Siltsu suoraan lentokentältä putkaan - taas huumekäry!
Kommentit (472)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillunpää olisi ryypännyt yhtä usein kuin on vetänyt "huumetta", olis varmaan jo kuollut.
Sillanpää on sanonut käyttävänsä jäätä polttamalla ja piikittämällä. Polttamisesta en tiedä, mutta piikitttäminen kyllä nostaa terveysriskejä niin paljon, että ne varmasti ylittävät viinanjuonnin riskit.
Puhtaat neulat, ei terveysriskejä.
Niin, ihan terveystuotteitahan ne huumeet ovat. Elimistö suorastaan huutaa ja tarvitsee niitä toimiakseen hyvin :)
Ihme ja kumma, että kaikenlaisia elimellisiä ongelmia ja sairauksia, kroonistuneita kiputiloja jne. alkaa ilmestyä kun riittävän monta vuotta käyttää. Puhumattakaan mt-ongelmista.
Kaikenlaisia haittoja? Eli minkälaisia? Erilaisia "huumeita" on useita kymmeniä. Osa ei aiheuta mitään haittoja edes todella runsaassa ja vuosia jatkuneessa päivittäiskäytössä.
Sillanpään tapauksessa ei tosin tarvitse arvailla mitä ainetta käyttää. Käyttää metamfetamiinia ja sen on todettu olevan tavallista amfetamiinia huomattavasti neurotoksisempaa ja tuhoavan aivoja pysyvästi.
No, kerrohan miten se vaikuttaa KH tasolla? Millä aikavälillä? Jos pitää huumevastaista ketjua pystyssä, kannattaa osata vastata? Minä tiedän vastauksen ja voin kertoa menikö maaliin. Go! Jotain järkevää tähän ketjuun?!?
kvg.
Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon tutkimustietoa siitä, että metamfetamiini vahingoittaa pysyvästi aivojen hermosoluja, lopulta tuhoten ne kokonaan.
Siinä olet kyllä oikeassa, että päihteiden vaarallisuutta noin yleisesti liioitellaan, etenkin alkoholin vaarallisuuteen verrattuna. Metamfetamiini on kuitenkin siinä poikkeus, että se on oikeasti maineensa veroista myrkkyä.
Väittäisin että tärkeämpää kuin X (tämä voi olla mitä tahansa, kuten siltsun kommellukset) on elää nykyhetkessä ja olla itse se muutos mikä muuttaa kaiken ympärilläsi.
Tehkää jotain luovaa, rentoutukaa. Tarkkailkaa itseänne ja nousevia tunteita ja ajatuksia. Jos ajatus X:stä kiehtoo, miettikää miksi näin on? Ajatteletko kenties jo tulevaa miellyttävää hetkeä jossa saat X:n? Tämä johtaa automaattisesti kahtiajakautumiseen: olet kahdessa paikassa samaan aikaan. Normaali tiedostamaton automaatio itselläni on ankkuroitua näistä kahdesta miellyttävämpään, useimmiten X:ään. Esimerkiksi alan odottamaan jotain hyvää tapahtuvaksi ja näin on tapahtunut astuminen malttamattomuuteen, kärsimättömyyteen. Tai jos olen ikävystynyt, alan kuvitella itseni miellyttävään tilanteeseen nykyhetken sijaan. Tai jos olen ahdistunut, kuvittelen itseni tulevaisuuden ongelmatilanteisiin. Tragedia on se, että hylkäämme sen ainoan asian, mikä on, nykyhetken, siihen mikä ei ole. Teemme nykyhetkestä keinon päästä itse keksimäämme X:ään Olkoon tämä X jumala, rikastuminen, kauneus, valaistuminen, kylmä olut terassilla, karkkipussi, seksi, rakkaus, hyväksyntä, kyllä me tiedämme. Käännämme selkämme todellisuudelle ja rakennamme tiedostamattamme fantasiamaailmojamme. Samaistumme niihin, samaistumme tarinoihin, joiden päähenkilöinä olemme. ilakoimme kun saamme nautintoa ja haluamme pitää sen. Suremme kun asiat viedään meiltä väistämättä pois; mikään ei ole ikuista, kaikella on alku, huippukohta ja loppu. Kuin seurapeli: lopussa pelimerkit kerätään rasiaan ja laitetaan kansi kiinni. Egomme kautta ei voi nousta mitään pysyvää.
Toivottavasti ei murru kopissa, vaan pitää suunsa kiinni. Voipi kyllä olla vaikeaa kun vieroitusoireet painaa päälle.
Sitten kun vapautuu niin hakeutumaan hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillanpään tapauksessa ei tosin tarvitse arvailla mitä ainetta käyttää. Käyttää metamfetamiinia ja sen on todettu olevan tavallista amfetamiinia huomattavasti neurotoksisempaa ja tuhoavan aivoja pysyvästi.
No, kerrohan miten se vaikuttaa KH tasolla? Millä aikavälillä? Jos pitää huumevastaista ketjua pystyssä, kannattaa osata vastata? Minä tiedän vastauksen ja voin kertoa menikö maaliin. Go! Jotain järkevää tähän ketjuun?!?
No kerro nyt sitten kun kerran tietoa on? Hieman eri homma poltella pilveä tai poltella / piikittää methiä.
Tähän tosiaan haluan vastauksen :)
Just, eli kunhan huutelet. Yritä googlettaa, amfetamiinin ja metan erot KH:ssa ja siitä sitten haittaimplikoinnit.
Jarin huumeongelma kun näyttää olevan sinulle keino ja väline huudella, kannattaisi tietää edes mitä huutaa. Ihminen, ei julkkiskaan, ole sinun lelu. Sitä sopii miettiä ja yrittää sisäistää. Olet kuin korppikotka raadolla, yhtä vailla mitään ymmärrettävää syytä kuin puhdas oman tarpeen tyydytys. Typerä ja alhainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ihan sairasta toi asenne, että huumeiden käyttö on ok, jos joku julkkis niitä käyttää.
EIköhän se ole jokaisen oma asia mitä ne käyttää tai ei käydä. Sillä ei ole merkitystä, että joku ahdasmielinen moralisti ei pysty hyväksymään sitä, että kaikkia ei kiinnosta elää sen ahdasmielisen vaatimalla tavalla.
Harvemmin noi ovat vain omia asioita, vaan huumeiden käyttö vaikuttaa myös läheisiin. Narkit vaan eivät osaa ajatella pidemmälle, miten he tuhoavat ihmissuhteita ja aiheuttavat jatkuvaa huolta ja pelkoa.
Mä komppaan tätä. Toki en ala yleistää, tää on mun kokemus. Mä oon entinen viihdekäyttäjä. Käytin noin 2 vuotta, oikeestaan joka kerta kun lähti baariin tai muuten juhlimaan. Pienet on piirit, juorut kulki ja sit ne hommat pääty vanhempien korviin. Sit siskot sai tietää. Ne oli täysin murtuneita. Siis täysin. Oon nähny niitten surevan läheisen kuolemaa, tää oli niille kovempi juttu. Siitä hetkestä mä tajusin ja lopetin. Luottamusta en varmasti vielä pitkään aikaan täysin kuntoon. Toki bilettäminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. Toki ei mun vanhemmat nähnyt mitään mun sekoiluja. Niille riitti se tieto, ja se että myönsin käyttäneeni. Sekin jo pelkästään sai ne murtumaan. Sillon kun näin itkeväni kyyryssä sitä, että mitä hän on tehnyt väärin että mä oon joutunut sekaantumaan aineisiin. Ne hetket pisti miettii ja kasvatti. Mulla on maailman parhaat vanhemmat, enkä aijo tuottaa niille enään mitään paskaa.
Nykymaailmassa ei voi tehdä yhtään mitään, jos kaikki tekeminen pitää valita siten, ettei siitä vaan kukaan pahoita mieltänsä. Se on tätä some-aikaa.
Vertaatko tässä nyt OMAN LAPSEN huumeidenkäyttöä johonkin some- lynkkauskeissiin...Vaikka mentäs 50v. ajassa taaksepäin, samalla tavalla se maailma varmasti romahtais jos sellaisen tiedon saisi.
Mammojen lapset käyttää usein myös alkoholia. Se onko käyttö ongelmaista vai ei, ei ole mitenkään sidoksissa aineeseen. Laittomia aineitakin voi käyttää kohtuudella, ilman että niistä kehittyy ongelmaa ja alkoholistakin voi kehittyä ongelmallista siinä missä laittomista aineistakin. Päihderiippuvuuden kannalta on ihan sama onko aine laillinen vai laiton.
Jos tosiaan näet päihteidenkäytössä suurimmaksi ongelmaksi juridiset asiat, niin siinä tapauksessa saat kyllä syyttää omia päähänpinttymisiäsi siitä, että maailma romahtaa. Ongelmakäyttö on sitten asia erikseen, mutta edelleenkin siinä mielessä on ihan sama käyttääkö alkoholia vai jotain muuta päihdettä. Yhtä tuhovoimaisia ovat molemmat.
Joo toi on kyllä huvittavaa, että jotkut vastustavat laittomia päihteitä koska ovat laittomia. Kaikki lakipykäläthän ovat ihmisten keksimiä joten jos vastustat jotain sen pelkästään sen laittomuuden takia, on sama kuin olisit asiasta jotain mieltä sen takia kun joku muu on sitä mieltä.
Eli silloin ei ole mitään omaa mielipidettä asiasta joka on todella typerää.
Tähän vielä lisäksi se, ettei tajuta huumeen olevan vain juridinen termi laittomalle päihteelle ja sitä, että se oma rakas viinilasillinen oli kieltolain aikaan jahdatuin huume. Samat henkilöt varmasti olisivat tuolloin keuhkonneet juomareita vastaan ja tekisivät niin, jos alkoholi kiellettäisiin uudestaan. Itse aineen siis muuttumatta mihinkään suuntaan.
Aika moni ja uskoakseni jopa useimmat nauttivat sen laatuviinilasillisensa ilman tarkoitusta tulla päihtymystilaan, mutta voiko samaa sanoa huumeista, joten näiden kahden rinnastaminen on aika ontuvaa.
Sinä voit lähteä puolustelemaan noilla argumenteilla huumausainettasi vaikka Saudi-Arabiaan. Ei siitä kaatokänniin tarvitse tullakaan, mutta nautit muuntuneesta tajunnantilasta. Muuten joisit alkoholitonta, tai jotain muuta. Varmasti hyväksyt samoilla argumenteilla laatukannabiksen käyttäjät, jotka eivät päihdy sen vertaa, kuin viininlipittäjät.
Suihkuhuone kirjoitti:
Millaista mahtaa olla linnassa tunnettuna julki homona?
kivaa?
Tais olla siellä muutenkin paneskelemassa nuoria poikia. Ällöttävä äijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillunpää olisi ryypännyt yhtä usein kuin on vetänyt "huumetta", olis varmaan jo kuollut.
Sillanpää on sanonut käyttävänsä jäätä polttamalla ja piikittämällä. Polttamisesta en tiedä, mutta piikitttäminen kyllä nostaa terveysriskejä niin paljon, että ne varmasti ylittävät viinanjuonnin riskit.
Puhtaat neulat, ei terveysriskejä.
Niin, ihan terveystuotteitahan ne huumeet ovat. Elimistö suorastaan huutaa ja tarvitsee niitä toimiakseen hyvin :)
Ihme ja kumma, että kaikenlaisia elimellisiä ongelmia ja sairauksia, kroonistuneita kiputiloja jne. alkaa ilmestyä kun riittävän monta vuotta käyttää. Puhumattakaan mt-ongelmista.
Kaikenlaisia haittoja? Eli minkälaisia? Erilaisia "huumeita" on useita kymmeniä. Osa ei aiheuta mitään haittoja edes todella runsaassa ja vuosia jatkuneessa päivittäiskäytössä.
kvg.
Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon tutkimustietoa siitä, että metamfetamiini vahingoittaa pysyvästi aivojen hermosoluja, lopulta tuhoten ne kokonaan.
Siinä olet kyllä oikeassa, että päihteiden vaarallisuutta noin yleisesti liioitellaan, etenkin alkoholin vaarallisuuteen verrattuna. Metamfetamiini on kuitenkin siinä poikkeus, että se on oikeasti maineensa veroista myrkkyä.
En ole muuta väittänytkään.
Tyhmä jos jossain Thaimaassa on kamaa vetäny. Siellä saattaa huumeista rapsahtaa 20 vuotta linnaa paikallisissa vankiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ja uskoakseni jopa useimmat nauttivat sen laatuviinilasillisensa ilman tarkoitusta tulla päihtymystilaan, mutta voiko samaa sanoa huumeista, joten näiden kahden rinnastaminen on aika ontuvaa.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51795-mtv3-alkoholikatastrofi-suomessa…
"MTV3: Alkoholikatastrofi Suomessa – ”Emme edes itse tiedä, missä olemme”"
Aika harva käyttää alkoholia niin, että ei siitä halua humaltua. Suomessa on lähinnä menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha.
Suomeen on syntynyt ilmiö jollaista ei juuri muualla ole. Arkisin juodaan eurooppalaisttain/sivistyneesti viiniä, erikoisoluita jne. Sen LISÄKSI viikonloppuisin ja aina kun kalenteri muuten sallii vedetään pelti kiinni ihan entiseen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla näillä ne kivut ovat ihan itse aiheutettuja.
Lähes kaikki kivut ja sairaudet ovat itseaiheutettuja. Jos se on peruste sille, että jätetään hoitamatta niin sitten terveydenhuollon voi lopettaa Suomessa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä jos jossain Thaimaassa on kamaa vetäny. Siellä saattaa huumeista rapsahtaa 20 vuotta linnaa paikallisissa vankiloissa.
No se vetäminen nyt aiheuta kuin parin tonnin lahjusten pulittamisen, mutta koneeseen astuminen onkin jo eri juttu ja välilasku Dohassa. Mainittiinko jossain mitä eväitä oli ollut mukana? Siis oliko metaa, vai reseptittömiä bentsoja tms?
Narkit jaksaa länkyttää. No, ei teillä muuta elämää olekaan kun kaman veto ja länkytys.
Vierailija kirjoitti:
Siltsun fanit antoivat ehkä kerran anteeksi, mutta sitä en tiedä, miten monta kertaa jaksavat. Sitä paitsi Siltsun fanit lienevät aika yksiselitteisesti huumeiden käyttöä vastaan, kun ovat vanhempaa ja konservatiivisempaa porukkaa. Eivät he tietenkään Siltsun tekemisiä määrää, mutta kyllä nuo asiat voivat näkyä suosiossa.
Ite olen aina tykänyt Sillanpäästä ja sitä suuremmalla syyllä en halua nähdä häntä ihmisrauniona. En mielelläni edes lehdissä saati sitten että maksaisin keikkalipusta mistä ei tule kun hiton paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että tärkeämpää kuin X (tämä voi olla mitä tahansa, kuten siltsun kommellukset) on elää nykyhetkessä ja olla itse se muutos mikä muuttaa kaiken ympärilläsi.
Tehkää jotain luovaa, rentoutukaa. Tarkkailkaa itseänne ja nousevia tunteita ja ajatuksia. Jos ajatus X:stä kiehtoo, miettikää miksi näin on? Ajatteletko kenties jo tulevaa miellyttävää hetkeä jossa saat X:n? Tämä johtaa automaattisesti kahtiajakautumiseen: olet kahdessa paikassa samaan aikaan. Normaali tiedostamaton automaatio itselläni on ankkuroitua näistä kahdesta miellyttävämpään, useimmiten X:ään. Esimerkiksi alan odottamaan jotain hyvää tapahtuvaksi ja näin on tapahtunut astuminen malttamattomuuteen, kärsimättömyyteen. Tai jos olen ikävystynyt, alan kuvitella itseni miellyttävään tilanteeseen nykyhetken sijaan. Tai jos olen ahdistunut, kuvittelen itseni tulevaisuuden ongelmatilanteisiin. Tragedia on se, että hylkäämme sen ainoan asian, mikä on, nykyhetken, siihen mikä ei ole. Teemme nykyhetkestä keinon päästä itse keksimäämme X:ään Olkoon tämä X jumala, rikastuminen, kauneus, valaistuminen, kylmä olut terassilla, karkkipussi, seksi, rakkaus, hyväksyntä, kyllä me tiedämme. Käännämme selkämme todellisuudelle ja rakennamme tiedostamattamme fantasiamaailmojamme. Samaistumme niihin, samaistumme tarinoihin, joiden päähenkilöinä olemme. ilakoimme kun saamme nautintoa ja haluamme pitää sen. Suremme kun asiat viedään meiltä väistämättä pois; mikään ei ole ikuista, kaikella on alku, huippukohta ja loppu. Kuin seurapeli: lopussa pelimerkit kerätään rasiaan ja laitetaan kansi kiinni. Egomme kautta ei voi nousta mitään pysyvää.
Sun EGO näyttää ainakin olevan ihan ykköstärkeää, kiitos tästäkin sekavasta ja ääretttömän itseriittoisesta ja ylimielisestä avauksesta. Miten liittyy Sillanpään huumekäryyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se vetäminen nyt aiheuta kuin parin tonnin lahjusten pulittamisen, mutta koneeseen astuminen onkin jo eri juttu ja välilasku Dohassa. Mainittiinko jossain mitä eväitä oli ollut mukana? Siis oliko metaa, vai reseptittömiä bentsoja tms?
Tyhjettiinkö se kone sitten Dohassa (jos edes kävi siellä) vai kävikö vaan tankilla?
Onko siltsu niinkuin jalkasilsa?
Nykyisin laittomia päihteitä käyttävien sosiaaliset ongelmat ja heidän läheistensä kärsimykset johtuvat nykyisestä laista eivät aineesta tai käyttäjästä. Tietysti joku jauhaa päihteettömyydestä mutta asia ei olekaan moraalinen vaan jokaisen näkemä tosiasia. Jos aineet olisivat laillisia ei olisi tarvetta tehdä rikoksia rahan hankkimiseksi niitä varten sillä niiden hintaa pitää yllä pimeillämarkkinoilla niiden laittomuus, ei olisi epäpuhtaita aineita joita on jatkettu myrkyllisillä aineilla, ei väkivaltaista velkojen perintää, käyttäjä ei syrjäytyisi sosiaalisesti, Sotien jälkeen oli morfiinista riippuvaisia enemmän kuin koskaan mutta mikähän siinä on että huumeongelma syntyi vasta kieltolain jälkeen?
Nykyinen kieltolaki on sukua alkoholin kieltolaille. Se on agraariyhteiskunnasta kantautunutta eliitin rahvaan kontrolloimisen halua. Alkoholin kieltolaki oli enemmän reaktio sääty yhteiskunnan purkautumista ja kaupungistumista vastaan kuin huoli kansanterveydestä. Turmiolan Tommi tuli oli ja meni. Valtiokeskeisen agraarisperäisen yhtenäiskulttuurin aika on mennyt.
Just näin, saa kivasti avattua sielunmaisemia.