Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Kommentit (511)
Vierailija kirjoitti:
Baarin suosikkiasiakas ei muuten ole yksin läppärillä ilmaista wifiä koko päivän hyödyntävä yhden kahvin tilaava asiakaspaikan vievä työmyyrä.
No ap sentään tunnusti kittaavansa kaljaa. Mutta joo, tuskin kukaan baarinpitäjä myöskään pyrkii siihen, että asiakkaat mielenosoituksellisesti mököttävät itsekseen. Baarin maine tulee siitä, että siellä on kiva fiilis ja että siellä tutustuu mukaviin ihmisiin. Toimistohotellit on sit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä, miksi baarit eivät ole hiljaisia vyöhykkeitä samalla tavalla kuin kirjastot. Tulen baariin tekemään töitä (olen seksityöläinen, ja asiakkaita odottaessani teen läppärillä esim. kausiveroilmoituksia ja EU-tukihakemuksia). On todella häiritsevää, että baarissa soitetaan musiikkia ja etsitään ilmaisseuraa. Pitäisi varmaan vain soittaa 112, ihan niin kuin kotonakin teen, jos kadulta tai naapurista kuuluu ääntä.
Siis maksatko veroja seksityöstä? Harvinaista.
Mulla on käytössä sellainen dominasysteemi, että asiakkaat maksavat laskuni puolestani. Eli muuten vähän kuin avioliitossa, mutta minun asiakkaani saavat seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarin suosikkiasiakas ei muuten ole yksin läppärillä ilmaista wifiä koko päivän hyödyntävä yhden kahvin tilaava asiakaspaikan vievä työmyyrä.
No ap sentään tunnusti kittaavansa kaljaa. Mutta joo, tuskin kukaan baarinpitäjä myöskään pyrkii siihen, että asiakkaat mielenosoituksellisesti mököttävät itsekseen. Baarin maine tulee siitä, että siellä on kiva fiilis ja että siellä tutustuu mukaviin ihmisiin. Toimistohotellit on sit erikseen.
Mököttikö ap mielenosoituksellisesti?
Helvetti, mulle tuli yks ihan bussipysäkillä sanoon, että "hei, älä näytä noin myrtsiltä! Miks oot noin kiukkusen näköinen?". Ihan normaalin näköisenä mielestäni odotin bussia perähikiällä, missä opiskelin ja missä bussit kulki tunnin välein. Ekasta myöhästyin eikä edes myrtsiltä saa näyttää... :-D Tästä aikaa yli 10v ja vieläkin tuo vähän ärsyttää/naurattaa... :-D
Minusta asiallinen toive on kohdella toisia niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Harva toivoo osakseen tylytystä, haukkumista tai ulkonäön arvostelua. Harva haluaa kuulla jankutustakaan. Joten kummallakin osapuolella on opittavaa: jormapena saisi opetella kuuntelemaan vastausta eikä jäädä jankkaamaan, mutta pirjojaanan tulisi myös osata vastata niin, ettei tarvitse suotta nolata ja tylyttää vastapuolta maanrakoon.
Joku sanoi, että osa naisista kuvittelee, että miehille pitää "näyttää paikkansa". Tämä on juuri se, mikä tässä keskustelussa oksettaa: ihankuin miehet olisivat koiran kaltaisia alamaisia, joille tarvitsee osoittaa oma paikkansa, joka on aina toisen alapuolella.
Voi kunpa tässäkin ketjussa toivottaisiin tasa-arvoa, mutta ei, naisen pitää aina saada olla se ylempiarvoinen. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti, mulle tuli yks ihan bussipysäkillä sanoon, että "hei, älä näytä noin myrtsiltä! Miks oot noin kiukkusen näköinen?". Ihan normaalin näköisenä mielestäni odotin bussia perähikiällä, missä opiskelin ja missä bussit kulki tunnin välein. Ekasta myöhästyin eikä edes myrtsiltä saa näyttää... :-D Tästä aikaa yli 10v ja vieläkin tuo vähän ärsyttää/naurattaa... :-D
Meillä naisilla on asiat kuitenkin todella hyvin. Saamme opiskella, käydä kodin ulkopuolella töissä, ajaa autoa, äänestää ihan kaikissa vaaleissa... ei liene liikaa vaadittua, että suomme miessukupuolelle hymyjä, ovathan he antaneet meille niin paljon. Ja jos arvostat lyhyitä joukkoliikenteen vuorovälejä, esimerkiksi Itä-Helsingissä ja radanvarsi-Vantaalla kulkee metro/paikallisjuna todella usein.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä, miksi baarit eivät ole hiljaisia vyöhykkeitä samalla tavalla kuin kirjastot. Tulen baariin tekemään töitä (olen seksityöläinen, ja asiakkaita odottaessani teen läppärillä esim. kausiveroilmoituksia ja EU-tukihakemuksia). On todella häiritsevää, että baarissa soitetaan musiikkia ja etsitään ilmaisseuraa. Pitäisi varmaan vain soittaa 112, ihan niin kuin kotonakin teen, jos kadulta tai naapurista kuuluu ääntä.
Tää oli hyvä, kiitos piristävästä viestistä näiden vihaviestien välissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tää kyllä keskustelu, ei hyvää päivää....
Olen itse nainen, mutta en luokittele itseäni missään määrin feministiksi, kuten tänä päivänä kaikkien pitäisi, koska en pidä tämän päivän feminismistä, jolla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa.
Tämä keskustelu sen sijaan on äärimmäisen feministinen, peukut viuhuvat ylös-alas juuri sen mukaisesti.
Täällä on ehdotettu monenlaista: Että kukaan ei lähestyisi ketään. Että vain mukavat ihmiset saavat lähestyä ja vain niitä, jotka nostavat nenänsä kännykästä, lehdestä, kirjasta tai tv-matsista. On ehdotettu, että baareissa olisi pöytiä, joihin nojailemalla voisi tietää, onko henkilö seuranhaussa vai ei. Yksi ehdotti laittaa sormuksen vasempaan nimettömään, oli varattu tai ei (en tiedä auttaako, kun ei siihen ollut kukaan mitään kommentoinut). Että rumien ihmisten ei pidä lähestyä ketään koskaan. Että laitetaan kyltti pöytään, että "en halua jutella kenenkään kanssa". Että puetaan itsemme burk-haan ja pysymme kotona. Että haistatamme pitkät varmuuden vuoksi kaikilla, koska 90% baarissa lähestyvistä miehistä on vastenmielisiä idiootteja.
Yksikään näistä neuvoista ei ole kovinkaan järkevä.
Syynä on se, että tarpeet eivät kohtaa: Toinen haluaa juoda oluensa yksin ja rauhassa juttelematta kenellekään, koska pitää oluesta ja haluaa rentoutua hetken baarissa ennen kotiin menoa, toinen taas on parisuhdetta (tai seksiä) vailla. Eihän siitä mitään yhteisymmärrystä voi tulla.
Mies, joka ei koskaan saa ketään, haluaa kuitenkin yrittää, koska jos ei yritä, ei ainakaan saa.
Nainen taas kokee, että joka jorma ja pena on aina hänen kimpussaan, joten viisainta blokata jokainen lähestymisyritys.
Jos taas jorma tai pena näkee, että hetken päästä naisen pöytään saapuu Joonas tai Ali, jolle nainen alkaakin jutella, niin silloinhan nainen valehteli hänelle, jos väitti, ettei halua jutella kenenkään kanssa.
Maailma ei ole aina kovin reilu.
Ei mitään sisältöä eikä mitään uutta tässä, paitsi antifeminististä jorman ja penan hyysäämistä, miksi? Pitäisikö jormapenan saada tahtonsa läpi aina halutessaan ja naisten uhrautua kuuliaisesti?
En ole hyysännyt jormaa ja penaa. Antaisin heille mahdollisuuden jututtaa kerran, mutta toki jos naista ei kiinnosta, niin jorman ja penan tulisi se uskoa.
Naiset:
Jos olisi baari, joka olisi miehiltä kielletty, kävisittekö siellä lasillisella tai viihteellä?
Itse en varmaankaan kävisi. Vaikka siellä saisi olla kuinka rauhassa tahansa.
Sinulla ei selvästi ole omakohtaista kokemusta/ymmärrystä jormapena erikeeppereistä, jotka eivät millään jätä sinua rauhaan ja et siksi usko miten lopen kyllästyneitä muut naiset ovat tähän takiaismiesparveen.
Kyllä voisimme varmasti me hulttioista tarpeeksemme saaneet mennä tuonne miehettömään paratiisibaariin, entä sitten? Sinä et menisi, koska yhä haluat huomiota tai jotain jormapenoilta, antaa heille (tilaisuuden) eli hyysätä heitä.
