Lopetetaan jo virpominen
Mihin se edes perustuu? Ostakaa itse lapselle karkit ja pukeutukoon pääsiäispupuksi kotona tms. Ovelta ovelle kiertämisen on loputtava.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mihin se edes perustuu? Ostakaa itse lapselle karkit ja pukeutukoon pääsiäispupuksi kotona tms. Ovelta ovelle kiertämisen on loputtava.
Juu, kannatan. Ei ole enää tätä päivää, kiertää ovelta ovelle kerjuulla.
Ei ole koskaan haitannut, yksi päivä vuodessa. Ihan sama jos kiertää silloin. Täytyy muistaa ostaa kaupasta jotain karkkia. Rahaa en anna koskaan.
m40
Virpokaa vain ne läheisenne, ja heiltä palkka, naapurit ym tuntemattomat jättäkää rauhaan sunnuntaina.
Minulla on vieläkin tallessa viime vuodelta nätit koristellut oksat. Odotan kovasti pikku noitia virpomaan ensi sunnuntaina. Jos on pelkojen takia ylivoimaista kohdata ihmisiä, aina voi olla avaamatta ovea tai laittaa kieltolapun. En tajua tätä ikuista narinaa aina pääsiäisen alla.
Minua sitten jaksaa hämmästyttää, miten tunteisiin ja herkkään kohtaan virpomis- voikos anoa perinne osuu joitakin. - jos virpojista ei pidä tai muutoin ei halua ottaa heitä vastaan, niin miksette jättäkää ulko-ovenne ja/ tai asunutonne ovikellon luo selkeästi ja ymmärrettävästi kirjoitettu viesti (lappu), jossa kerrotte toiveenne, missä kerrotte, että toivoisitte ystävälliseen mutta päättäväiseen sävyyn ettei teitä ao. ajankohtana häirittäsi, kuten soitettaisi ovikelloanne kyseisenä päivänä. Kyllä virpoien joukossa yleensä aina joku osaa lukea tai vähintäänkin tavata ja kertoa mukana oleville, mitä viestissänne kerrotaan. Ja yleensä myös ymmärtävät, miten sen jälkeen tulee toimia ja edetä. Ihmettelen suuresti kun osa vaikuttaa, jopa haaveksivansa siit, miten voisivat tai saattaisivat satuttaa tai ainakin näpäyttää lapsia; joita virpojat ainakin omalla seudullani on tai ainakin ovat oleet viime vuosikymmeninä.
Ihan mainio tapahtumahan se on. Täytyykin ostaa hyvissä ajoin palkkiot kotiin, ettei unohdu ;-D
Meilläpäin lapset ainakin pukeutuvat oikein hienosti ja kuten joku jo sanoikin, vitsat on hienosti tehtyjä eikä ne ole ilmaisia tehdä. Minä siinä vaihtokaupassa yleensä voitolle jään, kun jakelen jokaiselle jonkun kinder-munan tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä niin paljon avohoito-mi elisairaita että mistä sen tietää vaikka joku avaa oven ja vahingoittaa lapsia???
Jos joku pystyy jotakin nelihenkiselle lapsilaumalle yhtä aikaa tekemään porraskäytävässä, niin pojot sille. eivät nykylapset yksin virvo. Harvemmin edes kaksin.
Tuo on oikeasti tyypillistä lapsivihamielisten pelottelua, muttei mene nyt läpi lainkaan. Sori!
Minusta nimenomaan sellainen perheenäiti tai -isä on lapsivihamielinen joka laittaa lapset alttiiksi jollekin mahdollisesti epämääräiselle. Joka yrittää myydä lapsensa karkkien vuoksi.
Mä olen allerginen niille risuille, enkä halua niitä, siksi en avaa ovea. Jätän karkkeja oven viereen jos joku vaivautuu paikalle.
Viime vuonna pikkutyttö kysyi ovella että olisko kalja- tai siideripulloa äidille vietäväksi. Eli selvästi jonkun janoisen av-mamman lapsi oli?
Ne pentujen ällön kimeät äänetkin krapula-aamuna, "virvon varvon tuoreeks p-rseeks". Äkkiä pois meidän korttelista!!!
Eikö tuosta voisi antaa kodinrauhan rikkomissyytteet? Pitääpä kysyä lakimiesveljeltäni että voisiko sellaisia lappuja ojennella ovella :)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämä teennäinen risulla virpomisjuttu on? Miksei enää ole pääsiäistrulleja, ne on paljon siistimpiä!
Pääsiäistrullit ovat pohjalainen perinne, ja edelleen täälläpäin voimissaan.
Mää ainakin annan terästettyjä karkkeja.
Eivätpä tule uudestaa ovikelloa enää koskaan pimputtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämä teennäinen risulla virpomisjuttu on? Miksei enää ole pääsiäistrulleja, ne on paljon siistimpiä!
Pääsiäistrullit ovat pohjalainen perinne, ja edelleen täälläpäin voimissaan.
Pääsiäistrullit tulevat hienommasta Ruotsista, eli ne ovat vähän parempaa sakkia kuin suomalaiset ankeat virpojat. Pukeutuvatkin paremmin.
Trulliperinne on siis tullut kaksikielisille Pohjanmaan alueille Ruotsista alun perin.
Meidän perhe ei virvo ja olemme aina pois kotoa palmusunnuntaina. En ole kokenut tätä järjestelyä mitenkään ongelmalliseksi, vaikka pidänkin outona vieraiden ovella kerjäämässä käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mää ainakin annan terästettyjä karkkeja.
Eivätpä tule uudestaa ovikelloa enää koskaan pimputtaan.
Liköörikohvehteja? :D Tai niitä vodkakarkkeja? Saako niitä enää? Tosin ne taitaa päätyä sille kotona suu kuolassa odottavan av-mamman hyllyvään mahaan.
Useimmissa taloissa on kerjääminen kielletty -kyltit.
Jos tätä ei noudata niin voidaan nostaa häirintäsyyte.
Minä en vain ole aukaissut ovea. Yksinkertaista ja helppoa
Eikä vielä läskimpi peräkammarin poika toivu ikinä siitä, kun ei saanutkan läskitellyltä av-mammalta.