Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Louhimiehen nyt pitäisi tehdä ja sanoa?

Vierailija
24.03.2018 |

Te, jotka arvostelette eilistä puhetta teennäiseksi ja laskelmoiduksi. Te, joiden mielestä anteeksipyyntö ei ole ollut riittävä. Te, joiden mielestä ei olisi saanut osallistua Jussi Gaalaan.

Mitä te haluatte nähdä ja kuulla Louhimiehen nyt tekevän tässä tilanteessa?

Arvostelua tulee kaatosateena koko ajan joka asiasta, mutta mitään ette osaa sanoa, mitä odotatte? Arvostelette joka tapauksessa, ihan sama mitä tekee?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisi nyt edes teeskennellä häpeävänsä niin paljon käytöstään, ettei tunkisi itseään valokeilaan ja uhriutuisi. 

Ei selvästikään ymmärrä noirmaaleja käytöskoodeja tai osoita häpeää ja katumusta milläänlailla. Poistuisi takavasemmalle narsistelemasta ja painuisi unholaan, kuten kuuluu.

Hän perui torstaina EVS:n ja se oli väärin, nyt kun hän meni "valokeilaan" niin väärin meni sekin. Viikolla nimenomaan odotettiin että Aku astuisi esiin ja kantaisi vastuunsa ja nyt kun se tekee sen niin ei sekään kelpaa.

Mitä sen siis pitäisi tehdä? Kantaa vastuu vai ei? Olla julkisuudessa vai ei? Ottaa kaikkien näyttelijöiden kokemat vääryydet kontolleen, vaikka hän ei liittyisi niihin mitenkään? Louhimies tuntuu kantavan nyt koko elokuva-alan vääryydet niskassaan. 

Yksilöhaastattelu, jossa antaa tilaa vastakysymyksille olisi ollut asiallisempi veto. On helppo antaa ennalta valmisteltu ja harjoiteltu puhe, johon vastapuolella ei ole mahdollista tehdä vastakysymyksiä. Louhimies sai muotoilla sanansa miten halusi ja taas vihjailla, että muut ovat antaneet väärää tietoa (lasten kohtelu). Tuo palveli vain Louhimiestä itseään. Sai sääliä itkemällä ja puhumalla perheestään ja pystyi taas vetämään mattoa niiden naisten jalkojen alta, jotka alkoivat tuoda epäkohtia esille. 

Miksi vastapuolella pitäisi olla mahdollisuus esittää vastakysymyksiä, eihän tässä koko sopassa Louhimiehelläkään ole oikeutta puolustaa itseään. Kuka tahansa voi tällä hetkellä väittää mitä tahansa siitä ja mies itse ei voi puolustautua mitenkään, koska valhettahan se kaikki kuitenkin olisi, vaikka ei olisi. Onhan nuo naistenkin tarinat väritetty, mutta väliäkös sillä, kun onhan tää läyhääminen näin paljon mukavampaa.  

Jos on oikeasti katuva ja valmis ottamaan vastuun tekemisistään, kuten Louhimies yrittää antaa ymmärtää, on valmis kuuntelemaan muita ihmisiä, myös heidän vastakysymyksiään. Siitähän tässä on kyse. Kuunnellaan heitä, joita on kohdeltu väärin. Kuunnellaan, miten työoloja pitää parantaa. Ollaan valmiita ottamaan vastaan parannusehdotuksia ja käsittelemään se, että omilla työtavoilla on loukattu toisten ihmisarvoa.

Onko meillä yhtäkään oikeaa syytä olettaa, että näin ei olisi juuri nyt tapahtumassa? Minusta ei. Mutta silti nettivouhkaajat tietävät paremmin. 

Vierailija
62/63 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Akun pitäisi ohjata uusi miljoonaluokan elokuva, pääosissa nämä 8 naisnäyttelijää. Nehän jäi tämän viimeisimmän elokuvan castingin ulkopuolelle. Ehkä uusi naisten Tuntematon lievittäis kärsimystä. 

Eihän Akulla ole, eikä näillä näkyminen enää tulekaan uutta elokuvaprojektia työn alle, joten hän ei voi ikinä näyttää teoillaan että opiksi on otettu. Puheitahan ei uskota.

Jännä sekin, että Aku tuntuu kaikista eniten loukanneen nyt täysin ulkopuolisia henkilöitä. 

Ei hän ole loukannut minua henkilökohtaisesti, mutta hänen tekemänsä asiat järkyttivät ja ahdistivat minua, koska olen empaattinen ihminen ja toisaalta koska minulla on tarve uskoa, että maailma toimii suurimmaksi osaksi oikeudenmukaisesti, edes täällä Suomessa. Samalla tavalla minua ahdistaa kuulla esimerkiksi perheväkivallasta tai koulukiusaamisesta. Siksi olen tuntenut tarvetta keskustella asiasta. Se ei tarkoita , että minä vaatisin häneltä henkilökohtaista anteeksipyyntöä tai että kokisin näiden asioiden kohdistuvan minuun, yhtään sen enempää kuin Weinsteinin toiminnan tai jonkun random lastenhakkaajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvät leffat vaatii uhrauksia, jos olet itkupilli, eikä sinua kiinnosta tekemäsi työn laatu, näytteleminen ei ole sinua varten."