Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet istuu busseissa haarat levällään

Vierailija
27.03.2018 |

tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin miehenä voin sanoa, että siihen liittyy tietynlainen sosiaalinen dominanssi. Kyllähän se vaan niin on, että sonnien tieltä väistytään. 

Buahhahhaaaaaaa :D:D

Vierailija
62/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se ahtaus ilmenee hartioiden kohdalla. Aina jos tulee iso ihminen viereen (olen itsekkin suht kookas) niin hartioita joutuu vetään sisäänpäin ja siitä aiheutuu olkapääkipua. Jalat eivät koskaan ole ollut se ongelma. Ja niinkun joku mainitsikin niin tyhjässä bussissa jossa ei vierustoveria niin kenellään ei auheudu mitään haittaa vaikka kuinka haaroja levittelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta nyt on sellainen spurgumesta ja että ei ihme jos ei ihmisillä käytöstapoja bussissakaan. Kontula ja hervanta suomen pahimmat spurgulandiat.

Vierailija
64/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun kuten haluan, kun olen kerran matkastani maksanut. Teen tilaa, jos sitä joku minulta kysyy ystävällisesti.

No minä lasken kahvakuulani sun jalkojen väliin. Siinä näkyy olevan tyhjää tilaa.

Tai jos sattuu olemaan messissä tulikuuma grillibroileri, niin sen.

Ja joku laskee fistin sun leegojen väliin...

Vierailija
65/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan superhyvä ku muijat istuu kans rottelo levällään niissä tiukoissa urheilubyysissaan, joissa kaikki on menossa pelkästään treenaamaan.

Kannatetaan.

Kamelinvarvasta framille vaan!

Vierailija
66/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää se naisten tapa levittää kaikki kassit ja laukut ympärilleen vieden niillä istumapaikkoja. Ruuhka-aikaankin kun tulee lisää ihmisiä bussiin, niin tuijotetaan vain tiukasti ikkunasta ulos, eikä vahingossakaan tehdä oma-aloitteisesti tilaa. Sitten kun joku kehtsa häiritä pyytäen istumapaikkaa niin tuhahdellen riuhdotaan niitä tavaroita pois istumapaikalta. Olenpa joskus kuullut naisen valittavan toiselle naiselle miten häntä "ärsyttää kusipäät joiden on pakko tulla viereen istumaan, vaikka siinä on hänen laukkunsa".

Vierailija
67/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että mies voi! Jos nainen istuu haarat levällään, voi sieltä välistä tulla tussun tuulahdus.

Vierailija
68/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienikokoinen nainen ja silti meinaan välillä rusentua miehen ja bussin seinän väliin. En ymmärrä miksi pitää istua kuin Euroopan omistaja. Miehille pitäisi olla kalliimmat liput jos kerta yksi penkki ei riitä.

Ei ole miehen vika että penkki on liian pieni. Niissä penkeissä pitää pystyä istumaan yli kaksi metrinen mieskin normaalisti.

Vierailija
69/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se ahtaus ilmenee hartioiden kohdalla. Aina jos tulee iso ihminen viereen (olen itsekkin suht kookas) niin hartioita joutuu vetään sisäänpäin ja siitä aiheutuu olkapääkipua. Jalat eivät koskaan ole ollut se ongelma. Ja niinkun joku mainitsikin niin tyhjässä bussissa jossa ei vierustoveria niin kenellään ei auheudu mitään haittaa vaikka kuinka haaroja levittelisi.

Minä en ainakaan isonakaan miehenä suostu siihen että rupeaisin vetämään hartioita kasaan tai mitään vastaavaa. Jokaisella on oikeus istua penkillä normaalisti.

Vierailija
70/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä busseja sä ap oikein käytät. Välillä on ahdasta kun ne penkit on oikeasti kapeita mutta hyvin harvoin johtuu miehen tavasta istua vaan ihmisen koosta. Muuttakaa pois sieltä nistilähiöistä jos bussimatkat on niin epämiellyttäviä, tai hankkikaa auto.

71/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mä istun myös, vaikka olen nainen. Ei onnistu istuminen jalat naisellisesti yhdessä.

Sano se kiinaksi kun osaat :)

Kateellinenko sä olet toisten kielitaidosta vai miksi moinen kommentti?

不能一口吃成胖子

Tuossa sulle mietittävää, jos vaikka pystyisit sisäistämään tuon sanoman.

Vierailija
72/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin miehenä voin sanoa, että siihen liittyy tietynlainen sosiaalinen dominanssi. Kyllähän se vaan niin on, että sonnien tieltä väistytään. 

Niin eli sillä vaan boostataan heikkoa itsetuntoa. Oikeasti vahvan ihmisen ei tarvitse osoittaa ylemmyyttään dominoivilla eleillä eikä näyttämällä mitään muutakaan mahtieleitä.

Vierailija
73/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he seisovat bussipysäkillä ( ja joka paikassa )haarat levallaan. Puolen metri haaraväli on ukolla kuin ukolla.

Vierailija
74/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sillä vaan boostataan heikkoa itsetuntoa. Oikeasti vahvan ihmisen ei tarvitse osoittaa ylemmyyttään dominoivilla eleillä eikä näyttämällä mitään muutakaan mahtieleitä.

Luuletko sä että nistilähiöissä asuu vahvoja ihmisiä. :D

Vierailija
75/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää se naisten tapa levittää kaikki kassit ja laukut ympärilleen vieden niillä istumapaikkoja. Ruuhka-aikaankin kun tulee lisää ihmisiä bussiin, niin tuijotetaan vain tiukasti ikkunasta ulos, eikä vahingossakaan tehdä oma-aloitteisesti tilaa. Sitten kun joku kehtsa häiritä pyytäen istumapaikkaa niin tuhahdellen riuhdotaan niitä tavaroita pois istumapaikalta. Olenpa joskus kuullut naisen valittavan toiselle naiselle miten häntä "ärsyttää kusipäät joiden on pakko tulla viereen istumaan, vaikka siinä on hänen laukkunsa".

Täytyy kyllä sanoa että täällä ainakin näkyy ihan yhtälailla miesten jumittumista siihen reunapaikalle ja oman repun asettamista siihen maisemapaikalle ettei vain tarvitse jakaa sitä paikkaa kenenkään kanssa, vaikka bussi olisi täynnä. Laukkuja näkyy pidettävän enemmän sylissä, toki niitäkin jotkut tyhmät penkillä.

Vierailija
76/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, se tavara ei ole niin isoa eikä vaadi sellaista tilaa. Se on ihan manspreading vaan.

Haastan jokaisen naisen istumaan viereen ja sanomaan ANTEEKSI, VOITKO SIIRTÄÄ VÄHÄN TÄTÄ JALKAASI.

Oppivatpa istumaan ihmisiksi.

Luuletteko todellakin sekopäät että se on teitä vastaan suunnattua. Istuvat rentona, miten kokevat mukavaksi. Itse haastan miehet kysymään ethän vain ole joku henkilökohtaisuuksiin ottava manspreadin filppaaja sekopää takaisin. Jokainen saa istua juuri niin kuin haluaa. 

Vierailija
77/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää, kun bussissa nainen rintoineen vie käytännössä kahden seisomapaikan verran tilaa. Siksi suosin pienirintaisia naisia.

Vierailija
78/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin omahyväinen että ei pienellä asennonmuutoksella voi tehdä vierustoverin oloa helpommaksi niin annan asian olla ja kärsin sen yhden matkan. Ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Itse kuljen lähes päivittäin linja-autolla ja harvemmin on tälläisiä ongelmia kuitenkaan on.

Vierailija
79/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä etsin paikan jossa on eniten tilaa. Jos taas tilaa ei ole niin pyydän sitä (laukku) taikka vaan istun paikalle ja teen tilaa työntämällä (leveästi istuva). Joskus on käynyt nin että vieressä istuva on ennemmin noussut seisomaan (paikallisjuna). Jos paikka on vapaa niin sitten siihen saa istua vaikka olisi ahdasta. Pienten paikkojen takia joskus joutuu istumssn kumarassa kun hartiat eivät mahdu. Joskus polvet osuvat vastakkaisessa paikassa istuvan polviin. Tällöin istutaan polvet lomittain.

Vierailija
80/153 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä voin siis istua bussin penkillä risti-istunnassa, jos kerta kaikilla on oikeus istua mukavasti. Se on minulle mukavin asento. Tämä hyvä.