Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Ei välttämättä tapahdu marketissa mutta muualla missä jonotetaan. Tyyppi pitää niin pitkää hajurakoa edellä olevaan, että on epäselvää että onko jonossa ollenkaan. Olisi typerää mennä hänen peräänsä, joten menen varmasti jonossa olevien perään.
Oudoimpia on ehkä ne, jotka menee heti pakkaamaan kun kassa alkaa lappaa tavaroita eivätkä tule maksamaan ennen kuin ovat pakanneet valmiiksi. Siinähän sitten odotat kun tämä järjen riemuvoitto pakkaa viikon ostokset tajuamatta että voisi käydä välissä maksamassa ja jatkaa sitä pakkaamista sen jälkeen.
Sä voit ap ottaa ne kirsikkatomaattisi ja mennä automaattikassalle maksamaan.
Siellä on aika selkeästi annettava rauha edelläolevalle. Opitpahan sinäkin jonotustapoja.
Sillä toisella asiakkaalla voi olla ihan hyvä logiikka tekemisissään. Esim. Hihnalla oli jotain märkää lihasnestettä tms. Laitoin kapulan sen eteen, että se pysähtyy kassalle ja kassa voi pyyhkiä sen. Jätin väliä ja laitoin omat tavarani sen sotkun jälkeen. Eikö takaa tule ihminen joka työntää tavarani siihen ällösotkuun. Hän ajatteli, että idiootti hidas keski-ikäinen nainen ei osaa käyttää hihnaa järkevästi.
Sekin on ärsyttävää jos joku unohtaa ottaa sen hintatarran banaaneihinsa ja lähtee hakemaan sitä toiselta puolen markettia ja jono seisoo. Tietty emme ole täydellisiä ja virheitä sattuu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on aika selkeästi annettava rauha edelläolevalle. Opitpahan sinäkin jonotustapoja.
Minulla ei ollut kuin käteistä. Enkö ostanut kirsikkatomaatteja vaan ostin kaksi pulloa somersby-siideriä lantrinkiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tapahdu marketissa mutta muualla missä jonotetaan. Tyyppi pitää niin pitkää hajurakoa edellä olevaan, että on epäselvää että onko jonossa ollenkaan. Olisi typerää mennä hänen peräänsä, joten menen varmasti jonossa olevien perään.
Usein siinä on joku kulkureitti. Esim.kassalta lähtevä lähtee sitä kautta. Miksei voi kysyä, oletteko jonossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut kuin käteistä. Enkö ostanut kirsikkatomaatteja vaan ostin kaksi pulloa somersby-siideriä lantrinkiin.
Ap
Olet siis p e r s e aukinen, jolla ei ole kortilla rahaa. Kuitenkin ostit niitä kirsikkatomaatteja.
t. se introverttinainen
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia sekä naisista että miehistä, jotka jäävät seisomaan eteen. Tavallisesti he ovat keski-ikäisiä tai vanhempia, mutta onpa pari nuortakin sattunut joukkoon. Yleensä sanon heille, "anteeksi voitko siirtyä eteen päin", ja tavallisesti tämä auttaa. Joskus edessä on ummikko ulkomaalainen, joka ei ymmärrä suomea tai englantia, mutta tällöin työnnän häntä varovasti kädelläni eteenpäin, jolloin hän tavallisesti ymmärtää yskän.
toisen riesaksi kirjoitti:
Olen pari kertaa nähnyt kun se edellä oleva asiakas ei voi edes sitä koria laittaa tyhjänä pois sille kuuluvalle paikalle, vaan tietty jättää sen siihen paikoilleen tasolle missä puretaan ostokset hihnalle.
Siirry sekin olen minä. Lidlissä minulta jää se kori aina laittamatta. Ilmeisesti kun kaupassa jossa normaalisti käyn, ei ole tasoa vaan usein korikeräyskärry suoraan. Tiedostan ongelman vasta kun seuraava siirtää kotini ja olen pahoillani siitä. Käyn sen verran harvoin ja olen hidas oppimasn. Yleensä sanon pahoittelut.
