Mies lähti eilen neljän päivän työmatkalle Belgiaan. Tänään yhteinen tuttumme kertoi nähneensä
miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.
Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.
Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?
Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.
Kommentit (358)
Kyllähän sen puhelimen voi viranomainen paikantaa 5 metrin tarkuudella.
Esi jos henkilö kadoksissa on.
Mutta paras kun otat Äijän puhuteluun ja jos ei syytä löydy ns hyväksyttävää. Niin suosittelen kenkää persuksille. Se vaan pahenoo tollai.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen vielä tuota ehdotusta "Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa"
Harmi kyllä tästä ei ole apua, koska tuo ei ole Belgian suuntanumero, vaan +32 on.
Han on tallinnas mina nain hänet heas hotellis jonka edest laittasi just kuvan äidille itsest.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:
- hänen luulisi tietävän miehensä hotellin
Miten tämä vahvistaisi sen, että tarina on keksitty? En minä ainakaan tiedä miehen hotelleista, eikä kiinnostakaan, tärkeintä että tiedän suurin piirtein koska menee ja koska tulee.
Ja ihan turha tulla keuhkoamaan että ihan varmasti se sunkin miehes pettää, kun kerran reissuilla käy, etkä edes hotellia tiedä. No ehkä pettää, ehkä ei, mutta älkää nyt hyvät ihmiset rakentako itsellenne sellasta harhaa, että hotellin nimen tai muiden vastaavien yksityiskohtien tietäminen estäis toista pettämästä.
soiteltiin illalla miehen kanssa. Kerroin mitä tuttavamme oli nähnyt. Rupesi nauramaan ja sanoi, että hänellä ilmeisesti kaksoisveli. Huomasi kuitenkin epäröintini ja vähän ajan päästä lähetti selfien itsestään hotellin ulkopuolelta. Näköjään hänellä sittenkin kaksoisveli olemassa:) Mies tosiaan reissaa sen verran paljon, että välillä minulla menee jo maat sekaisin missä milloinkin on.Oikeasti ihmiset, tämän viestin jälkeen vielä seitsämän sivua pätemistä ja leukojen louskuttamista. Tiedän että haluatte päästä neuvomaan ja pätemään, mutta hillitkää itseänne edes sen verran, että luette muutaman sivun eteenpäin ja huomaatte, että tapaus on jo selvinnyt. Huoh.
Luin kyllä tuon viestin, mutta en käsittänyt että se oli(?) Ap:n kirjoittama vaan ajattelin sen olevan jonkun ketjuun kirjoittelevan oma kokemus, tyyliin että "meille taas kävi näin". Enkä kyllä ole vieläkään vakuuttunut että tuo oli Ap. Just tämän takia olisi kiva että kirjoittaisi aina viestin perään "Ap" niin ei tarvisi arpoa. (Ainakin aikaisempiin viesteihin tämän ketjun Ap on sen viestin loppuun kuitannutkin että Ap, siksikään en ole vakuuttunut että tuo kommentti oli häneltä)
Tulehan ap päästämään meidät jännityksestä ja kerro että selvisikö tämä jo vai ei :)
juuri huomasin, että aloitukseni pyörii edelleen täällä. Minä todellakin kirjoitin aiemmin tuon viestin, jossa kerroin miehen lähettäneen kuvan itsestään hotellinsa edessä. Kotiuduttuaan myös tuliaiskassin pohjalla oli belgialainen lasku ostoksistaan. Ap
Hyvä provoyritys :) Täs oli kuitenkin hiukan yritystä. Kortsupaperiprovo oli parempi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:- hänen luulisi tietävän miehensä hotellin
Miten tämä vahvistaisi sen, että tarina on keksitty? En minä ainakaan tiedä miehen hotelleista, eikä kiinnostakaan, tärkeintä että tiedän suurin piirtein koska menee ja koska tulee.Ja ihan turha tulla keuhkoamaan että ihan varmasti se sunkin miehes pettää, kun kerran reissuilla käy, etkä edes hotellia tiedä. No ehkä pettää, ehkä ei, mutta älkää nyt hyvät ihmiset rakentako itsellenne sellasta harhaa, että hotellin nimen tai muiden vastaavien yksityiskohtien tietäminen estäis toista pettämästä.
soiteltiin illalla miehen kanssa. Kerroin mitä tuttavamme oli nähnyt. Rupesi nauramaan ja sanoi, että hänellä ilmeisesti kaksoisveli. Huomasi kuitenkin epäröintini ja vähän ajan päästä lähetti selfien itsestään hotellin ulkopuolelta. Näköjään hänellä sittenkin kaksoisveli olemassa:) Mies tosiaan reissaa sen verran paljon, että välillä minulla menee jo maat sekaisin missä milloinkin on.
Oikeasti ihmiset, tämän viestin jälkeen vielä seitsämän sivua pätemistä ja leukojen louskuttamista. Tiedän että haluatte päästä neuvomaan ja pätemään, mutta hillitkää itseänne edes sen verran, että luette muutaman sivun eteenpäin ja huomaatte, että tapaus on jo selvinnyt. Huoh.
Luin kyllä tuon viestin, mutta en käsittänyt että se oli(?) Ap:n kirjoittama vaan ajattelin sen olevan jonkun ketjuun kirjoittelevan oma kokemus, tyyliin että "meille taas kävi näin". Enkä kyllä ole vieläkään vakuuttunut että tuo oli Ap. Just tämän takia olisi kiva että kirjoittaisi aina viestin perään "Ap" niin ei tarvisi arpoa. (Ainakin aikaisempiin viesteihin tämän ketjun Ap on sen viestin loppuun kuitannutkin että Ap, siksikään en ole vakuuttunut että tuo kommentti oli häneltä)
Tulehan ap päästämään meidät jännityksestä ja kerro että selvisikö tämä jo vai ei :)juuri huomasin, että aloitukseni pyörii edelleen täällä. Minä todellakin kirjoitin aiemmin tuon viestin, jossa kerroin miehen lähettäneen kuvan itsestään hotellinsa edessä. Kotiuduttuaan myös tuliaiskassin pohjalla oli belgialainen lasku ostoksistaan. Ap
Kiva, kun tulit tarkentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sä olet ihan varma että tuttu näki oikein?
No kun edelleen; tuttu puhui tämän miehen kanssa lasten harkkoihin viennistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:
- hänen luulisi tietävän miehensä hotellinMiten tämä vahvistaisi sen, että tarina on keksitty? En minä ainakaan tiedä miehen hotelleista, eikä kiinnostakaan, tärkeintä että tiedän suurin piirtein koska menee ja koska tulee.
Ja ihan turha tulla keuhkoamaan että ihan varmasti se sunkin miehes pettää, kun kerran reissuilla käy, etkä edes hotellia tiedä. No ehkä pettää, ehkä ei, mutta älkää nyt hyvät ihmiset rakentako itsellenne sellasta harhaa, että hotellin nimen tai muiden vastaavien yksityiskohtien tietäminen estäis toista pettämästä.soiteltiin illalla miehen kanssa. Kerroin mitä tuttavamme oli nähnyt. Rupesi nauramaan ja sanoi, että hänellä ilmeisesti kaksoisveli. Huomasi kuitenkin epäröintini ja vähän ajan päästä lähetti selfien itsestään hotellin ulkopuolelta. Näköjään hänellä sittenkin kaksoisveli olemassa:) Mies tosiaan reissaa sen verran paljon, että välillä minulla menee jo maat sekaisin missä milloinkin on.
Sivusuhteilija-miehillä on tietenkin varastossa itsestään monta selfietä eri hotellien edustoilla, jotta saa epäluuloisen vaimon rauhoittumaan. Tarkistitko, milloin kuva on otettu?
Miten tämä näin kääntyi? Nainen puhui miehen kanssa lasten harkkoihin viennistä ketjun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkanauhassa pitäis näkyä päivärahat. Ja pikaisella googlettamisella päiväraha belgiassa on 62e ja se kertaa 4. Päivärahat ovat verottomia. Ja olu ammatti mikä hyvänsä, ne pitää maksaa!!!
Eli kato palkkakuitti. Jos ei ole niin kysäse mils niitä ei ole maksettu, että nyt yhteys palkkikseen ja fyrkat maksuun!!! Ja edelleen!!! Ne on maksettava AINA! (Ellei tietty ole itse yksityisyrittäjä)
Tai sitten kysy millä lennolla se on tulissa ja mene tuloaulaan vastaan. Jos on ollut ulkomailla, niin tuloaulan läpihän sen on tultava... finavian sivuilta näet saapuvat lennot.. ihan ettei pääse sanomaan että "lento tuli etuajassa".
Päivärahat eivät ole palkkaa, joten harvemmin näkyvät palkkakuitilla, itsellä ei yhdelläkään työnantajalla ole näkynyt. Mutta toki tilillä pitäisi näkyä. Olen tosin yhdessä firmassa erikseen sopinut, ettei päivärahoja makseta vaan katetaan korkeammalla palkalla.
Helsinki-Vantaalla on useampi exit, että helposti tuonkin kikkailisi.Palkkanauhaan kyllä eritellään päivärahat!!! ja olet oikeassa siinä, etteivät ne ole osa palkkaa. Mutta ne eritellään silti palkkanauhassa ja ovat verottomia!!! Ai, mistäkö tiedän.... saan aika paljon päivärahoja palkkaan. Ja sua on sitten kustu linssiin jos päivärahasi sisällytetää palkkaan... yrityshän saa päivärahat verotuksessaan takaisin, sinä tavallaan saat päivärahan mutta maksat siitä veroa... hmmmm...
Toinen asia, suunnilleen kaikki ulkomaan lennot tulevat terminaaliin 2. ja tuloaulat ovat 2A ja 2B, eli niitä uloskäyntejä on tasantarkkaan KAKSI, ja nekin näkyy finavian sivuilta. Jos on matkatavaroita, ne on haettava hihnalta ennen "exittiä". Joten aikalailla saa selitellä, miksi kävi hakemassa matkalaukun tuloaula 2A;sta ja sen jälkeen kävelee lasiovien läpi takaisin terminaaliin ja juoksee tuloailaan 2B ja tulla sitä kautta ulos, saapi olla aikamoinen ruuneperi kyllä. Ja jos ne selitykset uskoo, niin pitää olla aikamoisen tampio.
Ainahan ap voi myös pyytää näyttämään lentoliput, väitän että paljon työkseen matkustavat eivät enää printtaile matkalippujaan vaan ne on mobiilivarmennuksina kännyssä.
Ai mistäkö tämänkin tiedän... lennän työkseni.
Vaikka eihän minua tartte uskoa, mutta just saying!!!
Meillä maksetaan päivärahat erikseen, ei palkan yhteydessä. Ja kuittikin on sähköinen.
Täällä on parikin kertaa ihmetelty että "vieläkö joku saa tilinauhan nykypäivänä".
No eiköhän kaikista työpaikoista saa palkkalaskelman, ja monet, minä mukaanlukien, sitä ihan vanhasta muistista sanoo tilinauhaksi, vaikka se on siis se palkkalaskelma jonka saa sähköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu puhui VAIMON kanssa siitä harkkoihin viennistä ja samalla kertoi nähneensä miehen kaupungilla (joka siis ei ollut ap:n mies, vaan joku saman näköinen)
Tämä on jo monta kertaa tässä ketjussa selitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttusi ei sitten tunnistanut miehesi seurassa ollutta ystävääsi, joka nytkin nauraa posket punoittaen ja suu täynnä miehesi siemennestettä sinun typeryyttäsi.
Onkohan niillä syysvauva suunnitelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkanauhassa pitäis näkyä päivärahat. Ja pikaisella googlettamisella päiväraha belgiassa on 62e ja se kertaa 4. Päivärahat ovat verottomia. Ja olu ammatti mikä hyvänsä, ne pitää maksaa!!!
Eli kato palkkakuitti. Jos ei ole niin kysäse mils niitä ei ole maksettu, että nyt yhteys palkkikseen ja fyrkat maksuun!!! Ja edelleen!!! Ne on maksettava AINA! (Ellei tietty ole itse yksityisyrittäjä)
Tai sitten kysy millä lennolla se on tulissa ja mene tuloaulaan vastaan. Jos on ollut ulkomailla, niin tuloaulan läpihän sen on tultava... finavian sivuilta näet saapuvat lennot.. ihan ettei pääse sanomaan että "lento tuli etuajassa".
Päivärahat eivät ole palkkaa, joten harvemmin näkyvät palkkakuitilla, itsellä ei yhdelläkään työnantajalla ole näkynyt. Mutta toki tilillä pitäisi näkyä. Olen tosin yhdessä firmassa erikseen sopinut, ettei päivärahoja makseta vaan katetaan korkeammalla palkalla.
Helsinki-Vantaalla on useampi exit, että helposti tuonkin kikkailisi.Palkkanauhaan kyllä eritellään päivärahat!!! ja olet oikeassa siinä, etteivät ne ole osa palkkaa. Mutta ne eritellään silti palkkanauhassa ja ovat verottomia!!! Ai, mistäkö tiedän.... saan aika paljon päivärahoja palkkaan. Ja sua on sitten kustu linssiin jos päivärahasi sisällytetää palkkaan... yrityshän saa päivärahat verotuksessaan takaisin, sinä tavallaan saat päivärahan mutta maksat siitä veroa... hmmmm...
Toinen asia, suunnilleen kaikki ulkomaan lennot tulevat terminaaliin 2. ja tuloaulat ovat 2A ja 2B, eli niitä uloskäyntejä on tasantarkkaan KAKSI, ja nekin näkyy finavian sivuilta. Jos on matkatavaroita, ne on haettava hihnalta ennen "exittiä". Joten aikalailla saa selitellä, miksi kävi hakemassa matkalaukun tuloaula 2A;sta ja sen jälkeen kävelee lasiovien läpi takaisin terminaaliin ja juoksee tuloailaan 2B ja tulla sitä kautta ulos, saapi olla aikamoinen ruuneperi kyllä. Ja jos ne selitykset uskoo, niin pitää olla aikamoisen tampio.
Ainahan ap voi myös pyytää näyttämään lentoliput, väitän että paljon työkseen matkustavat eivät enää printtaile matkalippujaan vaan ne on mobiilivarmennuksina kännyssä.
Meillä maksetaan päivärahat erikseen, ei palkan yhteydessä. Ja kuittikin on sähköinen.
Täällä on parikin kertaa ihmetelty että "vieläkö joku saa tilinauhan nykypäivänä".
No eiköhän kaikista työpaikoista saa palkkalaskelman, ja monet, minä mukaanlukien, sitä ihan vanhasta muistista sanoo tilinauhaksi, vaikka se on siis se palkkalaskelma jonka saa sähköisenä.
Ohiksena olen itse pienessä yrityksessä töissä ja mun pomo haluaa välttämättä antaa paperisen palkkalaskelman. LAskee palkat itse ja osaa kyllä, saan vielä loma-aikoina tarkistaa, että on mennyt oikein. Mies on isohkossa it-alan firmassa ja heilä siirryttiin sähköiseen palkkalaskelmaan tämän vuoden alusta. Mutta matkakuluista on saanut jo vuosia erillisen tilityksen. Niitä ei heillä edes maksettu edellisessä paikassa palkkatilin yhteydessä, vaan seuraavan kuukauden alussa. Nykyisessä ei matkustelekaan ja minäkään en tee työmatkoja nykyään.
Mikset anna sen alkoholistimiehesi juoda kotona. Ikävää, että joutuu lähtemään johonkin yksinäiseen hotellihuoneeseen, kun voisi tehdä saman kotonaan ja välillä läpsiä ja vetää sinua hiuksista kuten hänen lapsuudenkodissaan oli tapana.
Ap, paneeko miehesi vielä sitä mt-kuntoutujaa vai onko sillä jo uusi yh kierroksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kaikista työpaikoista saa palkkalaskelman, ja monet, minä mukaanlukien, sitä ihan vanhasta muistista sanoo tilinauhaksi, vaikka se on siis se palkkalaskelma jonka saa sähköisenä.Ohiksena olen itse pienessä yrityksessä töissä ja mun pomo haluaa välttämättä antaa paperisen palkkalaskelman. LAskee palkat itse ja osaa kyllä, saan vielä loma-aikoina tarkistaa, että on mennyt oikein. Mies on isohkossa it-alan firmassa ja heilä siirryttiin sähköiseen palkkalaskelmaan tämän vuoden alusta. Mutta matkakuluista on saanut jo vuosia erillisen tilityksen. Niitä ei heillä edes maksettu edellisessä paikassa palkkatilin yhteydessä, vaan seuraavan kuukauden alussa. Nykyisessä ei matkustelekaan ja minäkään en tee työmatkoja nykyään.
Joo, kyllä osa työnantajista antaa vielä paperisen palkkalaskelman ja osa on siirtynyt sähköiseen palkkalaskelmaan, mutta niin tai näin, jotkut meistä sanoo sitä vanhasta muistista edelleen tilinauhaksi, eikä palkkalaskelmaksi, vaikka se kai se oikealta nimeltään on.
Pyydä laittamaan postikortti Belgiasta.