Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet istuu busseissa haarat levällään

Vierailija
27.03.2018 |

tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?

Kommentit (153)

21/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

El Manspreading on kielletty Madridin julkisissa.

https://amp.theguardian.com/world/2017/jun/08/madrid-tackles-el-manspre…

Ei voi minkään, mutta tuo asento on paras istua. Ja jos on pitkäjalkainen ja penkinvälit? on kapeat niin muut tyylit käy vaikeaksi.

Ps. En tarkoita, että istuisin aina näin.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
22/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tykkäisin olla jalat vähän avonaisemmin, mutta en kyllä kehtaa tehdä niin tuollaisissa ahtaissa tiloissa. Tosin kyllä suurin osa ainakin mun vieressä istuneista miehistä on istuneet melko maltillisessa haara-asennossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten pikku pallukat hikoilevat.

Vierailija
24/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä stongasta johtuu. Säkit ja Staga saa vähän omaa aikaa. Kävellessä ne hieroo paikat verille.

Vierailija
25/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mä istun myös, vaikka olen nainen. Ei onnistu istuminen jalat naisellisesti yhdessä.

Onks niin turpeet letut vai..?

Ainakaan mulla ei todellakaan, mutta jalat yhdessä ei oikein saa mukavaa asentoa ja paikat puutuu.

Vierailija
26/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, se tavara ei ole niin isoa eikä vaadi sellaista tilaa. Se on ihan manspreading vaan.

Haastan jokaisen naisen istumaan viereen ja sanomaan ANTEEKSI, VOITKO SIIRTÄÄ VÄHÄN TÄTÄ JALKAASI.

Oppivatpa istumaan ihmisiksi.

Höpöhöpö. Sen takia kivekset ylipäätään sijaitsevat kehon ulkopuolella, koska niiden on oltava viileämmässä. Siksi jalat levällään oleva asento on miehille luontaisesti mukavampi.

Vierailija
27/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne istuu kaikkialla noin. Tavara jalkovälissä ei varmaan tykkää olla puristuksissa, mukavampi olla haarat levällään.

Eikö tavaraksi kutsutakaan vain naisen elintä?

Vierailija
28/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen nainen ja silti meinaan välillä rusentua miehen ja bussin seinän väliin. En ymmärrä miksi pitää istua kuin Euroopan omistaja. Miehille pitäisi olla kalliimmat liput jos kerta yksi penkki ei riitä.

Vierailija
29/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukavampaa. Saa valittaa ihan vapaasti, ei kiinnosta.

Vierailija
30/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienikokoinen nainen ja silti meinaan välillä rusentua miehen ja bussin seinän väliin. En ymmärrä miksi pitää istua kuin Euroopan omistaja. Miehille pitäisi olla kalliimmat liput jos kerta yksi penkki ei riitä.

Maksatko laskut jos miehen pitää mennä näyttämään kiveksiään yksityiselle lääkärille pitkäkestoisen paineen aiheuttamien vammojen takia, kun yrität pakottaa istumaan jalat yhdessä?

Vierailija
31/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun kuten haluan, kun olen kerran matkastani maksanut. Teen tilaa, jos sitä joku minulta kysyy ystävällisesti.

No minä lasken kahvakuulani sun jalkojen väliin. Siinä näkyy olevan tyhjää tilaa.

Tai jos sattuu olemaan messissä tulikuuma grillibroileri, niin sen.

Vierailija
32/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mä istun myös, vaikka olen nainen. Ei onnistu istuminen jalat naisellisesti yhdessä.

Sama täällä. :)

Vierailija
33/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun kuten haluan, kun olen kerran matkastani maksanut. Teen tilaa, jos sitä joku minulta kysyy ystävällisesti.

Niin muutkin on maksaneet ja silti koet oikeudeksesi viedä heidänkin tilansa.

Vierailija
34/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä lasken kahvakuulani sun jalkojen väliin. Siinä näkyy olevan tyhjää tilaa.

Tai jos sattuu olemaan messissä tulikuuma grillibroileri, niin sen.

Eli kun et muuta keksi niin turvaudut väkivaltaan. Hmm. Oletko itse mies vai nainen?

Vierailija
35/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että pallit ovat kovin hikiset kun saavun kotiin. Vaimoni tykkää nuolla niitä.

Vierailija
36/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne istuu kaikkialla haarat levällään. kai ne viestittävät että niillä on metrin levyiset kassit ja siementä säkkikaupalla tarjolla, ei voi istua kuin normaali ihminen.. on siitossonni.. oikeasti siellä pöksyissä on kaksi hikistä rypälettä rusinoitumassa.

Vierailija
37/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko laskut jos miehen pitää mennä näyttämään kiveksiään yksityiselle lääkärille pitkäkestoisen paineen aiheuttamien vammojen takia, kun yrität pakottaa istumaan jalat yhdessä?

No pitäisihän bussin paikkojen olla leveämpiä tai enemmän tilaa vievien lippujen kalliimpia. Ei sekään reilua ole jos joku jolle ei ole tilaa maksaa saman verran kuin toinen joka vie kaiken tilan.

Vierailija
38/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näin miehenä voin sanoa, että siihen liittyy tietynlainen sosiaalinen dominanssi. Kyllähän se vaan niin on, että sonnien tieltä väistytään. 

Anteeksi nyt, mutta sosiaalinen dominointi paikallisbussissa (edes Hervannan sillit-purkissa-kolmosessa) ei kuulosta erityiseltä meriitiltä. 🤔

Ei mutta jos dominointi jatkuu muuallakin niin tilanne on eri.

Vierailija
39/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa taas olla suurin osa vastauksista samalta henkilöltä - albalta? Itse en koskaan istu julkisella paikalla haarat levällään, enkä ole koskaan kiinnittänyt huomiota kenenkään haaroihin enkä istuma-asentoihin missään tilanteessa.

Vierailija
40/153 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ovat sinun kielessäsi "haarat"?