Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?

Vierailija
25.03.2018 |

Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.

Kommentit (738)

Vierailija
381/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä mieheltä tarkistaa uskalsiko muualla itse lausua...

ap

Ei kuulemma ollut uskaltanut. Mutta onhan sekin jo uskallusta, että menee. Meillä ois äidistä se vain ollut väärin minulta.

ap

Vierailija
382/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Muutatko suhtautumistasi, jos uskalsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kuulemma ollut uskaltanut. Mutta onhan sekin jo uskallusta, että menee. Meillä ois äidistä se vain ollut väärin minulta.

ap

Siis ettei uskalla sanoa, jos palkkaakin haluaa. Tyttöni on siis mua huonompi.

ap

Vierailija
384/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.

ap

Aikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.

Ei vaan ehkä ensivuonna jo uskaltaa ja siitä sitten etenee esiintymisuralle vaikkapa. Kun tuetaan ja autetaan.

ap

Ja tämäkin että oikein esiintymisuralle lapsi. Nimimerkillä grandioosi narsisti haaveilee.

Vierailija
385/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muutatko suhtautumistasi, jos uskalsi?

No ei voisi silloinkaan tietää syytä. Jos sen tietäisi, mikä on fakta, sitten voisin miettiä, vaikka ei se ois yllätys, että oon varmaan ollut lapselle ilkeämpi, kuin ne naapurit, joita se ei koskaan muulloin tapaa.

Mutta pointti tässäkin on äitini ilkeys mua kohtaan. Ei saa virpoa, ellei uskalla puhua. Mun lapsipa SAA.

ap

Vierailija
386/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Soitit perään ja kysyit nyt jo?

Vierailija
387/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että näet lapsissasi itsesi ja itsessäsi äitisi?

Vierailija
388/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan lapset vähän nynnyjä? Lapsi kävi äsken miehen kanssa virpomassa, mutta ei uskaltanut itse lauua runoa, vaan miehen piti. Mua ei ois päästetty hakemaan palkkaa muilta noin surkeilla taidoilla. Äiti vaati että jos menee jonnekin palkkaa hakemaan, pitää uskaltaa puhua. Mies ei näemmä vaadi. Olivat siis käyneet muuallakin. Vai uskalsikohan lapsi siellä puhua? Noloa.

ap

Aikuisena lapsi sanoo että äitini takia olin lapsena mutisti, ja ap sanoo että minä mitään aiheuttanut, sen sijaan äitini pälä pälä pälä pälä.

Ei vaan ehkä ensivuonna jo uskaltaa ja siitä sitten etenee esiintymisuralle vaikkapa. Kun tuetaan ja autetaan.

ap

Ja tämäkin että oikein esiintymisuralle lapsi. Nimimerkillä grandioosi narsisti haaveilee.

No en siksi, että haluaisin, vaan jos lapsi haluaisi. En aio edistää sitä uraa mitenkään, tosi narsisti joo.

ap

Vierailija
389/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Soitit perään ja kysyit nyt jo?

Kyllä.

Olivat jo kotona.

ap

Vierailija
390/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näkisin lapsissani itseni? Siis tässä virpomisjutussa? Joissain asioissa näen varmaan, mutta en tässä. Mullehan ei mitään tukea suotu, kyselty, miten mä haluan asioita suorittaa.

ap

Vierailija
391/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsi käy sun luona ja pelkää sua niin paljon ettei pysty virpomaan omalle äidilleen. Ja sinä et pysty ajattelemaan mitään muuta kuin että häpeät lastasi kun hän ei vastaa ideaalikuvaa siitä minkälainen sinun lapsesi pitäisi olla, ja minäminäminä äiti minä äiti minä äiti minä äiti.

Vierailija
392/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis äiti on joskus ilmaissut, ettei oikeasti pitänyt mun lapsuudenaikaisia suorituksiani minään. Ja siis kun olin lapsi, hymyili saatuaan minut tekemään miten itse halusi reippaasti pelkoa pidätellen mulle kans, ja sitten myöhemmin ilmoitti, ettei saavutukseni ollut mitään, koska suoritus ei ollut mitenkään ihmeellinen.

Siis se ei merkinnyt mitään, että voitin pelon, tein reippaasti, etten voi osata noviisina. Vain se oli jotain, ettei se suoritus ollut pro.

Joten ei, en näe itseäni äitinäni, minusta tuollainen suhtautumistapa on oksettava. Totta kai mä tajuan, että lapsen on aloitettava pienistä. Enpä vain itse saanut sitä.

ap

Vierailija
393/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsi käy sun luona ja pelkää sua niin paljon ettei pysty virpomaan omalle äidilleen. Ja sinä et pysty ajattelemaan mitään muuta kuin että häpeät lastasi kun hän ei vastaa ideaalikuvaa siitä minkälainen sinun lapsesi pitäisi olla, ja minäminäminä äiti minä äiti minä äiti minä äiti.

Vertaamalla itseeni tavallaan häpeän, ettei lapseni ole sen parempi. Vaan matalammalla.

ap

Vierailija
394/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaamalla itseeni tavallaan häpeän, ettei lapseni ole sen parempi. Vaan matalammalla.

ap

Miksei häntäkin vaadita suorittamaan enemmän? Annetaanko hyvä mieli? Missäs se mulle annettu hyvä mieli on? Siis kun mä olin sen ikäinen?

ap

Vierailija
395/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se meidän lapsi, pitäishän sen kyetä parempaan. Eiks niin?

ap

Vierailija
396/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan antaa sille onnistumisen kokemuksia, eikä moiti. Missä ne mulle annettavat on?

ap

Vierailija
397/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ois tuossa vaiheessa moittinut!

ap

Vierailija
398/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin erilaiset lähtökohdat meillä on elämään.

ap

Vierailija
399/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen avulla arkakin saa olla vaan ttu oma itsensä, ei kukaan stana pakota olemaan reipas!!!!!!!!!!!!!!

ap

Vierailija
400/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä etu elämälle! Saat olla se mikä vaan oot!!!!! ttu mä en saanut.

ap