Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen latoi edelläni kassalla kärrystään ostoksia kassahihnalle ja ilmeisesti muisti jotain puuttuvaa JA lähti sitä hakemaan jättäen ostokset hihnalle ja ostoskärryn jonoon. Katsoin pari sekuntia suu auki, että lähtikö tosiaan se nainen ihan oikeasti viuhtomaan siitä pitkin kauppaa ja kyllä. Otin ne ostokset siitä kassahihnalta ja laitoin ne takaisin hänen ostoskärryynsä ja pistin kärryn menemään tyhjää käytävää pitkin huut helkkariin. Ei näkynyt kyseistä naista ainakaan minun ostosvuorollani sillä kassalla.
Teepä tuo seuraavalla kerralla minulle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Silloin vain tyynen määrätietoisesti tartutaan tukkijan kärryihin ja työnnetään ne pois edestä.
Tästä tulikin mieleen hassu tapaus viime viikolta. Joku oli jättänyt kärrynsä käytävälle poikittain, ja minä siirsin niitä vähän sivuun, jotta pääsin omine kärryineni ohi. Kärryjen "omistaja" sitten hyökkäsi toisesta päästä käytävää minua kohta ja karjaisi vihaisena "HEI, MITÄ TEET!"
En tiedä, mitä hän oikein luuli minun ostoksilleen tekevän enkä jäänyt odottelemaan vihaista sepustusta.
Olisin lyönyt varmaan nenään ja haistatellut perään.
Vierailija kirjoitti:
toisen riesaksi kirjoitti:
Olen pari kertaa nähnyt kun se edellä oleva asiakas ei voi edes sitä koria laittaa tyhjänä pois sille kuuluvalle paikalle, vaan tietty jättää sen siihen paikoilleen tasolle missä puretaan ostokset hihnalle.
Itse vain nostan korin pinoon ja joskus saan hymyn kiitokseksi edellä olevalta kun ei itse huomannut koria laittaa pois. :)
Tottakai mutta toisten huomioonottaminen kuuluu tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen tunki väliin tavaroineen, olin kyllä jo laittanut kapulan häntä varten ja minua edellinen asiakas oli maksamassa. Mutta olisin vielä halunut ottaa nikotiinipurkkaa kassan edessä olevasta hyllystä. No en voinut, kun tämä nainen siihen tunki eteen.
Eikö tehnyt tilaa, vaikka sanoit hänelle, että haluat ottaa yhden tuotteen vielä??
Vierailija kirjoitti:
Joku mies tonki kaupassa pakastinta ja oli jättänyt puolitäydet ostoskärrynsä poikittain käytävälle ettei siitä päässyt kukaan kulkemaan. Minulla oli vain ostoskori niin ohitim kärryt ja siirsin samalla niitä kärryjä noin 10 metriä eteenpäin ja sivuun. En ehkä siirtelisi kenenkään kärryjä niin pitkälle jos kärryissä olisi jonkun käsilaukku mutta nyt meni tilanne mukavasti eikä äijä huomannut mitään. Ennen kuin kaipaili ostoskärryjään. Me oltiin varmaan molemmat niitä kiusa se on pieninkin kiusa -ihmisiä. Voihan se toki olla niinkun, että kyseinen mies oli omissa ajatuksissaan ja huomaamaton mutta tyhmyydestä sakotetaan.
Eikö tässäkin tapauksessa voisi vain huomauttaa, että siirrätkö kärryjä vähän?
Suurin osa ihmisistä sanoisi, että totta kai, anteeksi, en huomannut.
Nykyään on niin kamalan suuri rikos olla huomaamaton.
Eräs nainen alkoi pokalla ihan omien ostosteni päälle lapata tavaraa. Ei kapulaa, ei mitään väliä, siihen päälle vaan. Olin niin hämilläni, että en oikein saanut sanottua mitään; äkkiä kapula ja sillä sohin ostoksia taaemmas. Varmaan ihan pokalla yritti, että tuopa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihminen voi vain olla ajatuksissaan. Jospa avaisit ap suusi ja pyytäisit kauniisti väistämään. Harva haluaa tahallaan hankaloittaa tuntemattomien elämää.
Kyseinen jumettaja oli jo noin 50-55 vuoden kypsässä iässä, joten kyllä luulisi olevan jo takaraivossa se kuinka kaupankassalla toimitaan. Itselleni muiden huomioon ottaminen kaupankassajonoissa on ollut itsestään selvää jo pikkupojasta asti.
Ap
Ai, tämä olikin miesininää. Nyt ymmärrän paremmin alkeelliset akka-kommentit jne.
Viimeaikoina on tapahtunut tavattoman usein sellaista, että kun olen hyvää hyvyyttäni sanonut kassaneidille hyvissä ajoin, että ei kiitos kuittia, niin silti kuitti on ojennettu minulle. Nyt annan kostoksi heidän kysyä joka kerta, että haluanko kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mies tonki kaupassa pakastinta ja oli jättänyt puolitäydet ostoskärrynsä poikittain käytävälle ettei siitä päässyt kukaan kulkemaan. Minulla oli vain ostoskori niin ohitim kärryt ja siirsin samalla niitä kärryjä noin 10 metriä eteenpäin ja sivuun. En ehkä siirtelisi kenenkään kärryjä niin pitkälle jos kärryissä olisi jonkun käsilaukku mutta nyt meni tilanne mukavasti eikä äijä huomannut mitään. Ennen kuin kaipaili ostoskärryjään. Me oltiin varmaan molemmat niitä kiusa se on pieninkin kiusa -ihmisiä. Voihan se toki olla niinkun, että kyseinen mies oli omissa ajatuksissaan ja huomaamaton mutta tyhmyydestä sakotetaan.
Eikö tässäkin tapauksessa voisi vain huomauttaa, että siirrätkö kärryjä vähän?
Suurin osa ihmisistä sanoisi, että totta kai, anteeksi, en huomannut.
Nykyään on niin kamalan suuri rikos olla huomaamaton.
Kasvatuksen puute saa aikaan noita "kiusa se on pienikin kiusa" -ihmisiä. Tarpeetonta yhteiskunnan pohjasakkaa mutta minkäs teet. Eikä niistä eroon pääse, koska lapsetkin todennäköisesti kasvavat yhtä kieroon.
odotan sitä hetkeä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen latoi edelläni kassalla kärrystään ostoksia kassahihnalle ja ilmeisesti muisti jotain puuttuvaa JA lähti sitä hakemaan jättäen ostokset hihnalle ja ostoskärryn jonoon. Katsoin pari sekuntia suu auki, että lähtikö tosiaan se nainen ihan oikeasti viuhtomaan siitä pitkin kauppaa ja kyllä. Otin ne ostokset siitä kassahihnalta ja laitoin ne takaisin hänen ostoskärryynsä ja pistin kärryn menemään tyhjää käytävää pitkin huut helkkariin. Ei näkynyt kyseistä naista ainakaan minun ostosvuorollani sillä kassalla.
Toki onnistuu. Jos olet niin ylimielinen tai tyhmä, että katsot oikeudeksesi jättää tavarasi kassahihnalle ja poistua jonosta, ja laittaa muut ihmiset odottamaan Saaban kuningatarta/kuningasta niin mielelläni näytän sinulle paikkasi, kassajonossa. Ei tuota ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.
Haluaisitko itse kuulla raivoa ja kiroilua.
Sinullako vaihtoehtoina on vain hiljaa mököttäminen ja raivo+kiroilu?
Miten olisi ihan rauhallisella äänellä pyytää "anteeksi, voisitko siirtyä hieman eteenpäin?"
Riippuu ihan tapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki onnistuu. Jos olet niin ylimielinen tai tyhmä, että katsot oikeudeksesi jättää tavarasi kassahihnalle ja poistua jonosta, ja laittaa muut ihmiset odottamaan Saaban kuningatarta/kuningasta niin mielelläni näytän sinulle paikkasi, kassajonossa. Ei tuota ongelmaa.
Kiitos kuninkaan tittelistä. Toivottavasti nähdään. :)
Kun jono ei kulje yhtään nopeammin vaikka kuinka änkisi tavaroitaan siihen hihnalle.
Eniten mua ärsyttää just selkään tökkijät.
Kuulostaa joltakin, mitä voisi tapahtua minulle. Ei välttämättä ole ilkeyttä tai toisten huomioon ottamuutta.
Yleensä katson, etten ole kenenkään tiellä tai hidasta asioista. Kärsin kuitenkin dissosiaatio häiriöstä ja mm. lasten itku on yksi asia joka voi laukaista kohtauksen. Monesti olen ollut kaupassa ja jokin on laukaissut kohtauksen. Olen sitten yrittänyt pysyä "ruumiissani" ja poistua kaupasta rauhallisesti maksettuani ostokset.
Voi johtua monesta muustakin kuin ihmisen itsekkyydestä, jos joku käyttäytyy toisinaan poissaolestasti. En nyt välttämättä tarkoita, että tämä minun vaivani olisi yleistä, mutta joskus ihmisillä on ihan muitakin huolia jotka saattavat aiheuttaa poissaolevuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen alkoi pokalla ihan omien ostosteni päälle lapata tavaraa. Ei kapulaa, ei mitään väliä, siihen päälle vaan. Olin niin hämilläni, että en oikein saanut sanottua mitään; äkkiä kapula ja sillä sohin ostoksia taaemmas. Varmaan ihan pokalla yritti, että tuopa maksaa.
Minulle kävi niin, että edelläni oleva ihminen (jolla oli isot ostokset) katsoi muutamaa tavaraa kauppakorissani ja sanoi, että kun sinulla on noin vähän, mene toki edeltä. No kiitin tietysti ja menin edeltä. Sitten kun odotin vuoroani kassahihnalla, käänsin selkäni ottaakseni kassan vieressä olevalta telineeltä iltapäivälehden. Sillä välin tuo ihminen oli tarttunut tavaroihini ja siirtänyt ne pois tieltä, ja lappasi omia tavaroitaan hihnalle. Selityksenä oli murahdus "muutin mieleni" :)
No, käyhän se noinkin.
Älä laita ostoskoria pinoon jos edellinen on vielä lastaamassa tavaraa hihnalle. Hänen täytyy laittaa se kori vielä siihen pinoon! Nykyään laitan korin pinoon ja lastaan siitä hihnalle. Eipä ohitella koripinossa.
ilo on puolellani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan nähdäkin, saatat yllättyä. Hitaalla toiminnalla ja reflekseillä olet marketin viidakossa kissanruokaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jotta suomalaiset voisivat puhua enemmän"
Olen kuuro niin ei oikein toimi.
Vierailija kirjoitti:
ilo on puolellani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan nähdäkin, saatat yllättyä. Hitaalla toiminnalla ja reflekseillä olet marketin viidakossa kissanruokaa.
Kiitos aliarvioimisesta, sillähän ne muutkin pullistelijat ovat pataansa saaneet. :)
Eräs nainen tunki väliin tavaroineen, olin kyllä jo laittanut kapulan häntä varten ja minua edellinen asiakas oli maksamassa. Mutta olisin vielä halunut ottaa nikotiinipurkkaa kassan edessä olevasta hyllystä. No en voinut, kun tämä nainen siihen tunki eteen.