Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti eilen neljän päivän työmatkalle Belgiaan. Tänään yhteinen tuttumme kertoi nähneensä

Vierailija
26.03.2018 |

miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.
Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.
Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?
Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.

Kommentit (358)

Vierailija
341/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen kaveri väitti että mun mies on tullu häntä vastaan tinderissä. No miehen kanssa otin tämän puheeksi ja kaveri onkin sitten entinen. Enemmän luotan mieheen kun kaveriin.

Vierailija
342/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa.

Eipä toimi tämä suomalaiseen kännykkänumeroon.

Vain belgialaiset puhelinnumerot tunnistaa oman maakoodinsa.

Mutta tuo +358:n poisjättäminen TOIMII IHAN KAIKISSA PUHELINMALLEISSA.

Jos siis kännykkä on Suomen ulkopuolella (tai kiinni Suomessa) tulee ilmoitus... Numeroon ei juuri nyt... jne...

Jos laittaa +358 ja puhelin on kiinni ulkomailla, tulee ulkomaankielinen tidote. Lisäksi useissa maissa soittoääni ulkomailta soitettaessa on se "tupla kurina" tai pitkä hieman kuriseva tuut.

Kun paljon soittelee ulkomaille, huomaa soittoäänen eron. Vaikka se muuten muistuttaisikin Suomen soittoääntä tulee siihen sellainen ontto kaiku taustalle.

Olen monta kertaa yllättänyt ulkomaan myyntitykkimme sanomalla, että ai sä oletkin jo Suomessa. Ja ne on ihan että mistä sä voit tietää, kun vasta laskeuduttiin!

Suomalaisesta numerosta suomalaiseen numeroon soittaessa ei tarvita +358 vaikka se vastaanottajan puhelin olis missä hevonperseessä tahansa. Normaali kännykkänumero riittää, siis 040 tai 044 tai 045 tai 050 jne alku

Kyllä muuten tarvii.

Jos sulla on tismalleen sama numero ulkomailla (joku paikkis siis ) niin sen maakoodin avulla nimenomaan tunnistaa, että se on SUOMALAISEN LIITTYMÄN numero.

Että ihmiset täällä on typeriä.

Jos tuota maakoodia ei tarvittaisi, niin puhelinnumerot loppuis kesken, kun jokaisella pitäis olla erinumero, ettei ne mene sekaisin....

Miksi joka maalla sitten on oma koodinsa?

Miksi ne on tehty, jos niitä ei tarvita?

Eli jos sulla on maakoodi pois numeron edestä, niin se ei silloin todellakaan ota yhteyttä kuin suomessa paikanpäällä oleviin liittymiin.

Kyllä ihmiset on täällä ihan oikeita idiootteja..

Jos mä soitan mun kaverille ruotsiin, niin sen maakoodi pitää olla siinä edessä...ei se puhelu muuten sinne ruotsiin yhdisty. Ei yhdisty suomalaisella liittymällä, eikä sillä ruotsalaisella.

Kokeiltu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen kaveri väitti että mun mies on tullu häntä vastaan tinderissä. No miehen kanssa otin tämän puheeksi ja kaveri onkin sitten entinen. Enemmän luotan mieheen kun kaveriin.

Miksi? Sun kaverilla tuskin oli mitään motiivia valehdella moista asiaa. Varmaan on aika lailla jännittänytkin ottaa asia esille kanssasi. Sen sijaan sun miehellä todellakin on motiivi kiistää asia ja valehdella. Väittää kaveriasi valehtelijaksi, jottet uskoisi pettämistä. Todennäköisyys on siis paljon isompi sille, että kaveri puhui totta.

Vierailija
344/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
345/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, muutes:

Suurin yllätys tulee esiin Tinderin käyttäjien parisuhdetilannetta tarkastellessa. Peräti 42 prosenttia Tinderin käyttäjistä todettiin olevan jo parisuhteessa ja 30 prosenttia naimisissa.

https://www.nettideittailu.com/kayttaako-kumppani-salaa-tinderia/

Vierailija
346/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri huomasin, että aloitukseni pyörii edelleen täällä. Minä todellakin kirjoitin aiemmin tuon viestin, jossa kerroin miehen lähettäneen kuvan itsestään hotellinsa edessä. Kotiuduttuaan myös tuliaiskassin pohjalla oli belgialainen lasku ostoksistaan. Ap[/quote]

Oletko nyt varma, että olet alottaja? Nyt sinun on kyllä laitettava se belgian suuntanumero nyt johonkin 😊

Vierailija
347/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa.

Jos siis kännykkä on Suomen ulkopuolella (tai kiinni Suomessa) tulee ilmoitus... Numeroon ei juuri nyt... jne...

Jos laittaa +358 ja puhelin on kiinni ulkomailla, tulee ulkomaankielinen tidote. Lisäksi useissa maissa soittoääni ulkomailta soitettaessa on se "tupla kurina" tai pitkä hieman kuriseva tuut.

Kun paljon soittelee ulkomaille, huomaa soittoäänen eron. Vaikka se muuten muistuttaisikin Suomen soittoääntä tulee siihen sellainen ontto kaiku taustalle.

Olen monta kertaa yllättänyt ulkomaan myyntitykkimme sanomalla, että ai sä oletkin jo Suomessa. Ja ne on ihan että mistä sä voit tietää, kun vasta laskeuduttiin!

Suomalaisesta numerosta suomalaiseen numeroon soittaessa ei tarvita +358 vaikka se vastaanottajan puhelin olis missä hevonperseessä tahansa. Normaali kännykkänumero riittää, siis 040 tai 044 tai 045 tai 050 jne alku

Kyllä muuten tarvii.

Jos sulla on tismalleen sama numero ulkomailla (joku paikkis siis ) niin sen maakoodin avulla nimenomaan tunnistaa, että se on SUOMALAISEN LIITTYMÄN numero.

Jos tuota maakoodia ei tarvittaisi, niin puhelinnumerot loppuis kesken, kun jokaisella pitäis olla erinumero, ettei ne mene sekaisin....

Eli jos sulla on maakoodi pois numeron edestä, niin se ei silloin todellakaan ota yhteyttä kuin suomessa paikanpäällä oleviin liittymiin.

Jos mä soitan mun kaverille ruotsiin, niin sen maakoodi pitää olla siinä edessä...ei se puhelu muuten sinne ruotsiin yhdisty. Ei yhdisty suomalaisella liittymällä, eikä sillä ruotsalaisella.

Kokeiltu on.

Onnistuu. Kokeiltu on. Ei kaikki eli joku juttu siinä on. Ehkä saman operaattorin kesken onnistuu. Mutta onnistuu .

Vierailija
348/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilen vielä tuota ehdotusta "Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa"

Mihin ihmeen logiikkaan tämä perustuu?

Vierailija
349/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on vaikka kuinka paljon ukkomiehiä ihan omalla kuvallaan. Olisit vaan uskonut kaveriasi.

Vierailija
350/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota miehesi puhelinnumeron edestä +358 pois edestä. Puhelu yhdistyy, mikäli miehesi on Suomessa.

Vierailija
351/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten tarvii.

Kokeiltu on.

Onnistuu. Kokeiltu on. Ei kaikki eli joku juttu siinä on. Ehkä saman operaattorin kesken onnistuu. Mutta onnistuu .

Puhelinverkko lisää ne suuntanumerot jos puhelin on siirtynyt ulkomaille. Ei soittaja tiedä missä puhelimen omistaja liikkuu, joten kotimaassa voi soittaa ilman suuntanumeroa oli puhelin missä tahansa.

Sen sijaan kun puhelimella soitetaan ulkomailta sikäläisen operaattorin verkosta suomalaiseen numeroon oli se sitten kotimaassa tai ulkomailla, tarvitaan suuntanumero.

Ja mitä laskutukseen tulee, niin soittaja maksaa vain kotimaan taksanmukaan. Soiten kohde maksaa uulkomaan puhelun osuudet jos on vienyt luurinsa ulkomaille.

t. Puhelinverkkojen suunnittelijana eläkkeensä tienannut. Tosin sillä varauksella, että näin oli muutama vuosi sitten eläköityessäni. Oikaiskoot töitä paiskivat kollegat, jos toimintaa on hiljattain muutettu.

Vierailija
352/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin aikanaan viikonloppureissussa tapaamani uuden miehen kanssa.

Myöhemmin selvisi että hän oli naimisissa ja sanonut vaimolleen menneensä työmatkalle.

Vierailija
353/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, että av:n kaltainen mustasukkainen kyylä on nyt paniikissa jonkun juoruämmän sivusilmällä näkemän harhan perusteella.

Eihän kukaan ole paniikissa, se mieshän oli todistetusti Belgiassa, sehän selvisi jo monta sivua aiemmin.

Vierailija
354/358 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
355/358 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkään saa seurannan asennettua, pistä miehesi kännykkään seuranta. Liikkeestä saa kännykän merkillä lisätietoja , jos omat taidot eivät riitä.

Vierailija
356/358 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

osanottoni kirjoitti:

Kännykkään saa seurannan asennettua, pistä miehesi kännykkään seuranta. Liikkeestä saa kännykän merkillä lisätietoja , jos omat taidot eivät riitä.

Puoliso ujutti puhelmeeni tuon päälle. Työpaikan nörtit laittoi puhelimeeni appiksen, joka muuttaa sijaintitiedot. Voin syöttää paikan, jossa haluan puolisoni luulevan minun olevan. Ne toedot lähtee sitten vakoilijan puhelimeen :)

Aloin ihmetelemään miten puoliso tiesi liikkumiseni tarkemmin kuin itse. Nörtit sitten titkivat puhelimen ja tarjosivat vastakeinon.

En petä, eikä salattavaa, mutta v*****aa tuollainen kyttäys ja epäluulo ja tenttaus aina kun tulen kotiin.

Vierailija
357/358 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin toisen kotiinpaluuta ja kysyisin kasvotusten, vaikeampi peitellä reaktioita kasvoilta kuin puhelimitse...

Vierailija
358/358 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten tarvii.

Kokeiltu on.

Puhelinverkko lisää ne suuntanumerot jos puhelin on siirtynyt ulkomaille. Ei soittaja tiedä missä puhelimen omistaja liikkuu, joten kotimaassa voi soittaa ilman suuntanumeroa oli puhelin missä tahansa.

Sen sijaan kun puhelimella soitetaan ulkomailta sikäläisen operaattorin verkosta suomalaiseen numeroon oli se sitten kotimaassa tai ulkomailla, tarvitaan suuntanumero.

Ja mitä laskutukseen tulee, niin soittaja maksaa vain kotimaan taksanmukaan. Soiten kohde maksaa uulkomaan puhelun osuudet jos on vienyt luurinsa ulkomaille.

t. Puhelinverkkojen suunnittelijana eläkkeensä tienannut. Tosin sillä varauksella, että näin oli muutama vuosi sitten eläköityessäni. Oikaiskoot töitä paiskivat kollegat, jos toimintaa on hiljattain muutettu.

Olen alalla. Näin se menee ja menee hamaan tappiin. Olis ihan helvetin vaikeaa alkaa muuttamaan kaikkia verkkoja ja niiden protokollia. Jonkun verran on leikitty näiden MSC, HLR, VLR purkkien kanssa, että luulin tämän olevan pässinlihaa kaikille. Ilmeisesti ei ole.

Jengillä on jotain ihme luuloja, että soita ilman maakoodia niin selviää onko suomessa vai ei. Ei selviä.