Tuntuu että olen ainoa, joka ei koskaan tule perimään yhtään mitään
Tiedän että ei saisi olla kateellinen, mutta olen silti. Ihmisille, joiden vanhemmilla on kesämökkejä joissa lapset ja lapsenlapset saa olla ja jotka myöhemmin sitten siirtyy sukupolvelta toiselle. Olen kateellinen ihmisille, joiden vanhemmat auttavat rahallisesti jo elinaikanaan, saati niille joille tuosta noin vain tupsahtaa muutaman kymmenen tai sata tuhatta euroa rahaa jossain vaiheessa elämää.
Omat vanhempani ovat ryypänneet omat perintönsä ja omaisuutensa, ovat ulosotossa ja asuvat vuokralla. Kumpikin vielä erikseen jonkun juopon puolison kanssa. Minulla itselläni ei ole mitään toivoa käydä kouluja ja edetä "uralla" niin, että voisin alkaa kerätä varallisuutta josta joskus voisin itse nauttia. Elämä on ja tulee ja olemaan kituuttamista kuukaudesta toiseen, ja joskus sitä miettii, että olisipa joku valopilkku tulossa tuolla jossain tulevaisuudessa, mutta ei. Asun vuokralla, rahat riittää juuri ja juuri kaikkeen tarpeelliseen. Ei ole mitään mökkiä minne mennä kesäisin, ei ulkomaanmatkoja eikä niitä kotimaankaan.
On ihan paska fiilis kaikesta tälläkin hetkellä. Kun pääsisi edes muuttamaan alueelle, jossa olisi enemmän luontoa ja vaikka joku lätäkkö lähellä missä uida kesäisin.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölmöä väittää että sinulla ei rahkeet riitä opiskeluun. Jos motivaatiota on, kuka tahaansa pystyy opiskelemaan ammatin josta saa sen verran palkkaa että elämä sujuu suht mukavasti. Nyt lopetat etsimästä tekosyitä ja alat tehdä asialle jotakin!
Kuten minkä ammatin? Kerropas nyt joku konkreettinen esimerkki! Monilla aloilla ei voi tehdä osa-aikatyötä, vaikka ei jaksa kokopäiväistä, monilla aloilla on aika paljon työttömyyttä, mistä ihmeestä näitä taianomaisia hyväpalkkaisia vapaita työpaikkoja löytyy? Varsinkin jos ihmisellä on esim. vähemmän voimia, kuin keskivertokansalaisella?
1Sä oot luuseri. Se on sun geeneissä. Tyydy osaasi.
juopon geeneissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ei saisi olla kateellinen, mutta olen silti. Ihmisille, joiden vanhemmilla on kesämökkejä joissa lapset ja lapsenlapset saa olla ja jotka myöhemmin sitten siirtyy sukupolvelta toiselle. Olen kateellinen ihmisille, joiden vanhemmat auttavat rahallisesti jo elinaikanaan, saati niille joille tuosta noin vain tupsahtaa muutaman kymmenen tai sata tuhatta euroa rahaa jossain vaiheessa elämää.
Omat vanhempani ovat ryypänneet omat perintönsä ja omaisuutensa, ovat ulosotossa ja asuvat vuokralla. Kumpikin vielä erikseen jonkun juopon puolison kanssa. Minulla itselläni ei ole mitään toivoa käydä kouluja ja edetä "uralla" niin, että voisin alkaa kerätä varallisuutta josta joskus voisin itse nauttia. Elämä on ja tulee ja olemaan kituuttamista kuukaudesta toiseen, ja joskus sitä miettii, että olisipa joku valopilkku tulossa tuolla jossain tulevaisuudessa, mutta ei. Asun vuokralla, rahat riittää juuri ja juuri kaikkeen tarpeelliseen. Ei ole mitään mökkiä minne mennä kesäisin, ei ulkomaanmatkoja eikä niitä kotimaankaan.
On ihan paska fiilis kaikesta tälläkin hetkellä. Kun pääsisi edes muuttamaan alueelle, jossa olisi enemmän luontoa ja vaikka joku lätäkkö lähellä missä uida kesäisin.
no ei tarvii käydä pesemässä niitten perseitä sitten..
Et sinä toddellakaan ole ainut. Omat vanhempani ovat jo pikkulapsena tehneet minulle ja sisaruksilleni selväksi, että kukaan ei tule saamaan heiltä mitään perintöä. Heillä kyllä riittäisi rahaa, mutta me emme niitä tule saamaan. Meidät on pienestä pitäen kasvatettu hankkimaan oma elintaso ja leipä pöytään itse, ilman apua.Ja niitä kesämökkejä ja matkoja ei oikeasti tarvitse mihinkään, kyllä elämän saa sujumaan helposti ilmankin niitä. :)
juoppoa ei kukaan kaipaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota isällesi henkivakuutus , jos menee läpi..toimi näin:
On kesä
Sidot sammuneen isäsi kädet ja jalat..laita suukapula.
Oota pari päivää että alkoholi poistunu verestä.
Anna sille vaan vettä et on heikkona..viikko riittää..
Menet yön turvin järven rantaan..raahaat isukin veneeseen.
Ota onki lavasteeksi..tuuppaa äijä järvenseläällä veteen.
Sit vaan himaan ja oot kun et oisikaan..kukaan ei kaipaa juopoa..
Kasvain sanoi kasvain..on perintöä tulossa:)
Äitiskin on iloinen
vaatii luonnetta, mutta juopot vanhemmat ovat kuin vieraita ihmisiä
Kannattaa perehtyä menestyneiden ihmisten ajatusmaailmaan ja miettiä rahan arvoa. Jos oot oikeesti tyhmä kuin saapas, sillä voi pahimmillaan pilata ihmisten elämiä. Mutta vaikuttaa siltä että olet ap marttyyri ja laiska. Aina voit kompensoida heikkoa oppimiskykyä fyysisillä töillä, jossa pikkuhiljaa etenet ylöspäin. Jos sukusi jatkuu sinun jälkeenkin, mikset juuri sinä olisi se joka kerää varallisuutta joka siirtyy suvussa eteenpäin? Jos itsekään et pysty siihen, älä syytä vanhempiasi.
1[/quote]
Esimerkiksi kaikissa sellaisissa ammateissa, joista saa (sanotaan vaikka) +3000e/kk palkkaa. Tuosta saa maksettua asuntolainaa ja siitä pitäisi jäädä jotain sukan varteenkin.[/quote]
Pk-seudulla 3 tonnin bruttopalkka ei riitä säästämiseen, Asuminen, työmatkat vie valtaosan palkasta. Julkiset terveyspalvelut on niin syvältä, että esim hammashoitoon kannattaa hakeutua yksityiselle ja muutenkin eläminen täällä maksaa ihan hirveesti.
Miksi köyhät lisääntyy?
Lapsille ei oo tarjota kuin "rakkautta"
Lasten kavereilla, lomat , älypuhelimet , oma poni..
Köyhä lapsi itkee kotona ja saa vielä bonuksena juopot vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi opiskella? Nykyisin on muitakin vaihtoehtoja kuin päiväkoulut. Mä opiskelin monimuoto-opiskeluna kahden lapsen kokopäivätyössä käyvänä yksinhuoltajana työn ohessa itselleni uuden ammatin.
Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että en pärjää. En ole koskaan ollut hyvä koulussa, enkä hyvä opiskelija. Ap
Ota aluksi pienin askelin, laitat ensin päämääräksi pienen tavoitteen "tämän haluan oppia ensin, sitten minä...". Kyllä sinä pärjäät, kaikki oppivat, toiset nopeammin kuin toiset mutta oppivat ihan varmaan - sinäkin. Pienetkin oppimiset antavat sinulle sitten itseluottamusta ja sitä kautta iloa oppia enemmän. Älä vähättele itseäsi äläkä ole liian kriittinen itsellesi. Minäkin väittelin tohtoriksi aikoinaan vaikken olekaan penaalin terävin kynä.
Tsemppiä opintoihin, pystyt siihen ihan varmasti - anna mennä vaan ap!!!
Vierailija kirjoitti:
Molemat vanhemmat ovat syntyneet ns kultalusikka suussa. Molemman perineet aikanaan kolmen sukupolven perinnön. Esimerkiksi kotinsa ovat maksaneet suurimmalta osin perintörahoilla tai omien vanhempiensa ennakkoperinnöllä.
Saaneet elämän karikoissa muutenkin avustusrahaa vanhemmiltaan.Itse olen saanut heiltä kattiloita ja pyyhkeitä. Ensiasuntoa ostaessani kysyin voiko jompikumpi tulla henkilötakaajaksi puuttuvaan summaan noin 15000 euroa. Eivät halunneet. Sain fiksailtua sitten lopulta muuten ilman heidän apuaan. Nyt olen oman omaisuuteni kerännyt onnistuneilla talokaupoilla ja työnteolla joten en mitään perintöä edes tarvitse.
Isä on tehnyt omaisuussiirtoja uuden vaimonsa ja lapsensa eduksi jättäen vanhat lapset perinnöttömäksi. Kaikki omaisuus on uuden vaimon nimissä.
Äitini on ilmoittanut ettei jätä perintöä lapsille koska rahat ovat hänen ja hän käyttää ne itseensä viimeiseen lanttiin ennen kuolemaansa. Sehän sopii.Minusta tuon kuitenkin surullista ja en ymmärrä miksi eivät halua jättää mitään lapsilleen kuten heidän omat isovanhemmat ovat jättäneet? Ovat itse sanoneet että ilman perintöä elämä olisi ollut hankalampaa. Miksi eivät halua samaa omille lapsilleen?
En siis himoitse rahaa vaan ihmettelen tuota asennetta? Se tuntuu läpsäisyltä vasten kasvoja ja selän kääntämiseltä. Meillä on kuitenkin normaalit läheiset ja lämpimät välit.
En ole mikään juoppo retku vaan opintolainalla ja työllä itseni kouluttautunut itsenäinen vakavarainen ihminen. Kaikki mitä minulla on niin olen itse hankkinut nollasta.Omille lapsilleni olen hankkinut omat pikkuasunnot johon voivat muuttaa itsenäistuttyään. En halunnut että he joutuvat aloittamaan nollasta jos se ei ole pakko.
Jos äitini laskee väärin omaisuutensa riittämisen loppuun asti ja on humputellut omaisuutensa liian aikaisin niin en aio lanttiakaan maksaa palvelutalokuluja. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Minulla sama tilanne, vaikea ymmärtää vanhempien ajatusmaailmaa. Itse pyysin 5000 euron lainaa ensiasunnon ostoon aikoinaan, eivät antaneet. Mielummin pitivät omat osakkeensa ja muut säästönsä.
Älä sitä sure, ei asia suremalla parane. Jos nyt yhtään lohduttaa niin ei, et todellakaan ole ainoa joka ei peri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemat vanhemmat ovat syntyneet ns kultalusikka suussa. Molemman perineet aikanaan kolmen sukupolven perinnön. Esimerkiksi kotinsa ovat maksaneet suurimmalta osin perintörahoilla tai omien vanhempiensa ennakkoperinnöllä.
Saaneet elämän karikoissa muutenkin avustusrahaa vanhemmiltaan.Itse olen saanut heiltä kattiloita ja pyyhkeitä. Ensiasuntoa ostaessani kysyin voiko jompikumpi tulla henkilötakaajaksi puuttuvaan summaan noin 15000 euroa. Eivät halunneet. Sain fiksailtua sitten lopulta muuten ilman heidän apuaan. Nyt olen oman omaisuuteni kerännyt onnistuneilla talokaupoilla ja työnteolla joten en mitään perintöä edes tarvitse.
Isä on tehnyt omaisuussiirtoja uuden vaimonsa ja lapsensa eduksi jättäen vanhat lapset perinnöttömäksi. Kaikki omaisuus on uuden vaimon nimissä.
Äitini on ilmoittanut ettei jätä perintöä lapsille koska rahat ovat hänen ja hän käyttää ne itseensä viimeiseen lanttiin ennen kuolemaansa. Sehän sopii.Minusta tuon kuitenkin surullista ja en ymmärrä miksi eivät halua jättää mitään lapsilleen kuten heidän omat isovanhemmat ovat jättäneet? Ovat itse sanoneet että ilman perintöä elämä olisi ollut hankalampaa. Miksi eivät halua samaa omille lapsilleen?
En siis himoitse rahaa vaan ihmettelen tuota asennetta? Se tuntuu läpsäisyltä vasten kasvoja ja selän kääntämiseltä. Meillä on kuitenkin normaalit läheiset ja lämpimät välit.
En ole mikään juoppo retku vaan opintolainalla ja työllä itseni kouluttautunut itsenäinen vakavarainen ihminen. Kaikki mitä minulla on niin olen itse hankkinut nollasta.Omille lapsilleni olen hankkinut omat pikkuasunnot johon voivat muuttaa itsenäistuttyään. En halunnut että he joutuvat aloittamaan nollasta jos se ei ole pakko.
Jos äitini laskee väärin omaisuutensa riittämisen loppuun asti ja on humputellut omaisuutensa liian aikaisin niin en aio lanttiakaan maksaa palvelutalokuluja. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Minulla sama tilanne, vaikea ymmärtää vanhempien ajatusmaailmaa. Itse pyysin 5000 euron lainaa ensiasunnon ostoon aikoinaan, eivät antaneet. Mielummin pitivät omat osakkeensa ja muut säästönsä.
Tee kerran kuussa vierailu, vaikka lahjoittaisivat testamentissa rahat paviaaneille, saat lakiosan
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät lisääntyy?
Meinaat ihan tosissasi että a) kaikilla varakkailla lapsilla on poni? b) köyhillä ei ole älypuhelinta? c) kaikki köyhät on juoppoja? d) rikkaissa ei ole juoppoja? Just.... Okei!:D
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni ei ole mitään toivoa käydä kouluja ja edetä "uralla" niin, että voisin alkaa kerätä varallisuutta josta joskus voisin itse nauttia.
Tuota en jaksa ketjua kokonaan, jos joku olisi vaikka kysynyt. Mutta kyllä minua ap rehellisesti kiinnostaa tämä, miksi sinula ei ole (ollut) toivoa käydä koulua?
Ei meidänkään vanhemmilla järin suuria rahoja ole, alkoholin suurkuluttaja isäni kun on. Lapsen lapsille ovat suoraan jonkun verran lahjarahaa (n. 250 € / vuosi / 2 lasta) antaneet ja niin köyhiä ovat, että eipä sieltä merkittävää perintöä ole tulossa. Perintörahatkin tulevat niin myöhäisessä vaiheessa, että eipä niiden varaan mitään voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät lisääntyy?
Meinaat ihan tosissasi että a) kaikilla varakkailla lapsilla on poni? b) köyhillä ei ole älypuhelinta? c) kaikki köyhät on juoppoja? d) rikkaissa ei ole juoppoja? Just.... Okei!:D
puhunkin tän ketjun ihmisistä..
Tuntuupa olevan jokaisella köyhät juopot vanhemmat
Itse olen rikkaasta perheestä..oli mm oma poni..ja joku köyhä kävi hoitamassa sitä (paskan luonti ym)
Älä huoli, en minäkään perinnyt mitään vaikka luulin niin. Isäni pisti haisemaan suvun miljoonat. Kuule kyllä perunkirjoituksessa asianhoitaja kysyi suoraan, että onko tässä kaikki tilitiedot. Juu kyllä on.
Liitteenä oli miljoonien kauppakirja, mutta ei miljoonista mitään tietoa tileillä.
No eipä ne rahat alun perin edes minulle kuulunetkaan, joten mitä niistä murehtimaan.
Olen pärjännyt elämässäni hyvin ja tienannut omat rahani. En miljoonia, mutta riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mitä uhriutumista. "Yhyy miksei muut tee töitä että minä saisin rahaa."
Olen itsekin työelämässä, enkä saa mitään tukia, jos nyt siitä olet tässä v*ttuilemassa.
Moni ei tule edes ajatelleeksi, että ei se perintö (vanhempien talo ja muu rahaksi muutettava varallisuus ja ehkä säästöt pankkitilillä) ole itse ansaittua. Ja että se ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille. On meitä, jotka maksavat vanhempiensa hautajaiset ja jo ne vetää "perinnön" miinukselle. Siihen vielä päälle se, että omat vanhempani eivät olleet mitää hyviä sellaisia. Itse sitten työstää traumoja terapiassa ja yrittää pärjätä, eikä näköpiirissä ole mitään helpotusta. Ap
Hautajaiset maksetaan kuolinpesästä lähiomaisten kukkalaitteita ja -vaatteita myöten, ja tarvittaessa sossu voi kustantaa, jos latin latia ei ole.
Jos kuolinpesässä ei ole rahaa, eikä varallisuutta sieltä ei kustanneta mitään. Ja hautajaisvaatteita sieltä ei kustanneta, kuten ei sossukaan sitä tee. Sossun kautta saa hautajaiset, ei muistotilaisuutta tai vaatteita hautajaisiin.
Tietääkseni sanoin tuossa vaihtoehdon sille, jos latin latia ei ole. Lähiomaisten hautajaisvaatteet otetaan kuolinpesästä - tietenkään ei mikään pakko ole, mutta siihen on oikeus.
Jos on lähiomainen, voidaan vaatteet kustantaa sossusta. Toki se on harkinnanvaraista. Itselleni ei maksettu, koska katsottiin, että äidin mies ei ole lähiomainen. Mutta äiti ja isä on eri asia. Lähtökohtaisesti tarpeellisia vaatteita voidaan aina maksaa sossusta, esim. kenenkään ei tarvitse tarpoa sandaaleilla 20 asteen pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mitä uhriutumista. "Yhyy miksei muut tee töitä että minä saisin rahaa."
Olen itsekin työelämässä, enkä saa mitään tukia, jos nyt siitä olet tässä v*ttuilemassa.
Moni ei tule edes ajatelleeksi, että ei se perintö (vanhempien talo ja muu rahaksi muutettava varallisuus ja ehkä säästöt pankkitilillä) ole itse ansaittua. Ja että se ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille. On meitä, jotka maksavat vanhempiensa hautajaiset ja jo ne vetää "perinnön" miinukselle. Siihen vielä päälle se, että omat vanhempani eivät olleet mitää hyviä sellaisia. Itse sitten työstää traumoja terapiassa ja yrittää pärjätä, eikä näköpiirissä ole mitään helpotusta. Ap
Hautajaiset maksetaan kuolinpesästä lähiomaisten kukkalaitteita ja -vaatteita myöten, ja tarvittaessa sossu voi kustantaa, jos latin latia ei ole.
Oho, missä kunnassa noin voi tehdä?? Tampereella ei kuolinpesästä voinut maksaa edes vainajan viimeisinä elinaikoinaan tekemiä hankintoja.
Tuo ei ole kuntakohtaista, mitä kuolinpesästä maksetaan ja mitä ei. Ette kai te nyt itse maksa kuolleen hankintoja, jos kuolinpesässä on rahaa?
En minäkään perinyt kun hautajaisrahat jälkimmäisenä kuoleelle ja muutaman sata euroa. Ei koske minua perintöverohömpötykset. Olen vaan tyytyväinen, jos rikkaat sukulaiset joutuvat maksamaan vanhempiensa perinnöistä.
Tämä ketju vähän lohdutti, kun minustakin tuntuu että kaikki muut saa perintöjä ym. rahallista apua.
Olen kituuttanut aina pikkupalkkaisessa työssä, en ihan nuori enää. Työkaverit pystyy pitämään vuorotteluvapaita ja palkattomia vapaita. Itsekin olen väsynyt, mutta aina on oltava töissä, kun kaikki mitä itsellä on, on velalla hankittu, ajokortista ja opintolainasta alkaen.
Omille lapsille on annettu mitä pystytään, vaikka ei paljoa. Toiselle on taattu asuntolaina, siitä ei edes keskusteltu etteikö alettaisi takaamaan, tottakai!
Appivanhemmat oli alkoholisteja ja omilla vanhemmilla meni vähän pisnekset pieleen, siksi tämä tilanne. Välillä tulee väkisinkin kateus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tule saamaan mitään perintöä. En siksi etteikö vanhemmillani olisi, vaan siksi että minut on ns. tehty perinnöttömäksi koska jätin heidän edustamansa uskonlahkon jo nuorena. Tähän voisi joku sanoa että olen oikeutettu lakiosaan mutta keinot on monet, kyllä se perintö on jaettu veljieni kesken etukäteen pikkuhiljaa vanhempien jo eläessä.
Isovanhempani kun kuolivat, saivat kaikki lapsenlapset 25 000 euron perinnän- minua lukuunottamatta.
Olenko katkera? En todellakaan. Minä voin ylpeänä sanoa tehneeni itse omaisuuteni enkä ole suostunut rahalla tai ihmissuhteilla kiristämiseen.
Eikö ilmanjääneellä ole oikeus vaatia ennakkoperintöinä muille annetuista lahjoista osansa?
mitä ees vaivauduit..en ymmärrä ihmisiä, jotka hyysää alkkis vanhempiaan