Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siltsu suoraan lentokentältä putkaan - taas huumekäry!

Kommentit (472)

Vierailija
221/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillanpäältä jälleen taitavaa mediapeliä. Vanhat fanit ovat, no, aika vanhoja ja uusia pitää saada tilalle, että pysyy pinnalla. Sillanpää on etulinjassa ottamassa hyödyn irti nykyajan liberaalisemmasta suhtautumisesta päihteisiin.

Vierailija
222/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuussa kun Jartsan keikat alkaa, salit täynnä ja väki aplodeeraa seisten.

Vähän veikkaan, että ei ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhujen mukaan isojakin paljastuksia kyseessä.

Onko tästä muitakin huhuja kuin iltapulujen otsikoista väännetyt?

Vierailija
224/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ihan sairasta toi asenne, että huumeiden käyttö on ok, jos joku julkkis niitä käyttää.

EIköhän se ole jokaisen oma asia mitä ne käyttää tai ei käydä. Sillä ei ole merkitystä, että joku ahdasmielinen moralisti ei pysty hyväksymään sitä, että kaikkia ei kiinnosta elää sen ahdasmielisen vaatimalla tavalla.

Harvemmin noi ovat vain omia asioita, vaan huumeiden käyttö vaikuttaa myös läheisiin. Narkit vaan eivät osaa ajatella pidemmälle, miten he tuhoavat ihmissuhteita ja aiheuttavat jatkuvaa huolta ja pelkoa.

Mä komppaan tätä. Toki en ala yleistää, tää on mun kokemus. Mä oon entinen viihdekäyttäjä. Käytin noin 2 vuotta, oikeestaan joka kerta kun lähti baariin tai muuten juhlimaan. Pienet on piirit, juorut kulki ja sit ne hommat pääty vanhempien korviin. Sit siskot sai tietää. Ne oli täysin murtuneita. Siis täysin. Oon nähny niitten surevan läheisen kuolemaa, tää oli niille kovempi juttu. Siitä hetkestä mä tajusin ja lopetin. Luottamusta en varmasti vielä pitkään aikaan täysin kuntoon. Toki bilettäminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. Toki ei mun vanhemmat nähnyt mitään mun sekoiluja. Niille riitti se tieto, ja se että myönsin käyttäneeni. Sekin jo pelkästään sai ne murtumaan. Sillon kun näin itkeväni kyyryssä sitä, että mitä hän on tehnyt väärin että mä oon joutunut sekaantumaan aineisiin. Ne hetket pisti miettii ja kasvatti. Mulla on maailman parhaat vanhemmat, enkä aijo tuottaa niille enään mitään paskaa.

Sanasi koskettivat todella (oma lapseni viihdekäyttää)! Kaikkea hyvää sinulle elämääsi, olet ihana ♡

Vierailija
225/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Siltsu! Huumeet on parasta elämää! :)

Vierailija
226/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa viihdealan julkimoista vetää vauhtia, Siltsu nyt vain sattui jäämään kiinni. Voimia Siltsu! ❤

Vierailija
227/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari pääsee kyllä vapaaksi, ei näytä edes rikolliselta. Poliisikin varmaan ymmärtää tämän.  Jari teki ennen tätä pidätystä loistavaa huumeiden vastaista työtä mutta harmillista, että se on nyt täysin unohdettu. Jarista olisi varmasti enemään hyötyä jos pääsisi vapaaksi. Jokainen oppii virheistä älää tuomitko

Vierailija
228/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ihan sairasta toi asenne, että huumeiden käyttö on ok, jos joku julkkis niitä käyttää.

EIköhän se ole jokaisen oma asia mitä ne käyttää tai ei käydä. Sillä ei ole merkitystä, että joku ahdasmielinen moralisti ei pysty hyväksymään sitä, että kaikkia ei kiinnosta elää sen ahdasmielisen vaatimalla tavalla.

Harvemmin noi ovat vain omia asioita, vaan huumeiden käyttö vaikuttaa myös läheisiin. Narkit vaan eivät osaa ajatella pidemmälle, miten he tuhoavat ihmissuhteita ja aiheuttavat jatkuvaa huolta ja pelkoa.

