***ELOisten perjantai***
Kommentit (27)
täällä yksi uusi ilmoittautuu elokuisiin. laskettu aika on 13.8. olen jonkun aikaa lueskellut viestejänne saamatta aikaiseksi itse osallistua. mutta parempi myöhään... on ollut mukava käydä lueskelemassa samassa tilanteessa olevien juttuja.
nyt alamme valmistautua perhekerhoon, myöhemmin sit lisää...
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Sateista aamua...
Tämä harmaus alkaa tympiä, vaikka mieli onkin aina perjantaisin jotenkin pirteämpi. Viikonlopuksi luvattiin aurinkoa, sitä odotellessa..
Opemamma, kyllä tässä alkaa tosiaan kammasta olla piikit vähissä. Mulla on enää kahdeksan herätystä töihin!!! Olen ajatellut tuoda oikein täytekakun työkavereille viimesenä päivänä (täällä ollaan aikamoisia herkuttelijoita kaikki, täytekakusta haaveillaan harva se päivä) ja ystävien kanssa mennään illalla syömään, ilman lapsia! Nämä asiat saavat jotenkin jaksamaan tämän sateen ja harmauden.
Eilisestä pinosta;
Pia74, mulla on myös univaikeuksia. Jos johonkin yöllä herään, uni ei tule enää millään. Sitten nukahdan yleensä tossa viiden aikaa ja kun kello pärähtää soimaan puoli seitsemän, sillon on yleensä naurut vähissä. Isäntäkin eilen sanoi, että ootpas sä kalpea. Eipä tässä voi kun haamulta näyttää, kun ei saa nukkua eikä ulkoiltua tarpeeks. Ja syöminenkin on vähän mitä sattuu. Vietänkin varmaan pihalla koko loman!
Tuuli72, Tervetuloa joukkoon! Minäkin odotan kolmatta ja meillä on myös kaksi tytöntylleröä kotona. Niin ja rakenneultrassa varmistui, että kolmas tyttö on tulossa :o) Eipähän lopu meidän talosta nuket ja barbit kesken!!
Eria, mä oon varmaan seonnut, kun ensimmäisen kerran Nautin siitä, että ihmiset huomauttelee mun isosta mahasta ja paijailee massua. Ei nyt onneksi vielä kukaan täysin vieras ihminen ole tullut paijailemaan, siitä varmaan ärsyyntyisin. Mutta ystävien annan nauttia tästä mun iiiiisosta mahasta! Meillä kun alkaa olla suurimmalla osalla kavereista jo muksut hankittu, joten mun mahaa ihastellaan oikein porukalla :o)
Turvakaukalosta tuli mieleeni. Meillä on tytöille Britaxin selkänojalliset korokeistuimet (älyttömän hyvät!) ja nyt olen miettinyt, että miten ihmeessä saan sen kaukalon vielä mahtumaan sinne takapenkille. Olenkin käynyt katsomassa Britaxin Isofix kiinnityksellä tulevaa kaukaloa. Siis sikahintainen, mutta kapein vaihtoehto ainakin myyjän sanojen mukaan. Vielä ei olla systeemiä autoon testattu. Jos siis jollain olis tietoa, mikä kaukalo olis mahdollisimman kapea ja helppo käyttää, otan kiitollisena tiedot vastaan! Ajattelin, että niiden turvavöiden kanssa pulaaminen on varmaan tosi tuskaista, jos takana on kolme istuinta. Siksi olemme miettineet tätä Britaxin vaihtoehtoa, jolloin alusta pysyy koko ajan paikallaan ja kaukalo vaan naksautetaan siihen kiinni. Tulipas nyt pitkä sepustus!
Niin, siis mitä nää ennustajat on?? Taidan olla pudonnut kärryiltä keskusteluissa jossain vaiheessa ;o)
Nyt kyllä lopetan tältä erää.
Kirppu
Eilen on taas ollut vilkasta keskustelua ja UUSIAKIN on liittynyt joukkoon! Mukavaa.
OPEMAMMAN perheelle ja PUBUlle ja muille sairastaville pikaista paranemista.
