Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?
Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Äiti istuu virtahepona. Kirjoittaa haukkumista lapsista. Koko päivän. Lapsi pyytää leipää... Äiti ei vastaa. Palstalta luetaan kuinka hän vihaavassa...
Miltä lapsesta tuntuu? Lapsella ei ole äitiä. Äiti ei huolehdi. Äiti ei välitä
Äiti muuttaa pois. Lapsi sanoo rakastan. Äiti vastaa kiitos.
Lapsi soittaa. Äiti ei vastaa. Tuleeko äiti vielä joskus?
Ittekö ihan peukutit? ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi äitihullu ei tehnyt kotona mitään. Ei edes leipää lapselle. Istui palatsilleen ja lietsoi raivoa. Mm haukkui lapsiaan. Valtavan mukava ilmapiiri. Ilmoitti vihaavansa lapsiaan.
En lapsille ole sanonut vihaavani heitä. Vaan palstalla joskus, kun on siltä tuntunut. Ja siis leipää en tehnyt miehen kanssa syntyneiden erimielisyyksien takia, joiden seurauksena mies sai tehdä kaiken, kun kerran oli olevinaan joku mua ilmeisesti parempi vanhempi ja osaaja.
apEt tehnyt mitään. Koska et halua tehdä mitään toisten vuoksi. Ellet saa siitä itse jotain. Omat sanasi.
Koitat taas selittää mustaa valkoiseksi. Et kestä katsoa pahuuttasiSulla sitä vasta loogisuusharhoja onkin. Ja itsekeksimiäsi sepitteitä. On aivan normaalia haluta saada itsekin jotain elämästä, jota elää.
apEn tee mitään toisten vuoksi. Niinpä en tee mitään
T. Äitihullu kesällä 2017
Joo, lopetin tekemästä asioita toisille, jos siitä tulee itselleni vain paha olo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tunteiden hallintaa voi opetella! Menkää terapiaan jos ette kykene hillitsemään itseänne.
Ei ole nyt siitä kysymys.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.
apSiis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia
Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.
apMiten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?
No siis myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa pahassa olossa, joka on se ongelma.
apEli saat siis kuitenkin myötätuntoa, välittämistä ja hyväksyntää ystäviltäsi. Auttaahan he eivät tietenkään voi, koska ei ystävillä ole mitään keinoja auttaa. Olet itse kertonut, että edes ammattilaiset eivät ole osanneet auttaa sua, joten on aivan selvää, että ei siihen kykene kukaan muukaan.
No en ole niin väittänytkään.
apMiksi sitten mainitsit koko pahassa olossa auttamisen?
Missä kohtaa? Ystävienikö tehtävänä? En maininnut.
ap
Sanoit, että ystäväsi suhtautuvat ongelmiisi myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa.
Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.
apSiis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia
Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.
apMiten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?
No siis myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa pahassa olossa, joka on se ongelma.
apEli saat siis kuitenkin myötätuntoa, välittämistä ja hyväksyntää ystäviltäsi. Auttaahan he eivät tietenkään voi, koska ei ystävillä ole mitään keinoja auttaa. Olet itse kertonut, että edes ammattilaiset eivät ole osanneet auttaa sua, joten on aivan selvää, että ei siihen kykene kukaan muukaan.
No en ole niin väittänytkään.
apMiksi sitten mainitsit koko pahassa olossa auttamisen?
Missä kohtaa? Ystävienikö tehtävänä? En maininnut.
apSanoit, että ystäväsi suhtautuvat ongelmiisi myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa.
Niin no en edellytä sitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei total solution voisi olla hyväkin ratkaisu.
Lapsetkin voisi aloittaa surutyön kunnolla. Ja mies hakea uuden vaimon.
Tuosta virpomiasiastakin jos mä oisin vanhempi oisin lannistanut lapsen jo täysin :D
ap
Hymyilin siis kyllä aurinkoisesti, vaikka hävettikin lapsen arkuus.
ap
Vai oisko muakin pitänyt tuollalailla auttaa ja tukea?
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.
ap
Aikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.
Koska eihän se mitään kivaa ollut, kun sillälailla vaadittiin ilkeästi sättien.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Missä välissä? Edellisestä viestistä 2 minuuttia...
Lapsi pelkää sinua. Kyllä muualla osaa puhua.
Oikein lämmin tilanne. Lapsi tuodaan virpomaan äidille. Lapsi pelkää... tilaisuus kestää minuutin ja äiti rientää haukkumaan lastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.
Ei vaan ehkä ensivuonna jo uskaltaa ja siitä sitten etenee esiintymisuralle vaikkapa. Kun tuetaan ja autetaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMissä välissä? Edellisestä viestistä 2 minuuttia...
Oikein lämmin tilanne. Lapsi tuodaan virpomaan äidille. Lapsi pelkää... tilaisuus kestää minuutin ja äiti rientää haukkumaan lastaan
Tuossa vähän aikaisemmin. Ja hymyilin kyllä aurinkoisesti ja olin kuin olisin tosi iloinen ja ylpeä tästä "suorituksesta".
ap
Täytyypä mieheltä tarkistaa uskalsiko muualla itse lausua...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä sen on jos vihaisuus ja huono olo saa ihmisen käyttäytymään paskamaisesti toista ihmistä kohtaan. Eli huudat viattomalle ihmiselle tai haukut häntä, vaikka tämä ei olisi tehnyt sinulle mitään pahaa.
No miksei se viaton voi huutaa ja puolustautua takaisin?
ap
Kai se voikin, mutta eihän se siihen auta että häntä kohtaan on jo käyttäydytty huonosti.
Vähän niin kuin jos jotakuta ahdistellaan seksuaalisesti ja hän sanoo napakasti "ei" - hyvä sinänsä, mutta sitä itse ahdistelua ei pitäisi tapahtua lainkaan.
Ohje kivikissalle: älä kirjoita tänne ja ohje vastaajille: älkää vastatko. Kivikissa asuu yksiössä eikä tapaa tai edes soittele edes äidilleen. No mutta miksi pitäisi. Näin näyttäisi olevan parasta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMissä välissä? Edellisestä viestistä 2 minuuttia...
Tosiaan. Lapsi ei pysty virpomaan omalle äidilleen. Aargh. Ja toi reaktio. Ap, narsisti. NARSISTI olet. Heti häpeämässä kun lapsi eli egon jatke ei suorita narsistin egoa ruokkivalla tavalla.
Tunteiden hallintaa voi opetella! Menkää terapiaan jos ette kykene hillitsemään itseänne.