Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen ainoa, joka ei koskaan tule perimään yhtään mitään

Vierailija
20.03.2018 |

Tiedän että ei saisi olla kateellinen, mutta olen silti. Ihmisille, joiden vanhemmilla on kesämökkejä joissa lapset ja lapsenlapset saa olla ja jotka myöhemmin sitten siirtyy sukupolvelta toiselle. Olen kateellinen ihmisille, joiden vanhemmat auttavat rahallisesti jo elinaikanaan, saati niille joille tuosta noin vain tupsahtaa muutaman kymmenen tai sata tuhatta euroa rahaa jossain vaiheessa elämää.

Omat vanhempani ovat ryypänneet omat perintönsä ja omaisuutensa, ovat ulosotossa ja asuvat vuokralla. Kumpikin vielä erikseen jonkun juopon puolison kanssa. Minulla itselläni ei ole mitään toivoa käydä kouluja ja edetä "uralla" niin, että voisin alkaa kerätä varallisuutta josta joskus voisin itse nauttia. Elämä on ja tulee ja olemaan kituuttamista kuukaudesta toiseen, ja joskus sitä miettii, että olisipa joku valopilkku tulossa tuolla jossain tulevaisuudessa, mutta ei. Asun vuokralla, rahat riittää juuri ja juuri kaikkeen tarpeelliseen. Ei ole mitään mökkiä minne mennä kesäisin, ei ulkomaanmatkoja eikä niitä kotimaankaan.

On ihan paska fiilis kaikesta tälläkin hetkellä. Kun pääsisi edes muuttamaan alueelle, jossa olisi enemmän luontoa ja vaikka joku lätäkkö lähellä missä uida kesäisin.

Kommentit (222)

Vierailija
221/222 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei jäänyt juuri mitään, kun veli pelasi vanhempien säästöt, reilusti yli 100 000 euroa. Kyllä harmittaa, käytti niin törkeästi hyväksi muistisairasta ihmistä. Joopa joo, kyllä ottaa päähän.

Vierailija
222/222 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on ollut jonkin verran rahaa kun jäivät eläkkeelle. Ei nyt mitään miljoonia, mutta Nokian osakkeista kiva potti, säästöjä, omakotitalo pk-seudulla. Mutta he ovat halunneet käyttää rahan elämänsä loppuvuosiin, koska "käärinliinoissa ei ole tiettävästi taskuja", ja minä ja veljeni ollaan täysillä heitä siihen kannustettu. 

He ovat ne rahat tienanneet, saamatta itse mitään perintöä pesämunaksi (pienistä, monilapsisista maalaistölleistä, sotavuosina syntyneitä), ja he saavat ne mielensä mukaan käyttää. Helppo minun ja veljeni tietysti sanoa, koska olemme hyvin toimeen tulevia it-alan ammattilaisia. Mutta kyllä minusta niin on että perintöä ei oikeastaan voi odottaa saati vaatia,  vaan oletus on että ihminen saa omat rahansa käyttää miten haluaa, ja jokaisen pitää tienata se millä elää. Toki kiva bonus jos jostain saa ylimääräistä, mutta turha siitä narista jos ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän