Onko tuo 50v, kun alkaa lääkitys
Täytin juuri 50v, ei mitään sairauksia, elämäntavat ok. Terveystarkastuksessa verenpaineet koholla, siihen aloitettiin lääkitys. Mieheni kävi myöhemmin lääkärissä. Verenpaine koholla, samoin sokerit. Molempiin lääkitys. Onko tämä, joku iän tuoma kiusaus, vaikka elät suht terveellisesti, ei näiltä voi välttyä?
Kommentit (22)
Ihme ettei määrätty statiineja kummallekin kolestroliin.
En ole ikinä mitrautranut kolesterolia joten en tiiä. Verenpaine lääkkeet määrättiin mutta en niitä hakenut.
Kohta 60, eikä ole mitään lääkitystä. Vielä.
Mä olen 60 eikä mitään lääkitystä, paitsi nukahtamislääkettä joudun melko usein ottamaan.
Geeneistä ja elintavoista kiinni. Olen 52, verenpaine ja kolesteroli alhaiset, kaikki rasva-arvot myös hyvät. Mutta syön kasvispainotteisesti, liikun ja olen hoikka.
Sokerit saa ruotuun liikunnalla ja ruokavaliolla. Itselle tuli ensimmäinen lääkitystä vaativa eli autoimmuunisairaus 69 v. täytettyäni.
Mulle määrättiin beetainterferoni kun olin 25 v. Samalla tuli kasa muita lääkityksiä.
50-vuotiaana ei tullut mitään uusia lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä mitrautranut kolesterolia joten en tiiä. Verenpaine lääkkeet määrättiin mutta en niitä hakenut.
Tyhmä olet, jos et verenpainelääkettä ota vaikka olisi tarve. Se on ihan hiton halpa ja helppo tapa pienentää sydänkohtauksen riskiä. Ilman lääkettä, korkean verenpaineen kanssa kasvatat sydänkohtauksen todennäköisyyttä merkittävästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä olet, jos et verenpainelääkettä ota vaikka olisi tarve. Se on ihan hiton halpa ja helppo tapa pienentää sydänkohtauksen riskiä. Ilman lääkettä, korkean verenpaineen kanssa kasvatat sydänkohtauksen todennäköisyyttä merkittävästi
Ehkä hän haluaa kokea jotain vähän dramaattisempaa kuin pelkän korkean verenpaineen.
Ei ole. Olen kohta 55v. ja ei ole lääkitystä. Verenpaine on hyvä, ei ole yhtään koholla.
Korkea verenpaine on iso riski kuolla. Täytyy olla tyhmä jos ei niitä käytä. Köyhäkin ne pystyy ostamaan.
Tiedän rouvan, joka 86 ja syö vain d vitamiinin päivittäin lääkkeenä. Itse olen 64 ja syön d ja b vitamiinit. Mutta tilanne voi muuttua vaikka ensi viikolla, kuka tietää.
Dosettia ei vielä tarvitse, mut kolesterolia pitää hillitä lääkityksellä.
Minulla kävi juuri samoin. Verenpaine ja diabeteslääkitys tuli 50-vuotiaana.
Elimistön käyttöikä on rajallinen.
Aikansa kestää, sitten hapertuu ja lakkaa olemasta.
No itse liikun päivittäin, normaalipainoinen ja syön pääasiassa kotiruokaa, viiniä nautin kohtuudella. Kun ikää on tullut, näkyy se juuri verenpaineissa. Otan mielummin tuon yhden pillerin päivittäin ja elän normaalisti. En edes tietäisi, tuota kohonnutta verenpainetta, ilman työterveystarkastusta, josta jouduin seurantaan ja siitä lääkitys.
Kuinka moni näistä lääkkeitä syövistä on hoikka ja liikkuu säännöllisesti? Ei se kalenterista ole kiinni, milloin lääkkeitä aletaan tarvita. Mutta peiliin katsominen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Korkea verenpaine on iso riski kuolla. Täytyy olla tyhmä jos ei niitä käytä. Köyhäkin ne pystyy ostamaan.
Kyllä, hain juuri Candesartan 100 kpl, hinta vähän yli 5 euroa, eli halpahan tuo on.
En tiedä, en ole käynyt lääkärissä 😁