Entä jos naispuoliset ystäväsi (joita sinulla tuskin on, kun olet epäsolidaarisesti ja oletusarvoisesti aina huonokäytöksisten miesten puolella, ehkä jopa yrität olla "hyvä jätkä") olisivat jo menettäneet hermonsa jormapenaan, kuvitteletko jonain alfanaaraana (vaikka olet sovinisteja nuoleskeleva antifeministi ja kiellät halveeraten oman sukupuolesi yrittämällä olla "yksi jätkistä") ja uniikkina lumihiutaleena voivasi parantaa tai eheyttää heidät ja, että he sinun kanssa käyttäytyvät eri lailla ja paremmin?
Ehkä sinulla on vain huono maku, mutta älä oleta, että muillakin olisi tai, että muut laskisivat rimaansa maan tasalle vain koska sinullekin kelpaa jormapenat, ainakin platonisesti hyysättäväksi vai onko niin, että sinä et kelpaa edes näille jormapenoille? Hämmentävää, tosin tuo selittäisi kokemattomuutesi ja empatian puutteesi!
Oi miten vihainen olet!
Onpa harmillista, toivottavasti pääsiäisloma tekee sinulle kuitenkin hyvää, ettet palaa kouluun/ töihin noin vihaisena.
Olet väärässä kaikissa väitteissäsi. Olen kuitenkin jo nelikymppinen naimisissa oleva nainen, baareissa en käy, joten nykymeininki ei ole mulle niin tuttua. Tiedän kuitenkin, mitä jormapenat ja erikeepperit ovat, mutta en koe, että he pilaavat elämäni, koska olen jo iso tyttö ja osaan pitää huolta itsestäni.
Aurinkoista kevättä ja parempaa mieltä sinulle!
Vierailija
klo 10:14 | 1.4.2018
Kävi juuri niin kuin pelkäsinkin. Yksin sain olla koko yön ja yksikään mies ei lähestynyt :( Nyt se on sitten viimeistään varmaa: mä olen ruma. Tosiaan kukaan ei tullut juttelemaan joten lopulta rohkaistuin ja menin itse juttelemaan eräälle miehelle joka istui yksin. Ei ehditty jutella kuin noin 10 sekuntia kun hänen kaverinsa tuli siihen ja sanaakaan sanomatta mies jätti mut yksin pöytään ja lähti kaverinsa matkaan. Tuntui niin nololta! Lähdin kotiin ja oli viimeinen kerta yksin baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
klo 10:14 | 1.4.2018
Kävi juuri niin kuin pelkäsinkin. Yksin sain olla koko yön ja yksikään mies ei lähestynyt :( Nyt se on sitten viimeistään varmaa: mä olen ruma. Tosiaan kukaan ei tullut juttelemaan joten lopulta rohkaistuin ja menin itse juttelemaan eräälle miehelle joka istui yksin. Ei ehditty jutella kuin noin 10 sekuntia kun hänen kaverinsa tuli siihen ja sanaakaan sanomatta mies jätti mut yksin pöytään ja lähti kaverinsa matkaan. Tuntui niin nololta! Lähdin kotiin ja oli viimeinen kerta yksin baarissa.
Eli kumpikaan mies ei jankannut yhtään? Edes vähän? Kyllä miehet ovat sikoja. Jättäisin heti, kunhan ensin saisin sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naisilla on asiat kuitenkin todella hyvin. Saamme opiskella, käydä kodin ulkopuolella töissä, ajaa autoa, äänestää ihan kaikissa vaaleissa... ei liene liikaa vaadittua, että suomme miessukupuolelle hymyjä, ovathan he antaneet meille niin paljon. Ja jos arvostat lyhyitä joukkoliikenteen vuorovälejä, esimerkiksi Itä-Helsingissä ja radanvarsi-Vantaalla kulkee metro/paikallisjuna todella usein.
Ei hitto kun en ole aikaisemmin tajunnut että naisena en ole oikeutettu omiin tunnetiloihin. Koska miehet ystävällisesti suovat meille sen oikeuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto kun en ole aikaisemmin tajunnut että naisena en ole oikeutettu omiin tunnetiloihin. Koska miehet ystävällisesti suovat meille sen oikeuden?
Tietysti on oikeus tunnetiloihin. Naisethan ovat erityisen tunteellisia, naisen elämässähän päätöksetkin usein tehdään aina fiilispohjalta eikä niinkään järjellä. Mutta myrtsin naaman näyttäminen ulospäin on ikävää. Jos jokin asia harmittaa, kannattaa mieluummin käväistä Tigerissä tai Lushissa ostamassa jotain kivaa ja sitten taas hymyillä naisellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho ne arvailut että kyse on naisen alistamisesta menivätkin oikeaan. Pidin ylireagointina.
Käymme siis yhä taistelua tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sanat asettaa vähän toisin, esim. ”onko kaikki hyvin”. Pääasia, että puuttuu tilanteeseen, jossa toinen näyttää olevan masentunut, yksinäinen ja mahdollisesti itsemurhavaarassa. Vieläpä baarissa, jonne tullaan tutustumaan ihmisiin ja pitämään hauskaa.
Joo, no itsemurhaltahan nämä mökötyksestä syyttelevät hymyn vaatijat just yrittää naisen pelastaa 😂.
Kyllä! Ja masentuneet itsetuhoiset AINA tunnistaa juuri myrtsistä ilmeestä ja jurotuksesta! Valot päälle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on oikeus tunnetiloihin. Naisethan ovat erityisen tunteellisia, naisen elämässähän päätöksetkin usein tehdään aina fiilispohjalta eikä niinkään järjellä. Mutta myrtsin naaman näyttäminen ulospäin on ikävää. Jos jokin asia harmittaa, kannattaa mieluummin käväistä Tigerissä tai Lushissa ostamassa jotain kivaa ja sitten taas hymyillä naisellisesti.
Se on aina musta ollut jännä, että miehet tirvasee toisiaan nakkikioskilla, futismatseissa, palottelee naisia sukellusveneissä ja ampuu perheensä sen jälkeen kun ollaan oltu pedofiilejä, raiskareita ja kaupunkikaahareita sekä terroristejä... siis jännä että tää kaikki perustuu järkeen. Kannattaisiko ottaa enemmän mallia "tunteikkaista" naisista niin ei koko elämä lähtis aina ihan lavasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho ne arvailut että kyse on naisen alistamisesta menivätkin oikeaan. Pidin ylireagointina.
Käymme siis yhä taistelua tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta.Siskot barrikadeille! Tapetaan miehet!
Tai sitten helpommin vaan ollaan välittämättä niistä miehistä jotka luulevat että kaikkien naisten tehtävä on miellyttää juuri häntä.
Voi vaikka ilmaista sille miehelle myös oman mielipiteensä miehestä ja hänen viehättävyydestään ihan tasa-arvon nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollasn kaverin kanssa molemmat onnellisesti naimisissa ja pari kertaa vuoteen käydään jossain tanssimassa ja drinksuilla..niin aina on joku jankkaaja😒Että miksi te ootte täällä jos ette miestä halua ja väkisin jäädään jankkaamaan..yleensä kun joku lähestyy ja vaikka pyytää tanssimaan sanon ei kiitos ja se riittää,mutta sitten on näitä jotka oikein äityy haukkumaan..että ei sullakaan luulis varaa kieltäytyä ja mikä sä luulet olevasi kun ei kelpaa..en tiiä..itse kyllä kun olin sinkku osasin jo kaukaa lukea elekiellestä jos ei kiinnosta tai jos juttelin jonkun kanssa niin kyllä mä äkkiä vetäydyin pois jos ei toista kiinnosta..
Suosittelen ihan oikeasti naisia unohtamaan miltä mahtaa tuntua sitä jankuttajasta tai ei kiinnostavasta ja suoraan sanoa että JUURI SINÄ ET KIINNOSTA MENE POIS.
Saat *mm*n leiman mutta haittaako se?Onko kiva päästä nujertamaan sosiaalisesti kömpelöä ihmistä? Ei tuosta ole pitkä matka tuohon keharin haukkumiseen.
Ihana tuo yksi kirjoittaja, joka on tajunnut, että ihmiset voi kohdata positiivisen kautta sen sijaan, että ”korkea-arvoisempana” osoitetaan toiselle paikka nolaamalla tai haukkumalla.
Pitäiskö sitten tasoittaa maailmaa kaikille jormapettereille ja valehdella ettei tule paha mieli? Paitsi sitten jos paikalle tulee se kenen kanssa kiinnostaa jutella. Eikö silloin juuri aseta itsensä korkeammalle kun alkaa valehdella?
Kannattaa myös aina ratikkaan noustessa korostaa kaikille ”ei-kiinnostaville” kanssamatkustajille, miten rumia ja tyhmiä he ovat. Ihan rehellisyyden nimissä.
Tai sitten voi käyttäytyä muita kohtaan niin, kuin itse haluaisi tulla kohdelluksi.
Ei tarvetta ellei nämä ensin häiriköi ja sitten ole perästäkään uskomatta kohteliasta: "Kiitos, mutta haluan olla rauhassa kommenttia". Turha triggeröityä, ymmärtää tahallaan väärin, heittäytyä marttyyriksi ja kiukutella kuin pikkumukula, niin noloa ja alkeellista!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Kuka normaalijärkinen terveitsetuntoinen haluaisi jonkun kämäsen juottolan suosikkiasiakkaaksi, uuh mikä saavutus? Asiointioikeus rauhassa kuule riittää vallan mainiosti.
On se elämä kovaa tuollaisilla jos täytyy epätoivoisesti joka asiassa päteä ja yrittää olla parempi kuin naapurin reiska ja sitten kuitenkin aina lopulta löytää parempansa kun tarpeeksi kauan kilvoittelee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, tavallaan on hyvin asiat joo... Mut kuinka hyvin ja loisteliaasti sekä kuinka paljon ne jaksaa hymyilyttää, se riippuu varmaan naisesta ja vähän kaikesta muustakin... :-D
Nykyään mä oon jo itse asiassa asunutkin Vantaalla jo melkein 10 vuotta, radanvarrella vieläpä, mut se ei nyt hyödytä töiden suhteen. Työpaikka kun on Espoossa, busseja menee kyllä 10 minuutin välein ruuhka-aikaan. Työaika on mulla usein 8-16, silti mun on lähdettävä kotoa klo 6:50, pysäkki luojan kiitos on ihan meidän ikkunan alla. Jään bussista pois n. 7:30, siitä kävelen vartin työpaikalle, vaihdan työvaatteet, koska ne täytyy olla päällä työajan alkaessa. Se työaika loppuu klo 16:00, mut usein menee vähän yli. Vaihdan vaatteet äkkiä, kävelen sinne pysäkille ja hyvässä lykyssä ehdin 16:40 lähtevään bussiin ja oon kotona ennen 17:30. Työmatkaa ei kilometreissä ole paljon, mut oon usein miettinyt, että ajassa menee aika saman verran matkoihin, kuin silloin kun kävin Tampereelta koulua siellä "perähikiällä" yli 50 kilsan päässä. Silloin meni se tunti suuntaansa bussilla ja silloin bussi lähti ihan kodin vierestä & jätti koulun viereen. Mut onneks ei kuitenkaan sentäs täälläkin bussit kulje tunnit vain tunnin välein... Se oliskin! Tosin aika usein oon illoissakin ja silloin busseja ei mene kuin puolen tunnin välein ja siihen ekaan en yleensä ehdi millään, joten 40 minsaa tarvii vuoron jälkeen odotella seuraavaa, mihin ehtis.
Täällä ei ole varaa muuttaa työpaikan lähelle, koska siellä Espoossa, missä työpaikka on, asunnot on vielä sairaamman hintaisia + nyt lapsen tuttu päiväkoti on lähellä ja mies pystyy viemään ja hakemaan helpommin. Siitä toki olen onnellinen ja siitä sietäisi kai hymyillä...
Sekin "onni" tässä kodin ulkopuolella työssäkäynnissä on, että kun vähennän lapsen täyden hoitomaksun käteen jäävästä palkastani, mulle jää noin 800 euroa käyttöön. Nää matalapalkka-alojen palkat on kyllä niin hyvät, että ihan usein naurattaa... Usein sitä kyllä miettii, että mikä järki siellä töissä on käydä... Perussairauteni takia en oikein uskalla työpaikkaakaan vaihtaa, nyt saan olla onnellinen vakipaikasta eikä ole uhkaa ainakaan koeajasta ja irtisanomisesta jollain tekosyyllä. Töiden jälkeen on ihan kuollut olo, mutta sairaus ei ole kuitenkaan ainakaan vielä niin paha, että työkyvyttömyyseläkkeelle pääsisi. :-(
Täytyy yrittää pitää hymyilyä kuitenkin yllä... :-D Tosin töissä (asiakaspalveluala) yksi päivä, kun hymyilin ihan "yleisesti", niin yksi työntekijä, joka oli seisoskellut kauempana, tuli kysyyn "are you laughing at me?". :-D Ei ikinä mikään hyvä... :-D
Siis maksatko veroja seksityöstä? Harvinaista.