Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?

Vierailija
29.03.2018 |

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

Kommentit (849)

Vierailija
101/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua lukea e-kirjoja. Haluan lukea omia kovakantisia kirjojani. Onpas kummallista.

Ehtana romantikkona luet niitä varmasti päreen valossa? Otat kovakantisesi mukaan ulkohuussiin?

Awwww. Hän yrittää olla nokkela. Söpöä.

en ole ollut mukana keskustelussa, mutta minulla on toisella mökillä ulkohuussi, jonka hyllyllä on dekkareita ja Aku Ankkoja. (Ei ole meinaan kiva tiputtaa lukulaitettaan paskapönttöön. Mutta kirjan kanssa ei haittaa, vaikka kompostiin päätyiskin.)

Vierailija
102/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-kirjat ovat kammottavia. Kirjahyllyssäni on kirjoja, valokuvia, lasten askarteluja, maljakoita. Se on hyvä säilytyspaikka leluille ja lasten kirjoille. Lapsille en suosittele e-kirjoja.

Kuulostaa ihgulta!

Joku sisustuslehti tulee varmaan kohta kuvaamaan huushollianne...

On ok haluta vähäeleistä ja eleganttia sisustusta, ja on ok olla haluamatta sellaista. Hieman kyseenalaista on edetä sisustuksessa ajatuksesta että sen pitäisi kelvata minä hetkenä hyvänsä sisustuslehdelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun meillä on paljon kirjoja. Olen vasta alkanut käyttää Kindleä ja sekin on kyllä kätevä, mutta vielä enemmän tykkään oikeista kirjoista. :) 

Vierailija
104/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kindlelle pisteet täältä(kin). Kindle <3.

Vierailija
105/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä lukenut ainuttakaan e-kirjaa eikä sellainen ole edes suunnitteillakaan. Kyllä kunnon aito oikea kirja hakkaa kaikensorttiset tabletit ja muut älylaitteet, kun on kyse kulttuurinautinnoista. Mahtuuko ap:n pieneen diginuppiin lainkaan sellainen tieto, että kirjoja on julkaistu jo kauan ennen digi-aikaa ja että niillä on kulttuuriarvon lisäksi myös itseisarvo kauniina ja arvokkaina tuotteina. Ei kirjoja nakella menemään paperikeräykseen heti, kun ne on luettu, kuten tehdään sanomalehdille. Useisiin kirjoihin palataan yhä uudelleen ja uudelleen. Ja kyllä kirjaa on mukavampi selata kuin tablettia, jonka sivu lähtee välillä haahuilemaan ties minne tai pyörimään villiin vauhtiin. Haepa siitä se sivu, jota olit lukemassa. Voi itku ja hammastenkiristys kuitenkin.

Kauniita kirjoja tehtiin joskus keskiajalla nykyään ne on ihan bulkkia. Ja sähköisiin kirjoihin ei voi palata? Oookeeei

Vierailija
106/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirjoja on kätevämpi säilyttää hyllyssä kuin lattialla tai pöydällä.

Vierailija
107/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tarvitsevat vain sellaiset ihmiset, jotka pystyvät lukemaan kirjoja, ette te muut.

Vierailija
108/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina.

Porvoolaisten puhetta.

Vierailija
109/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjahylly, johon olen kerännyt kirjoja, joihin haluan palata - ja olen palannutkin - uudelleen. Kirjat ovat muutakin kuin sisältämänsä tekstit. Kirjat herättävät erilaisia tunnetiloja ja tunnemuistoja. Jotakin kirjaa haluan lukea silloin kun olen iloinen, toista silloin kun olo on surullinen tai pettynyt.

Kirjassa on lämpöä, sen läsnäolo on erilaista kuin sähköisen laitteen. Pidän paperisissa kirjoissa myös siitä, että niiden painoa ja paperin pintaa voi tunnustella. Sivujen kääntämisestä kuuluu ääni ja ne tuoksuvat. Kansi- ja sivukansitaidetta on miellyttävämpi ihastella kolmiulotteisena.

Sisäistän paperilta luetun tekstin helpommin kuin sähköiseltä ruudulta luetun tekstin.

Vierailija
110/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisiako e-kirjat ovat? Jos eivät, niin tarvitsen edelleen kirjahyllyä kaikille jo olemassaoleville kirjoilleni, vaikka kaikki uudet hankinnat e-kirjana hommaisikin.

Vierailija
111/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap, että kaikki kirjat ennen internetin aikakautta tulisi polttaa roviolla ja hankkia tilalle samat teokset e-kirjoina? Kuulostaa mahdottoman epäekologiselta ja epätaloudelliselta. Kirjat on saatu tai hankittu kauan sitten, miksi hemmetissä ne pitäisi kahteen kertaan ostaa? Ja on siellä paljon sellaistakin mitä ei saa mistään. Kustantajan kappaleita,  indiesarjiksia yms. Tosi outo aloitus mielestäni.

Vierailija
112/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa e-kirjat on mogattu hinnoittelulla ja verokohtelulla. Myös imagomielessä ne on mogattu mainostamalla e-kirjoja nimenomaan tableteille ja kännyköille, joilla ko kokemus ei ikinä voi voittaa painetun kirjan kokemusta. Soppaan kun lisää vielä hankalan DRM-systeemin, niin on paljon syitä miksi Suomi on tässäkin asiassa pahasti jäljessä monista muista länsimaista.

Vierailija
113/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirjahyllyn omistaja voi lukea e-kirjoja tai kirjahyllytön ihminen lukea fyysisiä kirjoja? Eihän nämä sulje toisiaan pois.

T. Kirjahyllytön lukija

Vierailija
114/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirjahyllyn omistaja voi lukea e-kirjoja tai kirjahyllytön ihminen lukea fyysisiä kirjoja? Eihän nämä sulje toisiaan pois.

T. Kirjahyllytön lukija

Häh, siis sä ostat sekä paperikirjan että ekirjan?

Vierailija
115/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT ihmisillä on nykyään harvemmin kirjahyllyä tai sitten se on täynnä matkamuisto rihkamaa ja tyhjiä viinapulloja. Jotain kertoo ihmisten älykkyyden laskusta että pitkien tekstien lukeminen on nykään monelle vaivalloista.

Vierailija
116/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämmä ilman omaa elämää kaikkea kummasteleva ihminen on?

Kuka vielä käyttää talvitakkia, kuka talvikenkiä, kuka tarvii kirjahyllyä, kuka??????

Hanki jotain mielenkiintoista tekemistä, jankkaamistasi ei jaksa lukea.

Vierailija
117/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone ei tule minun ja kirjan väliin, ei sitten ikinä. Paitsi tutkielmien tekemisessä tms e-kirja on kätevä, koska siitä voi kopioida jonkun lauseen/virkkeen ja kirjoittaa viittaukset samantien sivunumeroineen. Romaaneja en kyllä tykkää lukea e-kirjana. Kirjan ulkoasu on osa kirjan kokonaisuutta. Voin laittaa kirjanmerkiksi post it -lapun, ottaa torkut ja jatkaa taas lukemista. En edes osta (tarkoituksella) kertakäyttökirjoja, vaan kirjoja lukevat useat henkilöt. Parhaat kirjat pitää lukea aina muutaman vuoden välein ja joka kerta niistä löytää uusia näkökulmia. Lempikirjailijani on Gabriel Garcia Marguez. Näen jo kirjan kansista, mikä elämys minua taas odottaa...  Hyi olkoon, nettitikku.

Voidaan keskustella kumpi on eettisempi ostot, kirja vai tietokone, joka kestää pari vuotta. Tetokoneiden jäänteet viedään kehitysmaihin purettaviksi ja loppuroska päätyy maailman meriin...

Vierailija
118/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly sisältää omistajansa historian. Siitä on vaikea luopua koska ei halua luopua omasta menneisyydestään.

Vierailija
119/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kirjahyllytön lukija

Veikkaan, että tarkoittaa että voi lukea osan kirjoista perinteissä ja osan sähköisessä muodossa.

Vierailija
120/849 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kirjahyllytön lukija

Mulla ainakin on molempia.

Enimmäkseen olen ostanut oikeita kirjoja, mutta viime aikoina olen ostanut myös e-kirjoja - lähinnä sellaisia joita ei Suomeen saa mistään oikeina kirjoina muuten kuin käymällä kirjakaupassa USAssa tai Britanniassa.