Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä edessäsi ollut asiakas halusi olla huomaavainen maksamassa olevaa asiakasta kohtaan. Minua ärsyttää jos joku tulee iholle kun näppäilen oman maksukorttini pin-koodia. Nykyään ei voi tietää kuka on varas ja kuka ei.
Niin että ennen vanhaan varkaan tunnisti jo kulmakarvojen asennosta vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit ap ottaa ne kirsikkatomaattisi ja mennä automaattikassalle maksamaan.
Siellä on aika selkeästi annettava rauha edelläolevalle. Opitpahan sinäkin jonotustapoja.
Minulla ei ollut kuin käteistä. Enkö ostanut kirsikkatomaatteja vaan ostin kaksi pulloa somersby-siideriä lantrinkiin.
Ap
Olet siis p e r s e aukinen, jolla ei ole kortilla rahaa. Kuitenkin ostit niitä kirsikkatomaatteja.
t. se introverttinainen
Minulla ei ollut lompakkoani mukana, sillä olin ulkoilemassa ja hain ne lantrinkisiiderit aivan extempore ja minä kannan ulkoiluvaatteissa mukana ainoastaan avaimia ja pieniä määriä käteistä. Kirsikkatomaatit jäivät tällä kertaa hyllyyn.
Ap
Jos oli niin kiire ryyppäämään, olisit jättänyt lantrinkit. Nousee nopeemmin päähän ilman.
Mulla on aina kori mukana kaupassa ja sitä mukaa, kun kassa vetelee tavaroita, laitan ne koriin.
Nopeaa ja helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Luultavasti tämä nainen ei halua olla yksi niistä ärsyttävistä ihmisistä jotka tulevat maksupäätteen tai kassapöydän viereen seisomaan ja kyttäämään, kun edellä oleva maksaa ostoksiaan. Itse olen tämmöisessä tilanteessa jokusen kerran kysynyt haluaako tämä seuraava asiakas maksaa ostokseni vai mitä hän siinä seisoskelee maksuvuorollani. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Silloin vain tyynen määrätietoisesti tartutaan tukkijan kärryihin ja työnnetään ne pois edestä.
Tästä tulikin mieleen hassu tapaus viime viikolta. Joku oli jättänyt kärrynsä käytävälle poikittain, ja minä siirsin niitä vähän sivuun, jotta pääsin omine kärryineni ohi. Kärryjen "omistaja" sitten hyökkäsi toisesta päästä käytävää minua kohta ja karjaisi vihaisena "HEI, MITÄ TEET!"
En tiedä, mitä hän oikein luuli minun ostoksilleen tekevän enkä jäänyt odottelemaan vihaista sepustusta.
Joku nainen latoi edelläni kassalla kärrystään ostoksia kassahihnalle ja ilmeisesti muisti jotain puuttuvaa JA lähti sitä hakemaan jättäen ostokset hihnalle ja ostoskärryn jonoon. Katsoin pari sekuntia suu auki, että lähtikö tosiaan se nainen ihan oikeasti viuhtomaan siitä pitkin kauppaa ja kyllä. Otin ne ostokset siitä kassahihnalta ja laitoin ne takaisin hänen ostoskärryynsä ja pistin kärryn menemään tyhjää käytävää pitkin huut helkkariin. Ei näkynyt kyseistä naista ainakaan minun ostosvuorollani sillä kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.
Haluaisitko itse kuulla raivoa ja kiroilua.
Sinullako vaihtoehtoina on vain hiljaa mököttäminen ja raivo+kiroilu?
Miten olisi ihan rauhallisella äänellä pyytää "anteeksi, voisitko siirtyä hieman eteenpäin?"
AV:n lukeminen tekee ihan vainoharhaiseksi kaupassa asioinnin suhteen. Milloin on vääriä tuotteita korissa, milloin on tiellä kassalla ja milloin maksaa ostoksensa väärin....milloin pakkaa väärin ja väärään aikaan ja ja ja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit ap ottaa ne kirsikkatomaattisi ja mennä automaattikassalle maksamaan.
Siellä on aika selkeästi annettava rauha edelläolevalle. Opitpahan sinäkin jonotustapoja.
Minulla ei ollut kuin käteistä. Enkö ostanut kirsikkatomaatteja vaan ostin kaksi pulloa somersby-siideriä lantrinkiin.
Ap
Olet siis p e r s e aukinen, jolla ei ole kortilla rahaa. Kuitenkin ostit niitä kirsikkatomaatteja.
t. se introverttinainen
Minulla ei ollut lompakkoani mukana, sillä olin ulkoilemassa ja hain ne lantrinkisiiderit aivan extempore ja minä kannan ulkoiluvaatteissa mukana ainoastaan avaimia ja pieniä määriä käteistä. Kirsikkatomaatit jäivät tällä kertaa hyllyyn.
Ap
Jos oli niin kiire ryyppäämään, olisit jättänyt lantrinkit. Nousee nopeemmin päähän ilman.
Surullista, että jonkun pitää näin ilkeillä saadakseen nautintoa tai tunteakseen olonsa paremmaksi.
Mua ihmetyttää eniten nämä ostoskärryillä pökkijät. Luuleeko ne tosiaan, että joku änkee väliin, jos jättää vaikka 10 cm rakoa edelliseen asiakkaaseen?
Ärsytti, kun viime viikolla kassalla edellä olevan perheen pieni lapsi lääppi ostoksiani sormilla, joilla oli juuri kaivanut nenää. Huomautin tästä lapselle. Vanhemmat teeskentelivät kuurosokeita.
Vierailija kirjoitti:
AV:n lukeminen tekee ihan vainoharhaiseksi kaupassa asioinnin suhteen. Milloin on vääriä tuotteita korissa, milloin on tiellä kassalla ja milloin maksaa ostoksensa väärin....milloin pakkaa väärin ja väärään aikaan ja ja ja...
Joo, minä opin tänään, että kengänpohjanastani pitävät kaupassa ihan kamalaa ääntä.
toisen riesaksi kirjoitti:
Olen pari kertaa nähnyt kun se edellä oleva asiakas ei voi edes sitä koria laittaa tyhjänä pois sille kuuluvalle paikalle, vaan tietty jättää sen siihen paikoilleen tasolle missä puretaan ostokset hihnalle.
Itse vain nostan korin pinoon ja joskus saan hymyn kiitokseksi edellä olevalta kun ei itse huomannut koria laittaa pois. :)
Yhdessä kaupassa jossa kävin viime viikolla oli se korttimaksupääte laitettu kassan jälkeen, siis sen "pakkauskaukalon" puolelle, toki ihan kassan lähelle. Hyvä ratkaisu, koska edellinen asiakas on siellä kaukalon toisessa päässä pakkaamassa ja perässä tuleva ei kuitenkaan tunge kassan ohi.
Omituista ja hupaisaa on seurata sitä, kun joku latoo ostoksiaan kärrystä jo ennestäänkin täydelle hihnalle. Päällekkäin, limittäin ja välillä oikein sormi menee suuhun kun pitää pohtia että mihin sen makkarapaketin vielä saisi tungettua.
Takanatuuppijoista pääsee taas hyvin eroon siten, että jättää ostoskärryn taaksensa.
Vanhuskaan voi sitten lompakko jo kaivaa sitä lompakkoa jo valmiiksi tietenkin käteinen ja taas kolikot kassalta loppu ja odottelut.
Joku mies tonki kaupassa pakastinta ja oli jättänyt puolitäydet ostoskärrynsä poikittain käytävälle ettei siitä päässyt kukaan kulkemaan. Minulla oli vain ostoskori niin ohitim kärryt ja siirsin samalla niitä kärryjä noin 10 metriä eteenpäin ja sivuun. En ehkä siirtelisi kenenkään kärryjä niin pitkälle jos kärryissä olisi jonkun käsilaukku mutta nyt meni tilanne mukavasti eikä äijä huomannut mitään. Ennen kuin kaipaili ostoskärryjään. Me oltiin varmaan molemmat niitä kiusa se on pieninkin kiusa -ihmisiä. Voihan se toki olla niinkun, että kyseinen mies oli omissa ajatuksissaan ja huomaamaton mutta tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää eniten nämä ostoskärryillä pökkijät. Luuleeko ne tosiaan, että joku änkee väliin, jos jättää vaikka 10 cm rakoa edelliseen asiakkaaseen?
Tuossa tilanteessa katson taakseni pökkijää silmiin ja sanon hyvin rauhallisesti:" Tiedätkös, tämä jono ei liiku yhtään sen nopeampaa vaikka kuinka tönisit kärrylläsi minua:"
Vierailija kirjoitti:
Ehkä edessäsi ollut asiakas halusi olla huomaavainen maksamassa olevaa asiakasta kohtaan. Minua ärsyttää jos joku tulee iholle kun näppäilen oman maksukorttini pin-koodia. Nykyään ei voi tietää kuka on varas ja kuka ei.
Juuri näin. Mikä kiire niitä tavaroita on päästä lappamaan siihen hihnalle? Ap:n takana olevaa ihmistä ennen oli kuitenkin vielä ap ja ap:n edessä oleva ihminen.
Kymmenen yläpeukkua tälle.
Mä en tiedä missä kaupassa on noita megapitkiä kassoja missä aloittaja oli asioinut, kolme metriä edelliseen asiakkaaseen ja metrikaupalla sitä hihnaa, mutta kun se vuoro ei tosiaan tule yhtään nopeammin vaikka kiipeäisit sen edellisen asiakkaan reppuselkään.