*TAMMIMASUT ti-to*
Kommentit (44)
Ja kummasti se tän lähetti...Antaa sit olla!Uudelleen en jaksa naputella
Nää sivut on ihan...
Kirjoitin kauheesti kuulumisia mut eipä sit antanu lähettää sitä.Keskustelut on muka pois käytöstä!Mitenkähän sit pstyn oleen täällä?!?
tepa 14+2
Näyttää tosiaan siltä, että pahoinvointi on väistymään päin, niin kuin tietysti pitäisikin jo alkaa olla. Ihana tunne! Mullahan se oli myös sitä luokkaa, että ruokaostosten teko, ruoanlaitto, esikoisen kanssa ulkoilu tai ylipäätään oikein mikään makaamisen ja oksentamisen lisäksi ei pahimmilla viikoilla onnistunut, joten nyt todella tuntuu, että elämä alkaa uudelleen. Jopa kalaa ostin tänään kalatiskistä. Eikä tarvinnut koko kauppareissulla mitään evästä. Siitä huolimatta neuvolassa maanantaina jumputti terhakkaat sydänäänet siinä 160 korvilla. Oliskohan tyttö taas tulossa... Tällä kertaa kumpikin on erittäin tervetullut. Viimeksikin tietysti olisi ollut ja molempia olisin varmasti yhtä lailla rakastanut, mutta jotenkin toivoin silloin tyttöä, tai ylipäänsä halusin joskus olla tytön äiti. Nyt sitten olen, ja enää ei ole kauheasti toiveita suuntaan tai toiseen. Tosin helpolla pääsisi, kun uusi tulokaskin olisi tyttö, saisi kaikki ihanat mekot taas käyttöön.
Meillä tämä toinen voi hyvinkin olla myös viimeinen lapsi. Ainakaan taas pitkään aikaan en missään nimessä aio tähän kammottavaan tilaan hankkiutua. Oikeasti paha pahoinvointi on niin invalidisoivaa, että välillä pelkäsin sekä omani että miehen mielenterveyden puolesta. Enkä ainakaan kestäisi sellaista kovin pian uudelleen. Ikääkin alkaa sitten jo olla, joten saapa nähdä (heh, viikko sitten sanoin ei ikinä enää ja kaksi viikkoa sitten uhkasin miestä steriloinnin lisäksi kastraatiolla:-)). Mutta kyllähän kaksi lasta on ihan kiva määrä, ja helppo pääluku esim. matkailuun... vaikka toisaalta kadehdin isoja perheitä, joita täälläkin paljon on. En vaan usko, että itse jaksan - nimenomaan tätä raskaana olemista!
Laitoin jo tonne "pääpalstalle" kyselyä, mut kysyn nyt täälläkin kun suht samois mennään..Eli onko kellään viel näin aikases (olen rv13) vaihees ollu sormien turvottelua? Mulla tuntus et ois ihan lievästi turvonneet..Mutta vaan toinen käsi. En muista et aikasemmista raskauksista olis näin alus turvottanu vielä. Toisaalta tää tunne saattaa johtuu siitäkin et nukuin sohvalla just tämän käden päällä ja niskatkin on jumissa..Tiedä sitten..Jokatapauksessa epämääräinen "nakkitunne" :|
Täällä - kuten joku muukin oli - "ollaan hoidossa" mun vanhempien luona. Ihanaa tosin kun muutkin huolehtii noista tulevista isoveljistä hetken aikaa... :)
Onkos kukaan vielä tuntenut niitä liikkeitä, alkaa nekin hetket tammikuisilla olla pian käsillä!
Ja kuten joku murehti jo mahalöllykän hävittämisestä raskauden jälkeen, samaa olen miettinyt myös. Meinaan aika nopeesti aloittaa "reenaamisen", että ehtisi ensi kesäksi jonkin näköiseen kuntoon :))
Mukavata kesäiltaa
Dazka 13+2
Hassua kun itsekkin olin jo ennen tätä raskautta päättänyt et ens vuoden kesänä olisin hyvässä kunnossa..ja se meinaan pysyy siis päätös.Ylimääräistä kun on mulla jo entuudesta n 13 kg niin saa kyllä olla aikamoinen itsekuri sit ku vauva syntyy että ei tuu mässäiltyä hulluna:)
Mulla ei ole paino tippunut imettäessä niin pakko on vaan alkaa liikkumaan kunnolla...
Minä tunnen jo vauvan liikkeet:)
Aloitin aamulla kutomaan villapaitaa vauvalle, puuttuu vaan yksi hiha enään ja sit loppusilaus, sit täytyisi keksiä miten villahousut tehdään.??
Eilen siivosin ihan hulluna,kaikki keittön kaapit sain kiiltäviksi mut nyt tuntuu et loput kämpästä levii käsiin.... huomenna tulee mun siskonpoika hoitoon ja on ainakin lauantaihin, eli kolme poikaa sit talossa mitähän siitä tulee.....
Sunnuntaina oon varmaan ihan rättipoikki:(
Nyt pikku ukkoa nukuttamaan ja saunan lämmitämis puuhin
T:Lootuskukkanen ja pörriäinen 13+2
Itsekin odottaisin että olo alkaisi helpottamaan. Tämä viikko ollut taas niin kaamea olo ja päässä heittää. Mulla on aina ollut alhanen verenpaine ja oli myös viimeksi neuvolassa. Mietin voiko olla siitä?! Noh, joku kirjoitti ettei ole vielä paino noussut. Mulla on kaksi kiloa ja mietinkin mikä on sopiva painon nousu tässä vaiheessa...noh, pientä vauva masua jo on. Pahoinvointia koittanut estää tuolla jatkuvalla syömisellä ja äkkiäkö siitäkin lihoo, vaikka terveellisesti syönkin. En nyt kuitenkaan jaksa niitä kiloja stressetä, ihan normaalipainoinen kuitenkin olen. Onko muilla lemmikkejä? meillä koira ja olenkin miettinyt miten se suhtautuu uuteen tulokkaaseen sitten tammikuussa. On nyt 4v ja tottunut olemaan perheen ainoa "vauva". Onneksi on kyllä muuten lapsirakas. Hyviä vointeja kaikille!
Painon noususta kun keskustellaan, niin mulla on toistaseks pysyny vielä paino paikoillaan..Muissa raskauksissa on aluks lähteny n.8kg ja sitten alkanut nousukausi..Nyt olen junnannut paikoillani, lukuunottamatta ihan alun 1-2kg:n painon tippumista..Koska pahoinvointia ei liiemmin ole, voisin siis syödä millon vaan ja mitä vaan. Mutta olin just ennen tätä raskautta päässyt tavoitepainoon edellisen vauvelin jäljiltä, niin en ihan helposti ala retkahtamaan turhiin tai liikoihin herkkuihin. Mutta sen tiedän että sitä painoa alkaa puolivälin tienoilla kertyä kuin itsestään! Edellisestä raskaudesta tuli +13kg ja lähtöpainon tienoilla on aika pian..Mutta lähtöpaino oli lievää ylipainoa joten jatkoin urakkaa ja pääsin tavoitteeseen. Viime synnytyksen jälkeen liityin kuntosalille (jota maksan nyt turhaan saamattomuuden takia :( ) ja kävin siellä aluks hyvinkin tiuhaan. Tarkoitus oli saada vatsanseutu johonkin kuosiin. Mutta motivaatio lopahti jossain vaiheessa ja nyt se ei enää kaduta, koska kaikki se työ olis menny harakoille kun uusi perheenjäsen päätti liittyä joukkoomme! Mutta tämän jälkeen mä kyllä jumppaan..joopa joo...
Aino-Mariialle:
Meillä ei ole lemmikkejä, mutta ystäväni omistaa koiran ja kun saivat vauvan,niin sairaalasta kotiin tultuaan meni sisään ensin yksin (ilman vauvaa ja miestä)..Oli hetken koiran kanssa ja antoi sen nuuhkia ja ottaa aikansa. Sitten vasta tuli mies ja vauva. Vauvaakin annettiin varovasti nuuskia ja koira kai hyväksyi tulokkaan kun vaan lähti omiin oloihinsa :)
Aino-Mariia: Meillä on kaksi kissaa. Olin huolissani siitä miten ne suhtautuu sitte vauvaan, mut mun kummityttö 4kk kävi kylässä ja pötkötteli lattialla ja kummatkin kissat kävi sen nuuskiin päästä varpaisiin ja totesivat vissiin, että sellanen pötikkä ja jatkoivat omia touhujaan. :) Pitää vaan muistaa helliä kissoja silloin, ku vauva tulee, että ymmärtävät olevan yhä perhettä. Ja nukkumisjärjestelyt pitää kyllä miettiä vähän uusiksi. Ku ne nukkuu meidän sängyssä joskus, niin pitää vähä pohtia, että jos vauvakin joskus nukkuu perhepedissä, niin.... Mut toisaalta en varmaan anna lapsen nukkua meidän sängyssä muuta kuin jos itse nukahdan kun imetän....koska meidän keskellä se ei ainakaan voi nukkua, ku mies pelkää pyörähtävänsä vauvan päälle. Minä en niinkään, koska osaan yöllä vaistomaisesti varoa kissojakin ja luin jostain, että äidin vaistot pelaa öisinkin niin ettei kierähdä vauvan päälle. Niin menis hankalaksi, ku pitäis suojata jotenkin minun puolen reuna sängystä.... Pitää tieten sekin miettiä, että pinnasänkykin pitää suojata, ettei kissat sinne pääse. Koska meillä on niin pieni asunto, että menee hankalaksi sulkea kissat aina yöksi pois makuuhuoneesta ja ku ne nytkin raapii ovea jos oven laittaa kiinni.
Sitte mamti81: mulla on ainakin joinakin iltoina nakkisormet jo nyt. Vihkisormuksenkin otan yöksi pois, ettei aamulla tule ylläriä. :)
Sitten muihin aiheisiin. :D te joilla on jo kokemusta...onko teillä hoitopöytä pinnasängyn vierellä, lastenhuoneessa vai kylpyhuoneessa tai wc:ssä. Ku meillä vaihtoehdot on laittaa se pinniksen viereen makkariin tai kylpyhuone-wc-sauna yhdistelmään. Ja jos se menee kylppäriin pitää varmaan tehdä itse mittatilaustyönä, koska tilaa on vähän ja sinne alle pitäis mahtua kissan wc. Molemmissa hyvät puolet....kylppärissä ois vesi lähellä, mut miinuksena pesukone ihan kyljessä ja saunan lämpö saunapäivinä. Makkarissa ois plussana se, ettei välttis tarvis öisin liikkua makkarista pois vaikka vaipan joutuiskin vaihtaan, mut jos pitää pesulla käydä niin pitäis mennä muutama askel kylppäriin.
Sitte vielä sellainen, että minä (siis MINÄ) jumppasin tänään neuvolan liikuntavihkosen jumpan läpi. Nyt tarkoituksena ois joka toinen päivä tehdä se jumppa ja joka toinen sitte lenkillä tai uimassa tms. Ja tieten yks-kaks lepopäivää vois olla ja pitääkin olla sitte vähän pitemmällä raskaudessa.
En osaa yhtään arvioida tän himputin miniruudun takia, että kuinka hillitön tästä tekstistä nyt tuli. Sori, jos hirvee romaani. :)
Mukavaa illanjatkoa! Amelie ja maha-asukas rv14+1
Amelie:lle
Me laitettiin hoitopöytä makkariin ja ainakin mulla jäi aika turhaksi hankinnaksi..Kylppäriin meillä ei olis mahtunut, muuten oisin sijottanut sinne. Vaipat vaihdoin öisin ihan siinä sängyllä ja jos piti lähteä pesulle ni sitte mentiin. En siis noussut vauvan kanssa jalkeille, eli oli helppo itsekin nukahtaa takaisin kun ei sen kummemmin tullut pompittua. Vauvan vähän kasvaessa jätin yövaipan vaihdon kokonaan pois ellei ollut selvästi iso pissa tullut. Huomasin että se isompi liru tulee vasta aamusemmalla, joten silloin vaihdettiin. Tälläkerralla ajattelin selviytyä ilman hoitopöytää.Mulla on se "irtoalusta"..reunallinen ja pehmeä. Sen päällä sopii vaihtaa vaipat missä vain. Mulla on näköjään joka toisella lapsella hoitopöytä ja jokatoisella ei. Ekalla oli,tokalla ei jne.. :)
Olipa hirvee ilta, ja aamukin! Siis ihan normaalin iltapalan illalla söin, mut heti sen jälkeen tuli ihan hirvee olo - pönttöäkin halailin, mut mitään ei tullut.. Tuntui kyllä, että oksennus oli ihan tos kurkussa jo, mut ei vaan tullu ulos. Kuopuksen sain vietyä sänkyyn, mut isompien iltapesut meinas jäädä.. No, tunnin kuluuttua syömisestä pääsin jalkeille, ja sain isommatkin nukkumaan laitettua. Itsekin menin nukkumaan jo klo22. Heräsin klo 9, kävin vessassa, ja sit olikin taas ihan hirvee olo! Silmissä sumeni, olo tosi heikko, jotain oli pakko saada suuhun, kauhea tuskan hiki. Ruisleipää ja kaurapuuroa söin, nyt alkaa helpottaan - tai ainakin edes istuminen onnistuu ongelmitta. Nykyään kyllä voisi sanoa, että joka kerta kun nousen jaloilleni, sumenee silmissä ja meinaa taju lähteä. Huoh. No, on tuttua viime raskaudestakin - silloin aiheuttajana matala verenpaine. Nyt ei verenpaineista ole tietoa, kun takana vain se eka nla, ja np-ultra. Noissakin olin varma, et olis korkea verenpaine, ihan vaan koska olen jännittjätyyppiä, mutta ihan norm. verenpaineet oli. Eli voisi kyllä nyt olla matala verenpainekin taas..? Entä verensokeri, miten tunnistaa alhaisen verensokerin? Miten sitä "hoitaa"? Koskaan ei ole verensokeriani mitattu.. Pitäiskö?
Jospa nyt yrittäis saada taas jotain aikaisesksi..
Minnikki rv 14+2
Pikaisesti kirjoittelen kun lapset odottaa kummeisesti kyytiä uimarannalle.
Lemmikeistä: Meillä on aina lasten syntyessä ollut taloudessa yksi tai kaksi koiraa. Hyvin ovat suhtautuneet vauvoihin, toki rotukin on valittu jo alunperin sen mukaan, että sopeutuvat lapsiperheeseen.
Hoitopöytä: ykkösen ja kakkosen vauva-aikaan hoitopöytä oli makkarissa. Kolmosen ja nelosen aikaan kodinhoitohuoneessa. Kumpikin ratkaisu toimi mun mielestäni ihan ok. Minä en öisin vaihda vauvalta vaippoja ellei sitten ole tullut kakat housuun (onneksi tätä on meidän lapsilla käynyt harvoin) joten sinällään hoitopöydän paikalla ei ole niin suurta väliä. Tämän viitosen kohdalla hoitopöytä tulee sijoittumaan taasen kodinhoitohuoneeseen. Hoitopöytänä toimii siis kodinhoitohuoneen taso, jonka päälle laitan sen hoitoalustan.
Paino: noussut alusta noin 2kg. Osittain "syynä" lomaherkuttelu ja vähentynyt liikunta kun ollaan reissattu viimeiset kolme viikkoa sukuloimassa ympäri Suomea.
Meikeläisellä tota liikuntaa tulee pakostakin kun osa työstäni on ryhmien ohjaamista. Onkin ihanaa taasen ensiviikolla lähteä tunnille kun ei enää tartte ohjata oksennuksen maku suussa niikuin vielä muutama viikko sitten.
Mutta nyt täytyy mennä, uimarit odottaa. Mukavaa päivää kaikille.
KainoElvi ja kaveri rv 11+6
Kiitos kaikille, jotka tsemppasivat tiistain vuodon takia....
Onneksi tänään oli sen kauan odotettu np-ultra ja kaikki loistavasti, joten saa hengähtää hetkeksi. Kävin myös siinä down-seulonnassa vaikkakin niskaturvotus vain sen 0.8mm, pää-perämitta 52.4mm ja kaikki muuten ok ultrassa.
T: Minna ja masu 11+6
Ymmärrän suuttumuksesi näihin sivuihin täysin - olen itse saman kokenut useammankin kerran. Olethan laittanut myös tuohtuneen palautteesi tuosta vasemmasta reunasta sivujen pitäjille? Jospa saisivat oikeasti jotain parannuksiakin vaihteeksi aikaiseksi.
Yksi vinkkini on, että kun on saanut viestin valmiiksi, niin ottaa aina kopion tekstistä ennen kuin painaa "lähetä viesti"! En tiedä onko tässä jokin aika katkaisu tms, mutta hyvin usein sivut tilttaa - "keskustelut pois käytöstä", juuri kun viesti (varsinkin pitkä romaani) on valmis, ja sitä yrität lähettää. Eli ota kopio, ja sitten jos lähetys ei onnistu, niin sulje koko ikkuna ja avaa uusi, johon liität sitten kopioidun tekstin ja lähetät sen. Yleensä onnistuu näin, mutta joskus ei sitten suostu edes avaamaan sivuja uudelleen..
Yritäthän vielä tulla kertomaan kuulumisiasi? =)
(Ja nytkin tekstistä kopio, ennen lähetys-yritystä..)
Minna_J: Hienoa, että kaikki oli ok!
Ultrista oli taas hyviä kuulumisia muutenkin, kiva juttu!
Meillä ultra vasta viikon päästä, muakin jännittää ihan kauheesti.. Huomenna onneks neuv.lääkäri, kunhan vaan kaikki ois siellä jo ok.. että kuulisin sydänäänet <3
Koskas Jaffan ultra on?? Oonko ihan viimeinen np-ultran kävijä?
Painoa mulle ei oo tullut vielä yhtään, mutta ei tullut esikoisestakaan kuin vasta puolesta välistä etiepäin ja ihan liikaa.. Että tavoitteena myös täällä enskesäks saada ylimääräistä pois, sitä kun on muutenkin :/ Imetys ei auttanut viimeks, mut josko se nyt polttais noita kaloreita tän vaavin kohdalla, i hope!
Vauvamahaa kuvittelen mulla olevan, kun on niin selkee jo ja ISO, mutta taitaa johtua vaan mun muuten isosta mahasta, kun ylimääräistä on.. Kun ei se aamulla kovin isolta näytä, vasta kun on syönyt ja iltaa kohden ;)
Amelie kyseli hoitopöydästä. Meillä oli esikoisen aikaan kylppärissä ja oli tosi hyvä siellä! Nyt ei mahdukaan, mut muuten laittaisin. On niin kätevä, jos pissaa tulee lattialle tai sitten sitä vahvempaa tavaraa.. niinkuin meillä välillä kävi :) Ja yöllä vaihdoin pissavaipat sängyllä ja isompana en ollenkaan. Mut meidän esikoinen kakkaili vähän, jotkut kakkaakin öisinkin hirveesti vauvana.
Ja sitten piti sanoa, et niitähän on jotain semmosia pieniä ja sirojakin, jotka on vaan semmosia pyykkitelineen näköisiä teräksisiä. Semmonen ois varmaan pieneen tilaan hyvä, kun saa helposti sitten siirrettyä ja alle mahtuu jotain, kun on avoin.
Mulla edelleen olo jatkuu tosi heikkona, jos ei syö, niin iskee ihan hirvee olo ja mitään ei pysty tekeen ja heikottaa. Mietin kans verenpainetta tai sokereita.. eilen mittasin sokerit, kun oli TOSI kamala olo, mutta ne oli hyvät ja sitten kun söin, niin tuli taas hyvä olo. Että kait se vaan ois säännöllinen ja terveellinen ruokavalio kaiken a ja o. Verenpainemittarin haluisin jostain lainaan, niin vois koittaa, kun hirvee olo iskee, et johtuisko siitä.. Neuvolassa oli hyvät sillon ekalla kerralla.
Sain hirveen stoorin aikaseks, mut yritin hiukan kommentoida muiden juttuja.. lukekoon ken jaksaa :)
Emmuli rv 12+1 (uutta viikkoa mennään ja kolme rkk:tta ois nyt plakkarissa, se herkin vaihe, jee :) Mut silti jännittää, et meneekö kaikki hyvin :/)
Katotaan nyt saanko viestini perille,kiitos vaan minnikille vinkistä.Eilen tosiaan sivut ei mulla pelannu mitenkään ja sit kun muutenkin oli pinna kireellä,niin mieshän siinä sivullisena uhrina oli...
Kaikki on täällä menny hyvin,tuntuu vaan et rupee oleen stressiä hankinnoista.Vauvalle oon vaatteita ostellu nyt aikas paljon,mitään paikkaa ei niille vielä ole,joten vaatehuoneen lattia täynnä muovikasseja :) Hoitopöydän paikasta kun on nyt ollu puhetta niin meillä se tulee varmaankin makuuhuoneeseen.Siitä ei oo sit pesuhuoneeseen pitkä matka ja vauvan vaatteet saan niihin laatikoihin kätevästi.Meillä ei oo ollenkaan kummassakaan makuuhuoneessa vaatekaappeja,joten vauvan vaatteita olis aina hankala lähteä vaatehuoneesta kaivamaan.Ajattelin siis ostaa sellaisen hoitopöydän jossa on paljon laatikoita,jos vaan jostain löytyy.
Vaunujakin oon yrittäny netistä vähän kattella mut luulempa et ne mennään sit ostaan jostain liikkeestä.Pääsee vähän kokeileen millaisia eroja niissä on.
Mä oon vähän harmitellu sitä et vauva syntyy just pimeimpään ja kylmimpään aikaan.Mä kun en oo millään tavalla talvi-ihminen ja se pimeys vaan masentaa.Ja muutenkin talvella se kaikki pukeminen yms. kun pihallekin lähtee.Onko muilla tämmöstä surkuttelua?Tietysti lapselle hyvä kun syntyy alkuvuodesta,ite oon loppuvuoden satoa :)
Onko muuten kukaan ajatellu mennä 4d-ultraan?Mä olisin menossa ja mietinkin et pitäiskö sitä jo varailla...Niihin kun kuulemma on ruuhkaa!?Viiden viikon päästä olis se rakenneultra,sitä kovasti odotellaan ja sukupuoli halutaan tietää!Lähdetään sit samana päivänä tukholmaan joten sieltä tulee luultavammin ostettua sinisiä tai punaisia vaatteita,nyt kaikki ostetut on sellaisia molemmille sopivia,vaaleita värejä lähinnä.
Jaaha,nyt koira pissalle ja masuun jotain murkinaa.
tepa 14+3
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
20.1. Lila82------------------26v-----eka------------NKL
20.1penelope77-----------?---------?---------------SatKs
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
21.1. mamti81--------------27v------neljäs--------KOS
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
22.1. Ahemo-----------------?---------kolmas------Hys
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
27.1.pibii---------------------33v-------toinen-------TYKS
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------37v---------viides------------ ?
28.1. Shei---------------------22v--------kolmas------ulkomailla
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka-------------OYS
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
31.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
30.1. Hiirulainen-------------33v-----kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------------36v-----neljäs---------K-HKS
[/quote]
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia.
Mullakin se ultra oli tänään, vihdoin! Ja kaikki hyvin oli siellä vauvelilla. Vastasi viikkoja 12+4, vaikka viikot mulla 11+5. Eivät enää siirtäneet sitä la:ta vaikka oli 6 päivää eroa! Pitäisi olla kuulemma kokonainen viikko. Vaikka pyysin siirtoa, kun aiemmatkin on ennen aikojaan syntyneet.
Olipa kiva nähdä vauva ja tietää että kaikki kunnossa. Kyllä se kummasti helpottaa. Nyt voi sitten jo kertoa tästä raskaudesta!
Hassua kun mullekin kävi niin tuon ed. viestin jälkeen, että viestin kirjoittamisen jälkeen tuli tosi huono ja heikko olo. Just kun hehkutin, että olo on kohentunut. Ei pitäis puhua mitään.
On muuten hirveet nää sivut ja tähän ruutuun kirjoittaminen. En siksi uskaltanut siirtää itseäni listalla oikeaan kohtaan, kun ei siitä saanu mitään selvää.
Mä oon nyt viikon nettipimennossa ja toivotan sitten kaikille mukavia odotuksen hetkiä, niin ja odotellaan niitä liikkeitä. Ihan kuin olisin tuntevinani pientä kutittelua, ihanaa!
T. Jaffa rv 11+5
Kaikille asianosaisille. Onpa kiva, että uutiset on olleet hyviä! Tuosta verenvuodosta vielä, se on kuulemma kauhean yleistä ja saattaa joillakin olla vaivana koko raskauden, kuten täälläkin joku sanoi. Mulla oli esikoisesta hirveän voimakas verenvuoto rv 13 +, sitä tuli aivan loristen pönttöön ja mitkään siteet ei riittäneet. Jouduin Naikkarille osastollekin, kun oli niin runsasta. Ja kaikki oli lopulta hyvin. Itse en ollut kuullut ikinä, että se olisi niin yleistä, muta eipä kai se mikään yleinen keskustelunaihe kahvipöydissä ole. Sitten kun itse kerroin kokemuksestani, alkoi oikealta ja vasemmalta kuulua "joo,mullakin" tai "munkin kaverilla oli" jne.
Noihin hoitopöytäpohdintoihin, meillä se on ehdottomasti kylppärissä, sinne onneksi mahtuu. Tämä siksi, että vaihdoin esikoiselta muistaakseni vain kerran yöllä vaipan, kun tuli kakka. Sekä siksi, että esikoinen kyllä vaippaa vaihdettaessa ainakin kolme eri kertaa latasi sellaiset puolentoista metrin hernekeitot pitkin sitä kylppärin lattiaa ja seinällekin. Oli sit kaakeleista mukavampi pestä kuin makkarin pinnoilta. Sellainen prinsessa:-)
Kyllä onkin tosiaan ärsyttävä tää pikkuruikkuinen teksti-ikkuna!
Kiitos lisäyksestäni listoille! Olen täällä jonkin verran taustoillut, mutta nyt päätin osallistua keskusteluunkin.
Kiva kuulla muittenkin tammimammojen kuulumisia. Täälläkin hiljalleen alkaa huono olo helpottamaan. Iltaisin kyllä edelleen yököttää ja väsyttää, mutta ei enää lamannuttavasti. Kaksi lasta kun on entuudestaan, niin on ollut tosi kauheaa olla ihan toimintakyvytön kaikki illat. Onneksi mies on ottanut vastuuta iltatoimista.
Meillä on perjantaina uusintaultra. Pari viikkoa sitten vauva oli vielä niin pienillä viikoilla (10+0), että ultraaja ehdotti uutta tsekkausta, jolloin saadaan niska paremmin näkyviin. Mielelläni uusinnan otin vastaan, niin pääsee taas vauvaa katsomaan :)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Hiirulainen 11+5