Mä komppaan tätä. Toki en ala yleistää, tää on mun kokemus. Mä oon entinen viihdekäyttäjä. Käytin noin 2 vuotta, oikeestaan joka kerta kun lähti baariin tai muuten juhlimaan. Pienet on piirit, juorut kulki ja sit ne hommat pääty vanhempien korviin. Sit siskot sai tietää. Ne oli täysin murtuneita. Siis täysin. Oon nähny niitten surevan läheisen kuolemaa, tää oli niille kovempi juttu. Siitä hetkestä mä tajusin ja lopetin. Luottamusta en varmasti vielä pitkään aikaan täysin kuntoon. Toki bilettäminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. Toki ei mun vanhemmat nähnyt mitään mun sekoiluja. Niille riitti se tieto, ja se että myönsin käyttäneeni. Sekin jo pelkästään sai ne murtumaan. Sillon kun näin itkeväni kyyryssä sitä, että mitä hän on tehnyt väärin että mä oon joutunut sekaantumaan aineisiin. Ne hetket pisti miettii ja kasvatti. Mulla on maailman parhaat vanhemmat, enkä aijo tuottaa niille enään mitään paskaa.

Nykymaailmassa ei voi tehdä yhtään mitään, jos kaikki tekeminen pitää valita siten, ettei siitä vaan kukaan pahoita mieltänsä. Se on tätä some-aikaa.

Vertaatko tässä nyt OMAN LAPSEN huumeidenkäyttöä johonkin some- lynkkauskeissiin...Vaikka mentäs 50v. ajassa taaksepäin, samalla tavalla se maailma varmasti romahtais jos sellaisen tiedon saisi.

Mammojen lapset käyttää usein myös alkoholia. Se onko käyttö ongelmaista vai ei, ei ole mitenkään sidoksissa aineeseen. Laittomia aineitakin voi käyttää kohtuudella, ilman että niistä kehittyy ongelmaa ja alkoholistakin voi kehittyä ongelmallista siinä missä laittomista aineistakin. Päihderiippuvuuden kannalta on ihan sama onko aine laillinen vai laiton.

Jos tosiaan näet päihteidenkäytössä suurimmaksi ongelmaksi juridiset asiat, niin siinä tapauksessa saat kyllä syyttää omia päähänpinttymisiäsi siitä, että maailma romahtaa. Ongelmakäyttö on sitten asia erikseen, mutta edelleenkin siinä mielessä on ihan sama käyttääkö alkoholia vai jotain muuta päihdettä. Yhtä tuhovoimaisia ovat molemmat.

Joo toi on kyllä huvittavaa, että jotkut vastustavat laittomia päihteitä koska ovat laittomia. Kaikki lakipykäläthän ovat ihmisten keksimiä joten jos vastustat jotain sen pelkästään sen laittomuuden takia, on sama kuin olisit asiasta jotain mieltä sen takia kun joku muu on sitä mieltä.

Eli silloin ei ole mitään omaa mielipidettä asiasta joka on todella typerää.

Tähän vielä lisäksi se, ettei tajuta huumeen olevan vain juridinen termi laittomalle päihteelle ja sitä, että se oma rakas viinilasillinen oli kieltolain aikaan jahdatuin huume. Samat henkilöt varmasti olisivat tuolloin keuhkonneet juomareita vastaan ja tekisivät niin, jos alkoholi kiellettäisiin uudestaan. Itse aineen siis muuttumatta mihinkään suuntaan.

Aika moni ja uskoakseni jopa useimmat nauttivat sen laatuviinilasillisensa ilman tarkoitusta tulla päihtymystilaan, mutta voiko samaa sanoa huumeista, joten näiden kahden rinnastaminen on aika ontuvaa.

Vierailija
229/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista mahtaa olla linnassa tunnettuna julki homona?

Vierailija
230/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli niin hyysäämistä jo ekasta kärystä, että järkyttyneenä luin ihmisten puolustamis kommentteja ja sitä lässytystä, että vahinkoja sattuu. Tähänkö tää maailma on menossa, et narkkaus on okei? Iso hyyyiii!

Mä kanssa ihmettelin, kuinka hyväksyvä asenne huumeiden käyttöön monilla tuntui olevan tuon ekan käryn jälkeen. "Mutku se on niin symppis" -kommentit eivät tee narkkaamisesta yhtään sen hyväksyttävämpää.

Minä en näe mitään hyötyä jonkun itselleni tuntemattoman tuomitsemisesta. Jos aineen käyttö on jollekin ongelma, se on nimenomaan henkilökohtainen ongelma, johon ihminen saa toivottavasti apua. Suomessa on vaan nähty avunantoa tehokkaammaksi tavaksi rankaiseminen kaikkine seuraamuksineen, ja tämän taktiikan tehokkuus ja toimivuus on kyllä nähty. Aineiden käyttöhän on loppunut Suomessa täysin, eikö?

Vierailija
231/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Nykymaailmassa ei voi tehdä yhtään mitään, jos kaikki tekeminen pitää valita siten, ettei siitä vaan kukaan pahoita mieltänsä. Se on tätä some-aikaa.

Vertaatko tässä nyt OMAN LAPSEN huumeidenkäyttöä johonkin some- lynkkauskeissiin...Vaikka mentäs 50v. ajassa taaksepäin, samalla tavalla se maailma varmasti romahtais jos sellaisen tiedon saisi.

Mammojen lapset käyttää usein myös alkoholia. Se onko käyttö ongelmaista vai ei, ei ole mitenkään sidoksissa aineeseen. Laittomia aineitakin voi käyttää kohtuudella, ilman että niistä kehittyy ongelmaa ja alkoholistakin voi kehittyä ongelmallista siinä missä laittomista aineistakin. Päihderiippuvuuden kannalta on ihan sama onko aine laillinen vai laiton.

Jos tosiaan näet päihteidenkäytössä suurimmaksi ongelmaksi juridiset asiat, niin siinä tapauksessa saat kyllä syyttää omia päähänpinttymisiäsi siitä, että maailma romahtaa. Ongelmakäyttö on sitten asia erikseen, mutta edelleenkin siinä mielessä on ihan sama käyttääkö alkoholia vai jotain muuta päihdettä. Yhtä tuhovoimaisia ovat molemmat.

Joo toi on kyllä huvittavaa, että jotkut vastustavat laittomia päihteitä koska ovat laittomia. Kaikki lakipykäläthän ovat ihmisten keksimiä joten jos vastustat jotain sen pelkästään sen laittomuuden takia, on sama kuin olisit asiasta jotain mieltä sen takia kun joku muu on sitä mieltä.

Tämä oli kyllä harvinaisen lapsellinen kommentti.

Ja lapsellista siinä oli?

Varmaankin se, ettei tuominnut sokealla moralismilla kaikkia päihteitä ja kaikkia päihteidenkäyttäjiä välittämättä faktoista ja mihinkään järkeviin argumentteihin perustuvasta logiikasta.

Riittäisikö teille huumeilijoille se, että saisitte vedellä huumeitanne kotona neljän seinän sisällä, kunhan ette lähde huumepäissänne ihmisten ilmoille, vaan pysytte siellä kunnes selviätte? Tai pelaako harkinta enää kunnon pöllyssä niin, että päätös pitää, jos sellaisen on selvin päin tehnyt? Itse en halua törmätä enää yhtään useampiin pelottaviin aineissa oleviin hyypiöihin tuolla kaupungilla pakollisilla kotimatkoillani, kuin mitä nyt joudun kokemaan. Minun on tällä hetkellä aika vaikea uskoa, ettei näiden määrä lisääntyisi, jos käyttö olisi täysin sallittua ja aineiden saanti vapaata.

Vierailija
232/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Tähän vielä lisäksi se, ettei tajuta huumeen olevan vain juridinen termi laittomalle päihteelle ja sitä, että se oma rakas viinilasillinen oli kieltolain aikaan jahdatuin huume. Samat henkilöt varmasti olisivat tuolloin keuhkonneet juomareita vastaan ja tekisivät niin, jos alkoholi kiellettäisiin uudestaan. Itse aineen siis muuttumatta mihinkään suuntaan.

Aika moni ja uskoakseni jopa useimmat nauttivat sen laatuviinilasillisensa ilman tarkoitusta tulla päihtymystilaan, mutta voiko samaa sanoa huumeista, joten näiden kahden rinnastaminen on aika ontuvaa.

No esim. piriä käytetään paljon ihan töissä jaksamiseen ja keskittymiskyvyn parantamiseen. Sitä käytetään myös lääkinnällisesti, mitä ei voi sanoa alkoholista, jolle ei ole mitään lääkinnällistä käyttöä. Silloin puhutaan annoksista jotka eivät ole vielä kovin päihdyttäviä.

Myös subua käytetään todella paljon sen takia, että lääkäreillä on niin pitkät jonot, että jostain pitää saada kivun lievitystä siksi aikaa. Ja myös sen takia, ettei nykyään saa laillisesti kunnollista kivun lievitystä vaikka olisi kuinka hirveät kivut. Jos haluaa, se pitää hommata laittomasti.

Suomessa sen yhden viinin lasin nauttiminen on tosin harvinaista. Ei nyt sekoiteta Etelä-Eurooppaa Suomeen. Suomessa alkoholin käyttö on pitkälti sitä, että juodaan räkäkännit perjantaisin ja lauantaisin.

Vierailija
233/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuhuone kirjoitti:

Millaista mahtaa olla linnassa tunnettuna julki homona?

Voi olla poikaystäväksi halukkaita!

Tappelevat siellä kuka saa Siltsun!

Vierailija
234/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin mieleen se mitä olen usein miettinyt. Miten ne (amerikan) rokkistarat saa esim. Euroopan kiertuneilla päivittäisen huumeannoksensa? Varsinkin he, jotka käyttävät kovia huumeita, heroinia, kokaiinia jne.

Miten Kurt Cobain sai hepoannoksensa Roomassa? Onko niillä aina jotain diilereitä joka paikassa?

Perseessä kulkee smackit ja koksut ruiskuineen. Mä vein kerran poseen puhelimen ja ruiskun missä oli 8mg subua. Molemmat oli siis mun pepussa. Lomilta omaan selliin vein. Yöllä selasin kännyllä nettiä ja nuokuin omassa sellissä. Seuraavalla lomalla toin laturin perseessä. Aina on keinoja! Aina!

Kiva elämä sulla .Mä kävin just eroottisella viikonloppureissulla mieheni kanssa ja huomenna menen pienipalkkaiseen mutta vakituiseen duuniin. Lapsillakin menee hyvin. Ei oo päihdeongelmia eikä hepatiitteja kellään, maksetaan omaa asuntoa ja mökkiöä kunnostellaan. Että sellasia valintoja.

Joo. Mutta suapa ei vetänyt naapurin setä peppuun lapsena. Sellasia valintoja.

Kai sä oot kostanu sille.

Vierailija
235/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua törmätä enää yhtään useampiin pelottaviin aineissa oleviin hyypiöihin tuolla kaupungilla pakollisilla kotimatkoillani, kuin mitä nyt joudun kokemaan.

Eivät ne sen vaarallisempia ole kuin juopot. Ja olisivat luultavasti vähemmän vaarallisia, jos päihteet olisi laillisia ja niitä saisi nykyistä halvemmalla.

Vierailija
236/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Minä olen kyllä omalle äidilleni ihan itse kertonut, että onhan tuota piriäkin tullut silloin tällöin käytettyä. Ei siinä sen kummempaa, itse se enemmän päihteitä käyttää, joskin laillisia mutta yks lysti.

Vierailija
237/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viety putkaan, vaan poliisivankilaan. Olisipa vaan jäänyt kiinni jo Thaimaassa tai Dohassa. 

Vierailija
238/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjh kirjoitti:

Jari pääsee kyllä vapaaksi, ei näytä edes rikolliselta. Poliisikin varmaan ymmärtää tämän.  Jari teki ennen tätä pidätystä loistavaa huumeiden vastaista työtä mutta harmillista, että se on nyt täysin unohdettu. Jarista olisi varmasti enemään hyötyä jos pääsisi vapaaksi. Jokainen oppii virheistä älää tuomitko

ja mitähän hyötyä vapaana kulkevista ja auton rattiin menevistä narkkareista mielestäsi on? 

Vierailija
239/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51795-mtv3-alkoholikatastrofi-suomessa…

"MTV3: Alkoholikatastrofi Suomessa – ”Emme edes itse tiedä, missä olemme”"

Aika harva käyttää alkoholia niin, että ei siitä halua humaltua. Suomessa on lähinnä menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha.

Vierailija
240/472 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollut kännissä 15 vuoteen. Ma-pe 8-16 duunia, joka päivä käyn juoksemassa 10km lenkin ma-pe. Pari kertaa viikossa punttista lenkin päälle. Perjantaina lenkin jälkeen saunaan ja safkaan. Otan yhden saunabissen ja poltan yhden jointin. Viikko nollattu ja fiilis hyvä. Sit vaimon kanssa touhuilua leffassa, safkaamassa, skidi kävely ehkä jossain lauantaina sen seurana.    Silti mäkin oon nitku ton yhden vtun ainoan sätkän takia. Frendien mielestä. Ne ite dokaa koko vklopun ja säätää ja heräilee putkasta. Osa vetäny kuokkaan jotain tai ite saanu daijuun. Ne on sit parempia ihmisiä. En tajua.