Ai että oli äsken eräällä vanhalla herralla vähän hiekkaa p*llussa :D Rattiraivosta
Oli tietyömaa, jossa autoja seisoi risteyksessä, kun tulin siihen. Omilla vihreilläni ei päässyt kuin ehkä kaksi autoa etenemään, kun jonot eivät vetäneet mihinkään. Jäin autoni kanssa liikennevalojen risteyspuolelle, kuitenkin niin, etten ollut risteävien, enkä vastakkaisesta suunnasta kääntyvien tiellä, toisinsanoen en kenenkään tiellä.
Niin ensin tulee risteävän kadun autoliikennettä, kun meille palaa punainen, sitten vastaantulijoiden, jotka kääntyvät suunnassaan vasemmalle (minusta katsottuna oikealle).
Niin jumalauta ensimmäisessä autossa oleva nuori keski-ikäinen mies näyttää mulle keskisormea (näytin tietenkin takaisin) ja SEURAAVASSAKIN AUTOSSA ISTUVA VARMAAN 7-8-kymppinen herrakin heiluttelee sieltä minulle nyrkkiä! :D Saaaatana mä näytin sillekin samaa keskisormea!
Ttu että piti mulle siinä sormimerkkejä esitellä! En siinä tukkinut heidän (enkä kenenkään muunkaan) menoa milläänlailla, oiskohan kannattanut hankkia aivot, ennen kuin menevät autonrattiin ja ryhtyvät mielipiteiden ilmaisuihin muille? :D
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hiekka tais olla esinahan alla tai vitjamunien poimuissa.
Oisko vaimo kuohinu sen vanhuksen, kun noin epämiehekkäästi käyttäytyi? 🤔
ap
Ttu ois tehnyt mieli sanoa nulikoille pari sanaa.
ap
Siinäpä vasta vanhus kirjoitti:
Vanha herra, jolla oli p*llu?
Ap on kuin poikani, joka aina muistaa väärinpäin, että kumpi olikaan pippeli ja pillu.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kuin poikani, joka aina muistaa väärinpäin, että kumpi olikaan pippeli ja pillu.
Noin neitimäisillä vanhuksilla tuppaa olemaan useammin hiekkainen p*llu, sillä arvelin. Mieheltä se siis näytti, mutta joskus ulkonäkö ei kerro koko totuutta.
ap
Kyllähän ne vanhat miehet meinaan ajan kanssa kuohiintuu, osa heistä, siis.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tietyömaa, jossa autoja seisoi risteyksessä, kun tulin siihen. Omilla vihreilläni ei päässyt kuin ehkä kaksi autoa etenemään, kun jonot eivät vetäneet mihinkään. Jäin autoni kanssa liikennevalojen risteyspuolelle, kuitenkin niin, etten ollut risteävien, enkä vastakkaisesta suunnasta kääntyvien tiellä, toisinsanoen en kenenkään tiellä.
Niin ensin tulee risteävän kadun autoliikennettä, kun meille palaa punainen, sitten vastaantulijoiden, jotka kääntyvät suunnassaan vasemmalle (minusta katsottuna oikealle).
Niin jumalauta ensimmäisessä autossa oleva nuori keski-ikäinen mies näyttää mulle keskisormea (näytin tietenkin takaisin) ja SEURAAVASSAKIN AUTOSSA ISTUVA VARMAAN 7-8-kymppinen herrakin heiluttelee sieltä minulle nyrkkiä! :D Saaaatana mä näytin sillekin samaa keskisormea!
Ttu että piti mulle siinä sormimerkkejä esitellä! En siinä tukkinut heidän (enkä kenenkään muunkaan) menoa milläänlailla, oiskohan kannattanut hankkia aivot, ennen kuin menevät autonrattiin ja ryhtyvät mielipiteiden ilmaisuihin muille? :DTukit kuitenkin. Ennen sinne ridteykseen ajamista PITÄÄ varmistaa, että pääsee myös pois risteysalueelta ennen punaisten valojen tuloa.
Risteykseen tultaessa on välillä hyvin vaikea arvioida, mihin jono pysähtyy, joten vahinkoja saattaa tapahtua. Keskarinnäytöt ei edesauta tilannetta vittuakaan. Ja sitten kun välillä haluaa ottaa varman päälle ja jää vihreisiin valoihin odottamaan ja tarkkailemaan että milloin voi lähteä ajamaan risteyksen läpi, niin eikö joku torvi sitten soita torveaan takanasi...
Tämä on kyllä totta. Jos ottaa nopeutta pois helpottamaan arviointia, niin sitten suomalaisen liikenteen ilmapiirissä onkin "hidas". Ja se "hitaus" onkin sitten liikenteen suurin synti, ihan sama vaikka sitä käyttäisi helpottamaan tilanteen arviointia, jolla estetään onnettomuus. Ihan sama! Mulla on "kiire"!
Vierailija kirjoitti:
Joo, näytti ihan siltä.
ap
Ajoiko hän ilman housuja läpinäkyvällä autolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näytti ihan siltä.
apAjoiko hän ilman housuja läpinäkyvällä autolla?
Ei, kun näytti keskisormea ohiajaessaan valoissa seisovalle autoilijalle (minä).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Keskimmäisessä autossa, missä? Sinusta katsoen?
Vastaantuleva, mutta kääntyvä liikenne, kaksi ensimmäistä autoilijaa. Varmaan sokeita ja löytäneet ajokorttinsa muropaketista.
apMuropaketistako sinäkin löysit omasi?
En tietenkään, todellakaan. Mä kävin Nygårdin autokoulua. Suoritin kortin miesten keskiarvoa vähemmillä tunneilla (naisten ka oli sitten vielä isompi tuntimäärä).
apSiellä Porvoon autokoulussa ei sitten opetettu, että risteysalueelle ei pysähdytä?
Ei ollut tarkoitus, mutta risteys KUTEN SANOIN (eikö sua opetettu koulussa lukemaan?) vetänyt, niin olin siinä valojen etupuolella. Onko sulla sen kanssa jotakin ongelmaa?
apJos risteys kerran oli tukossa eikä vetänyt, miksi lähdit silti liikkeelle?
Ajatko sä vasta sitten risteykseen, kun edellinen auto on sen toisella puolella? :D
apEi, vaan ajan risteyksen läpi sen toisen auton perässä. Mieluummin sitten vaikka pysähtyy osittain suojatien päälle siellä toisella puolella kuin jää töröttämään keskelle risteystä kuten sinä teit.
Miten niin tein? Mistä ymmärsit mun olleen keskellä risteystä? Ja siis mun edellä olijat menivät minne menivät edestäni pois meille punaisilla, oisko mun pitänyt änkeä risteävien eteen siinä vaiheessa? :D
ap
ap
Jos olet ohittanut valotolpan vihreillä, jatkat matkaasi vaikka toisto-opastimessa palaisi jo punainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Keskimmäisessä autossa, missä? Sinusta katsoen?
Vastaantuleva, mutta kääntyvä liikenne, kaksi ensimmäistä autoilijaa. Varmaan sokeita ja löytäneet ajokorttinsa muropaketista.
apMuropaketistako sinäkin löysit omasi?
En tietenkään, todellakaan. Mä kävin Nygårdin autokoulua. Suoritin kortin miesten keskiarvoa vähemmillä tunneilla (naisten ka oli sitten vielä isompi tuntimäärä).
apSiellä Porvoon autokoulussa ei sitten opetettu, että risteysalueelle ei pysähdytä?
Ei ollut tarkoitus, mutta risteys KUTEN SANOIN (eikö sua opetettu koulussa lukemaan?) vetänyt, niin olin siinä valojen etupuolella. Onko sulla sen kanssa jotakin ongelmaa?
apJos risteys kerran oli tukossa eikä vetänyt, miksi lähdit silti liikkeelle?
Ajatko sä vasta sitten risteykseen, kun edellinen auto on sen toisella puolella? :D
apEi, vaan ajan risteyksen läpi sen toisen auton perässä. Mieluummin sitten vaikka pysähtyy osittain suojatien päälle siellä toisella puolella kuin jää töröttämään keskelle risteystä kuten sinä teit.
Miten niin tein? Mistä ymmärsit mun olleen keskellä risteystä? Ja siis mun edellä olijat menivät minne menivät edestäni pois meille punaisilla, oisko mun pitänyt änkeä risteävien eteen siinä vaiheessa? :D
ap
apJos olet ohittanut valotolpan vihreillä, jatkat matkaasi vaikka toisto-opastimessa palaisi jo punainen.
Ai muiden eteen? Eiköhän se ollut jo heidän vuoronsa mennä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti jo otsikko. Kyllä ne on aina naiset joilla on hiekkaa vaginassa.