KANTOLIINOISTA: mä olen miettinyt tätäkin tosi paljon. Esikoisella käytettiin rintareppua, se toimi hänelle tosi hyvin. Kakkonen ei suostunut mihinkään virityksiin, ei liinoihin, ei reppuihin, ei rattaisiin... Käytännössä me (=minä) kannettiin häntä ehkäpä nelikuisesta sinne kahdeksankuiseen asti. Onneksi kun oppi puolivuotiaana istumaan, alkoi vähän paremmin viihtyä rattaissa. Tuntuu jotenkin hassulta ostaa sellaista pitkää kangaskaistaletta, kun olen niin hitsin laiska, että tiedän opettelun jäävän tosi heikoksi. Siksipä olen tässä mietiskellyt sitä KANGA-reppua. Se vaikuttaa vähän yksinkertaisemmalta.
TURVAISTUIN ja sen sijoittelu (Ikarus ainakin tätä mietti): meidän tuo nuorempi lapsi ei tosiaan viihtynyt missään, ei edes autossa. Automatkat oli tuskaa. Lapsi saattoi huutaa 30 km matkan (kun ajettiin esim. sairaalaan) yhtä soittoa. Mikään ei auttanut. Siinä mielessä oli sama, että missä kohtaa autossa se turvaistuin oli, lapsi huusi joka tapauksessa. Takapenkki on ehkä turvallisuuden kannalta paras. Toisaalta taas mä itse haluan kyllä voida antaa lapselle vaikkapa tutin. Esikoisen kanssa ajoin pitkiäkin matkoja yksin, 300 km muutamaan otteeseen kun hän oli noin puolivuotias. Oli se silloin mukavampi, että saattoi vähän jotain kommunikoida lapsen kanssa. Ja voihan sitä turvaistuinta pitää missä paikassa vain, jos hankkii sellaisen, joka sopii jokaiseen kohtaan. Sitten voi tarpeen mukaan siirrellä sitä.
Omaa napaa: mahassa on ollut tosi hiljaista. Taas olen alkanut miettiä, että mikäs nyt on vialla. En kuitenkaan jaksa lähteä neuvolaan tai mihinkään. Eihän ne vielä tässä vaiheessa kuitenkaan voi mitään tehdä. Eilenkin huomasin vain pari satunnaista hiljaista liikettä. Sama tilanne edellisenä päivänä. Satuin vielä lukemaan kaksi juttua siitä, miten juuri tässä vaiheessa oli vauva kuristunut napanuoraan. Ei ne kyllä mitenkään mieltä ylentäneet nekään :(
Mulla on ollut KIRVELYÄ virtsatessa ja muutenkin jo pidempään vähän outo olo kun käy pissalla. Virtsanäyte oli puhdas, ja neuvolasta sanoi, että katsotaan vielä, ei tarvitse muita tutkimuksia. Sitten tää terveydenhoitaja lupasi konsultoida lääkäriä ja soittaa mulle takaisin. No, mitään ei ole kuulunut, siitä on jo 3 päivää. Mä ajattelin, että soitan sitten itse tänään uudelleen. Ärsyttävää, kun tuntuu siltä, että se th ei yhtään kuuntele. Mä sanoin, että mun olo ei ole normaali, mutta se ei jotenkin vaan ymmärrä sitä (mikä lie kielimuuri meillä). Edellisissä raskauksissa mulla ollut välillä samanlaista, esikoisen aikaan mitään ei löytynyt, kakkosen raskaudessa löytyi joku bakteeri. Mä haluaisin, että tutkitaan, koska tää on tosi ikävä olotila. Tavallaan jotenkin jo jännittää pissalla käymistäkin, kun tietää miten inhottavalta se tuntuu.
Viikonlopuksi luvattiin kai koko Suomeen kauniimpaa ilmaa. Toivossa on siis hyvä elää...
JÄÄKIEKKO: voi voi Kerho minkäs teki. Ukko masentui täällä kotona eilen niin, että lähti vielä matsin jälkeen tunnin lenkille kauheeseen kaatosateeseen, eikä sitten kotiin tultuaan sanonut muuta, kun että menee nukkumaan. On se kova paikka sille kun Ässät hävisi. Lauantaina taitaa olla seuraava peli?
Nyt lopetan ja jätän tilaa muillekin
Jamssa rv23+6
Mutta ainakin tänne etelä-Suomeen ovat luvanneet ihan kelpo säätä viikonlopuksi! Olisikin ihanaa, jos huomenna tosiaan paistaisi aurinko ja olisi se luvattu +9 astetta. Kyllä sitten kelpaisi ulkoilla.
Tarkoitus olisi tosiaan huomenna grillata ensimmäisen kerran ja ajattelin myös heittää menemään kukkaruukuissa olevat kanervat ja pestä ruukut. Fillarin ajattelin myös kaivaa esiin.
Minulla on hiukan siipi maassa ja perjantaifiilikset totaalisen kadoksissa. Rikoin eilen vahingossa ruokailutilamme, yli 1000 euroa maksaneet valaisimen, joka on ollut käytössä vasta kuukauden verran :(. Esikoinen heitteli iltapuuroa lattialle ja kun olin lattialla pyyhkimässä näitä sotkuja, heitin talouspaperirullan pöydälle, joka osuikin tähän valaisimeen. Valaisimen molemmat maitolasiset " sivulevyt" halkesivat ja tippuivat pöydälle mennen totaalisesti rikki. Arvatkaa vain, miten vihainen mies oli ja miten minua itseäni harmittaa. Kotivakuutus toivottavasti korvaa tuon, mutta minun omaa harmitusta se ei kyllä helpota. Että olinkin niin tyhmä!!
On se vain jännää, miten nopeasti aika on vierähtänyt. Vastahan me plussailtiin ja nyt jo ensimmäiset ovat jäämässä töistä pois!! Yksi työkaveri kysyi minulta eilen, että miten jaksan olla vielä niin innostunut asioista täällä töissä, kun viikkoja on kuitenkin vain se 8 jäljellä. En oikein itsekään tiedä, mistä se motivaatio nyt tulee. Uskon, että pikkuhiljaa alkaa työmotivaatiokin hiipua, joten täytyy nyt ottaa vielä kaikki irti tästä työinnostuksesta.
Minäkin toivotan omalta osaltani kaikki uudet tervetulleiksi! Meitä onkin tullut paljon lisää ihan lyhyessä ajassa!!
Pepper (25+1)
Heippa taas kaikki vanhat ja uudet elomasut!
Ensin ISTUIMISTA AUTOSSA: kyllähän sitä aina suositellaan, että lapsi istuisi takapenkillä selkä menosuuntaan. Olihan meilläkin tyttö välillä etupenkillä (vanha auto, jossa ei ollut turvatyynyä edessä) kaukalossa, mutta eipä se ole äidin tarkkaavaisuudelle hyvä, että ojentelee tuttia ajaessaan. Uuden istuimen ja auton myötä siirryttiin takapenkille, niin tyttö kuin minäkin. Meillä on ajomatkat mummoloihin 300 km ja turha kuvitella, että tyttö viihtyisi koko matkan itsekseen takana (vaikka ajetaankin yleensä päiväuniaikaan). Niinpä autossa luetaan, lauletaan, piirretään, leikitään jollain muovieläimillä ja tietty syödään eväitä. Kakkosen myötä mun on pakko siirtyä etupenkille, mutta jospa esikko alkaisi viihtyä paremmin takana, kun penkin voi kääntää kohta kasvot menosuuntaan.
Vielä GALLUP VAKUUTUKSISTA: ken aikookaan ottaa syntymättömän vauvan vakuutuksen ja jos niin mistä? Kohta alkaa olla ajankohtaista päättää tuo asia (3kk ennen LA:ta). Pistin juuri tarjoukset menevään viidelle vakuutusyhtiölle, joten saa nähdä mihin päädytään. Todnäk otamme vakuutuksen isommalla omavastuulla, eli tarkoitus on että pikkusairastelut ym. käydään terveysasemalla ja vakuutusta käytetään isompiin juttuihin (kuten esikoisella allergiatutkimukset).
Nyt takaisin töiden pariin! Viikonloppuja kaikille!
KK ja Onni rv 22+3
piti kertoa, kun mainitsit tuosta kirvelystä. Mulla oli samaa lievänä oireena parisen viikkoa sitten ja kun on kerran supistellutkin ahkerasti, soitin neuvolaan. Th pisti heti lähetteet sekä virtsakokeeseen että hiivakokeeseen, ei edes kysellyt mitään vaan sanoi että kyllä ne kantsii selvittää. No, mulla oli ihan puhtaat tulokset, mutta eipähän tarvitse huolehtia nyt mahdollisista tulehduksista. Toivottavasti säkin saisit lähetteet testeihin.
Ihanaa, taas viikonloppu alkamassa! Näin ne viikot etenevät ja tosissaan toivon kaunista ilmaa, jota tänne etelään on luvattu. Tänään kyllä on aika ankeaa, mutta ainakin lumet ovat sulaneet, kun vettä on tullut. Ja hyvä myös, että pölyt laskeutuvat.
KANTOLIINOISTA: Itse innostuin esikoisen kohdalla kantoliinasta vähän liian myöhään ja hankin Haikarankehdon (tätähän RILLAMARIA ainakin suunnitteli) jo 8 kk ikäiselle tytöllemme. Oli kyllä tosi ihana apu, kun sai kädet kunnolla vapaiksi. Asuttiin silloin Kuopiossa ja oma pyykkikone oli niin kehnossa kunnossa, että minun piti kantaa pyykit viereisen talon pyykkitupaan kolmannesta kerroksesta talossa, jossa ei ollut hissiä. Harmitti, kun en ollut aiemmin tajunnut liinan toimivuutta. Siskoni houkuttelin sitten ostamaan omalle tytölleen pehmeän liinan, Hug-a-bubin. Nyt saan sitten vauvalle lainaan tuon huggiksen ja jatkoa kudotusta liinasta, kun kiloja alkaa kertyä vaaville. Ja sisko lupasi myös kanga-repun lainaan, joten tiivistä liinailua on odotettavissa meillä :) Rintareppu meillä oli esikoisen alkuaikoina käytössä, mutta se kipeytti ihan eri tavalla hartiat ja selän. Liina on paljon toimivampi!
JAMSSA: Olet varmaan jo kaikkea kokeillutkin liikkeiden suhteen, mutta jos et vielä ole, niin koitapa sokeripitoista juomista/syömistä ja mene pitkällesi. Jos näin saisit vauvaan vähän lisäliikettä. Toisaalta muistan esikoiselta, että välillä oli hiljaisia aikoja ja sitten taas vauva vilkastui. Sulla tosin jo kolmas raskaus menossa, joten osaat varmasti arvoida tilaasi ja jos tunnet, että kaikki ei ole kunnossa, niin vaadi tsekkausta asiaan, niin saat mielenrauhan!
PEPPER: Voi harmi tuota lamppu-asiaa. Toivottavasti menee kotivakuutuksen piikkiin!
AAMUKAMPA: Viisi viikkoa jäljellä töitä, jee! Ja varattiin SASin pisteillä reissu miehen kanssa Tukholmaan, kun jään lomalle. Lennetään aamulennolla Tukholmaan ja ollaan siellä päivä ja illalla laivalla takaisin. Reilu vuorokausi ollaan reissussa, mutta varmaan just sopiva, kun kuitenkin mulla viikkoja silloin jo 31. Tarvitsenkohan muuten jonkin lääkärintodistuksen noinkin lyhyelle reissulle mukaan? Toisaalta mistä kukaan mun viikkojen määrää tietää...
Mukavaa perjantaita!
Pantteri 25+6
Täällä piiiitkästä aikaa.. On ollu jos jotakin häsläämistä viime viikot, joten palstailu on jääny aivan minimiin. Ja nytkin tulin vain nopsaan pistäytymään ennen kaverille lähtöä.
Jonkunlaista " kampaa" täällä on jo selvästi viritelty; mulla on tässä nyt viikon verran lomaa ja sen jälkeen n. 5 viikkoa töitä. Vähiin käy ennen kuin loppuu -ja hyvä niin! Alkaa sen verran kiristellä tämä kasvava massu, että kovin kauan en enää töissä jaksaisikaan. Sain onneksi juuri ostettua parit uudet äippähousut, joten hetken aikaa on taas helpompi olla kun ei vyötäröltä purista. Tai niin, mistä vyötäröltä...? ;)
Jamssa taisi murehtia hiljaiseloa masussa. Itse olen ainakin huomannut, että välillä on muutama selvästi hiljaisempi päivä ja sen jälkeen alkaa taas armoton rytke.. Toki, jos hiljaisuus huolettaa, käy ihmeessä neuvolassa. Parempi niin kuin murehtia itsekseen kotona!
Nyt lähden kaverilla pistäytymään, joten mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin!!
Terveisin Kumkwatti + Rusina rv23
KERTTUKASPERI: Me olemme varanneet syntymättömälle lapsivakuutuksen Tapiolasta. Esikoisella on sama vakuutus ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Niputamme aina vuoden lääkärikäynnit ja haemme korvausta kerralla. Nyt juuri laitoin vakuutusyhtiöön hakemuksen esikoisen käynneistä ja takaisin olisi tulossa suurin piirtein 300 euroa.
PANTTERI: Me lennämme miehen kanssa Budapestiin kun olen rv 30 ja mietin samaa, että pitäisikö olla joku lääkärintodistus jo silloin. Lennämme halpalentoyhtiö Sterlingillä, joten ehkä he eivät ole niin kauhean tarkkoja asiasta?? Tietäisiköhän joku viisaampi.
Viikonloppu töitä mutta kyllä perjantai on aina perjantai. Tänään pitäisi uuden sohvan tulla. Saas nähdä oliko se niin upea kuin kaupassa näytti. Pitäisi käydä ennen töihin menoa henkilöstösihteerin luona viemässä Kelan paperit niin saisi kuulla virallisen loman alkamispäivän. Joudun ottamaan 15 lomapäivää ennen äippäloman alkua, loput voin säästää ensi kesälle.
Eilen näkyi ensimmäisen kerran mahan päälle vauvan liikkeet. Tulokas oli jotenkin sopivassa asennossa kun liikahti. Potkimisesta en vielä kuitenkaan puhuisi, enemmän se on sellaista möyrimistä.
Nyt ei ajatus oikein kulje joten taidan lopettaa raporttini tältä erää. UUSILLE vielä tervetuloa mukaan :)
pubu ja Unski rv23
Finnairilla ainakin pitää olla lääkärintodistus, kun viikot ylittävät 28 raskausviikkoa. Me ollaan menossa Kreetalle juuri, kun viikot tulee täyteen, joten ajattelin varmuuden vuoksi hankkia todistuksen. Mulla on sen verran iso maha, että luulevat muuten mun alkavan synnyttää koneessa...
Liikkeistä on ollut puhetta. Tämä pikkukaveri ei kyllä hiljaisia päiviä ole viettänyt. Väittäisin, että aloin tuntemaan liikkeet jo np-ultran aikoihin ja varmaan jostain viikosta 16 eteenpäin on liikkeet tuntuneet joka päivä ja monta kertaa. Istukka on tällä kertaa takaseinässä, joten ei ole vaimentamassa potkuja. Esikoisesta oli edessä ja tosi paljon vähemmän tunsin liikkeitä.
Rillamarilla ja masu 21+6
RASKAUS JA LENTOMATKA
Finnair noudattaa IATA-lentoyhtiöiden kansainvälistä suositusta jonka mukaan viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (raskaus kestää 40 viikkoa). Lisäksi Finnair hyväksyy lyhyille kotimaan ja Skandinavian lennoille matkustamisen 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on kehittynyt normaalisti, mitään raskauskomplikaatioita ei ole eikä merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ole.
28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.
Raskautta koskevat lääkärintodistukset lähetetään faksilla numeroon (09) 818 4825 riippumatta lipunvaraustavasta. Neuvolakortti on aina hyvä ottaa matkalle mukaan.
kauhea riippuvuus, kun eilen en ehtinyt täällä käymään ;D
Pantterille ja muille kiitokset vinkeistä liikkeiden suhteen. Söin tossa just pussin karkkia, josko se saisi pieneen liikettä. No, muutama potkaisu tuli just äsken ja jotain outoa möyrimisen tunnetta. Olenkin miettinyt, että jos vauva on jotenkin vaihtanut asentoa ja liikkeet osuvat mun selkäpuolelle ja alaspäin... Jotenkin tuntuu, että voin olla varma vain sellaisista liikkeistä, jotka näen päällepäin tai tunnen kädelläni. Huoh. Vauhko mikä vauhko.
VIRTSAAmisongelmista vielä: mä luulen, että osin tähän kirvelyyn vaikuttaa se, että kaikki paikat on jotenkin " löysemmät" , ts että kohtu ainakin tuntuu olevan tosi alhaalla ja muutenkin alapää on sellainen - miten sen kauniisti sanoisi - niinkun pallo, ei sellainen kuin normaalisti. En tiedä painaako kohtu jotenkin tai jotain muuta. Mutta silti tosiaan haluaisin selvittää, ettei ole mitään tulehdusta. Virtsa oli bakteerien osalta puhdas, mutta siinähän ei kuitenkaan näy välttämättä kaikki bakteerit? Papakin multa otettiin rv13 paikkeilla. Silloin oli ainakin puhdas siltä osin. Mutta kohtahan tuo soittoaika jo on tuonne neuvolaan, joten jos jotain ilmenee niin palailen varmaan vielä kertomaan.
Ihme puheripuli mulla tänään.
Jamssa edelleen se 23+6
Mukavaa, kun joukkoon liittyy uusia odottajia, tervetuloa mukan! :D
Kirppu; juu kyllä positiiviset kommentit ja silittelyt tekevät ylpeäksi masusta, mutta jos aletaan puhumaan läskin kajettumisesta ja muutenkin tuota ihmisen painosta, nii sillon kyllä ottaa itseensä. Kyllähän sitä itsekin näkee peilistä ja vaakasta, että kajettunut on ;D
Pyöräilystä, uskaltaisikohan sitä koittaa, kävely kun ei aina oikein tee hyvää ja jotakin liikuntaa kyllä pitäisi vielä yrittää...Eksyin nimittäin eilen joillekin sivulle, missä sai laskea raskausajan painonnousua ja heh, juu kyllä on noussut...mulla ainakin 6 kg enemmän, mitä kohtuullisesti olisi hyvä nousta :)
Pepper; harmi, että lamppu hajosi, kuulostaa ihan mun tyyliseltä kohellukselta, että olis voinu käydä mullekin :( toivottavasti vakuutus korvaa.
Ennustuksista; madame mamma ennusti mulle tällä kertaa tyttöä, joka syntyisi 18.8 (la 17.8) :D ennustaja elli ei vole vielä vastannut, katsotaan sitten.
Ja sitten ruoan laittoon, on niiiiin nälkä jo!
eri&taateli 23+1
Alkaa ihanasti aurinko pilkottamaan täällä etelä-Suomessa harmaiden pilvien lomasta. Takana ostosreissu kauppakeskuksessa, lähdin hakemaan pikkukakkoselle dubloja (vai oliko se duploja...) mutta en löytänyt br-leluliikkeestä enkä sen puoleen prismasta enkä cittaristakaan. Legopakkeja kyllä löytyi mutta ne ovat niin pieniä piperryksiä 1,5-vuotiaan käteen (ja suuhunkin) ja hankalia vielä pinota ja irrottaa tuonikäiselle. Jäänee ainoaksi vaihtoehdoksi Etola, sinne en jaksanut enää lähteä ajamaan kun tuli pienen uniaikakin.
KIRPULLE: hauskaa että teille tulee kolmas tyttö! Jos meidän kolmas tulokas osoittautuu tytöksi niin minä kyllä menen ihan innosta sekaisin tyttötrioa ajatellessa. Jos puolestaan poika niin se on sitten taas ihanan mielenkiintoinen ja uusi tilanne. Molempi parempi.
MUISTI PÄTKII nimittäin ilmoitin eilen palstaillessani rv:t 23 mutta eihän se suinkaan niin ole vaan 22+2. No, en paljoa huijannut. Ei tässä kolmannessa raskaudessa enää pysy tahdissa...
OMA NAPA: vauva liikkuu vauhdikkaasti varsinkin iltaisin ja öisin. Toisinaan kun ravaa yöllä vessassa ja palaa nukkumaan alkaa sellainen sessio mahassa että unen päästä kiinni saaminen on työn takana. Mutta hyvä näin, ei tarvitse pohtia mitä mahaan kuuluu!
Mies palaa tänään työmatkalta Saksan maalta. Aina yhtä innokkaasti odotan tuliaisia vaikka reissaakin melkein joka toinen viikko...Kunhan vaan ei suklaata tuo. Söin pääsiäisenä kaikki kaapista pois ja nyt on palattu takaisin hedelmiin ja ruisleipään =) Joku täällä kommentoi PAINOSTA ja mitä työkaverit olivat sanoneet. Se totta tosiaan voi loukata varsikin tässä tilassa. Mulla on tullut yleensä n.20kg mutta en ole paljoa harjoittanut itsekuria syömisen suhteen, en tiedä oisko auttanut vai ei. Nyt olen yrittänyt katsoa että syömishimon iskiessä tarttuisin mielummin pullan sijasta johonkin terveellisempään. Huomaan että sokerista mulle tuleekin herkästi huono olo.
ei muuta, mukavaa viikonloppua kaikille elo-odottajille!!
t.tuuli72 + jumppailija rv22 ja risat
Heippa,
IHANAN KAUNIS PERJANTAI täällä. Lunta ei ole maassa ja tekee mieli mennä pihalle
lepolasseilemaan, koska aurinko jo paistaa ja kymmentä astetta on luvattu :)
Pitääkin laittaa tuoli ulos tässä pian.
VIRSTATEISTÄ yms:
Mäkin kävin pissatestissä tällä viikolla, mutta ei löytynyt mitään bakteereja.
Mutta siis ollut jotain erikoisia tuntemuksia...
Kotihoitona ovat olleet pakastetuista karpalomarjoista keittämällä
tehty mehu, jossa ei ole siis muuta kuin vettä ja niitä karpaloja. Se tutkimusten mukaan
estää bakteerien kiinnittymistä rakon seinämälle. Ja sen lisäksi veden juonti on hyväksi
eli se että huuhtelee eikä pidä kauaa siellä pissaa muhimassa eikä siis ala oireiden takia
ainakaan vähentämään juomista.
Kannattaa kokeilla sillä aikaa kun odottelee tuloksia ja ennaltaehkäisevänä juttuna näitä
marjajuttuja. Virtsasta voi tietty ottaa myös bakteeriviljelyn, joka kestää pari päivää.
Kirppu: Hauska kuulla etten ole ainoa joka joskus herää yöllä helposti ja voi siis kuulua
tähän normaaliin tilaan :) eikä pitäisi antaa yöllä ainakaan hermostuttavien asioiden
vallata mieltä.
Pepper: Huh miten arvokas lamppu meni hajoamaan. Onneksi kotivakuutus tosiaan korvaa kaikenlaista ja tuossa
tapauksessa omavastuukin varmasti jo ylittyy...
Pia rv:lla 26
Tulin vielä käväisemään ja huomasin, että taas joku ihmettelee hailakoita viivoja raskaustestissä ja jotkut vielä käskee testaamaan uudelleen myöhemmin.
Siispä ihan mielenkiinnosta kysyn, että KUINKA MONTAA KERTAA testasit raskaustestillä ennen kuin uskoit raskautesi alkaneen? Ja jos testasit monta kertaa niin miksi?
Itse olen ihan yllättynyt, kun täältä ja tuolta kuumeilupuolelta saa jatkuvasti lukea kun ihmiset testailee puolesta kierrosta ensimmäistä kertaa. Tai sitten testaavat monta kertaa, ihan kuin se jotenkin varmistaisi sen raskauden.
Ja vastauksena omaan kysymykseeni: joka raskaudesta olen testannut vain kerran. Kaksi kertaa on tullut juuri nähtävissä oleva hailakka viiva (kk viikon myöhässä), molemmista raskauksista lapset. Keskenmenoraskauksista myös suhteellisen haalea viiva, mutta viiva kuitenkin. Tässä raskaudessa tuli jo parin pv myöhästyneiden kk jälkeen todella paksu ja selvä viiva.
Ja tarkoitus ei ole nyt siis loukata ketään. Itsekin vauhkoilen milloin mistäkin. Mutta tuntuu jotenkin siltä, että just tämä aikaisin testailu ja monen testin tekeminen menee jo liiallisuuksiin. Vai meneekö? Ihmiset tilailee netistä testejä testin perään ja apteekissa myydään monipakkauksia. Mihin oikeasti sellaisia tarvitaan? Jos näyttää negaa niin sitten odotetaan vaikka muutama päivä ja testataan uudelleen, jos sitten on enää tarpeen.
Mietiskelee Jamssa
Terveisiä uudesta kotimaasta, lämpöä noin 20 astetta mikä on onni se koska mulla ei mene enää mikään takki kiinni.
Erin ja muut painoasioista tuskailleet. Mulla meinasi todella keittää yli töissä viime viikolla kun mua tituleerattiin mammaksi, mahaksi ja palleroksi.Ihan oikeasti, hiukan hienotunteisuutta. Ei ole multakaan jäänyt huomaamatta että vyötärö havisi jo tammikuussa ja peffakin on kivasti levinnyt.En minäkään kommentoi työkavereille että kivasti sunkin kalju on laajentunut tai ompas mahtavat silmäpussit!Vaikka on syy suurenemiseen niin otan aika raskaasti (sananmukaisesti) muiden kommentoinnit.Ja mahan lääppimistä en siedä ollenkaan.Hyvä en purrut taputtelijoita :)
Jos pissatessa kirvelee niin karpalomehun lisäksi voi kokeilla ottaa kerta-annoksena c-vitamiinia 500 mg-1 g. Vetää rakon happamaksi ja näin tappaa bakteereita.Ei tosin hyvä pitkäaikaisesti käytettynä (voi aiheuttaa virtsakiviä).Mä menisin ehdottomasti bakteeriviljelyä vaatimaan.Olen itse aikonaan kärsinyt kroonisesta virtsatietulehduksista ja kokemuksena voin sanoa että kannattaa hoitaa heti pois.Ihme ja kumma mutta jotkut lääkärit eivät ota tosissaan vaikka vika on oikeasti paha jos sitä ei hoideta.Jos vaan joutuu vaatimaan hoitoa.
Pepper ja muut lentämään aikovat.Kannataa soittaa sinne lentoyhtiöön etukäteen jottei sitten kentällä joudu ongelmiin.Sterling kuuluu myös IATAn ja täten noudattaa yleistä 28 viikon sääntöä.Multa kysyttiin viime viikolla ekan kerran rv:tä, kun kerran olen näin suuri jo niin en ihmettele.On se vaan todistus hankittava kesän lentoja ajatellen.Voisi hiukan keittää jos kieltäsivät mun lentämisen paperin puuttuessa.
Oikein hauskaa viikonloppua kaikille, nautitaan auringosta!
minik
GALLUPIT: Tapiolasta on otettu kaikkien muiden paitsi esikoisen vakuutukset. Myös tälle tulevalle on tarkoitus Tapiolasta hakea.
RAskaustestit olen tehnyt muiden paitsi kakkosen kohdalla kerran. Kakkosta odottaessa tein ekan testin samana iltana kun menkkojen piti alkaa kun olin niin varma et olen raskaana. Ei tullu viivaa ja seuraavana päivänä tein uudestaan ja jo tuli viiva :)
Täällä on satanu vettä ja äsken tuli taivaantäydeltä rakeita. Nyt paistaa aurinko :)
Peeveli 23+0
JAMSSAN gallupiin vastaus:
Minä testasin molemmissa raskauksissa vain kerran ja suurin piirtein siinä vaiheessa, kun kuukautiset olivat myöhässä viikon verran. Molemmissa tapauksissa raskaustesti oli vain varmistus epäilyille, sillä kyllä ne raskausoireet olivat niin selvät molemmissa, että olin kyllä täysin varma raskaudestani. Niin ja molemmissa tapauksissa tuli oikein selvä viiva, ettei siinäkään mitään arvailuja ollut...
... tuosta testaamisesta tulikin mieleeni ne ensimmäiset (ehkä vähän järkyttyneet) fiilikset, kun sain tietää odottavani toista. Siis kyllä me ihan toista yritettiin, mutta en voinut kuvitella, että ekasta kerrasta tärppäisi. Ensimmäisen kuukauden ajan olin ihan pihalla ja välillä jopa toivoin, etten olisikaan raskaana. Niin ne tuntemukset muuttuu. Nyt taas olen erittäin onnellinen siitä, että meille on pian toinen tulossa :).
Ja meillä on täällä valkoinen maa...En kyllä mielestäni tilannut enää tällaista, tilaukseni on varmaan otettu väärin vastaan...
Kylläpä on erilainen olo, kun on saanut nukkua. Hempeällä mielellä ihailin herättyäni nukkuvaa katrastani, on se vaan niin ihanaa olla äiti. Vaikeina päivinä toivoisin olevani mieluummin vaikka lumiukko...ja olen joskus kiukuspäissäni tokaissut lapsille laittavani keltaiseen pörssiin ilmoituksen myytävistä lapsista...Sellaista se on.
Pubulle pikaista paranemista flunssan kourista!
Minä täällä odottelen sormet syhyten lastenhuoneiden remontin valmistumista. Sisustaminen on niin mukavaa puuhaa. On myös kiva saada taas jonkinlainen järjestys huusholliin, inhoan sekamelskaa.
Monella alkaa ilmeisesti olla kohta aamukampa käytössä. Väsymys alkaa varmaan vaivata, kun yrittää saada kaiken tehtyä ennen lomalle jäämistä. Moni onkin " hävinnyt " toistaiseksi joukostamme. Voimia vaan teille viimeiseen puristukseen ja muistakaa, että kyseessä on kuitenkin vain työ, sen kustannuksella ei kannata menettää hermojaan tai pahentaa selvästi fyysistä oloaan. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Kotona ollessa nuo työt eivät häviä eikä " pöytää voi putsata" , se joskus harmittaa. Nautin kotona olemisesta, mutta joskus turhaudun ainaiseen pyykkäämiseen ja siivoamiseen.
Minä poistun kahvin keittoon ja jätän palstatilaa muille. Voikaahan hyvin ja ihanaa päivää kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 21+3