Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?

Vierailija
25.03.2018 |

Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.

Kommentit (738)

Vierailija
361/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden hallintaa voi opetella! Menkää terapiaan jos ette kykene hillitsemään itseänne.

Vierailija
362/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti istuu virtahepona. Kirjoittaa haukkumista lapsista. Koko päivän. Lapsi pyytää leipää... Äiti ei vastaa. Palstalta luetaan kuinka hän vihaavassa...

Miltä lapsesta tuntuu? Lapsella ei ole äitiä. Äiti ei huolehdi. Äiti ei välitä

Äiti muuttaa pois. Lapsi sanoo rakastan. Äiti vastaa kiitos.

Lapsi soittaa. Äiti ei vastaa. Tuleeko äiti vielä joskus?

Ittekö ihan peukutit? ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi äitihullu ei tehnyt kotona mitään. Ei edes leipää lapselle. Istui palatsilleen ja lietsoi raivoa. Mm haukkui lapsiaan. Valtavan mukava ilmapiiri. Ilmoitti vihaavansa lapsiaan.

En lapsille ole sanonut vihaavani heitä. Vaan palstalla joskus, kun on siltä tuntunut. Ja siis leipää en tehnyt miehen kanssa syntyneiden erimielisyyksien takia, joiden seurauksena mies sai tehdä kaiken, kun kerran oli olevinaan joku mua ilmeisesti parempi vanhempi ja osaaja.

ap

Et tehnyt mitään. Koska et halua tehdä mitään toisten vuoksi. Ellet saa siitä itse jotain. Omat sanasi.

Koitat taas selittää mustaa valkoiseksi. Et kestä katsoa pahuuttasi

Sulla sitä vasta loogisuusharhoja onkin. Ja itsekeksimiäsi sepitteitä. On aivan normaalia haluta saada itsekin jotain elämästä, jota elää.

ap

En tee mitään toisten vuoksi. Niinpä en tee mitään

T. Äitihullu kesällä 2017

Joo, lopetin tekemästä asioita toisille, jos siitä tulee itselleni vain paha olo.

ap

Vierailija
364/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteiden hallintaa voi opetella! Menkää terapiaan jos ette kykene hillitsemään itseänne.

Ei ole nyt siitä kysymys.

ap

Vierailija
365/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.

ap

Siis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia

Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.

ap

Miten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?

No siis myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa pahassa olossa, joka on se ongelma.

ap

Eli saat siis kuitenkin myötätuntoa, välittämistä ja hyväksyntää ystäviltäsi. Auttaahan he eivät tietenkään voi, koska ei ystävillä ole mitään keinoja auttaa. Olet itse kertonut, että edes ammattilaiset eivät ole osanneet auttaa sua, joten on aivan selvää, että ei siihen kykene kukaan muukaan.

No en ole niin väittänytkään.

ap

Miksi sitten mainitsit koko pahassa olossa auttamisen?

Missä kohtaa? Ystävienikö tehtävänä? En maininnut.

ap

Sanoit, että ystäväsi suhtautuvat ongelmiisi myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa.

Vierailija
366/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.

ap

Vierailija
367/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nää mielipiteillään oikeassa olijat, joilla on mielestään oikeus määritellä muita ovat ihmisistä alhaisimpia. En viitsis ikinä olla kaveri sellaisille. Se sulkee aika paljon ihmisiä pois.

ap

Siis et tule kenenkään kanssa toimeen. Herääkö tästä mitään ajatuksia

Voinen opetella tulmaan typerysten kanssa toimeen, mutta katson jeitä silti alas pitkin nenänvarttani silloinkin. Vaikken sanoisi suoraan, millaisia pellejä ovat. Ystävät otan eri pakasta.

ap

Miten muuten sun ystäväsi suhtautuvat näihin sun äitisuhdeongelmiisi?

No siis myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa pahassa olossa, joka on se ongelma.

ap

Eli saat siis kuitenkin myötätuntoa, välittämistä ja hyväksyntää ystäviltäsi. Auttaahan he eivät tietenkään voi, koska ei ystävillä ole mitään keinoja auttaa. Olet itse kertonut, että edes ammattilaiset eivät ole osanneet auttaa sua, joten on aivan selvää, että ei siihen kykene kukaan muukaan.

No en ole niin väittänytkään.

ap

Miksi sitten mainitsit koko pahassa olossa auttamisen?

Missä kohtaa? Ystävienikö tehtävänä? En maininnut.

ap

Sanoit, että ystäväsi suhtautuvat ongelmiisi myötätuntoisesti, mutta harva osaa auttaa.

Niin no en edellytä sitä.

ap

Vierailija
368/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei total solution voisi olla hyväkin ratkaisu. 

Lapsetkin voisi aloittaa surutyön kunnolla. Ja mies hakea uuden vaimon.

Vierailija
369/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta virpomiasiastakin jos mä oisin vanhempi oisin lannistanut lapsen jo täysin :D

ap

Vierailija
370/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilin siis kyllä aurinkoisesti, vaikka hävettikin lapsen arkuus.

ap

Vierailija
371/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oisko muakin pitänyt tuollalailla auttaa ja tukea?

ap

Vierailija
372/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.

ap

Aikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.

Vierailija
373/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eihän se mitään kivaa ollut, kun sillälailla vaadittiin ilkeästi sättien.

ap

Vierailija
374/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä välissä? Edellisestä viestistä 2 minuuttia...

Lapsi pelkää sinua. Kyllä muualla osaa puhua.

Oikein lämmin tilanne. Lapsi tuodaan virpomaan äidille. Lapsi pelkää... tilaisuus kestää minuutin ja äiti rientää haukkumaan lastaan

Vierailija
375/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.

Ei vaan ehkä ensivuonna jo uskaltaa ja siitä sitten etenee esiintymisuralle vaikkapa. Kun tuetaan ja autetaan.

ap

Vierailija
376/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oikein lämmin tilanne. Lapsi tuodaan virpomaan äidille. Lapsi pelkää... tilaisuus kestää minuutin ja äiti rientää haukkumaan lastaan

Tuossa vähän aikaisemmin. Ja hymyilin kyllä aurinkoisesti ja olin kuin olisin tosi iloinen ja ylpeä tästä "suorituksesta".

ap

Vierailija
377/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä mieheltä tarkistaa uskalsiko muualla itse lausua...

ap

Vierailija
378/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä sen on jos vihaisuus ja huono olo saa ihmisen käyttäytymään paskamaisesti toista ihmistä kohtaan. Eli huudat viattomalle ihmiselle tai haukut häntä, vaikka tämä ei olisi tehnyt sinulle mitään pahaa.

No miksei se viaton voi huutaa ja puolustautua takaisin?

ap

Kai se voikin, mutta eihän se siihen auta että häntä kohtaan on jo käyttäydytty huonosti.

Vähän niin kuin jos jotakuta ahdistellaan seksuaalisesti ja hän sanoo napakasti "ei" - hyvä sinänsä, mutta sitä itse ahdistelua ei pitäisi tapahtua lainkaan.

Vierailija
379/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje kivikissalle: älä kirjoita tänne ja ohje vastaajille: älkää vastatko. Kivikissa asuu yksiössä eikä tapaa tai edes soittele edes äidilleen. No mutta miksi pitäisi. Näin näyttäisi olevan parasta kaikille.

Vierailija
380/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tosiaan. Lapsi ei pysty virpomaan omalle äidilleen. Aargh. Ja toi reaktio. Ap, narsisti. NARSISTI olet. Heti häpeämässä kun lapsi eli egon jatke ei suorita narsistin egoa ruokkivalla tavalla.