Lopetetaan jo virpominen
Mihin se edes perustuu? Ostakaa itse lapselle karkit ja pukeutukoon pääsiäispupuksi kotona tms. Ovelta ovelle kiertämisen on loputtava.
Kommentit (64)
Minä haluaisin virpojia, mutta alaovi on lukossa niin eihän niitä tule :( Muistan kun lapsena koristeltiin oksat oikein hienoiksi, että vastaanottaja ilahtuisi. Toki halusimme myös karkkia, mutta se ei ollut koko juttu. Tulisin hyvälle mielelle pienistä pääsiäisnoidista oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaisinta on se, että mammat lähtee muksujen mukaan virpomaan. Miksi helvetissä? Minä löisin oven saman tien nenän edestä kiinni, jos siellä olisi mamma lasten mukana.
Se ei ole idioottimaista, vaan lasten turvallisuudesta huolehtimista. Kyllähän isommat lapset voi mennä keskenään, ja maalla asuessa me lapsina mentiin omillamme. Se oli erilaista aikaa.
Parasta olisi että ne jotka haluavat osallistua virpomisnäytelmään laittaisivat lapun innostuksestaan ovelle kertomaan että saa virpoa sinä ja sinä aukana. Mutta muuten lähdettäisiin siitä oletuksesta että tuntemattomien ovikelloja ei rimputella eikä mennä häiritsemään kotirauhaa.
Sillä tavalla kaikki olisivat tyytyväisiä ja saisivat mitä haluavat.
Se olisi hyvä uusi perinne. Minusta on outoa vaatia että virpojia haluamattomat joutuisivat erikseen kieltämään sen.
Ottakaa tästä koppi uudeksi käytännöksi!
Meillä on jo alaovella tieto, että kerjääminen ja kaupustelu kielletty, ei tarvitse erikseen oveen laittaa kylttiä, että älä kerjää.