Liikenteessä pitää ennakoida. Tulen joka päivä töistä reittiä, jossa pitää seistä useammat vihreät valot etenemättä kun eteen päin ei vaan voi mennä. Jos menisi tukkisi risteävän tien tai vaihtoehtoisesti suojatien. Pitää vaan tsekata ja ellei ole varma ehtiikö, pitää jäädä odottamaan. Tosiaankaan valojen toiselle puolelle ei pysähdy kuin blondit, jotka voisi mennä suomen surkein kuski ohjelmaan.
Tuolloin olet siis ensimmäisenä menossa sinne risteykseen. Mutta tuo on vain yksi totuus. Liikenne on myös virta jota ei ole mielekästä tarkastella pelkästään liikkeelle lähtevinä yksikköinä. Eikä etenkään niin, että jokainen yksikkö ajattelee olevansa ensimmäinen liikkeellelähtijä ja velvollinen odottamaan täydellä varmuudella että pystyy ylittämään koko risteyksen. Useimmiten on mahdollista käyttää sumeaa logiikkaa ja jäädä risteysalueelle joko ennen tai jälkeen kohtauspisteiden häiritsemättä muita liikkujia joilla on muutoin esteetön pääsy. Useinhan käy niin, että jonon häntä muodostuu risteyksen ulosmenoon eikä toisesta suunnasta tuleva pääsisi muutoinkaan etenemään vaikka häntä olisi yhtä autoa lyhyempi.
Siinä oli siis jotain tuketta ennen minua. Varmaan ne niiden pellejen naurettavat keskarit oli tarkoitettu siihen tilanteeseen. Mutta pelleillä ei mennyt jakeluun, että sinä aikana kun minä seisoin siinä siitä oli jo ajaneet yhdetkin autot risteävään suuntaan ja risteys oli avautunut jo aikapäiviä sitten. Onneksi olin hereillä, ja vastasin heille samoin. Tai no ei sekään tietysti ois haitannut, vaikka oisin juuri kaivanut jotain vaikka käsilaukusta ja ollut puoliksi näkymättömissä kun miehet niin "protestoi" :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kommentoijat,
tuossa olisi saanut jäädä jopa ristevän liikenteen tukkeeksi. Jos oman viivan (pysäytysviiva, jonka taakse on pysähdyttävä punaisiin) ylittää valon ollessa vihreä, antaa se oikeuden edetä risteysalueen loppuun. Pitää siis tietenkin kyetä reagoimaan valon vaihtuessa, sitä ei voi käyttää tekosyynä risteysalueelle menemiseen. Mutta jos ei ehdi reagoida, risteyksen saa ylittää vaikka siihen kuluisi 2x kaikkien valojen kiertoaika. Huomatkaa, että ajankohta oli ilmeisesti muutenkin ruuhkainen. Tietysti autoilija voisi hyvin ennustaa, että jonoa on ja valot saattavat vaihtua pian ja jäädä odottelemaan, mutta honestly, kuinka moni teistä alkaisi pysähdellä vihreän vielä palaessa?Ihan samalla tavalla vihreä valo antaa samankaltaisen oikeuden myös jalankulkijoille. Jos jalankulkija, vaikka se hidas mummo, lähtee ylittämään tietä vihreän palaessa, hänellä on oikeus kävellä se loppuun saakka autojen estämättä. Tätä eivät monet tajua, vaan tulevat kiinni suojatiehen hiillostamaan mummoa. Eihän se mummo pääse ikinä yli, jos ylityksen täytyisi kestää vain valon palamisen ajan.
Tieliikennelain mukaan aisia on kyllä aivan tosin.
Sinun pitää osata varautu niin että pääset vihreillä ylittämään risteyksen.
Poliisi voi ja on myös sakottanut tollaisia autoilijoita jotta pysähtyvät risteysalueelle.
.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/saako-risteykseen-ajaa-jos…
" Jos on selvästi havaittavissa, että ruuhka haittaa liikennettä ja yleisen elämänkokemuksen mukaan ei pysty varmuudella toteamaan, että risteysalueelta mahtuu myös ajamaan pois estämättä muuta liikennettä, poliisi yleensä puuttuu asiaan. Tällöin teosta voidaan antaa rikesakko, joka on suuruudeltaan 100 euroa autoilijalle ja moottoripyöräilijälle."
Kyllä se hiekka tais olla esinahan alla tai vitjamunien poimuissa.