Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetetaan jo virpominen

Vierailija
20.03.2018 |

Mihin se edes perustuu? Ostakaa itse lapselle karkit ja pukeutukoon pääsiäispupuksi kotona tms. Ovelta ovelle kiertämisen on loputtava.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sitten jaksaa hämmästyttää, miten tunteisiin ja herkkään kohtaan virpomis- voikos anoa perinne osuu joitakin. - jos virpojista ei pidä tai muutoin ei halua ottaa heitä vastaan, niin miksette jättäkää ulko-ovenne ja/ tai asunutonne ovikellon luo selkeästi ja ymmärrettävästi kirjoitettu viesti (lappu), jossa kerrotte toiveenne, missä kerrotte, että toivoisitte ystävälliseen mutta päättäväiseen sävyyn ettei teitä ao. ajankohtana häirittäsi, kuten soitettaisi ovikelloanne kyseisenä päivänä. Kyllä virpoien joukossa yleensä aina joku osaa lukea tai vähintäänkin tavata ja kertoa mukana oleville, mitä viestissänne kerrotaan. Ja yleensä myös ymmärtävät, miten sen jälkeen tulee toimia ja edetä. Ihmettelen suuresti kun osa vaikuttaa, jopa haaveksivansa siit, miten voisivat tai saattaisivat satuttaa tai ainakin näpäyttää lapsia; joita virpojat ainakin omalla seudullani on tai ainakin ovat oleet viime vuosikymmeninä.  

Meillä on jo alaovella tieto, että kerjääminen ja kaupustelu kielletty, ei tarvitse erikseen oveen laittaa kylttiä, että älä kerjää.

Vierailija
62/64 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin virpojia, mutta alaovi on lukossa niin eihän niitä tule :( Muistan kun lapsena koristeltiin oksat oikein hienoiksi, että vastaanottaja ilahtuisi. Toki halusimme myös karkkia, mutta se ei ollut koko juttu. Tulisin hyvälle mielelle pienistä pääsiäisnoidista oven takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaisinta on se, että mammat lähtee muksujen mukaan virpomaan. Miksi helvetissä? Minä löisin oven saman tien nenän edestä kiinni, jos siellä olisi mamma lasten mukana.

Se ei ole idioottimaista, vaan lasten turvallisuudesta huolehtimista. Kyllähän isommat lapset voi mennä keskenään, ja maalla asuessa me lapsina mentiin omillamme. Se oli erilaista aikaa.

Vierailija
64/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi että ne jotka haluavat osallistua virpomisnäytelmään laittaisivat lapun innostuksestaan ovelle kertomaan että saa virpoa sinä ja sinä aukana. Mutta muuten lähdettäisiin siitä oletuksesta että tuntemattomien ovikelloja ei rimputella eikä mennä häiritsemään kotirauhaa.

Sillä tavalla kaikki olisivat tyytyväisiä ja saisivat mitä haluavat.

Se olisi hyvä uusi perinne. Minusta on outoa vaatia että virpojia haluamattomat joutuisivat erikseen kieltämään sen.

Ottakaa tästä koppi uudeksi käytännöksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan