Mies lähti eilen neljän päivän työmatkalle Belgiaan. Tänään yhteinen tuttumme kertoi nähneensä
miehen puolen päivän aikaan kahvilassa jonkun naisen kanssa Helsingin keskustassa.
Soitin jokin aika sitten miehelle ja kysyin kuulumisia. Heillä oli kuulemma palaveri hetki sitten loppunut ja olivat menossa lounaalle. Sanoi soittelevansa illalla uudelleen kun pääsee hotellille.
Saanko puhelimen kautta jotenkin selville hänen nykyisen sijaintinsa?
Tämä tuttumme, joka mainitsi miehestäni, ei tiennyt että hänen pitäisi olla työmatkalla. Kyseli siis kyytiä lapselleen illan treeneihin. Sanoin miehen olevan työmatkalla ja itse töissä 21 saakka ja lapsi menossa itse bussilla harkkoihin. Tähän mainitsi, että eihän mies ulkomailla voi olla, kun oli tänään keskustassa kahvilla ja seurana jokin naishenkilö.
Kommentit (358)
Miten voit epäillä miehesi sanaa.. Ystävänne on erehtynyt tai haluaa tuhota parisuhteenne.
Minkälaiset ihmiset luulevat, että puhelinnumeron eteen pitää laittaa se suuntanumero, missä maassa kulloinkin on?
Siis onko niin vaikeeta mennä lentokentälle vastaan sitä Belgian konetta. Näkis tuleeko mies ulos ulkomaan saapuvista.
vaikka tämäkin on sanottu jo monta kertaa: SELVISI JO. about kymmenen sivua sitten. Ja suuntanumerojankkaajat vois myös lukea edes yhden sivun tästä ketjusta ennenkun tulee kertomaan sen saman ”hyvän vinkin” sadannen kerran.
Vierailija kirjoitti:
vaikka tämäkin on sanottu jo monta kertaa: SELVISI JO. about kymmenen sivua sitten. Ja suuntanumerojankkaajat vois myös lukea edes yhden sivun tästä ketjusta ennenkun tulee kertomaan sen saman ”hyvän vinkin” sadannen kerran.
Mikä selvisi? Olisit voinut samalla kertoa senkin, kun ei jaksa koko ketjua kahlata läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:
- hänen luulisi tietävän miehensä hotellinMiten tämä vahvistaisi sen, että tarina on keksitty? En minä ainakaan tiedä miehen hotelleista, eikä kiinnostakaan, tärkeintä että tiedän suurin piirtein koska menee ja koska tulee.
Ja ihan turha tulla keuhkoamaan että ihan varmasti se sunkin miehes pettää, kun kerran reissuilla käy, etkä edes hotellia tiedä. No ehkä pettää, ehkä ei, mutta älkää nyt hyvät ihmiset rakentako itsellenne sellasta harhaa, että hotellin nimen tai muiden vastaavien yksityiskohtien tietäminen estäis toista pettämästä.soiteltiin illalla miehen kanssa. Kerroin mitä tuttavamme oli nähnyt. Rupesi nauramaan ja sanoi, että hänellä ilmeisesti kaksoisveli. Huomasi kuitenkin epäröintini ja vähän ajan päästä lähetti selfien itsestään hotellin ulkopuolelta. Näköjään hänellä sittenkin kaksoisveli olemassa:) Mies tosiaan reissaa sen verran paljon, että välillä minulla menee jo maat sekaisin missä milloinkin on.
Sivusuhteilija-miehillä on tietenkin varastossa itsestään monta selfietä eri hotellien edustoilla, jotta saa epäluuloisen vaimon rauhoittumaan. Tarkistitko, milloin kuva on otettu?
Ota miehesi puhelinnumeron edestä +358 pois ja soitta hänelle. Jos yhdistyy, niin miehesi on Suomessa.
Jaahas, taas yksi joka ei tiedä kooditermin "belgiaan lähteminen" merkitystä... :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri Belgiaan?
Koska kalja.
Villiarvaus kirjoitti:
Ainakin mun kännyn näytössä lukee mistäpäin suomea soitetaan
juu mulla on kanssa puhelin josta nään, että nyt se duunikaveri, joka lähti lomalle soittaa mulle Kempeleestä tai meidän firman myyntipäällikkö kilauttaa Kotkasta. Tooosi hyvä ominaisuus, jota ei siis ole ihan kaikissa puhelimissa.
Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa.
Eipä tuo +358 enää nykyajan älypuhelimissa mitään "todista" .
