Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin asia miä olet pelännyt lapsena? (TV-ohjelma, radiojuttu, outo tapahtuma)

Vierailija
20.03.2018 |

Millaiset oudot asiat pelottivat sinua lapsena?

Itse pelkäsin hillittömästi kun joskus 90-luvulla maikkari näytti sinisissä raameissa tulevien ohjelmien mainoksia, ja yksi niistä mainoksista oli "Hermunen Yönälkään". Mielestäni "Hermunen" kuulosti joltain mörön nimeltä ja sillä oli nälkä. Yöllä.

Johtui varmaan siitä etten saanut katsoa yöllä telkkaria koska sieltä tuli "pelottavia ohjelmia" ja tietty jotain Hermusta mainostettiin myöhään koska se oli suunnattu aikuisille. Pienessä lapsen mielessä se oli vähintään Manaaja tai Poltergeist. Ei olisi pitänyt katsella salaa. :D

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin mennä yksin illalla vessaan ja yritin juosta sieltä mahdollisimman nopeasti pois. Kuvittelin että vessanpöntöstä työntyy ulos jonkun käsi. Taisin nähdä vilauksen sen tyylisestä kauhuleffasta joskus ja se jäi mieleen. Pelko jatkui useita vuosia.

Mulla ollu tää ihan sama pelko! Leffan nimeä en muista.

Vierailija
122/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV:n mainospöllö. Näin joskus pienenä unta, että heräsin telkkarin edessä, ohjelmat loppuivat ja yritin sulkea TV:n.

Telkkari ei kuitenkaan sulkeutunut ja alkoi huutaa vaan kovempaa eikä ketään ollut kotona. Sitten se mainospöllö lenti telkkarista kimppuun.

Sen jälkeen pelkäsin ihan hulluna mokomaa pöllöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla tuli televisiosta muistaakseni kotimainen sarja Soittorasia ja toisen (??) jakson lopulla se äiti oli niiden lasten kanssa jossain mökillä ja tietenkin oli pimeää ja joku katsoi siitä ikkunasta sisään...enpä hetkeen katsellut pimeällä ikkunasta ulos ja verkotkin taisin sulkea silmät kiinni.

Theran käsi oli myös pelottava ja Caronin (??) paronittaren kauhea kohtalo. Jälkimmäiselle tuli jokin jatkosarja joitakin vuosia sitten. Tuo alkuperäinen oli myös 70-luvulla jos en ihan väärin muista.

Kaivinkoneita jostain syystä "pelkään" vieläkin 🙄

Vierailija
124/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa.

Peloteltiin, ettei saa katsoa aurinkoon joten olin kauhuissani aina etten vahingossakaan yhtään vilkaise sinnepäinkään etten sokeudu.

Vierailija
125/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ainakin 8-vuotiaaksi kaikenlaisia tiekoneita. Kiersin pitkänkin lenkin esim. koulusta kotiin jos jossain oli tiekoneita käytössä.

Vieläkin kammoksun kaikenlaisia kovaäänisiä koneita joissa liikkuvia osia. En ikinä pystyisi tehdastyöhön! Onneksi ei tarvitse yrittääkään.

Luin ainakin kolmesti että "tietokoneita". Viestisi toka osa oli mystinen. :D Tartteeko avata ikkuna kun lakkaa kynsiä?

Tietokoneiksi katsoin tuon itsekin. Ehdin jo ajatella, että mitäs pelättävää niissä?

Vierailija
126/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin pyöriviä ovia. Stockalla muistaakseni oli joskus sellaiset. Luulin, että ne eivät pysähdy koskaan ja että sinne voi jäädä kiikkiin pyörimään ikiajoiksi tai puristua kuoliaaksi, jos oikealla hetkellä ei astu ulos. . Vielä nytkin, erittäin aikuisena, jotenkin jännitän niihin menemistä. Espoon Ikeassa on sellaiset.

Mulla on sama!

Vierailija
127/186 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa oli alakerrassa siivoojien käyttämät pesutilat ja sellainen iso askarteluluokka (ainakin lapsen mielestä iso). Kävimme siellä askarteluluokassa harvoin mutta se alakerran kellarihaju ja ikkunattomuus ahdisti. Sen lisäksi jos siellä ollessa tahtoi vessaan piti mennä hurisevalle laitosmaiselle käytävälle ja se vessa oli sellainen pieni koppi jossa oli myös pyykinpesukone.

Tarhakaverit pelotteli toisiaan jutuilla tuosta vessasta, milloin lavuaarista oli noussut verinen käsi ja milloin kummitus jne. Näin kerran painajaisen jossa olin yksin tuossa vessassa ja pesukoneen päällä oli seepiansävyinen irrotettu pää joka tuijotti minua ärtyneenä, kieli ulkona veltosti roikkuen.

En vieläkään tykkää tuollaisista paikoista (käytävä, kellari, laitosmaisuus).

