Miksi lapsettomia yritetään aina nakittaa kummeiksi?
Olen siskoni lapsen kummi, koska hän on perhettä. Mutta ei todellakaan kiinnosta tuttavien ryppynaamaiset vauvat, ärsyttää kun tiedän että tarkoitus on vain kärkkyä ilmaista hoitajaa. Kummiuttakaa lapselliset lapsianne ristiin! ai niin kun ei voi, kun ei sitten voi tunkea lastaan hoitoon....
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää se, että lapsi kastetaan vastoin tahtoaan. Missä uskonnonvapaus?
Missä kielenvapaus? Miksi vauva ei voi valita omaa äidinkieltään? Miksi hän ei voi asuta asuinmaatansa eikä tarkempaa asuinpaikkaansa? Miksi vauva ei voi äänestää!? ;)
Sitten kun on ikänsä puolesta oikeustoimikelpoinen, saa itse päättää asioistaan. Sitä ennen huoltajat päättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä?
Jo oli oksennus. Mitä teet muuten Vauva-lehden perhepalstalla, jos "ryppynaamaiset" (vauvalla mitään ryppyjä ole...) lapset noin ällöttää?
"
Ottamatta kantaa muuhun niin kyllä ne vaan on aika kurttuisia. Näyttävät ihan kasaanpainuneilta vanhuksilta. Mutta kaipa elämä on kehä.
http://www.tuhoatylsyys.com/vauvat-nayttavat-vanhuksilta-katso-hauskat-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin pyysin lapsen kummeiksi niitä hyviä ystäviäni joiden halusin olevan myös lapseni elämässä esimerkillisinä aikuisina. Ne joilla oli jo lapsia jätin pois juuri siksi että heillä varmasti on ns. kädet jo täynnä.
Kummeja en koskaan ole pyytänyt lapsenvahdiksi, mutta on ihanaa kun lapsella on elämässä aikuisia jotka mielellään haluavat hänen kanssaan aikaa viettää silloin tällöin ihan omasta aloitteestaan (toiset useammin kuin toiset mutta lapsi on aina yhtä innoissaan kun joku kummeista kysyy haluaisiko hän tehdä yhdessä jotain kivaa).
En olisi myöskään loukkaantunut jos joku olisi kieltäytynyt ja selväksi tein jo pyytäessä että lahja-automaatteja en halua enkä myöskään sellaista kummia joka kokee lapsen kanssa vietetyn ajan velvollisuudeksi, vain sellaisia jotka oikeasti lapsista pitävät.
Tässä kohtaa lienee jo selvää että sinun tyyppisiä kummeja en olisi lapselleni muutenkaan halunnut, mutta pitää vielä loppuu todeta että meillä ne lapsenvahdit on sitten ollut juuri niitä kavereita joilla on omiakin lapsia, heille voi sitten tehdä samanveroisen vastapalveluksen. Periaatteessa voitaisiin siis olla kummeja ristiin lapsillemme mutta tässäkin käydään tietyllä tavalla "kauppaa" kun taas kummit osallistuu ihan vapaasta tahdostaan siinä kapasiteetissä kun itse haluavat. Plus en kuulu kirkkoon joten en voi olla itse kenenkään virallinen kummi.
Mutta ei hätää, tuskin kukaan sinua kummiksi pyytää/haluaa kun heille kerrot mitä mieltä asiasta olet!
Ihan kuin lapsiperheiden tavoite saada ilmainen hoitaja olisi niin ylevä ja hieno tavoite, ja siitä ärsyyntyvä kummikandidaatti se pahis :D
Täh? Eikö pointti juuri ollut että kummt eivät ole niitä ilmaisia hoitajia, vaan hoitavat muksua jos haluavat ja milloin haluavat? Jos eivät halua niin ei sitä heiltä myöskään pyydetä, ja kummiudestakin voi kieltäytyä eikä siitä kukaan loukkaannu tai pahikseksi muutu. Sitä lastenhoitoa varten on kaverit joilla on niitä omiakin lapsia joita voi sitten vuorostaan vahtia, joka on muuten erittäin toimiva ja tasapuolinen systeemi!
Itsehän toivoin yli kaiken, että pääsisin siskon lapsen kummiksi.😂😊
T: lapseton