Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette tervehdi naapureita rappukäytävässä

Vierailija
19.03.2018 |

Miksi ette vastaa kun joku tervehtii tai itse tervehdi naapuria?

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, niinpä.

Vierailija
2/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan mutta en itse tervehdi ensin. Mikä syy se on tervehtiä, että asutaan samassa talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on varmaan yksi yleisimpiä syitä, mutta on kieltämättä omituista kohdata naapureita, jotka eivät voi sanoa edes moi.

Vierailija
4/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan mutta en itse tervehdi ensin. Mikä syy se on tervehtiä, että asutaan samassa talossa.

teidän talossa taitaa olla aika huono yhteishenki...

Vierailija
5/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana tervehtiä, ja lähes aina saan myös vastauksen. Kerran se tosin hieman kesti. Olin ehkä 3 vuotta tervehtinyt erästä naishenkilöä ilman mitään reaktiota, mutta sitten kerran ihme tapahtui: hänestä kuului aivan selväsi ynngh. Olin sulattanut muurin!

Vierailija
6/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska missään säädöksissä ei vaadita tekemään niin.

Vierailija
7/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on avointa, ystävällistä ja yhteisöllistä käytöstä. Myrkkyä monelle varsinkin Suomessa.

Vierailija
8/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta naapurit.

Vierailija
9/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt vaan on kauhean ujoja. Harva sitä silkkaa töykeyttään tekee.

Vierailija
10/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin sosiaalisesti vammainen? Tuohan kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Taidat olla aika yksinäinen ihminen.

Vierailija
11/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tervehdi alakertani lapsiperhettä. Olen niin väsynyt siihen kiljumiseen, huutoon, parkuun, juoksemiseen. Onneksi muutamme kohta pois :). Muuten tervehdin kyllä kaikkia. Myös niitä, jotka katsovat kenkiensä kärkiä. 

Vierailija
12/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah hahah hahhahhaa, mulla aivan samanlainen naapuri! XDD Olen kylläkin asunut vasta puolisen vuotta nykyisessä asunnossa, joten saan vissiin vielä odotella vastausta. AIVAN käsittämätöntä touhua, naapuri yrittää aina livahtaa sisään/ulos edes katsomatta minuun. Ei voi ymmärtää mikä siinä niin vaikeaa on. Ranskassa asuessani esim. ulkona lenkillä ollessa jopa vastaantulevat pyöräilijät ja lenkkeilijät tervehtivät selkeästi ja kuuluvasti ohi mennessään. Olin ihmeissäni ja samalla tajusin miten tympeää se tervehtimättä jättäminen on. Pieni ele, jolla huomioidaan kanssaihmiset :)

Vierailija
13/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana tervehtiä, ja lähes aina saan myös vastauksen. Kerran se tosin hieman kesti. Olin ehkä 3 vuotta tervehtinyt erästä naishenkilöä ilman mitään reaktiota, mutta sitten kerran ihme tapahtui: hänestä kuului aivan selväsi ynngh. Olin sulattanut muurin!

Aah hahah hahhahhaa, mulla aivan samanlainen naapuri! XDD Olen kylläkin asunut vasta puolisen vuotta nykyisessä asunnossa, joten saan vissiin vielä odotella vastausta. AIVAN käsittämätöntä touhua, naapuri yrittää aina livahtaa sisään/ulos edes katsomatta minuun. Ei voi ymmärtää mikä siinä niin vaikeaa on. Ranskassa asuessani esim. ulkona lenkillä ollessa jopa vastaantulevat pyöräilijät ja lenkkeilijät tervehtivät selkeästi ja kuuluvasti ohi mennessään. Olin ihmeissäni ja samalla tajusin miten tympeää se tervehtimättä jättäminen on. Pieni ele, jolla huomioidaan kanssaihmiset :)

Vierailija
14/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kyllä yleensä, mutta jos joku ei vastaa koskaan tervehdykseen niin lopetan itsekin.

Vierailija
15/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä talossa en tervehtinyt, koska vaihtuvuus oli niin suurta. En tuntenut asukkaita. Mistä minä tiedän, kuka on uusi naapurini, kuka on pizzakuski, kuka on kylässä ja kuka on vaan jonkun yhdenyönhoito? Kaikkiako pitäisi tervehtiä, ihan vaan kun olemme rappukäytävässä, näyttääksemme kylliksi keski-eurooppalaisilta?

Nyt asun pienemmässä taloyhtiössä ja tervehdin, mutta sen enempää en halua naapureitani tuntea.

Vierailija
16/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä talossa en tervehtinyt, koska vaihtuvuus oli niin suurta. En tuntenut asukkaita. Mistä minä tiedän, kuka on uusi naapurini, kuka on pizzakuski, kuka on kylässä ja kuka on vaan jonkun yhdenyönhoito? Kaikkiako pitäisi tervehtiä, ihan vaan kun olemme rappukäytävässä, näyttääksemme kylliksi keski-eurooppalaisilta?

Nyt asun pienemmässä taloyhtiössä ja tervehdin, mutta sen enempää en halua naapureitani tuntea.

En tajua tuota logiikkaa. Miksi ei kaikkia voisi tervehtiä? Mitä väliä sillä on asuuko joku talossa vai ei?

Vierailija
17/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

phiuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olin lomalla maassa, jossa on tapana tervehtiä kaikkia ohikulkijoita kun ollaan retkeilemässä luonnossa. Opin "pelin" suht nopeasti, mutta en vaan ihan sisäistä, mikä järki siinä oli. En saanut uusia ystäviä tms vaikka liukuhihnalta kaikkia tervehdinkin. Suomalainen ei tajuu!

Vierailija
18/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tervehdin aina kurkunleikkausliikkeellä.

Vierailija
19/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Englannissa: aina tervehtiminen, ehkä pari sanaa säiden poikkeuksellisuudesta, mutta ei sitten yhtään enempää tuttavuutta. Minulle tuo tyyli sopi oikein hyvin, kun siellä muutaman vuoden asuin.

Vierailija
20/201 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin sosiaalisesti vammainen? Tuohan kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Taidat olla aika yksinäinen ihminen.

Tuo on jo kuultu juttu. Koet olevasi jotenkin parempi ihminen edes hetken leimaamalla toisen yksinäiseksi. Sinun viesti on hyvä esimerkki siitä, mitä oikeasti epäsosiaalisen päässä liikkuu. Hyvä varoitusmerkki muille vältellä sinun kaltaisen seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi