Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla autismista johtuvaa nielemisvaikeutta?

Vierailija
20.03.2018 |

Sain viikonloppuna tietää, että minulla on dysfagia. Ihmettelin miksi lähes päivittäin, välillä monta kertaa päivässä vedän sylkeä vahingossa henkeen. Juomakin menee joskus. Katsoin netistä ja siellä luki tuosta dysfagiasta eli nielemisvaikeudesta, minkä syy voi olla neurologinen. Mielenkiintoista että vaivani johtuu tuosta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuota jo lapsesta asti ja nyt vain pahentunut. Koskaan ei ole autismia diagnosoitu vaikka vahvasti piirteitä. Nyt sain tuohon vaivaan masennuslääkkeet sillä sanoivat että johtuu ahdistuksesta. SSRI-lääkkeet oli sinänsä outo valinta että minulle on diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö ja tuon lääkkeen oletetaan pahentavan oireita. Rauhoittaviakin määräsivät myös mutten niitä syö.

Jatkuvasti tukehdun ruokaan ja juotaviin edelleen, SSRI-lääkkeet auttoi ainoastaan siihen että nyt en enää pelkää syödä vaikka edelleen tuntuu että tukehdun vaikka niellessä sylkeä.

Vierailija
2/2 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lievä nielemisongelma. Vesi ja sylki menee välillä väärään kurkkuun. Lapsella sama juttu. Selkeästi neurologinen ja periytyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla