Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?
Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Et kykene ajattelemaan lapsesi tunteita ollenkaan. Lapsi on sinulle vain egosi jatke jota häpeät kun hän ei osaa miellyttää sinua tarpeeksi. Toistat siis oman äitisi kaavaa ihan samalla tavalla. Et ole yhtään omaa äitiäsi parempi, samanlaisia itsekkäitä narsisteja molemmat. Turha sitten ihmettelä myöhemmin kun lapsesi tulee vihaamaan sinua ihan samalla tavalla kuin sinä vihaat omaa äitiäsi
Osaanhan, sanoin, että hymyilin aurinkoisesti ja näyttelin ylpeää. Tiedän, että siitä lapselle tulee hyvä mieli ja halusin hänen sitä tuntevan.
ap
Olet katkera omalle lapsellesi??? V-u mikä sairas ä mmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että näet lapsissasi itsesi ja itsessäsi äitisi?
Miten näkisin lapsissani itseni? Siis tässä virpomisjutussa? Joissain asioissa näen varmaan, mutta en tässä. Mullehan ei mitään tukea suotu, kyselty, miten mä haluan asioita suorittaa.
ap
Tarkoitin yleensä. Siis mitä tunnet lapsiasi kohtaan ja ovatko ne samoja tunteita, joita äitisi tunsi sinua kohtaan? Jos nyt katsotaan tätä virpomiscasea, niin tuolla aiemmassa ihmettelit, ovatko nykylapset niin nössöjä? Onko oma lapsesi siis mielestäsi nössö? Koska äitisi mielestä sinäkin olisit vastaavassa tilanteessa ollut nössö? Eli onko Kivikissaäiti tunteissaan nyt Kivikissaäidin äiti ja Kivikissaäidin lapset Kivikissaäitejä?
Vierailija kirjoitti:
Et kykene ajattelemaan lapsesi tunteita ollenkaan. Lapsi on sinulle vain egosi jatke jota häpeät kun hän ei osaa miellyttää sinua tarpeeksi. Toistat siis oman äitisi kaavaa ihan samalla tavalla. Et ole yhtään omaa äitiäsi parempi, samanlaisia itsekkäitä narsisteja molemmat. Turha sitten ihmettelä myöhemmin kun lapsesi tulee vihaamaan sinua ihan samalla tavalla kuin sinä vihaat omaa äitiäsi
Millaisia lapsen muita tunteita? Pelkoa, vai? Ja jännitystä? Niin, katsopas kun mulle einsellaista yleellisyyttä suotu elää tunteitteni mukaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olet katkera omalle lapsellesi??? V-u mikä sairas ä mmä
Ei ole ollenkaan sairasta, jos tuntisit tilanteen syntylogiikan. Etkä kohottelisi itseäsi haukkumalla muita väärin perustein.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näkisin lapsissani itseni? Siis tässä virpomisjutussa? Joissain asioissa näen varmaan, mutta en tässä. Mullehan ei mitään tukea suotu, kyselty, miten mä haluan asioita suorittaa.
apTarkoitin yleensä. Siis mitä tunnet lapsiasi kohtaan ja ovatko ne samoja tunteita, joita äitisi tunsi sinua kohtaan? Jos nyt katsotaan tätä virpomiscasea, niin tuolla aiemmassa ihmettelit, ovatko nykylapset niin nössöjä? Onko oma lapsesi siis mielestäsi nössö? Koska äitisi mielestä sinäkin olisit vastaavassa tilanteessa ollut nössö? Eli onko Kivikissaäiti tunteissaan nyt Kivikissaäidin äiti ja Kivikissaäidin lapset Kivikissaäitejä?
No se oli lähinnä vähän sellainen provo, siis että kun tuttaa se, että mun tunteita ei lapsena ajatellut kukaan.
ap
Niin, näyttelit. Kyllä lapsi huomaa ettet aidosti häntä rakasta. Olisiko parempi katkaista kokonaan välit lapsiisi kun et osaa olla äiti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTarkoitin yleensä. Siis mitä tunnet lapsiasi kohtaan ja ovatko ne samoja tunteita, joita äitisi tunsi sinua kohtaan? Jos nyt katsotaan tätä virpomiscasea, niin tuolla aiemmassa ihmettelit, ovatko nykylapset niin nössöjä? Onko oma lapsesi siis mielestäsi nössö? Koska äitisi mielestä sinäkin olisit vastaavassa tilanteessa ollut nössö? Eli onko Kivikissaäiti tunteissaan nyt Kivikissaäidin äiti ja Kivikissaäidin lapset Kivikissaäitejä?
No se oli lähinnä vähän sellainen provo, siis että kun tuttaa se, että mun tunteita ei lapsena ajatellut kukaan.
ap
Siis se nössöysheitto.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, näyttelit. Kyllä lapsi huomaa ettet aidosti häntä rakasta. Olisiko parempi katkaista kokonaan välit lapsiisi kun et osaa olla äiti..
No ei mun äitikään ollutkaan aidosti ylpeä mun teoista, enkä mä sitä kyllä lapsena tajunnut. En nyt ehkä kylpenyt kokemuksessa, että äiti on ylpeä, mutta siis vasta kun hän myöhemmin ilmaisi, ettei ole koskaan pitänyt minua minään taitavana missään se oli uutinen...
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuosta virpomiasiastakin jos mä oisin vanhempi oisin lannistanut lapsen jo täysin :D
ap
... jos mä olisin vanhempi....
T. Epä-äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mun äitikään ollutkaan aidosti ylpeä mun teoista, enkä mä sitä kyllä lapsena tajunnut. En nyt ehkä kylpenyt kokemuksessa, että äiti on ylpeä, mutta siis vasta kun hän myöhemmin ilmaisi, ettei ole koskaan pitänyt minua minään taitavana missään se oli uutinen...
ap
Tai ei ollut aidosti ylpeä mun taidoista. Näytteli vaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta virpomiasiastakin jos mä oisin vanhempi oisin lannistanut lapsen jo täysin :D
ap... jos mä olisin vanhempi....
T. Epä-äiti
Niin, siis se kotona lasta virpomaan valmisteleva. Onneksi en ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi haluat kostaa sen omille lapsillesi? Mitä pahaa lapsesi ovat tehneet sulle? Sä olet vuosia palstalla valittanut, miten kamala ja tunnekylmä äiti sulla on ollut, mutta itse et tunne lapsiasi kohtaan yhtään sen enempää kuin äitisi tunsi sinua kohtaankaan. Sulla olisi ollut mahdollisuus omien lastesi kohdalla valita toisin, mutta et valinnut. Olisit voinut nähdä heidät omina lapsinasi, ei suinkaan äitisi lapsena. Ja ei, ylpeää näytteleminen on vain ja ainoastaan teskentelyä eikä sama kuin että olisit lapsistasi oikeasti ylpeä.
Sä et edes halua päästää irti vihasta ja katkeruudesta. Saat vihasta voimaa ja siksi ilmeisesti vihaat lapsiasikin. Sulle ei ole olemassa muita ihmisiä eikä heidän tunteista tarvitse välittää, koska omat traumat jne...Olet vain tyhjä ihmisen kuori joka ei kertakaikkiaan kykene rakastamaan ketään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lapsen muita tunteita? Pelkoa, vai? Ja jännitystä? Niin, katsopas kun mulle einsellaista yleellisyyttä suotu elää tunteitteni mukaan.
ap
Tässä ei ole kyse sinusta tai 40 vuoden takaisista asioista.
Kyse on pikkutytöstä, joka pelkää äitiään (poikasi ei enää edes yritä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiksi haluat kostaa sen omille lapsillesi? Mitä pahaa lapsesi ovat tehneet sulle? Sä olet vuosia palstalla valittanut, miten kamala ja tunnekylmä äiti sulla on ollut, mutta itse et tunne lapsiasi kohtaan yhtään sen enempää kuin äitisi tunsi sinua kohtaankaan. Sulla olisi ollut mahdollisuus omien lastesi kohdalla valita toisin, mutta et valinnut. Olisit voinut nähdä heidät omina lapsinasi, ei suinkaan äitisi lapsena. Ja ei, ylpeää näytteleminen on vain ja ainoastaan teskentelyä eikä sama kuin että olisit lapsistasi oikeasti ylpeä.
Taas looginenharhakuvitelma, että mulla ois ollut vaan mahdollisuus valita toisin.
Ei, kyllä mä oisin sanonut lapselle kotona, että et voi mennä virpomaan, jos äiti/isi joutuu lausumaan sen lorun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap... jos mä olisin vanhempi....
T. Epä-äitiNiin, siis se kotona lasta virpomaan valmisteleva. Onneksi en ole.
ap
T. Epä-äiti
Vierailija kirjoitti:
Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.
Eli ilmeisesti itse nautit seurasta, jossa naristaan ja märistään ja ollaan naama norsunvitulla? Vai onko vaan muiden velvollisuus katsella sellaista käytöstä sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiksi haluat kostaa sen omille lapsillesi? Mitä pahaa lapsesi ovat tehneet sulle? Sä olet vuosia palstalla valittanut, miten kamala ja tunnekylmä äiti sulla on ollut, mutta itse et tunne lapsiasi kohtaan yhtään sen enempää kuin äitisi tunsi sinua kohtaankaan. Sulla olisi ollut mahdollisuus omien lastesi kohdalla valita toisin, mutta et valinnut. Olisit voinut nähdä heidät omina lapsinasi, ei suinkaan äitisi lapsena. Ja ei, ylpeää näytteleminen on vain ja ainoastaan teskentelyä eikä sama kuin että olisit lapsistasi oikeasti ylpeä.
No siinähän he ovatkin, mun lapsia, pskan lapsia. Äitini mielipide, minä olen pska. Siksi ne ovat pskan lapsia. Ei he lapset siis ole sano eet, etten olisi pska.
ap