Vierailija
128/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin meidän takapihalla asuvaa kamelia. Eli sellaista isoa mitälie pensasta, joka iltahämärässä rullakaihtimen läpi näytti kamelilta. Öisin menin aina äidn ja isän sänkyyn, kun kameli pelotti niin paljon. En kyllä tajua miksi, koska mun omasta huoneesta kamelia ei näkynyt, mutta äidin ja isän huone oli sinne takapihan suuntaan ja sinne näkyi. Kauhusta kankeana siellä sitten tuijotin öistä kamelia.

Vierailija
129/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin hurjasti autopesulan isoja, uhkaavia ja meluisia pesuharjoja, jotka pyörivät auton päällä kuin hirviöt. Isä vei välillä auton pesuun niin että me lapset olimme kyydissä ja kyllä silloin kuumotti..

Vierailija
130/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Bill Cosby -show:n juliste seinällä, kun olin noin 7-vuotias. Oli pakko ottaa pois, kun tuntui, että ne kaikki tuijotti minua. Ahdisti, ei kyllä varsinaisesti pelottanut.

Vierailija
131/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli Bill Cosby -show:n juliste seinällä, kun olin noin 7-vuotias. Oli pakko ottaa pois, kun tuntui, että ne kaikki tuijotti minua. Ahdisti, ei kyllä varsinaisesti pelottanut.

Lähes sama pelko kuin mulla. Vaikka muuten tykkäsin MacGyverista, mutta lapsena makuuhuoneessa sänkyni vieressä oli juliste josssa Ihmemies poseraa koiran kanssa. Se pelotti, ehkä juuri siksi kun molemmat tuijottivat aina syvästi silmiin julistetta katsoessa. Sitten kun piti vielä koittaa nukkuakin siinä vieressä. 

Vierailija
132/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin meidän takapihalla asuvaa kamelia. Eli sellaista isoa mitälie pensasta, joka iltahämärässä rullakaihtimen läpi näytti kamelilta. Öisin menin aina äidn ja isän sänkyyn, kun kameli pelotti niin paljon. En kyllä tajua miksi, koska mun omasta huoneesta kamelia ei näkynyt, mutta äidin ja isän huone oli sinne takapihan suuntaan ja sinne näkyi. Kauhusta kankeana siellä sitten tuijotin öistä kamelia.

Tämä on jotenkin niin suloinen <3 

Vierailija
133/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta rappua yhdistävää kellarikäytävää , jonka varrella pesutupa ja häkkivarastot. Käytävä ei ollut edes kovin pitkä, mutta silti olin aina pelossani ja juoksin läpi.  Valo saattoi sammua kesken kaiken ja jättää pimeään, mutta ei kyse ollut pelkästään siitä vaan myös oudoista äänistä ja kylmyydestä.

Sekä taloyhtiön kerhohuonetta, joka oli kolkko ja autio tila. Pyöräteline oli siinä ikkunan alla ja pimeässä pelkäsin,  että ikkunaa ilmestyvät kammottavat kasvot.

Vierailija
134/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs sarja. Jäänyt mieleen joku vauva, joka kasvoi yhtäkkiä aikuiseksi. Ne oli niin ahdistavia, mutta piti vaan katsoa. Ikärajoista ei varmasti ollut tietoakaan silloin.

Onko tämä se, jossa hoettiin yhdessä jaksossa " Yläkertaan, alakertaan" ja tunnelma oli painostava. Muuta en muista, kun näin vain pienen pätkän.

Vierailija
135/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistinkentän vieressä olevaa pensasta joka näytti hämärässä muumimöröltä,  peustupaa jossa oli kosteaa ja kuului kovia ääniä sekä  äitiäni, kun tämä otti silmälasit pois  :D

Vierailija
136/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä kummasta tämä oli lähtöisin, mutta pienenä (mahdollisesti alla kouluikäisenä) pelkäsin, että vanhempani oli vaihdettu toisiin, mutta aivan samannäköisiin ihmisiin.

Vierailija
137/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä kummasta tämä oli lähtöisin, mutta pienenä (mahdollisesti alla kouluikäisenä) pelkäsin, että vanhempani oli vaihdettu toisiin, mutta aivan samannäköisiin ihmisiin.

Näitkö jossain sellaisen leffan kuin Body Snachers, jossa avaruusoliot vaihtavat ihmiset tunteettomiin kopioihin?

Vierailija
138/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitkö jossain sellaisen leffan kuin Body Snachers, jossa avaruusoliot vaihtavat ihmiset tunteettomiin kopioihin?

Tuskin alle kouluikäisenä 70-luvulla olisin moista nähnyt.

Vierailija
139/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkki. Mummo aina pelotteli sillä.

Kaivo-ukko! Mummolassa ei saanut mennä lähellekään kaivoa, muuten olisi tullut kaivo-ukko ja vienyt...

Vierailija
140/186 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihi. Mummon kanssa uskalsi sinne mennä. Yksin uskalsin vain kurkata ovelta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän