Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisten perjantai***

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on mennyt nää arkipäivät taas niin nopeasti, että ei mitään oo joutanut. Tänään sit oli hiukan rennompi aikataulu ja käytiin tossa jo äitini kanssa uimassa, ja nyt vähän aikaa ehdin laiskotella netissä.

Paljon oli tullut asiaa mistä kommentoida..

KERTTUKASPERI: Meille otettiin se vakuutus lähivakuutuksesta. Siellä meillä on kaikki muutkin. Olisin kyllä ollut halukas enemmänkin vertailemaan, mutta tuntui sit niin ylivoimaiselta ruveta kaikki muutkin vakuutukset siirtämään. Se kuitenkin on keskitettynä kätevintä ja halvinta, I guess.

JAMSSAkohan se kyseli niistä raskaustestien teoista. Mä tein testin vain kerran, erittäin halvalla (5,5 ¿) maksavalla K-kaupan testipakkauksella. Siin oli kaks testiä ja eka näytti haaleena toisen viivan ja tein ohjeen mukaan kahden päivän päästä aamupissasta varmistuksen ja sit oli melkoisen normaali väri, ehkä hitusen hailakka vieläkin. Mutta testi oli mulle oikeastaan vain varmistus raskaudesta, koska mulla alkoi sitä ennen rintoja aristaan, mistä koko testin tekeminen sai alkunsa. Ja kun en kärsi mistään kuukautiskivuista tms vaivoista, niin ajattelin et josko se olis tärpännyt. Meillähän se muutenkin meni niin kivuttomasti, alle kolmen kuukauden kuluttua " yrityksen aloittamisesta" tärppäs...Et jos noit rintoja ei olis aristanut, en olis varmaan tajunnut silloinkaan tehdä testiä. Mutta se on varmaan eri juttu semmosilla ihmisillä, joilla on kovakin kuume, mullahan ei varsinaista kuumetta ikinä oo ehtinyt ollakaan, tietty vauva on tervetullut, mutta ei mitään hirveitä kuumeiluja, ja tosiaan, tilanne olis varmaan ollut eri jos vauvaa olis yritetty saada alulle vuos tai pari, niin testikin tulis varmaan suurinpiirtein het sänkyhommien jälkeen tehtyä =) Mutta meillä meni näin.

Sit kaikille uusille tervetuloa vain minunkin puolestani mukaan!

PEPPER: Ikävä homma toi lamppu juttu. Varmaan harmittaa ku oli noin kalliskin ja UUSI!! Siit olis varmaan halunnut nauttia kauemminkin.. Noh, vahinkoja kuitenkin sattuu, vertaa aina huonompaa, olis voinut vaikka se lappu viel tippuessaan särkeä jotain tai ne siivekkeet tippua jonkun päälle... En tiiä auttaako, mut mä itse aina teen niin (siis vertaan huonompaan)

PAINONNOUSUSTA on ollut kans puhetta. Mullakin on tullut kohisten painoa lisää. Meillä on sunnuntaina rippijuhliin meno ja kävin katteleen vaatteita... Järkytys oli suuri, kun tajusin minkälainen TANTTA musta on tullut!!! Kun maha painaa eteen, niin tuntuu et kasvanut takapuoli oikein työntyy esille. Jopa miehenikin huomas, et on hiukan erimallinen tyttö =) On kai toi paino kuitenkin vielä kohtuu rajoissa, laskeskelin et tullut just se 500 g viikkoo kohti nytkin, mutta silti!!!! Järkytys oli vaan melkoinen, kun itseään sieltä sovituskopin peilistä katteli..

LIIKKEISTÄ vielä sen verran, että näyttää tältä meidänkin mahaukkelilta tulla liikkeet sykleissä, välillä muutama päivä ollaan niin hiiren hiljaa ja sitten jaksetaan taas muutama päivä jytisyttää. En jaksa enää huolia niistä, koska jos sitäkin ajattelee liikaa, niin sais koko ajan olla ultraamassa.. Se on vaan kumma, ku aina tahtoo se pahin vaihtoehto hiipiä kuitenkin jostakin mieleen. Ja kuka se olikaan joka kirjoitti siitä et oli lukenut siit napanuoran ympärille tukehtumisesta, niin mä oon just samalainen tollanen, et kun jostain luen jotain tommosta, niin heti tuntuu et näin varmaan on nyt sattunut, vaikka se olis kuin harvinaista. Tulipa sekavasti nuo pari viimestä lausetta. Se on varmaan sen markki, et riittää tää höpinä.

Pikaisesti vielä olen melkein kateellinen teille, jotka jo kohta pääsette töistä LOMAILEEN. Itse opiskelija ja lomaa on kyllä niin paljon, että sitä ei enää muista arvostaa, oli se eri kiva töistä jäädä lomalle, kun oli ensin raatanut... =)

Aurinkoista viikonloppua!!!

Ikarus 22+3.

Vierailija
22/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille, jotka ymmärsitte tätä mun valaisin-harmitustani! Pahin harmitus on kai jo takana. Sain tilattua valaisinliikkestä uudet maitolasi-siivekkeet, en tosin tiedä, miten kamalsti ne maksavat. Mutta ehdotomasti haluamme tuon valaisimen korjauttaa, sillä sitä etsittiin tosi pitkään ja onhan siinä suurin osa vielä ehjänä... Kotivakuutus toivottavasti kattaa korjauskulut. Omavastuu tietty on jotain 150 euroa, että sen verran nyt ainakin jää maksettavaksi. Toivottavasti mieskin on jo vähän leppynyt. Tällaista ei oikeasti voi sattua kuin MINULLE. Jostain syystä saan aina kamalaa tuhoa aikaiseksi, kun olen vihainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ulkona! =) Itselläkin paljon aurinkoisempi mieli, kun ulkona on hieno ilma!

GALLUP: Testin tein vain kerran(tosin joinain aikasempina kuukausina olin jo tehnyt, mutta siis yhden testin korkeintaan)! =) Kerkisimme siis yrittämään pienokaista melkein vuoden ennen kuin tärppäsi ja positiivinen testi oli kyllä enemmän kuin lottovoitto! =D Noin viikon oli kuukautiset myöhässä, kun testin tein ja viiva oli todella haalee(hyvä kun edes erotti)...! Mutta nyt mennään jo hyvää vauhtia kohti laskettua aikaa! =) Rintojen aristusta oli kyllä myös ennen testin tekoa, mutta se ei minulla varma merkki ollut kun välillä kuukautistenkin alkaessa saattoi hieman aristaa!

Että näin meillä! =)

LIIKKEET: Meillä myös välillä päiviä jolloin ei liikkeitä juuri tunnu ja sillon tietenkin heti mielessä, että onko kaikki varmasti hyvin! =) Mutta kyllä sitä nyt pikkuhiljaa alkaa vähän rauhottuun, kun ainakin tähän asti on myös tullut sitten niitä aktiivisempiakin päiviä, kun vaan malttaa odottaa! =) Tänään taas on ollut ihan mukavan vilkas päivä masussa! =)

PAINONNOUSU: Minulla ei kovin paljoa ole kiloja lisää tullut(tosin ylimääräistä löytyi jonkun verran ennestään), mutta kyllä maha on silti alkanut selkeesti kasvaan muutakin kuin " läskien" takia...! =D

Mutta nyt muihin hommiin! =)

Aurinkoista päivän jatkoa/viikonloppua kaikille!!!

-Mömmeli06 rv25 tasan-

Vierailija
24/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun aurinko paistaa...:)

mulle tuli tuo tukivyö tänään ja tuntuu ihan hyvälle,jos siitä nyt ois jotain apua..

liikkeet: täällä on jokapäivä kauhee mylläys ja potkinta yötä päivää ;)vilkas vaavi hihi..

olo on ihan virkee ja semmosta,eipä mitään ihmeempiä..

palailemisiin..

k.h.p ja tärppi 21+5

Vierailija
25/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä meni tääkin viikko. Toivottavasti ens viikko ois jo lämpimämpi ja keväisempi. Ois niin kiva päästä vähän pihaa siistimään. Tänään oli niin sateista, et tuli vietettyä sisäpäivää, mitä nyt kaupassa käytiin. Ilta on menny kaameessa mussutuksessa..pizzaa, sipsejä, namuja, limppaa...voi ällötys!

KIRPPU suunnitteli kakun viemistä töihin. Mie kävin töissä torstaina koulutuksessa kesken sairasloman ja vein jo sillon kakkua työkavereille. Niin kovin toivon, ettei miun enää tartteis töihin mennä. Saas nähdä joudunko vielä viemään toisenkin kakun?

MINIK kateellisena luvin 20 asteen lämmöstä. Nauti meidänkin puolesta!

Tänään mie tilasin meille sen Tukholman risteilyn. Toukokuun puolessa välissä mennään koko perhe vähän tuulettumaan. Tosi kivaa =)!

Oikein keväistä viikonloppua kaikille masunkasvattajille!

Hipsuhiiri ja Pipana 24+5

Vierailija
26/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvin vasta eilisen pinon loput ja huomasin, et olit kommentoinu miun lääkäriasiaa. Mie oon aina aiemmin ylensä käyny tolla mukavalla tohtorilla. Jostain syystä jouduin nyt välillä sille ikävämmälle tyypille. Ilmeisesti aikoja jakeleva hoitaja ajatteli,et raskaana ollessa menisin mielummin naislääkärille. Aion kyllä jatkossa pyytää ajat sille tutummalle mieslääkärille, jos joudun vielä työterveyshuollossa asioimaan. Vajaan kahden viikon kuluttua meen ekaa kertaa neuvolalääkärille ja se on valitettavasti kaupungin ikävin ja lyhytsanasin lääkäri :(, mut silti toivon et se jatkas miun sairaslomaa loppuun saakka ja loppuis tää viikon välein lääkärillä ravaaminen. Oon tässä raskaudessa säästyny ton neuvolalääkärin tapaamiselta, kun oon aiempien ja tässäkin raskaudessa olleiden ongelmien takia päässy käymään aluks gynen polilla ja sit äitipolilla. Sellasta noista lekureista ja nyt öitä!

Hipsuhiiri taas..

Vierailija
27/27 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vielä tähän perjantain pinoon, vaikka uusi taitaa pian alkaa.

Gallup: En tehnyt yhtään raskaustestiä tässä raskaudessa; sain gynegologilla kuulla olevani raskaana, kun viikkoja oli koossa 3. En ollut osannut yhtään ajatella edes raskauden mahdollisuutta koska mulla on polykystiset munasarjat ja sen takia oli vaikeuksia raskaaksi tulon kanssa. Ennen kuin saimme tietää syyn epäsäännölliseen kk kiertoon, testasin usein, koska mulla ei ollut hajuakaan, miksi kuukautiset oli välillä 3kk poissa jne. Esikoista odottaessani tein 2 testiä, koska olin ostanut tuplapakkauksen. Enkä ollut uskoa ekan testin perusteella, että olisin todella ollut raskaana :) Voihan ällistys!

PAINOSTA: no niin. Tulin sitten punninneeksi itseni tänään (rv21+3) ja painoa on tullut 8kg lisää!!!!!!!!! Siis häh? Kuvittelin ihan että olen ilmaa täynnä ja kevyt kuin höyhen. Esikoista odottaessa olin +6kg rv25. Johonkinhan kaikkien syömieni herkkujen täytyy mennäkin. Painoindeksi oli ennen raskautta 19,5 joten ylimääräistä ei ollut. Ensi viikolla on lääkärintarkastus, joten ihan hyvä että osaan varautua oikeisiin lukemiin, että järkytys ei ole silloin ihan yhtä suuri :)

Kävin tänään kampaajalla. Olo on pirteämpi ja kun vielä kävin ostamassa itselleni pitkän topin ja sen kanssa käytettävän camisolen, niin päivä on pelastettu, puntarin lukemista huolimatta. Kampaajalla teki mieli värjätä tukka, mutta päätin jättää sen väliin. Ihan varmuuden vuoksi, ei kai niistä väreistä ole 100% varmuutta, onko ne turvallisia vai ei. Varasin ajan myös meidän pikkuneidille (2v.) ensi perjantaiksi, koska tukanleikkaaminen kotikonstein ei enään suju. Leikkasin viimeksi häneltä melkein korvan irti...

Vauveli potkiskelee voimakkaammin päivä päivältä. Aktiivisimmat hetket on yleensä yöllä - niihin ehtiikin keskittyä, kun valvon klo 03-06 välillä aika usein. Unettomuus vaivaa.

Tammikukka rv 21+3