Kun jonkun rakas lapsi kiipeilee ja seisoo laukkutasanteella kun pitäisi päästä siihen pakkailemaan. (Sivuhuomautuksena: en oikein pidä teistä, jotka antavat isot lapsensa istua ostoskärryissä kaupassa, siis muussa kuin siinä vauvaosassa.)
Kun turismikaupungissa vähän väliä kassaihminen juoksee hakemaan hintalappua hevi- ja leipomotuotteille, vaikka kylttejä asiasta on em. osastoilla.
Kun tupakkaa ei saa mainostaa, niin miksi niitä tupakkien nimiä ei voisi edes pienellä kirjoittaa niiden numeroiden alle valmiiksi, kun niitä kumminkin joku aina ostaa?
Vierailija kirjoitti:
toisen riesaksi kirjoitti:
Olen pari kertaa nähnyt kun se edellä oleva asiakas ei voi edes sitä koria laittaa tyhjänä pois sille kuuluvalle paikalle, vaan tietty jättää sen siihen paikoilleen tasolle missä puretaan ostokset hihnalle.
Siirry sekin olen minä. Lidlissä minulta jää se kori aina laittamatta. Ilmeisesti kun kaupassa jossa normaalisti käyn, ei ole tasoa vaan usein korikeräyskärry suoraan. Tiedostan ongelman vasta kun seuraava siirtää kwotini ja olen pahoillani siitä. Käyn sen verran harvoin ja olen hidas oppimasn. Yleensä sanon pahoittelut.
Ei siirry vaan sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet siis p e r s e aukinen, jolla ei ole kortilla rahaa. Kuitenkin ostit niitä kirsikkatomaatteja.
t. se introverttinainen
Oletpas ilkeä, ja vielä ihan tarpeettomasti. Saatko siitä jotain kiksejä?
Itse en aina ota kauppaan korttia mukaan, vaan pelkkää käteistä, etenkin jos on tarkoitus käydä vaan nopeasti ostamassa joku 1-2 juttua. Enkä ole pa vaikka kortti ei aina olekana mukana.
-ohis
Veikkausten tai mitä lie rahapelejä ne jotkut ostaa josta kassatkaan ei tiedä mitään. Onko ostajilla väärät sananvalinnat vai kassan osaamattomuudesta käyttää kyseistä laitetta. Monesti on ollut näitä pelaajia jotka omahyväisesti vttiulevat kassalle jos eivät ymmärrä mitä he tarkoittavat ja kassa entisestään hämmentyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
t. se introverttinainen
Minulla ei ollut lompakkoani mukana, sillä olin ulkoilemassa ja hain ne lantrinkisiiderit aivan extempore ja minä kannan ulkoiluvaatteissa mukana ainoastaan avaimia ja pieniä määriä käteistä. Kirsikkatomaatit jäivät tällä kertaa hyllyyn.
Ap
Tunkijat tai on pahimpia. Tungetaan lähelle, tungetaan ottamaan kapulaa, rungetaan toisen tavaroita hihnalla eteenpäin, tungetaan näköetäisyydelle kassalla.
Miksei voi odottaa omaa vuoroaan? Yhtä nopeasti se tulee tunkemattakin.
Minä jätän pitkän välin maksamaan. Minä jätän korin Lidlin tasolle. Ensimmäinen on tarkoituksellista ja harkittua. Toinen vahinko ja olen siitä erittäin pahoillani.
Joissain kaupoissa tupakkatuotteita myydään vain osalla kassoista ja ne on selkeästi ja isosti merkitty kylteillä. Silti tupakan ostajat menevät kassoille, joilla niitä ei ole. Siitä sitten kassahenkilö lähtee pyydettyjä tuotteita hakemaan. Juuri haluttu merkki voi olla lopussa, joten kassahenkilö palaa kysymään haluaako asiakas ehkä jotain muuta. Ja lähtee taas hakemaan pyydettyä merkkiä. Ja jono seisoo. Siksi valitsen aina kassan, joka myy tupakkaa, vaikka itse en koskaan niitä osta.