Oudoin asia miä olet pelännyt lapsena? (TV-ohjelma, radiojuttu, outo tapahtuma)
Millaiset oudot asiat pelottivat sinua lapsena?
Itse pelkäsin hillittömästi kun joskus 90-luvulla maikkari näytti sinisissä raameissa tulevien ohjelmien mainoksia, ja yksi niistä mainoksista oli "Hermunen Yönälkään". Mielestäni "Hermunen" kuulosti joltain mörön nimeltä ja sillä oli nälkä. Yöllä.
Johtui varmaan siitä etten saanut katsoa yöllä telkkaria koska sieltä tuli "pelottavia ohjelmia" ja tietty jotain Hermusta mainostettiin myöhään koska se oli suunnattu aikuisille. Pienessä lapsen mielessä se oli vähintään Manaaja tai Poltergeist. Ei olisi pitänyt katsella salaa. :D
Kommentit (186)
Hottentottilaulu, jonka takia pelkäsin että joku alastomien mustien ihmisten lauma hyökkää meille keskellä yötä .D ja toinen pelottava lastenlaulu oli Kimmon puuhevonen, se matala huputihuputiheijaa siinä alussa...
[/quote]
Jotkut tietyt lastenlaulut ahdistaneet minuakin omalla tavallaan. En nyt edes muista virallista nimeä, mutta laulu jossa lauletaan peikkolapsista joiden hännät on solmittu yhteen ja laulun kertosäkeessä rallatetaan, että puff aiaiai puff, puff aiaiaiai puff. Saa kertoa nimen jos muistaa. [/quote]
En tiedä kappaleen nimeä, mutta äiti lauloi tätä meille:
Peikolla lapsia on yksitoista
ja hännät on solmittu yhteen.
Myös peikkoäiti hän lapsilleen laulaa
näin kaikista kauneimman laulun:
Huu aiaiaiai puff
huu aiaiaiai puff
huu aiaiaiai puff puff
huu aiaiaiai puff.
Näin iltapimeällä apulannan julisteen, missä toni wirtanen tuijotti eteenpäin tummaa taustaa vasten. En uskaltanut katsoa vilkaiaua kauempaa enkä saanut unta :D
Vierailija kirjoitti:
Höyheniä. Äiti on kertonut, että pienenä uhmaikäisenäkin tottelin heti, jos minulle näytti höyhentä. Tämä liittyy varmaan jollain tavalla lintufobiaan, joka minulla on vielä aikuisenakin. Oma teoriani on, että kun olen vauvana nukkunut ulkona vaunuissa, pikkulintu on eksynyt vaunujen kuomun alle ja räpytellyt siinä. Pelkään pikkulintuja enemmän kuin isoja, ja erityisen hirveää on juuri siipien räpyttely. Huh.
Äitisi siis käytti fobiaasi hyväkseen manipuloidakseen sinua ja näin vahvisti sitä? Karmeaa. Henkistä väkivaltaa itseasiassa.
Taisin katsoa liian nuorena Tappaja hain. Pelkäsin käydä kylvyssä ja vessassa jos se hai hyppää sieltä ja puree peppuun.
Sain kauhean ummetuksen.
Joo kauhee toi äiti joka pelottelee lastaan höyhenellä. :O
Omani pelotteli madoilla koska tiesi fobiastani. Hänestä se oli tehokasta. Tutinkin heitin itse roskiin enkä enää ikinä käyttänyt kun äiti sanoi että jos tätä vanhempana enää syö tuttia siihen kasvaa matoja.
Minä pelkäsin, että telkkari räjähtää. Yhdessä vaiheessa uutisissa oli todella paljon vanhojen televisioiden aiheuttamista tulipaloista ja meillä oli juuri sellainen ikivanha televisio. Olin ihan varma, että se vielä räjähtää ja katsoin telkkaria aina vähän piilossa niin, että olisin (muka) turvassa, jos se syttyy tuleen.. 🙄
Varmaan ainakin 8-vuotiaaksi kaikenlaisia tiekoneita. Kiersin pitkänkin lenkin esim. koulusta kotiin jos jossain oli tiekoneita käytössä.
Vieläkin kammoksun kaikenlaisia kovaäänisiä koneita joissa liikkuvia osia. En ikinä pystyisi tehdastyöhön! Onneksi ei tarvitse yrittääkään.
Pelkäsin lapsuudenkotini 1970-luvun olohuoneen tapetteja. Ne olivat myrkynvihreät ja niissä oli isoja kullanvärisiä kuvioita, jotka hämärässä näyttivät kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsin lapsuudenkotini 1970-luvun olohuoneen tapetteja. Ne olivat myrkynvihreät ja niissä oli isoja kullanvärisiä kuvioita, jotka hämärässä näyttivät kasvoilta.
En elänyt vielä 70-luvulla, mutta voin kuvitella kun katsonut vanoja kuvia tai arkistopätkiä vanhoista olohuoneista. Karua ollut tuon ajan tapetointi. Toisaalta 80-luvulla lapsuudenkodissa kyllä oli kanssa 70-lukua huokuvat tapetit vielä meidän olohuoneessa. Tämä nyt oli vaan offtopiccia.
Koomisia pelkoja varhaislapsuudesta kun pelkäsin Hittimittari-ohjelman tunnaria ja Ritari ässän KITT-autoa.
Nimenomaan varhaislapsuuden pelkoja. Nuo kun ovat myöhemmin olleetkin rakkaita asioita.
1970-luvulla näin jossain tv-ohjelmassa (mikähän mahtoi olla?) kun joku tuikkasi itsensä tuleen bensa-asemalla. Taisi tulla ennen Pikkukakkosta tai lastenohjelmia. Jätti traumat silloin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin 8-vuotiaaksi kaikenlaisia tiekoneita. Kiersin pitkänkin lenkin esim. koulusta kotiin jos jossain oli tiekoneita käytössä.
Vieläkin kammoksun kaikenlaisia kovaäänisiä koneita joissa liikkuvia osia. En ikinä pystyisi tehdastyöhön! Onneksi ei tarvitse yrittääkään.
Luin ainakin kolmesti että "tietokoneita". Viestisi toka osa oli mystinen. :D Tartteeko avata ikkuna kun lakkaa kynsiä?
Pelkäsin sähkölankojen alla kulkemista, ajattelin että kohta ne katkeaa ja tippuu päälleni ja saan jättimäisen sähköiskun. :D
Vierailija kirjoitti:
Safiiri ja Teräs. Ei varmaankaan tarvitse selittää.
Se valopallo!!!
Safiiri ja Teräs sarja. Jäänyt mieleen joku vauva, joka kasvoi yhtäkkiä aikuiseksi. Ne oli niin ahdistavia, mutta piti vaan katsoa. Ikärajoista ei varmasti ollut tietoakaan silloin.
Tavallisen tuorekurkun haju. Inhosin sitä ihan hysteerisesti.
Pelkäsin mennä yksin illalla vessaan ja yritin juosta sieltä mahdollisimman nopeasti pois. Kuvittelin että vessanpöntöstä työntyy ulos jonkun käsi. Taisin nähdä vilauksen sen tyylisestä kauhuleffasta joskus ja se jäi mieleen. Pelko jatkui useita vuosia.
Just tämä, etenkin ku se itki sillätavalla että kyyneleet ruiskus kameraan (eli telkkariruutuun). Kammottavaa!