Miksi miehet istuu busseissa haarat levällään
tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näin miehenä voin sanoa, että siihen liittyy tietynlainen sosiaalinen dominanssi. Kyllähän se vaan niin on, että sonnien tieltä väistytään.
Anteeksi nyt, mutta sosiaalinen dominointi paikallisbussissa (edes Hervannan sillit-purkissa-kolmosessa) ei kuulosta erityiseltä meriitiltä. 🤔
Ei mutta jos dominointi jatkuu muuallakin niin tilanne on eri.
Ahaa. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota tuollaiseen käytökseen, tosin en käytä busseja, ehk315ä sitä sitten esiintyy niissä. Jokainen voimaantuu tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istun kuten haluan, kun olen kerran matkastani maksanut. Teen tilaa, jos sitä joku minulta kysyy ystävällisesti.
No minä lasken kahvakuulani sun jalkojen väliin. Siinä näkyy olevan tyhjää tilaa.
Tai jos sattuu olemaan messissä tulikuuma grillibroileri, niin sen.
Hyvä idea!
Siinä oppii sovittelemaan dominanssikoipensa yhden istuimen puitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jalat ovat sinun kielessäsi "haarat"?
Haarojenväli, haara.
Tieteellinen selitys tähän kysymykseen on, että kassien pitää viilentyä, joka onnistuu paremmin jalat levällä.
Mies ajattelee naisten parasta tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarojenväli, haara.
Niin.? Nuo "haarat" ovat suomeksi "jalat". "Jalko(jen)väli" on siinä välissä.
Prototyyppi kirjoitti:
Mä istun myös, vaikka olen nainen. Ei onnistu istuminen jalat naisellisesti yhdessä.
Sano se kiinaksi kun osaat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarojenväli, haara.
No sä voit juuttua tähän epäkohtaan mä jatkan muissa keskusteluissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarojenväli, haara.
Haaroväli on se mikä on haaraumien eli haarautuvien osien,esim raajojen tai hangon piikkien välissä. Sekä tila että esim. miesten ulokkeet.
Prototyyppi kirjoitti:
Mä istun myös, vaikka olen nainen. Ei onnistu istuminen jalat naisellisesti yhdessä.
Hyvä kun naisilla on nykyään niitä ihonmyötäisiä urheilukalsareita. Näkee suoraan mons venerikseen kun ne istuu vastapäätä jalat levällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarojenväli, haara.
Haaroväli on se mikä on haaraumien eli haarautuvien osien,esim raajojen tai hangon piikkien välissä. Sekä tila että esim. miesten ulokkeet.
Kielitoimiston sanakirjasta:
haaroväli = jalkoväli
jalkoväli = reisien välinen vartalonosa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istun kuten haluan, kun olen kerran matkastani maksanut. Teen tilaa, jos sitä joku minulta kysyy ystävällisesti.
No minä lasken kahvakuulani sun jalkojen väliin. Siinä näkyy olevan tyhjää tilaa.
Tai jos sattuu olemaan messissä tulikuuma grillibroileri, niin sen.
Eli kun et muuta keksi niin turvaudut väkivaltaan. Hmm. Oletko itse mies vai nainen?
Valinta on sinun.
Istu yhdellä tuolilla, niin minä ja ostokseni mahdumme sille viereiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sitten istua neitimäisesti polvet yhdessä?
No siinähän se tulikin se vastaus. Ne yrittää piilotella epävarmuuttaan.
Eli yhdistät neitimäisyyden epävarmuuteen. Mun mielestä miehet ja naiset on tasa-arvoisia. Neiti on yhtä tärkeä kuin herrakin.
Koska istuessani luonnollisin asento on pitää haaroväli auki. Jalat ovat silloin levossa, enkä mieti sitä sen kummemmin. Pitäessäni polvet yhdessä joudun jatkuvasti jännittämään lihaksiani, eikä se ole nautinnollista.
Vain feministi pystyy loukkaantumaan miehen istumistyylistä. Huomaa, että asiat alkavat olla liiankin hyvin, jos muusta ei keksitä valittaa.
Naisten ja miesten lantion rakenne on erilainen. Naiset usein seisovatkin jalat ristissä, mieheltä tuo ei kertakaikkiaan onnistu.
Vierailija kirjoitti:
tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?
Itse näin päivittäin bussia käyttävänä voin sanoa että ei pidä paikkaansa. Aina on vierustoveri antanut tilaa tarpeen mukaan. Ja yksin istuessa se on sama miten istuu, istun itsekkin leveästi jos ei ole vierustoveria.
Koska polvet yhdessä istuminen vaatii sen että jalkoja väännetään väkisin yhteen, ei ole maailman luonnollisin asento miehelle.
Sama syy kuin naisilla jotka pitävät käsilaukkua vieressään taikka muulla jotka laittavat repun viereen. Eivät halua olla kylki kyljessä. Itse laitan repun viereiselle paikalle ellei ole täyttä.
Munat eivät vaadi tilaa ellei ole sairautta, kyse on vain opitusta asennosta. Tuolissa istutaan nätisti selkä suorana, polvet vierekkäin oli nainen tai mies. Reppu/laukku sylissä.
Ap matkustaa kenties aamuyön linjoilla joilla baariväki palaa baareista. Päiväsaikaan ainakin herrasmiehiä linja-autoissa. Aina joukkoon mahtuu yksittäisiä leveilijöitä mutta ei ole mikään haitaksi muodostunut ilmiö. Välillä niitä naisiakin jotka nostaa käsilaukun viereiselle penkille mutta aina voi kohteliaasti pyytää tilaa.
Miehen vastaus: ei polvet yhdessä mutta ei tilaa vieden. Polvien väliin mahtuu kaksi nyrkkiä luonnollisesti istuen, silloin ne eivät vie tilaa sen enempää kuin hartiat.
Jotkut istuvat levällään, silti he pystyvät kävelemään normaalisti. Eli ei ole munusta kiinni. Polvet kiinni istuminen on jo epämukavaa.
Koska peräpukamat ovat niin isot että ne vie kivespussin kanssa niin paljon tilaa.