Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti eilen neljän päivän työmatkalle Belgiaan. Tänään yhteinen tuttumme kertoi nähneensä

Vierailija
26.03.2018 |

miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.
Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.
Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?
Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.

Kommentit (358)

Vierailija
181/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin jo aiemmin, mutta nyt luin aloitusta uudelleen. Ei ole uskottava.

Jos yhteinen tuttava kysyy kyytiä lapselle, ja ap vastaa että mies on Belgiassa työreissulla, kukaan, siis ei kukaan tuttava sano että minäpäs näin miehesi jonkun naisen seurassa. Siihen vastataan että ai jaa, olin näkevinäni miehesi istumassa Helsingissä kahvilassa. Sitten jos ap kysyy oliko mies yksin, jatketaan että en nähnyt kunnolla, saattoi siinä olla joku vastapäätä.  Mutta  mahdollisesta naisesta ei kyllä mainita mitään.

Eli provo oli tämäkin aloitus. Harmi sinänsä.

Ellei kyseessä ole se toinen nainen itse. Eli jos ap:n mies olikin tämän kyytiä kyselleen tuttavan kanssa Hgissä ja hän haluaa näpäyttää ap:tä. 

Vierailija
182/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.

Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.

Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?

Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.

Minulle kävi niin, että yhteinen tuttumme oli väittänyt nähneensä minut työmatkalla Belgiassa, vaikka olin jyystämässä sihteerikköä kakkoseen. Oli siinä sitten selittämistä ennen kuin muija uskoi. Onneksi olin kuvannut session matkapuhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä satuja. Hohhoijaa :D

Vierailija
184/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin eräässä lukion vanhempainillassa, ihan varmasti se olin minä, vaikka olinkin satojen kilometrien päässä. Eikä mulla ollut enää lasta lukiossa tuohon aikaan.

Vierailija
185/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta jätä se sika!

Vierailija
186/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat yksinkertaisesti +358 pois miehen numeron edestä, soitat ja tarkistat meneekö läpi.

Idiootti. Tuolla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
187/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlaskun pitäisi olla soittajalle (ap) kalliimpi niiltä päiviltä kun mies ulkomailla.

Elisalla on oma sovellus mistä näkee aika reaaliajassa jokaisen soiton keston ja hinta-arvion.

Tietty jos on EU-liittymä tmv niin laskussa ei eroa.

Suomalaiseen liittymään soittaminen Suomesta ei maksa sen enempää oli vastaanottaja missä vain. Periaatteena on se, ettei soittaja voi tietäö vastaanottajan olinpaikkaa, joten häneltä ei voida periä korkeampaa puhelumaksua. Eivätkä ihmiset vieläkään vuonna 2018 tajua näitä asioita?

Vierailija
188/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä saa olla kyllä aika kevyin mielin kiinnijäämisen suhteen, mikäli viitsii huijata lähtevänsä ulkomaille. Siinä saa jo keksiä kaikenlaista sepitystarinaa, jos puoliso vaikka ihan uteliaisuuttaan tulee kysyneeksi, että missäs hotellissa olit ja oliko minkälainen hotelli. Tai että vieppä muru minut sinne lomalle, mitäs paikkoja suosittelet? No, onneksi valheella on lyhyet jäljet

Mieheni matkustaa paljon työmatkojen takia. En kyllä koskaan kysele missä hotellissa yöpyy tai jotain vastaavaa. Itse asiassa voisi olla ihan missäpäin vain eikä minulla mitään tietoakaan. Yleensä soittaa pari kertaa matkan aikana ja se siinä. Ei vaan ole tullut mielenkään kysellä tuollaista, kun olen niin luottavainen.

Minun mieheni matkustaa myös paljon ympäri maailmaa ja aina laittaa mulle sähköpostiin tiedot lennoistaan ja hotelleista. Olemme myös jakaneet Google mapsissa sijaintimme toisillemme. Eikä ole luottamukseen liittyvä asia vaan turvallisuuteen. On ihan hyvä tietää missä toinen on nykyisessä turvallisuustilanteessa. Huomattavasti helpompi alkaa selvittää asioita, jos tapahtuu jotain terroritekoja tai luonnonkatastrofeja.

Vierailija
189/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottiko se panohanskat mukaan?

Mitkä panohanskat?

Vierailija
190/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä saa olla kyllä aika kevyin mielin kiinnijäämisen suhteen, mikäli viitsii huijata lähtevänsä ulkomaille. Siinä saa jo keksiä kaikenlaista sepitystarinaa, jos puoliso vaikka ihan uteliaisuuttaan tulee kysyneeksi, että missäs hotellissa olit ja oliko minkälainen hotelli. Tai että vieppä muru minut sinne lomalle, mitäs paikkoja suosittelet? No, onneksi valheella on lyhyet jäljet

Mieheni matkustaa paljon työmatkojen takia. En kyllä koskaan kysele missä hotellissa yöpyy tai jotain vastaavaa. Itse asiassa voisi olla ihan missäpäin vain eikä minulla mitään tietoakaan. Yleensä soittaa pari kertaa matkan aikana ja se siinä. Ei vaan ole tullut mielenkään kysellä tuollaista, kun olen niin luottavainen.

Minun mieheni matkustaa myös paljon ympäri maailmaa ja aina laittaa mulle sähköpostiin tiedot lennoistaan ja hotelleista. Olemme myös jakaneet Google mapsissa sijaintimme toisillemme. Eikä ole luottamukseen liittyvä asia vaan turvallisuuteen. On ihan hyvä tietää missä toinen on nykyisessä turvallisuustilanteessa. Huomattavasti helpompi alkaa selvittää asioita, jos tapahtuu jotain terroritekoja tai luonnonkatastrofeja.

Sama. Ihmetyttää välillä toisten parisuhteet. Ihan yhdentekevää kun se maailman rakkain ihminen lähtee viikoksi maailman toiselle laidalle?! Yleensä me jotain jutellaan etukäteen hotellista tai puoliso saattaa mainita että paikka on lähellä jotain missä ollaan aiemmin yhdessä käyty. Sitten on näitä pareja jotka elävät yhdessä kuin olisivat ventovieraita.

Vierailija
191/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottiko se panohanskat mukaan?

Mitkä panohanskat?

Onko mies sarjakuristaja

Vierailija
192/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat yksinkertaisesti +358 pois miehen numeron edestä, soitat ja tarkistat meneekö läpi.

Höpö höpö. Suomesta voit soittaa miehen kännyyn ilman +358, vaikka miehesi olisi uljomailla. Eikä näy ulkomaanpuheluna laskussa. Miehesi Belgiasta soittaessaan sen sijaan tarvitsee maakoodin.

Vierailija
193/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlaskun pitäisi olla soittajalle (ap) kalliimpi niiltä päiviltä kun mies ulkomailla.

Elisalla on oma sovellus mistä näkee aika reaaliajassa jokaisen soiton keston ja hinta-arvion.

Tietty jos on EU-liittymä tmv niin laskussa ei eroa.

Just näin kun miehes on sulle opettanut :) Sinua on helppo kusettaa, kun tiedot on tuota luokkaa.

Vierailija
194/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei porukka käy töissä kun ei tiedä edes miten lomien kohdalla työpaikoilla toimitaan:) Terveisin puhelinvaihde:) 

"Onko herra Miettinen paikalla?"

"Hän on lomalla tällä hetkellä ja palaa viikon kuluttua maanantaina työpaikalle. Onko asia kiirellinen tai haluaisitko jättää viestiä tai soittopyynnön?"

" Ei, kiitos, Otan yhteyttä uudestaan kun hän on palannut töihin, kiitos, näkemiin"

" Näkemiin"

Isoissa yrityksissä harvemmin kerrotaan ulospäin lomista vaikkakin ne olisivat vaihteen tiedossa.

Omassa tapauksessani en infoa vaihdetta lomistani koska a) luen mailini myös lomalla b) en ikinä vastaa vaihteesta tuleviin puheluihin.

Siinä tapauksessa toimit protokollan vastaisesti. Esimiehesi ja muiden työntekijöiden pitää olla tietoisia siitä että olet lomalla. Jopa mieheni joka on useamman tuhannen ihmisen omaavassa kansainvälisessä yrityksessä työssä pitää näin tehdä. Vaikka hän lukee meilit myös kotona ja tekee töitä lomillakin. Silti asiaan kuuluu että ilmoitetaan että hän ei ole töissä kun on lomalla. Hänelle sitten sihteeri laittaa viestiä erikseen jos on tarvetta nopeaan toimintaan. NIMENOMAAN isoissa yrityksissä on tärkeää että lomat on tiedossa ja ne näkyy koneelta kuka on paikalla, kuka lomalla, kuka ulkona talosta tai tekee etäpäivää tai työmatkalla. 

Vierailija
195/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen vika.

Vierailija
196/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on firmasta kertoa ulkopuolisille vain se, että joku ei ole tavoitettavissa - kenellekään ei kuulu, onko joku lomalla, saikulla, katkaisuhoidossa...

Ja mitä tulee noihin ulkomaanpuhelujuttuihin, niin en voi kuin ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä.

Vierailija
197/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinauhassa näkyy maksetut päivärahat. 

Kysy mihin hotelliin miehesi majoittui. Soita hänelle respan kautta. Käske antaa lupa yhdistää puhelu sinulta. 

Vierailija
198/358 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain vielä käytössä joku f***ing tilinauha?

Vierailija
199/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain vielä käytössä joku f***ing tilinauha?

Luulisi että joka firmassa... ja itse ainakin haluan tarkistaa että päivärahat ja kilometrit on maksettu oikein. Tilinauhan saa verkkopankkiin, sähköpostiin tai kirjeenä kotiin.

Vierailija
200/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:

- hänen luulisi tietävän miehensä hotellin

-  hän saisi tiedon miehen työpaikalta helposti, jos ei todellakaan tiedä

Nykyään on vaikeampi valehdella sijaintiaan, kun älypuhelin näyttää, missä mennään. Näet kyllä viimeistään puhelimesi laskusta, onko sinulla ulkomaan puheluja.

En ole kertaakaan kertonut puolisolle mihin hotelliin olen työmatkalla majoittumassa, enkä antanut lennon numeroita. Eipä ole koskaan kysynytkään. Hyvä jos on pysynyt kärryillä missä maassa olen. Veikkaan, että vaikka aseella uhattaisiin, mieheni ei muistaisi pomoni nimeä. Yrityksen vaihteeseen, jossa on tuhansia ihmisiä on hyvä soitella ja kysellä hotellin tietoja.

Olen kerran kysynyt mieheltäni mihin hotelliin hän on majoittumassa, koska halusin hänen tuovan tuliaisia ja hain google mapsistä reitin hotellilta kauppaan miehelle valmiiksi.

Eli on täysin normaalia, ettei noita asioita tiedä.

22v oltu yhdessä ja molemmilla työmatkoja. Koskaan ei olla urkittu toisen hotelleja lentoja tms. Kotimaan reissuista yleensä suunnilleen tiedän hotellin koska ne mies varaa itse ja kysyy minulta vinkkiä. Ulkomaan hotellit ja lennot varaa assari ja laittaa tiedot vain kännykkään.  Se riittää lentokentällä ja hotellissa. Puhelinta en käy ratsaamassa. Ja palatessa kysyn koska lento suunnilleen landaa että tiedän laittaa jotain syömistä

Toki keskustelemme menoista ja tiedämme missä maassa toinen on  mutta siihen se jää. Mies oli viimeviikolla 3 pv, tälläviikolla päivän, ensiviikolla 4pv ja sitä seuraavalla  3 pv reissuillaan. Onneksi mulle ei osunut reissua tähän kohtaan.