Ystävän mies tuli vastaan, Tinderissä. Miten toimia järkevästi?
Eilen Tinderiä selatessa vastaan tuli vähän turhankin tuttu naama. Ja nyt sitten pitäisi päättää miten toimia... Kannattaako asiaan puuttua, eli siis kertoa ystävälle mitä näin?
Sen verran avaan tilannetta, että ystävälläni ja tällä miehellä on pieni lapsi. Ystäväni olen tuntenut vuosia, mutta muutamaan viime vuoteen emme ole enää olleet niin läheisiä, että kertominen olisi itsestään selvä ratkaisu. Lisäksi kun kyseessä ei ole vaan kahden aikuisen ihmisen välinen asia, vaan mukana kuviossa on kuitenkin vauva. Se mietityttää eniten.
Miestä taas ei tunne juuri ollenkaan, ollaan kyllä tavattu ja olen kuullut miehen "entisestä elämästä" ja sen menevyydestä jonkin verran. Toisaalta, ei minulla ole koskaan aiemmin ollut syytä epäillä etteikö tämä kyseinen mies olisi voinut rauhoittua ja asettua aloilleen. Vaikea sanoa, kun en häntä henkilökohtaisesti tunne. Lisäksi mies käy työnsä puolesta niin paljon matkoilla, että sekin hirvittää tässä kuviossa.
Kun voihan tässä olla kyseessä se, että asia on tälle ystävälleni ihan ok ja he ovat sopineet, että mies saa toimia näin, mutta niin... Ainakaan ystäväni aikaisemmissa suhteissa tälläinen ei olisi ollut mahdollista.
Pelottaa myös puuttuminen, kun en osaa itse samaistua tähän tilanteeseen, ei ole lapsia, joten en tiedä haluaisinko kuulla asiasta vai en.
Onko kellään kokemusta tälläisestä tilanteesta, ihan kummasta näkökulmasta vaan? Neuvoja? Todella paha mieli ystävän puolesta, ehkä turhaan, mutta silti.
Kommentit (70)
Ei se asia nyt ihan noin vaan unohdu... Sitten kun seuraavan kerran tapaan ystäväni (enkä olisi hänellä asiasta maininnut), tiedän jo että minulla olisi kamala olo. Tavallaan se, että en tee mitään tuntuu jotenkin todella väärältä. En tiedä kehtaisinko edes silmiin katsoa.
No, sitten kerrot. Jos et kerro, tunnet tekeväsi väärin ja siksi sinulla on noin paha olo. Varmasti melkein kaikki pienen lapsen äidit haluaisivat tietää, jos niiden mies tekisi tuollaista, että voisivat tehdä itse omat päätöksensä.
Minkä ihmeen takia rouvilla on suuri tarve puuttua muiden tekemisiin?
Voi ei, puhut ehkä kaverini miehestä, koko kuvaus osui nappiin ja tiedän myös että hän on tinderissä ja ollaan ihmetelty sitä parin kaverin kanssa!
Miehen nimi alkaa kirjaimella P?
Meidän yhden kaverin mies oli myös Tinderissä. Useampi meistä törmäsi hänen profiiliinsa siellä. Porukalla sitten päätettiin, että läheisin meistä kertoo kaverille. Hän sitten otti kuvat miehen profiilista, ja lähetti tämän vaimolle. Miehen profiili häipyi palvelusta, mutta asiasta ei sen koommin puhuttu ääneen ainakaan tuon vaimon kuullen. Eli emme tiedä, miten ovat asian keskenään setvineet.
Hmm, no ei ole tuo alkukirjain, mutta nähtävästi ystäväni ei sitten ole yksin tässä veneessä... Onkohan tälläinen kovinkin yleistä... Inhottava ajatus.
Siis Tinderiin voi joutua hyvin helposti vahingossa älypuhelimella, jos käyttää jotain instagramia tai vastaavaa, kuten joihinkin muihinkin treffipalveluihin esim. facebookin kautta jotenkin "automaattisesti".
Mutta ap:lle sanoisin, että hylkyyn vaan se ystävän mies. Ei kannata alkaa säätää mitään.
Voit miettiä että haluaisitko itse kuulla saman ystävältäsi vastaavassa tilanteessa. Itse haluaisin, vaikka koville varmasti ottaisikin. Ilman miehen outtaamista tilanne menee ehkä kuitenkin siihen, että lopulta kaikki muut tietävät paitsi vaimo itse. En myöskään pystyisi käymään kylässä vastaavan ystäväpariskunna luona ihan pokkana, teeskennellen etten tiedä mitään. Karsea tilanne. Miehelle mainitseminen siirtää ongelman vain anonyymeihin seuranhakupalveluihin ja kenties sinun mustamaalaamiskampanjaan vaimollensa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:59"]
Siis Tinderiin voi joutua hyvin helposti vahingossa älypuhelimella, jos käyttää jotain instagramia tai vastaavaa, kuten joihinkin muihinkin treffipalveluihin esim. facebookin kautta jotenkin "automaattisesti".
Mutta ap:lle sanoisin, että hylkyyn vaan se ystävän mies. Ei kannata alkaa säätää mitään.
[/quote]
No ei voi joutua, appsin joudut lataamaan laitteellesi ja tekemään profiilin ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:59"]
[/quote]
Höpsis sinne automaattisesti joutuu. Kirjauduin itse äskettäin Tinderiin ja ei se sovellus itsekseen puhelimeeni tullut vana ihan itse piti ladata. Sinne saa kyllä kirjauduttua fb-tunnuksilla mutta aika hallusinaatioissa pitää kyllä olla, että voisi kokea menneensä sinne "vahingossa":D
No en kyllä tosiaan ollut säätämässä yhtään mitään tämän miehen kanssa. Luitko 9 aloitusviestiä ollenkaan?!
En kyllä myöskään tiedä miten Tinderiin joudutaan vahingossa. Siellä oli kuitenkin useampi erilainen kuva. Ja aktiivinen viimeeksi 3h sitten.
No näköjään yleistä, koko kuvaus vain osui ap niin nappiin...miehellä on menevämpi menneisyys ja lapsi jo aiemmasta suhteesta joka nyt asuu äitinsä luona toisessa kaupungissa, erosivat kun oli vauva ja nyt toivon ettei niin kävisi tässäkin suhteessa ja ystäväni jäisi yksin vauvan kanssa :/
Emme ole uskaltaneet kertoa tätä tinder juttua hänelle
No pysy sinä kanssa tässä keskustelussa mukana, niin saat samalla vastauksia niinkuin minäkin. Inhottava tilanne kertakaikkiaan. Enkä tosiaan usko, että mekään olemme ainoat jotka joutuvat tätä pohtimaan.
Se että on Tinderissä, ei vielä kerro mitään. Ehkä vain uteliaisuuttaan ladannut sovellusksen??
Jos kyse ystävästä niin todellakin kertoisin ja toivoisin, että minullekin kerrottaisiin vastaavassa tilanteessa. On sitten miehen ja naisen välinen juttu, miten selvittelevät asiat.
Jos kyse olisi vain etäisemmän tutun miehestä antaisin asian olla.
Tinderissä voi muuten kyllä laittaa tietoihin, että on varattu. Härskiä tietty on, jos siellä lukee "sinkku" tiedoissa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:51"]
Voi ei, puhut ehkä kaverini miehestä, koko kuvaus osui nappiin ja tiedän myös että hän on tinderissä ja ollaan ihmetelty sitä parin kaverin kanssa! Miehen nimi alkaa kirjaimella P?
[/quote]
Mä oon varmaan törmännyt tähän samaan. Miehen profiilissa oli vielä teksti, jossa kehoitti ihania naisia ottamaan yhteyttä tms. En ole kertonut ystävälle mitään, kun en oikein tiedä pitäisikö vai ei :(
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:03"]
No en kyllä tosiaan ollut säätämässä yhtään mitään tämän miehen kanssa. Luitko 9 aloitusviestiä ollenkaan?!
En kyllä myöskään tiedä miten Tinderiin joudutaan vahingossa. Siellä oli kuitenkin useampi erilainen kuva. Ja aktiivinen viimeeksi 3h sitten.
[/quote]
Neuvoja kysyttiin ja neuvoni oli, että ei kannata ystävän miestä sieltä valita (vaikika oliskin komee) vaan hylätä ja jatkaa selausta eteenpäin. En mielestäni syyttänyt säätämisestä, vastasin vaan ap:n kysymykseen. Ja olen kyllä kuullut useammaltakin henkilöltä, kun olen törmännyt kuvaansa jossain deitti/treffipalvelussa, että facebookista kuvat voivat tosiaan päätyä vaikka mille sivustoille esim. joidenkin viattomien pelisovellusten kautta. Eivät siis ole itse tehneet profiiliaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:07"]
Se että on Tinderissä, ei vielä kerro mitään. Ehkä vain uteliaisuuttaan ladannut sovellusksen??
[/quote]
Kyllä se kertoo jos on mies kyseessä. Naiset saattaa ladata appsin vaan jonkun markkina-arvonsa selvittämiseksi tai uteliaisuudesta, miehet ei (koska markkina-arvoa ei juuri ole ja miehiä ei kiinnosta ketä tuttuja siellä Tinderissä pyörii).
Ja jos olisikin uteliaisuus kyseessä, niin sinne ladattaisin tasan yksi kuva josta ei edes tunnista kunnolla, eikä mitään esittelytekstejä.
unohda, ei kuulu sinulle