Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?
Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.
Kommentit (738)
En ymmärrä sinua. Valitat, että sinua on kohdeltu väärin, mutta samalla kohtelet itse muita väärin. Miksi oikeutat oman käytöksesi, mutta et äitisi käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Se, miksi ihmiset syyttävät sinua niin paljon johtuu siitä, että kaikki pitävät sinua tunnekylmänä narsistina joka ei välitä lapsistaan ja kostaa heille omat traumansa. Suurin osa ihmisistä halveksuu sellaisia äitejä ja siksi sinua vihataan tällä palstalla. Katsos kun normaali äiti ei kosta omille lapsilleen niinkuin sinä teet
Normaali äiti ei myöskään kiusaa toista äitiä vauvapalstalla, mutta sehän on teille toki "normaalia". Koska valehtelette itsellenne, että se on.
ap
Et ole enää 5-vuotias. Olet aikuinen jolla on aikuisen vastuu. Yritä jo päästä yli siitä äidistäsi, kohtahan se kuolee kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sinua. Valitat, että sinua on kohdeltu väärin, mutta samalla kohtelet itse muita väärin. Miksi oikeutat oman käytöksesi, mutta et äitisi käytöstä
Taas logiikkaharha.
Oikeuta äitini käytöstä?
Kuule luuletko sä, että mä annoin äidilleni luvan väärinkohdella itseäni? En. Silti haluanko itse väärinkohdella mua väärinkohtelevia? Kyllä.
Mitä tekemistä näillä kahdella on keskenään? Äitini oikeutti kohdella minua väärin, miten se liityy minuun???
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot käytöstavat on huonoja riippumatta niiden syistä.:)
Eihän huono olo tai vihaisuus ole huonoa käytöstä, eikä niiden ilmaiseminen. Onhan niitä ihmisen pakko jonnekin purkaa.
apOk.
No minulla on huono päivä enkä tervehdi sinua kun tapaan sinut.
Ojennat minulle esineen, enkä kiitä.
Vieressäni on tilaa istua, mutta koska olen pahalla päällä, en anna sinulle paikkaani, vaikka voisin.
Unohdin ostaa suodatinpusseja kaupasta, mutta väitän, että se on sinun syysi.
Kun olen käyttäytynyt koko päivän noin, koska "mielestäsi saan, kun on huono päivä", sinullakin on huonompi olo. Onko huonotapaisuudella sinusta hyvä vaikutus muihin? Niinpä.
Mä en puhunut nyt huonoista tavoista, vaan pahasta olosta (kunnesim. suuttuu) tai vihaisuudesta (on vihainen, kun suuttuu).
apNo kerrohan siinä tapauksessa, millä tavalla tuo paha olo sitten ilmenee, jos ei edelläkuvatulla tavalla?
Ja eikö yleensä paha olo ilmene myös viimeisessä kohdassa esitetyllä tavalla, kun on joku pettymys, mutta siitä haluaa mieluummin syyttää muuta tai muita kuin itseään?
Pahan olon purkautuminen ei tarkoita että SINÄ olet syyllinen jos toinen avautuu, se tilanne vaan purkautuu.
Jos joku ulkopuolinen ihminen hyppii silmilleni, ei minun tarvitse itseäni selittää jos en tahdo. Keitä te ihmiset luulette olevanne jotka sanovat miten muiden kuuluu olla?
Minun yksityinen elämä on rajattu ja se ei kaikille kuulu. Olen kerran saanut hepulin kun vieras ihminen vaatii selitystä omista tunteistani. Se tuntuu pahalta ja hän arvosteli koreasti perheeni ja kaikki, ihan huomaamattaan suolsi sisältään ulos tuon myrkyn kun asiat eivät ole kuin hän haluaa ja kuvittelee, todella asiallisesti solvasi. Ja piti minua huonona kun en tuota alentunut kuuntelemaan.
Vaikka alentaa toisia asiallisesti ja olemalla rauhallinen ei tee kenestäkään reilua ja hyvää koska ei huuda.
Tälläisiä narsisteja on, he saavat kiksejä siitä kun alentaa muita huonoiksi ja itse ovat toisen "uhreja" koska toinen on tunteet menettänyt.
Miksi pitää ahdistaa toiset nurkkaan ja haukkua?
Vierailija kirjoitti:
Et ole enää 5-vuotias. Olet aikuinen jolla on aikuisen vastuu. Yritä jo päästä yli siitä äidistäsi, kohtahan se kuolee kuitenkin
Niin on, ja sillä vastuullani kohtelen väärin jokaista, joka kohtelee mua väärin. Älä ole mua heikompi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, ja sillä vastuullani kohtelen väärin jokaista, joka kohtelee mua väärin. Älä ole mua heikompi.
ap
Mutta kuten sanoin, alan harkita itsehillintää tässä kohtaa. Mutta VAIN, jos se hyödyttää minua. Sitä toista en edelleenkään sääli yhtään.
ap
Onkohan ap jo psykoosissa vai vasta menossa siihen, mitä luulette? Itse veikkaan ensimmäistä
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap jo psykoosissa vai vasta menossa siihen, mitä luulette? Itse veikkaan ensimmäistä
No en todellakaan ole. Tästä oivalluksesta tuli hyvä mieli, koska se oikeastaan antaa turvaa ja jonkinlaista rauhaakin, jos ei ole niin tunteidensa vietävissä. Että okei, toinen loukkasi minua, se on väärin, vihaan häntä, mutta jos se haittaa itseäni, niin annanpa olla antamatta takaisin samalla mitalla, jotta se varmasti tajuaisi olevansa ääliö.
ap
Siis sitten se ei näe, että ilmaisen hänen olevan ääliö, mutta ei voi mitään, pääasia, että mä tiedän sen, ja mä en unohda. Se saa koston sitten, kun voin tehdä sen vahingoittumatta itse.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis sitten se ei näe, että ilmaisen hänen olevan ääliö, mutta ei voi mitään, pääasia, että mä tiedän sen, ja mä en unohda. Se saa koston sitten, kun voin tehdä sen vahingoittumatta itse.
ap
Näinhän minuakin kohtaan toimitaan.
ap
Musta tuntuu että kivikissa on Asperger tai jtn, se selittäisi monta asiaa...
Ap, ajattelet asioista hyvin eri tavalla kuin tavallinen äiti. Siksi meidän on vaikea ymmärtää sinua. Minä olen se, jonka äiti on kuollut ja isä kohteli kaltoin. Olen kärsinyt paljon, mutta silti olen rakastava äiti lapsilleni ja koen olevani aikuinen, jolla on velvollisuus ja oikeus huolehtia ja asettaa lapset omien etujen edelle. Nautin lasten kanssa olosta. En tuomitse sinua ja ymmärrän, että kärsit tilanteestasi. Olet kehässä, josta et tunnu pääsevän ulos. Toivon, että pääsisit.
Vierailija kirjoitti:
Sinun huono käytöksesi, vihasi ja paha olosi on äitisi syytä yhtä paljon kuin parhaat saavutuksesi ja ihanimmat onnen hetkesi ovat hänen ansiotaan. Kyllähän hän on vaikuttanut siihen mikä sinusta tuli, mutta nyt olet se mikä olet, elät omaa elämääsi ja teet omat valintasi.
Lapsuudessa koettuja ongelmia ei IKINÄ pääse pakoon eikä niistä IKINÄ pääse eroon. Ihminen joka muuta väittää ei ole koskaan itse kokenut mitään kamalaa lapsuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun huono käytöksesi, vihasi ja paha olosi on äitisi syytä yhtä paljon kuin parhaat saavutuksesi ja ihanimmat onnen hetkesi ovat hänen ansiotaan. Kyllähän hän on vaikuttanut siihen mikä sinusta tuli, mutta nyt olet se mikä olet, elät omaa elämääsi ja teet omat valintasi.
Lapsuudessa koettuja ongelmia ei IKINÄ pääse pakoon eikä niistä IKINÄ pääse eroon. Ihminen joka muuta väittää ei ole koskaan itse kokenut mitään kamalaa lapsuudessa
Minu kokemukseni ovat aina osa minua, mutta oikean tuen avulla olen tervehtynyt traumoista ja nautin elämästäni ja kykenen rakastamaan.
t. Isän kaltoinkohtelema
Jestas miten kaheli ihminen voi olla! Miten sä edes jaksat täällä jankata yksinään, kun oot jo jankannu niin kauan, ettei edes ne kaikkein kärsivällisimmät auttajat täällä jaksa koittaa sua lohduttaa.
Sulle on koitettu olla myötätuntosia, koitettu olla ystävällisiä, koitettu auttaa, koitettu ohjata ammattiauttajalle, mutta ei sitä vaan jaksa loputtomiin, kun sun maailmaan ei mahdu kun sun oma itsekäs napa.
Hakeudu hoitoon ja lopeta täällä vinkuminen.
Niin, te pidätte, ja se kertoo vain TEISTÄ.
ap