MNT kirjoitti:
Perheessämme on ollut surua ja mieli on maassa. Täytyy sanoa, että sattumalta vauva.fi -sivustolle tuleminen ja keskustelujen lukeminen on pelastanut tämänkin päivän. Verbaalilahjakkuuksia ja uskomattomia tekstejä. Eikun kiitos kaikille, jään varmaan koukkuun. :D
Ihana palaute! Olet lämpimästi tervetullut. Aurinkoa kevääseesi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että aloittaja asuu "Porvoossa", koska:
- hänen luulisi tietävän miehensä hotellinMiten tämä vahvistaisi sen, että tarina on keksitty? En minä ainakaan tiedä miehen hotelleista, eikä kiinnostakaan, tärkeintä että tiedän suurin piirtein koska menee ja koska tulee.
Ja ihan turha tulla keuhkoamaan että ihan varmasti se sunkin miehes pettää, kun kerran reissuilla käy, etkä edes hotellia tiedä. No ehkä pettää, ehkä ei, mutta älkää nyt hyvät ihmiset rakentako itsellenne sellasta harhaa, että hotellin nimen tai muiden vastaavien yksityiskohtien tietäminen estäis toista pettämästä.soiteltiin illalla miehen kanssa. Kerroin mitä tuttavamme oli nähnyt. Rupesi nauramaan ja sanoi, että hänellä ilmeisesti kaksoisveli. Huomasi kuitenkin epäröintini ja vähän ajan päästä lähetti selfien itsestään hotellin ulkopuolelta. Näköjään hänellä sittenkin kaksoisveli olemassa:) Mies tosiaan reissaa sen verran paljon, että välillä minulla menee jo maat sekaisin missä milloinkin on.
Oikeasti ihmiset, tämän viestin jälkeen vielä seitsämän sivua pätemistä ja leukojen louskuttamista. Tiedän että haluatte päästä neuvomaan ja pätemään, mutta hillitkää itseänne edes sen verran, että luette muutaman sivun eteenpäin ja huomaatte, että tapaus on jo selvinnyt. Huoh.
Luin kyllä tuon viestin, mutta en käsittänyt että se oli(?) Ap:n kirjoittama vaan ajattelin sen olevan jonkun ketjuun kirjoittelevan oma kokemus, tyyliin että "meille taas kävi näin". Enkä kyllä ole vieläkään vakuuttunut että tuo oli Ap. Just tämän takia olisi kiva että kirjoittaisi aina viestin perään "Ap" niin ei tarvisi arpoa. (Ainakin aikaisempiin viesteihin tämän ketjun Ap on sen viestin loppuun kuitannutkin että Ap, siksikään en ole vakuuttunut että tuo kommentti oli häneltä)
Tulehan ap päästämään meidät jännityksestä ja kerro että selvisikö tämä jo vai ei :)
Kokeilen vielä tuota ehdotusta "Kokeile semmoista että panet eteen belgian suuntanumeron +332. Jos menee läpi miehesi on Belgiassa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkanauhassa pitäis näkyä päivärahat. Ja pikaisella googlettamisella päiväraha belgiassa on 62e ja se kertaa 4. Päivärahat ovat verottomia. Ja olu ammatti mikä hyvänsä, ne pitää maksaa!!!
Eli kato palkkakuitti. Jos ei ole niin kysäse mils niitä ei ole maksettu, että nyt yhteys palkkikseen ja fyrkat maksuun!!! Ja edelleen!!! Ne on maksettava AINA! (Ellei tietty ole itse yksityisyrittäjä)
Tai sitten kysy millä lennolla se on tulissa ja mene tuloaulaan vastaan. Jos on ollut ulkomailla, niin tuloaulan läpihän sen on tultava... finavian sivuilta näet saapuvat lennot.. ihan ettei pääse sanomaan että "lento tuli etuajassa".
Päivärahat eivät ole palkkaa, joten harvemmin näkyvät palkkakuitilla, itsellä ei yhdelläkään työnantajalla ole näkynyt. Mutta toki tilillä pitäisi näkyä. Olen tosin yhdessä firmassa erikseen sopinut, ettei päivärahoja makseta vaan katetaan korkeammalla palkalla.
Helsinki-Vantaalla on useampi exit, että helposti tuonkin kikkailisi.
Palkkanauhaan kyllä eritellään päivärahat!!! ja olet oikeassa siinä, etteivät ne ole osa palkkaa. Mutta ne eritellään silti palkkanauhassa ja ovat verottomia!!! Ai, mistäkö tiedän.... saan aika paljon päivärahoja palkkaan. Ja sua on sitten kustu linssiin jos päivärahasi sisällytetää palkkaan... yrityshän saa päivärahat verotuksessaan takaisin, sinä tavallaan saat päivärahan mutta maksat siitä veroa... hmmmm...
Toinen asia, suunnilleen kaikki ulkomaan lennot tulevat terminaaliin 2. ja tuloaulat ovat 2A ja 2B, eli niitä uloskäyntejä on tasantarkkaan KAKSI, ja nekin näkyy finavian sivuilta. Jos on matkatavaroita, ne on haettava hihnalta ennen "exittiä". Joten aikalailla saa selitellä, miksi kävi hakemassa matkalaukun tuloaula 2A;sta ja sen jälkeen kävelee lasiovien läpi takaisin terminaaliin ja juoksee tuloailaan 2B ja tulla sitä kautta ulos, saapi olla aikamoinen ruuneperi kyllä. Ja jos ne selitykset uskoo, niin pitää olla aikamoisen tampio.
Ainahan ap voi myös pyytää näyttämään lentoliput, väitän että paljon työkseen matkustavat eivät enää printtaile matkalippujaan vaan ne on mobiilivarmennuksina kännyssä.
Ai mistäkö tämänkin tiedän... lennän työkseni.
Vaikka eihän minua tartte uskoa, mutta just saying!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkanauhassa pitäis näkyä päivärahat. Ja pikaisella googlettamisella päiväraha belgiassa on 62e ja se kertaa 4. Päivärahat ovat verottomia. Ja olu ammatti mikä hyvänsä, ne pitää maksaa!!!
Eli kato palkkakuitti. Jos ei ole niin kysäse mils niitä ei ole maksettu, että nyt yhteys palkkikseen ja fyrkat maksuun!!! Ja edelleen!!! Ne on maksettava AINA! (Ellei tietty ole itse yksityisyrittäjä)
Tai sitten kysy millä lennolla se on tulissa ja mene tuloaulaan vastaan. Jos on ollut ulkomailla, niin tuloaulan läpihän sen on tultava... finavian sivuilta näet saapuvat lennot.. ihan ettei pääse sanomaan että "lento tuli etuajassa".
Päivärahat eivät ole palkkaa, joten harvemmin näkyvät palkkakuitilla, itsellä ei yhdelläkään työnantajalla ole näkynyt. Mutta toki tilillä pitäisi näkyä. Olen tosin yhdessä firmassa erikseen sopinut, ettei päivärahoja makseta vaan katetaan korkeammalla palkalla.
Helsinki-Vantaalla on useampi exit, että helposti tuonkin kikkailisi.Palkkanauhaan kyllä eritellään päivärahat!!! ja olet oikeassa siinä, etteivät ne ole osa palkkaa. Mutta ne eritellään silti palkkanauhassa ja ovat verottomia!!! Ai, mistäkö tiedän.... saan aika paljon päivärahoja palkkaan. Ja sua on sitten kustu linssiin jos päivärahasi sisällytetää palkkaan... yrityshän saa päivärahat verotuksessaan takaisin, sinä tavallaan saat päivärahan mutta maksat siitä veroa... hmmmm...
Toinen asia, suunnilleen kaikki ulkomaan lennot tulevat terminaaliin 2. ja tuloaulat ovat 2A ja 2B, eli niitä uloskäyntejä on tasantarkkaan KAKSI, ja nekin näkyy finavian sivuilta. Jos on matkatavaroita, ne on haettava hihnalta ennen "exittiä". Joten aikalailla saa selitellä, miksi kävi hakemassa matkalaukun tuloaula 2A;sta ja sen jälkeen kävelee lasiovien läpi takaisin terminaaliin ja juoksee tuloailaan 2B ja tulla sitä kautta ulos, saapi olla aikamoinen ruuneperi kyllä. Ja jos ne selitykset uskoo, niin pitää olla aikamoisen tampio.
Ainahan ap voi myös pyytää näyttämään lentoliput, väitän että paljon työkseen matkustavat eivät enää printtaile matkalippujaan vaan ne on mobiilivarmennuksina kännyssä.
Ai mistäkö tämänkin tiedän... lennän työkseni.
Vaikka eihän minua tartte uskoa, mutta just saying!!!
Hei onko sinulla lentäjän uniformu? Nyt kastu pikkarit.
Onko ap tullut kertaakaan kommentoimaan tilannetta? Yleensä minua ärsyttää provo-huutelut, mutta tässä tapauksessa kallistun itsekin provon puolelle, koska mitään päivitystä tilanteeseen ei ole kuulunut.