Kyllästyttiin Espoon metroon. Mies käy tänään hakemassa mulle uuden ihanan Dusterin :)
Aikaisemmin pärjättiin yhdellä autolla, kun mies pääsi bussilla nopeasti Kamppiin. Nyt ei voi riskeerata kyn ei yhtään tiedä miten metro kulkee ja liittymäliikenne tänne rannikolle on todella harvassa.
Ja Duster ihan vain siksi et tykkään siitä mainoksesta!
Kommentit (148)
Siis Dacia Dusterinko ostitte? Ei pahalla, mutta on sen verran ruma auto, etten ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin pärjättiin yhdellä autolla, kun mies pääsi bussilla nopeasti Kamppiin. Nyt ei voi riskeerata kyn ei yhtään tiedä miten metro kulkee ja liittymäliikenne tänne rannikolle on todella harvassa.
Ja Duster ihan vain siksi et tykkään siitä mainoksesta!
Duster on kyllä niin WT kuin olla voi. Vähintään Q7 tai X5 pitää olla että kehtaa näyttäytyä. Mutta sillähän Dusterilla voi käydä Itiksessä tai Vantaalla kirpputoriostoksilla, siellä se ei kai erotu joukosta.
Eihän kukaan itseään kunnioittava autoilija osta möhkälettä. A7 tai 5-sarjalainen sen sijaan on ok, miksei Mersukin.
Ai velaksi? Automyyjillä on hyviä tarinoita näistä ns."rikkaista".
Kyllä noita vanhoja halvalla muutamalla tonnillakin saa, jos ei vuosimallilla ole väliä. Ei ne enää toistakymmentä vuotta vanhoina kalliita ole. Tosin huomaahan sen tyhmempikin että tosivanhalla ajetaan.
Niin mutta tuohan mainosti uusia premium-merkkejä.
Q7 alettiin valmistaa 2006.
X5 alettiin valmistaa 1999.
A7 alettiin valmistaa 2010.
A5 alettiin valmistaa 2007.
Tosissasiko pidät tuonikäisiä autoja UUSINA??????
Kun tuossa ei puhuttu mitään vuosimalleista tai uusista, ainoastaan automalleista.
En ostaisi 300 000km ajettua autoa minkään merkkisenä.
Mutta laatuauto ei ole 300 000 km:n jälkeen vielä lähelläkään elinkaarensa loppua.
Suomen ilmasto tuhoaa vanhan auton vaikka ei ajaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoolaisinta mitä tiedän
Espoolaiset eivät todellakaan ajele millään romanialaisella Dacia Dusterilla... =D
Se Duster on tutumpi näky ehkä jossain Keravalla tai Pieksämäellä tms.
Mä haluan nähdä sen ihmeen kun suomalaiset onnistuu tekemään oman automerkin mikä myisi ulkomailla asti hyvin. Dacian idea on se, että siihen on varaa lähes kaikilla. Se on ''kansan'' auto.
Aika halventavasti puhut muutenkin mun toisesta kotimaasta millä on rikas historia antiikin ajoille asti.
Kuka sä oikeen luulet olevasi kurwa?
Sinä puoliromanialainen voit mennä takaisin sinne ihanaan "toiseen kotimaahasi", missä on erinomainen elintaso eikä köyhyyttä ja kurjuutta laisinkaan. Mitä enää odotat? Vie osaamisesi dinne ha edistä maasi asioita. Kerropa muuten maasi romanikerjäläisille myös, että heillä ei ole mitään asiaa tänne koska he ovat Euroopan pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metro on ihan hanurista!!
Länsiespoosta pääsi kevyesti bussilla Tapiolaan ja Kamppiin. Ei pääse enää.
Sitä paitsi metro on vaarallinen verenpainepotilaille.Uskomatonta, mutta kattava ja toimiva joukkoliikenne on todellakin romutettu.
Jos ja kun metro ei toimi, Lännestä ei todellakaan pääse Helsinkiin. Ei edes hitaasti, eikä kiertoteitä.
Elämme Hölmölässä: järkyttävän kallis uudistus, joka lisää yksityisautoilua, alentaa asuntojen arvoa, vähentää asumisturvallisuutta ja -mukavuutta.
Pikkuhiljaa metroreitin ympäristö alkaa slummiutua: kaikki kynnelle kykenevät muuttavat pois, köyhälistö jää.Ei ole uskomatonta, sillä kuten itsekin sanoit, elämme Hölmölandiassa. Seuraava suurhanke on terveydenhuoltojärjestelmän romuttaminen ym. Toisaalta olen melkeinpä vahingoniloinen, sillä nyt saatte porvarit niittää sitä mitä olette kymmenisen vuotta kylväneet. Että miten on mennyt noin niinkuin omasta mielestä...? Kansa tosiaan saa arvoisensa johtajat, sillä itsehän ovat ne äänestäneet.
Miksi olet vahingoniloinen? Porvarit on saaneet just sen mitä haluavatkin. Jos ne äänestetään ulos hallituksesta, niin ei niitä siellä oppositiossa rahojensa kanssa varmaan hirveästi itketä.
Koska ne tulee kärsimään näistä hölmöilyistä itsekin (yritä hahmottaa isompaa kuvaa...). Samalla ei jää epäselväksi kuka tämän kaiken ryssi. Jospa nyt porvaritkin nöyrtyisi vähän, että ei oltukaan niin loistavia kuin on aina ylemmyydentuntoisina kovaan ääneen huudettu. Joo, tiedetty on.
En ymmärrä. Miten he tulevat kärsimään? Ei se heitä haittaa, jos yhteiskunta taantuu jenkkien tasolle, sehän se nimenomaan on se heidän hartain haaveensa. Ei heitä haittaa pätkääkään se että siitä koituu yhteiskunnallisia ongelmia tai heikentynyttä taloutta. Noista kaikista voi ostaa tiensä ulos sillä että saa itse otettua pienenevästä kakusta absoluuttisesti nykyistä suuremman osuuden.
Ei varkaat ja vähäosaiset köyhiä ryöstä ja vihaa, että sitten vaan asuinalueita aitaamaan ja vartioimaan. Näin vähäväkinen kansa ei voi jakautua kovin jyrkästi ilman että edessä on kohta sadanvuoden takaisten tapahtumien toisinto. Isoissa valtioissa onnistuu paremmin, mutta pienissä ei.
Joo kyllähän noista rikkaista maailmalla jotka joutuu gated communityissä asumaan muutamat vähän napisee. Mutta ei yksikään niin paljon välitä että haluaisi ratkaista sen köyhyysongelman. He vaativat väkivaltaisempia poliiseja ja enemmän vankeusrangaistuksia. Ei se isommissa kansoissa sen kummemmin niin mene, että rikkaat ei olisi ne varkauksien kohteet.
Nykykokkarit saattaisi ehkä vähän säpsähtää jos nyt heti tulisi gated communityistä puhe. Mutta jos he saisivat tehdä mitä haluavat, he ajaisivat Suomen tuohon tilaan askel askelelta, koko ajan tietäen mihin seuraava askel johtaa, ja kun tuo tilanne alkaisi häämöttää, ei se heitä hidastaisi. Päättäisivät vaan että kyllä se on hyväksyttävää.
Se "laatuauto" ei ole enää sen enempää laadukas, hieno kuin varsinkaan kallis siinä vaiheessa kun se on vanha ja paljonajettu. Jos auton arvo on esim. 5 000e, sen arvo on 5 000e. Aivan sama mitä se on maksanut uutena joskus vuosituhannen alussa. Nyt se on 5 000e auto.
Jos haluaa ajaa 100 ke autolla, on hankittava 100 ke auto. Se joka on hankkinut 100ke auton joskus v. 2000, on ajanut autolla silloin kun sillä oli statusarvoa ja kallis hinta, nyt sillä on käyttöarvoa ja edullisen käyttöauton hinta. Luksusta sai se uutena ostaja. Nyt ollaan menty autojen nopeassa kehityksessä eteenpäin ja se mikä oli hienoa ja luksusta joskus v. 2000, on nyt arkipäivää ja karvalakkivarustusta halvoissa kauppakasseissakin (ja Dacioissa) ja niissä kalliimmissa nykyautoissa on varusteita, joista ei oltu vielä kuultukaan silloin kun automaatti-ilmastointi ja ajonvakautus olivat upeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex stadinkundi kirjoitti:
Asia ei mulle maalaisena kuulu,mutta minne meinaatte saada kaikki autot mahtumaan?
Ei Suomessa vielä mitään oikeita ruuhkia ole, joten teille mahtuu. Pysäköintiin taas on markettien pihat ja parkkitalot ja kaupungeissa uusissa kerrostaloissa on pysäköintihallit talojen alla.
Mihin se auto laitetaan työpäivän ajaksi, jos on töissä Helsingin keskustassa esim.? Aika paljon tulee maksamaan, jos ei satu olemaan työpaikan kustantamaa paikkaa. Parkkitaloissa varmaan tilaa joo, mutta jo yhden päivän pysäköinti maksaa maltaita. Markettien pihoissa ja muuallakin usein rajoitettu parkkiaikaa.
Just olin kirjoittamassa, että firman parkkipaikalle.
Länsimetro ei ollut joukkoliikennehanke.
Tervetuloa vätys kertomaan asiasi päin naamaa. Romania on yksi euroopan surkeimmista luuseripaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoolaiset eivät todellakaan ajele millään romanialaisella Dacia Dusterilla... =D
Mä haluan nähdä sen ihmeen kun suomalaiset onnistuu tekemään oman automerkin mikä myisi ulkomailla asti hyvin. Dacian idea on se, että siihen on varaa lähes kaikilla. Se on ''kansan'' auto.
Aika halventavasti puhut muutenkin mun toisesta kotimaasta millä on rikas historia antiikin ajoille asti.
Sinä puoliromanialainen voit mennä takaisin sinne ihanaan "toiseen kotimaahasi", missä on erinomainen elintaso eikä köyhyyttä ja kurjuutta laisinkaan. Mitä enää odotat? Vie osaamisesi dinne ha edistä maasi asioita. Kerropa muuten maasi romanikerjäläisille myös, että heillä ei ole mitään asiaa tänne koska he ovat Euroopan pohjasakkaa.
:) hehe perus ugri samasta muotista tehty kuin unkarilaiset ainoa vaan, että unkarilaisilla munat teillä ei ole. Mä haluun nähdä sut puhumassa mulle päin naamaa yksin. Näytä mulle sun kivekset sikanaama. Miltä tuntuu kun arabit tulee tänne nussimaan teidän naisia? Missä sun uho on silloin kun sit tarvitaan? Mun toinen kotimaa kurjuus ei ole kansan vika vaan eun ja korruptoituneen eliitin joka sitä maata hallitsee. Te suomalaiset olette pelkkää puhetta. Missä te olitte stalingradissa? Häh? :D Te ette ole mitään.
Mitä tulee näihin m-a-n-n-e-i-h-i-n tulee niin heidän lähtö pois sieltä on siunaus meille. Mä en kerro heille mitään, koska mä en asioi m-u-s-t-a-l-a-i-s-t-e-n kanssa. Miksi sinä et kerro? Koska ne leikkaa sun sikanaaman irti sen takia :D Mee juomaan kaljaa niin uskallat uhota lisää mikki hiiri.
Jestas mikä urpo. Taskuvarkaiden tasolla koko kansa. Ei voi arvostaa!
Elitismistä rasismiksi käden käänteessä. Onko teillä päät pipinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) hehe perus ugri samasta muotista tehty kuin unkarilaiset ainoa vaan, että unkarilaisilla munat teillä ei ole. Mä haluun nähdä sut puhumassa mulle päin naamaa yksin. Näytä mulle sun kivekset sikanaama. Miltä tuntuu kun arabit tulee tänne nussimaan teidän naisia? Missä sun uho on silloin kun sit tarvitaan? Mun toinen kotimaa kurjuus ei ole kansan vika vaan eun ja korruptoituneen eliitin joka sitä maata hallitsee. Te suomalaiset olette pelkkää puhetta. Missä te olitte stalingradissa? Häh? :D Te ette ole mitään.
Mitä tulee näihin m-a-n-n-e-i-h-i-n tulee niin heidän lähtö pois sieltä on siunaus meille. Mä en kerro heille mitään, koska mä en asioi m-u-s-t-a-l-a-i-s-t-e-n kanssa. Miksi sinä et kerro? Koska ne leikkaa sun sikanaaman irti sen takia :D Mee juomaan kaljaa niin uskallat uhota lisää mikki hiiri.
Romanialaisilla katukerjäläisillä ei ole mitään tekemistä mannejen eli mustalaisten kanssa. Ihan voit niille katulerjäläisille romaniaa puhua.
On joo EU:n vika, sieltähän ei yhtään rahaa syydetä Romaniaan...
Romanialainen Duster, hah hah. Olisi ehkä kuitenkin kannattanut ostaa jokin käytetty, kunnon auto. Ei mitään järkeä ostaa noita roskia. Auton arvosta lähtenyt jo kolmannes pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanialaisilla katukerjäläisillä ei ole mitään tekemistä mannejen eli mustalaisten kanssa. Ihan voit niille katulerjäläisille romaniaa puhua.
On joo EU:n vika, sieltähän ei yhtään rahaa syydetä Romaniaan...
Ai ei ole? Sä voit sanoa mitä vaan, mutta jos sulla on sellanen musta iho niin sä et ole romanialainen vaan entinen orja m-a-n-ne.
Vierailija kirjoitti:
Romanialainen Duster, hah hah. Olisi ehkä kuitenkin kannattanut ostaa jokin käytetty, kunnon auto. Ei mitään järkeä ostaa noita roskia. Auton arvosta lähtenyt jo kolmannes pois.
Niin mitä vikaa romanialaisissa on? Duster on Renault Nissanin koneella. Olisiko pitänyt ostaa vanha Renault tai Nissan? Lyö tiskiin 25 000 niin saa jo ihan kivan upouuden Dusterin suoraan tehtaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vätys kertomaan asiasi päin naamaa. Romania on yksi euroopan surkeimmista luuseripaikoista.
Miten hoidetaan homma? Laita sähköpostisi niin jutellaan siellä lisää ja kerrot vaikka yhteystietosi niin olen vielä tänä iltana sun luona. Jutellaan ja katotaan mitä sen jälkeen keksitään?
Tuo metrokuskien irtisanoutuminen on mielenkiintoista. Ilmeisesti niillä on heittämällä uudet työpaikat. Tukholman metrossako? Joka tapauksessa niitä sapettaa, kun ovat menettäneet aikaisemmat, työehtosopimusta paremmat etuutensa ja nyt tuli länsimetron myötä kiiretahti elämään. Voi-voi.