YAMKit yrittävät olla sosiaalityöntekijöitä.

Vierailija
758/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen ku olen duunari ja tienaan +8000€ kuukaudessa päivätyöllä ja sit täällä jotkut korkeakoulutetut perseenreiät tappelee siitä onko joku maisteri vai ei. Huutista.

Vierailija
759/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen ku olen duunari ja tienaan +8000€ kuukaudessa päivätyöllä ja sit täällä jotkut korkeakoulutetut perseenreiät tappelee siitä onko joku maisteri vai ei. Huutista.

Asiaa.

Vierailija
760/808 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole.Olen sosiaalityöntekijä Helsingissä ja mitään tällaista ei todellakaan ole.Tunnen paljon sosionomeja,jotka on käyneet yamk-erikoistumiskoulutuksia.Ainakin kymmenen.Kukaan ei ole koskaan väittänyt olevansa maisteri tai sosiaalityöntekijä.Eivät ole sosiaalityöntekijöitä myöskään yksityisellä puolella.Hyvissä tehtävissä ovat kyllä yleensä.Pääosin vaativissa esimiestehtävissä.

Mun mielestä koko tätä ”vale maisteri”-ilmiötä ei ole sosiaalialalla.Näistä yamk-koulutuksista puhutaan ihan samoin kuin pätevät sossut puhuu nykyisistä lisurin tilalle tulleista erikoistumiskoulutuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi