Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti eilen neljän päivän työmatkalle Belgiaan. Tänään yhteinen tuttumme kertoi nähneensä

Vierailija
26.03.2018 |

miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.
Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.
Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?
Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.

Kommentit (358)

Vierailija
201/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä saa olla kyllä aika kevyin mielin kiinnijäämisen suhteen, mikäli viitsii huijata lähtevänsä ulkomaille. Siinä saa jo keksiä kaikenlaista sepitystarinaa, jos puoliso vaikka ihan uteliaisuuttaan tulee kysyneeksi, että missäs hotellissa olit ja oliko minkälainen hotelli. Tai että vieppä muru minut sinne lomalle, mitäs paikkoja suosittelet? No, onneksi valheella on lyhyet jäljet

Mieheni matkustaa paljon työmatkojen takia. En kyllä koskaan kysele missä hotellissa yöpyy tai jotain vastaavaa. Itse asiassa voisi olla ihan missäpäin vain eikä minulla mitään tietoakaan. Yleensä soittaa pari kertaa matkan aikana ja se siinä. Ei vaan ole tullut mielenkään kysellä tuollaista, kun olen niin luottavainen.

Minun mieheni matkustaa myös paljon ympäri maailmaa ja aina laittaa mulle sähköpostiin tiedot lennoistaan ja hotelleista. Olemme myös jakaneet Google mapsissa sijaintimme toisillemme. Eikä ole luottamukseen liittyvä asia vaan turvallisuuteen. On ihan hyvä tietää missä toinen on nykyisessä turvallisuustilanteessa. Huomattavasti helpompi alkaa selvittää asioita, jos tapahtuu jotain terroritekoja tai luonnonkatastrofeja.

Matkustan >50% ajastani ja myös aika paljon suhteellisen epävakaissa maissa. Vaimoni tietää missä kaupungissa olen ja milloin suunnilleen tulen takaisin - lennon tarkan saapumisajan laitan yleensä viestinä pari päivää ennen paluutani. En myöskään jaa sijaintiani. Jos lähden esimerkiksi viikonlopuksi jonnekin niin yleensä mainitsen asiasta muun chattauksen seassa.

Ei vain ole ikinä otettu tarkempaa informointia tavaksi ja hyvin on pärjätty näinkin. Joihinkin maihin matkustan varautumissuunnitelman mukaan ja infoan tiettyjä tahoja matkani yksityiskohdista. Jos vaimo kysyy tarkemmin niin kerron - eivät suunnitelmani sillä lailla salaisia ole - mutta aika harvoin kysyy.

Kukin tavallaan.

Vierailija
202/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain vielä käytössä joku f***ing tilinauha?

Urpo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja hänen tultuaan sanot, että hänet on nähty Helsingissä. Sano myös, että sinulle tuli mieleen, että sinua huijataan. Jos tarve vaatii, pyydä mieheltä jotakin lentolippuja tai ostoskuittia nähtäväksi. Jos mies hermostuu, sanot vain, että sinulla on oikeus tietää petetäänkö sinua. Mies voi ruveta syyttelemään, että olet hankala. Sano vain miehellesi, että et ole hankala, mutta jos pettää, niin tämä oli tässä. Suora puhe on parempi kuin salaa urkkiminen.

Vierailija
204/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaansuuntanumero +32... Kokeilet soittaa johonkin hotelliin Belgiaan tai muuhun belgialaiseen puh numeroon. Sen jälkeen miehesi numeroon. Sitte vaan vertailet sitä puhelimen odotus/yhdistämisääntä ääntä. Ainakin Virossa, Saksassa ja Englannissa on erilainen. 

Vierailija
205/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä reissuselfie jonkin Belgian nähtävyyden edessä:D

Photoshop. Tosi vaikeaa...

Vierailija
206/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämmönen kohu otsikko. Uskooko kukaan enää näitä..... Jospa hänkin on käväissyt Thaimaassa.

Vierailija
207/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä saa olla kyllä aika kevyin mielin kiinnijäämisen suhteen, mikäli viitsii huijata lähtevänsä ulkomaille. Siinä saa jo keksiä kaikenlaista sepitystarinaa, jos puoliso vaikka ihan uteliaisuuttaan tulee kysyneeksi, että missäs hotellissa olit ja oliko minkälainen hotelli. Tai että vieppä muru minut sinne lomalle, mitäs paikkoja suosittelet? No, onneksi valheella on lyhyet jäljet

Mieheni matkustaa paljon työmatkojen takia. En kyllä koskaan kysele missä hotellissa yöpyy tai jotain vastaavaa. Itse asiassa voisi olla ihan missäpäin vain eikä minulla mitään tietoakaan. Yleensä soittaa pari kertaa matkan aikana ja se siinä. Ei vaan ole tullut mielenkään kysellä tuollaista, kun olen niin luottavainen.

Minun mieheni matkustaa myös paljon ympäri maailmaa ja aina laittaa mulle sähköpostiin tiedot lennoistaan ja hotelleista. Olemme myös jakaneet Google mapsissa sijaintimme toisillemme. Eikä ole luottamukseen liittyvä asia vaan turvallisuuteen. On ihan hyvä tietää missä toinen on nykyisessä turvallisuustilanteessa. Huomattavasti helpompi alkaa selvittää asioita, jos tapahtuu jotain terroritekoja tai luonnonkatastrofeja.

Sama. Ihmetyttää välillä toisten parisuhteet. Ihan yhdentekevää kun se maailman rakkain ihminen lähtee viikoksi maailman toiselle laidalle?! Yleensä me jotain jutellaan etukäteen hotellista tai puoliso saattaa mainita että paikka on lähellä jotain missä ollaan aiemmin yhdessä käyty. Sitten on näitä pareja jotka elävät yhdessä kuin olisivat ventovieraita.

En ole koskaan tullut kysyneeksi tarkemmin hotellin osoitetta. Mies kyllä aina soittaa työmatkaltaan, joten yhteyksissä ollaan. Toistaiseksi minulle on riittänyt mikä maa ja kaupunki kyseessä. Pari kertaa olen kyllä ollut resisuilla mukana edustamassa. 

Vierailija
208/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus vaikuttaa selvältä. Kysy asiaa mieheltäsi ja näet kyllä kasvoilta vastauksen,jos haluat nähdä.

Vierailija
209/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei mennyt kysymään kyytiä harkkoihin, jos tunnisti muka miehesi? Usein ihminen on näkevinään jonkun tutun, mutta tarkemmin katsottuna, eipä ollutkaan. Miksi epäilet, että miehesi huijaa sinua? Onko syytä tai aiemmat merkit sen mukaisia?

Vierailija
210/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on Aprilli juttu.

Vierailija
211/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä ottamaan kuva jossa miehesi on belgiassa esim. kadulla :)

Vierailija
212/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pyydä ottamaan kuva jossa miehesi on belgiassa esim. kadulla :)

En ymmärrä, miksi tässä ketjussa moni on antanut tuollaisia ohjeita. Suunnilleen yhtä järkevää kuin neuvoa, että "pyydä miestäsi vaihtamaan sukat illalla klo 19.15, niin sillä se pettäminen selviää".

Vierailija
213/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä vähän huvittaa nää "pyydä ottamaan selfie Manneken Pis -patsaan kanssa". Kuvitteleeko ihmiset, että Belgia on yhtä kuin Bryssel? Voihan se mies olla missä tahansa pikkukaupungissa. Eihän se iso maa ole juu, mutta kuitenkin. Toki perusbelgialainen katukuva on erinäköinen kuin perussuomalainen katukuva.

Vierailija
214/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei porukka käy töissä kun ei tiedä edes miten lomien kohdalla työpaikoilla toimitaan:) Terveisin puhelinvaihde:) 

"Onko herra Miettinen paikalla?"

"Hän on lomalla tällä hetkellä ja palaa viikon kuluttua maanantaina työpaikalle. Onko asia kiirellinen tai haluaisitko jättää viestiä tai soittopyynnön?"

" Ei, kiitos, Otan yhteyttä uudestaan kun hän on palannut töihin, kiitos, näkemiin"

" Näkemiin"

Isoissa yrityksissä harvemmin kerrotaan ulospäin lomista vaikkakin ne olisivat vaihteen tiedossa.

Omassa tapauksessani en infoa vaihdetta lomistani koska a) luen mailini myös lomalla b) en ikinä vastaa vaihteesta tuleviin puheluihin.

Siinä tapauksessa toimit protokollan vastaisesti. Esimiehesi ja muiden työntekijöiden pitää olla tietoisia siitä että olet lomalla. Jopa mieheni joka on useamman tuhannen ihmisen omaavassa kansainvälisessä yrityksessä työssä pitää näin tehdä. Vaikka hän lukee meilit myös kotona ja tekee töitä lomillakin. Silti asiaan kuuluu että ilmoitetaan että hän ei ole töissä kun on lomalla. Hänelle sitten sihteeri laittaa viestiä erikseen jos on tarvetta nopeaan toimintaan. NIMENOMAAN isoissa yrityksissä on tärkeää että lomat on tiedossa ja ne näkyy koneelta kuka on paikalla, kuka lomalla, kuka ulkona talosta tai tekee etäpäivää tai työmatkalla. 

Minkä protokollan? Sinun miehesi työnantajanan? Esimieheni ja alaiseni kyllä tietävät koska olen lomalla, vaihteelle tämä tieto ei ole oleellista, koska en vastaa vaihteesta tulleisiin puheluihin muutenkaan eikä mahdollisella soittajalla ole mitään syytä tietää olenko fyysisesti toimistolla. Etäpäivistäni luonnollisesti kerron alaisilleni, esimieheni ei työskentele samassa maassa, joten häntä en näistä tiedota.

Vierailija
215/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain vielä käytössä joku f***ing tilinauha?

Luulisi että joka firmassa... ja itse ainakin haluan tarkistaa että päivärahat ja kilometrit on maksettu oikein. Tilinauhan saa verkkopankkiin, sähköpostiin tai kirjeenä kotiin.

Päivärahat eivät ole palkkaa ja riippuu täysin firmasta näkyvätkö ne palkkalaskemalla vai eivät. Minun työantajista yhdelläkään (5) eivät ole näkyneet.

Vierailija
216/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on ollut surua ja mieli on maassa. Täytyy sanoa, että sattumalta vauva.fi -sivustolle tuleminen ja keskustelujen lukeminen on pelastanut tämänkin päivän. Verbaalilahjakkuuksia ja uskomattomia tekstejä. Eikun kiitos kaikille, jään varmaan koukkuun. :D

Vierailija
217/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ensimmäisenä syyllistetään mies! ..taas!  ..aina! ..Eikä hän voi mitään eikä edes tiedä jotta joku näköisensä käy jonkun luuskan kanssa hörppäämässä kahvia jossakin peräkorvessa missä on viro vieressä.. =D

Vierailija
218/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista numeron alusta +358 ja katso soiko

Vierailija
219/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä illaks kotiin kun työt hoidettu keskustassa

Vierailija
220/358 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poista numeron alusta +358 ja katso soiko

Tietenkin se soi. Tuo +358 tarvitaan jos SOITTAJA on ulkomailla.