Te, jotka ette tervehdi naapureita rappukäytävässä
Miksi ette vastaa kun joku tervehtii tai itse tervehdi naapuria?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska missään säädöksissä ei vaadita tekemään niin.
Oletko jotenkin sosiaalisesti vammainen? Tuohan kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Taidat olla aika yksinäinen ihminen.
Tuo on jo kuultu juttu. Koet olevasi jotenkin parempi ihminen edes hetken leimaamalla toisen yksinäiseksi. Sinun viesti on hyvä esimerkki siitä, mitä oikeasti epäsosiaalisen päässä liikkuu. Hyvä varoitusmerkki muille vältellä sinun kaltaisen seuraa.
Ehkäpä olen parempi ihminen. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska missään säädöksissä ei vaadita tekemään niin.
Tämä 😂
Meinaan kuolla joskus nauruun kun tervehdin jotakuta ja vastauksena on pelästynyt ilme suu auki :D
Ei voi olla vaikeaa sanoa hei, moro, päivää, terve, miten haluaakaan tervehtiä.
Itse kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta mutta moikkaus kyllä sujuu :D
Se on itä-eurooppalaista tapakulttuuria. (Tämä ei ole haukkumista.) Suomalainen ei miellä "me" asiaksi pihalla tai rapussa vastaan tulevaa. Lännessä taas tervehditään kun osutaan samaan ns.intiimiin tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä talossa en tervehtinyt, koska vaihtuvuus oli niin suurta. En tuntenut asukkaita. Mistä minä tiedän, kuka on uusi naapurini, kuka on pizzakuski, kuka on kylässä ja kuka on vaan jonkun yhdenyönhoito? Kaikkiako pitäisi tervehtiä, ihan vaan kun olemme rappukäytävässä, näyttääksemme kylliksi keski-eurooppalaisilta?
Nyt asun pienemmässä taloyhtiössä ja tervehdin, mutta sen enempää en halua naapureitani tuntea.
Niin, kuvittelepa että vahingossa tervehtisitkin ihmistä, joka ei ole talon asukas :D
Taidat olla aika vinksahtanut:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan kuolla joskus nauruun kun tervehdin jotakuta ja vastauksena on pelästynyt ilme suu auki :D
Kerro lisää sinun ongelmistasi niin voidaan nauraa niille :D
Kyllä minäkin hämmennyn jos olen omissa ajatuksissani ja joku äkkiarvaamatta ottaa kontaktia tilanteessa, jossa en itse ole nähnyt mitään tarvetta. Sitten kerään itseni, paitsi jos tilanne liian nopea tai ääni jäässä.
No kyllä sanon, jos naapuri sanoo ensin.
Yleensä välttelen naapureita niin paljon, etten niitä koskaan näe. (esim. vien roskat yöllä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää sinun ongelmistasi niin voidaan nauraa niille :D
Kyllä minäkin hämmennyn jos olen omissa ajatuksissani ja joku äkkiarvaamatta ottaa kontaktia tilanteessa, jossa en itse ole nähnyt mitään tarvetta. Sitten kerään itseni, paitsi jos tilanne liian nopea tai ääni jäässä.
No tietty sen ymmärrän. Mutta joskus esimerkiksi kävellään vaikka pihalla pitkä matka toisiamme vastaan ja naapuri katsoo koko ajan minua. Sitten kun tervehdin niin ihme tölläys vaan ja sanaakaan sanomattta ohitse.
Jos haluat nauraa, niin itse vihaan varsinaista smalltalkia. On vain kohteliasta huomioida toiset tervehtimällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä talossa en tervehtinyt, koska vaihtuvuus oli niin suurta. En tuntenut asukkaita. Mistä minä tiedän, kuka on uusi naapurini, kuka on pizzakuski, kuka on kylässä ja kuka on vaan jonkun yhdenyönhoito? Kaikkiako pitäisi tervehtiä, ihan vaan kun olemme rappukäytävässä, näyttääksemme kylliksi keski-eurooppalaisilta?
Nyt asun pienemmässä taloyhtiössä ja tervehdin, mutta sen enempää en halua naapureitani tuntea.
Niin, kuvittelepa että vahingossa tervehtisitkin ihmistä, joka ei ole talon asukas :D
Ei se maailmanloppu ole, mutta en nähnyt siinä tarvetta. En tuntenut edes naapureita kasvoilta. Random ihmisiä kaikki. Tulee ja menee. Se oli sellanen talo se.
Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan mutta en itse tervehdi ensin. Mikä syy se on tervehtiä, että asutaan samassa talossa.
teidän talossa taitaa olla aika huono yhteishenki...
Siihen mitään henkeä tarvita kun satutaan vain asumaan samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se maailmanloppu ole, mutta en nähnyt siinä tarvetta. En tuntenut edes naapureita kasvoilta. Random ihmisiä kaikki. Tulee ja menee. Se oli sellanen talo se.
Pelle.
Sellaista se on kun asuu jossain vuokrakasarmissa. Niihin kertyy tuollaisia sosiaalisesti rajoittuneita kyräilijöitä kuten sinäkin olet.
Moikkaan kaikkia, jotka vastaan tulevat. Ei hajuakaan, ketkä ovat naapureita ja ketkä vain vierailemassa. Moikkaan myös rapun siivoojaa ja satunnaista pizzakuskia. Ei vie energiaa, ei ole vaikeaa.
Kun viimeksi asuin kerrostalossa, ei ollut kyllä harmainta aavistusta edes, ketä asui talossa. Harvoin edes rapussa näin ketään.
En edes ajatellut, että ketään olisi pitänyt tervehtiä. Outoja ihmisiä, joita en nähnyt toista kertaa. Ei jäänyt kyllä edes kasvot mieleen. Ei kyllä minuakaan tervehditty.
Asuin samassa talossa 5 vuotta ja ketään en oppinut tuntemaan ja en tiennyt, minkä näköisiä naapurit olivat.
Tunnen jo aika hyvin rappuni asukkaat.
Niille moikkaan, jotka moikkaavat takaisin.
Noin puolet jengistä on sellaisia et ne kattelee kuin kuuluisaa ”tonnin seteliä” vaikka mitä niille sanois..
Miksi pitäisi? Mä annan naapureille rauhan enkä melua/häiritse muuten ja ilmoitan jos n kerran vuodessa pidän bileet ja pahoittelen jos tulee vähän melua. Muuten mua ei naapurit kiinnosta p*skan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle.
Sellaista se on kun asuu jossain vuokrakasarmissa. Niihin kertyy tuollaisia sosiaalisesti rajoittuneita kyräilijöitä kuten sinäkin olet.
Kyllä, asuin opiskeluaikana sellaisessa. Oletko sinä käynyt kouluja? Ei siltä vaikuta, kun et osaa keskustella ilman typeriä henkilökohtaisia vihjailuja joka viestissäsi.
Lopetin tervehtimisen kun naapuruston kaksi naista tuli vihaisena sätkättämään, että yritän viedä heidän miehensä. Tervehtiminen johti keskusteluun ja toisen kanssa päädyimme lopulta kiihkeään rakasteluunkin, eli ihan aiheesta vaimo kiukutteli. Teet niin tai näin niin ikinä ei ole hyvä. Enää en tervehdi, ettei synny ikäviä tilanteita ja eroja.
Seksikäs ja huomattavan kaunis nainen Espoosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle.
Kyllä, asuin opiskeluaikana sellaisessa. Oletko sinä käynyt kouluja? Ei siltä vaikuta, kun et osaa keskustella ilman typeriä henkilökohtaisia vihjailuja joka viestissäsi.
Sitä saa mitä tilaa. Olen valmistunut yliopistosta 25 vuotta sitten. Eikä ollut opiskeluaikanakaan ongelmia muiden tervehtimisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota logiikkaa. Miksi ei kaikkia voisi tervehtiä? Mitä väliä sillä on asuuko joku talossa vai ei?
En ymmärrä minäkään. Ei kai siellä rapussa nyt niin järkyttävä määrä porukkaa liiku että joka toinen sekunti pitäisi olla tervehtimässä ja siitä rasittuisi niin kamalasti?
Jos kohtaan jonkun talomme rappukäytävässä, hississä tai pihalla, niin hymyilen ja sanon "hei". Oli se sitten joku jonka tunnistan asukkaaksi, tai ei. Olen tervehtinyt DHL:n lähettiä ja Ikean kuljetusta vieviä myöskin, kun menin hissiin ja he jo siellä olivat. Minusta se kuuluu perustavaa laatua oleviin käytöstapoihin, menee täysin rutiinilla, enkä oikein tajua miksi siitä pitää vääntää niin kauhea pulma.
Muuten, nyökkään myös hotellissa ihmisille jotka tulevat vastaan käytävällä. Tervehdin myös hotellisiivoojaa jos hän sattuu puuhissaan olemaan kun menen huoneeseeni.
No sitten voidaan keskustella jostain muusta kuin "naapureiden tervehtimisestä". Vastaukseni olisi, että en tervehdi pelkästä tervehtimisen ilosta ihmisiä, joihin minulla ei ole mitään sidettä. Ei mitään tekemistä heidän kanssaan. Miksi pitäisi kiinnostaa? Puhun ja autan jos tulee aihetta.