Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Pääasiassa ihmiset ovat kassajonossa ihan normaaleja ja mukavia, välillä ehkä vähän väsyttää ja ärsyttää kun se kapula on oman käden ulottumattomissa, eikä edellä olija laita sitä omien ostostensa perään, mutta ei sekään nyt mitään kassaraivoa nostata. Tasaisesti takamusta kärryillään pökkivät tädit ovat ihan oma lukunsa, en vain ymmärrä mikä juju siinä on? Eikö huomata että kärry tönii toista ihmistä vai yritetäänkö litistää muut jonottajat toisiaan vasten? Haisemisesta en edes aloita.
Eniten kassalla ärsyttää se kun ihmisiä on jonossa paljon ja myyjä alkaa laskea toisten ihmisten ostoksia omien päälle tai omia tavaroitani muiden ostoksien sekaan. Tulee yksinäisenä shoppailijana kiire täyttää kasseja kun seuraavan maksajan vaipat, mehut ja lihapullat liukuvat omien leipien ja vihannesten sekaan. Toivoisin että kassa pysäyttäisi hihnan hetkeksi jos on hirveä ryysis, en minä kuitenkaan mikään kamalan hidas pakkaaja ole.
Ei meitä valittajia vaivaa muu kuin te typerät ihmiset siellä jonossa. Rynnitte uudelle kassalle sieltä perältä ettekä laita kapulaa. Syljettävää käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä valittajia vaivaa muu kuin te typerät ihmiset siellä jonossa. Rynnitte uudelle kassalle sieltä perältä ettekä laita kapulaa. Syljettävää käytöstä!
Kapulasta ollaan suloisesti samaa mieltä, mutta uudelle kassalle mennään FIFO periaatteella. Nopeus on valttia.
Laitan aina kaupassa kurkkua ostaessani sen vaaka-asennossa ostosteni perään, tämän jälkeen vasta kapulan. Testaan näin kassan hoksottimia että ottaako vahingossa kurkun siihen kapulatelineelle :DD
Think fast!
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita kapulaa omien ostosteni perään. Laitan sen tarvittaessa ostosteni eteen. Palstamammat saa öyhöttää. Jos se on palstamammoille ongelma niin voi voi. Kyllä pitää ihmisen elämä olla tyhjää, kun kassajonokäytöksestä pitää päteä.
Sä voitkin sitten maksaa myös minun ostokset? Itse laitan kapulan siihen kohtaan mihin asti aion maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihminen voi vain olla ajatuksissaan. Jospa avaisit ap suusi ja pyytäisit kauniisti väistämään. Harva haluaa tahallaan hankaloittaa tuntemattomien elämää.
Kyseinen jumettaja oli jo noin 50-55 vuoden kypsässä iässä, joten kyllä luulisi olevan jo takaraivossa se kuinka kaupankassalla toimitaan. Itselleni muiden huomioon ottaminen kaupankassajonoissa on ollut itsestään selvää jo pikkupojasta asti.
Ap
Ole itsellesi nyt rehellinen luonteestasi. Et ole yhtään parempi. Sait ison sisäisen itkupotkuraivarin kauppajonossa tapahtuvasta asiasta, jota ei edes tehty suoraan sinulle. Sitten kirjoitit siitä aloituksen vauvapalstalle. Suosittelen meditointia tai jotain, kun elämäsi on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Opetteleppa käyttämään itsepalvelukassoja.
Tällä paikkakunnalla on muita yhtä vastaavanlaisia, elleipä vielä kummallisempia.
Jotkut miehet, etenkin vanhemmat ryhmittäytyvät tahallaan kauppojen eteen. Arvostelevat muita kylillä asioivia. Ihmettelevät suureen ääneen, että " Tuo on taas täällä kaupalla" Nimittelevät heidän kuullen.
Mitä se muuten kenellekään kuuluu, mitä toiset tekevät? Outoa käytöstä.
Hankkisivat oman elämän.
Reppanoilla ei todellakaan taida olla elämässään mitään järkevämpää tekemistä, tai sitten heillä ei ole siellä aivoissa yhtään mitään järkeä.
Tällaista Siilinjärvellä kirjoitti:
Tällä paikkakunnalla on muita yhtä vastaavanlaisia, elleipä vielä kummallisempia.
Jotkut miehet, etenkin vanhemmat ryhmittäytyvät tahallaan kauppojen eteen. Arvostelevat muita kylillä asioivia. Ihmettelevät suureen ääneen, että " Tuo on taas täällä kaupalla" Nimittelevät heidän kuullen.
Mitä se muuten kenellekään kuuluu, mitä toiset tekevät? Outoa käytöstä.
Hankkisivat oman elämän.
Reppanoilla ei todellakaan taida olla elämässään mitään järkevämpää tekemistä, tai sitten heillä ei ole siellä aivoissa yhtään mitään järkeä.
Itse masentuneena hirvittää mennä kauppaan, kun tietää että jotkut oikein kyttää " Mitä tuokin täällä tekee" asenteella ja vielä ääneen. Itsellä ihan tarpeeksi että kamppailen itsetuhoisuuden kanssa ihan läheisten ja rakkaiden takia, en minun. Nuo toisten kommentoinnit eivät yhtään helpota minua. Surullista miten ajattelemattomia jotkut ihmiset oikeasti ovat. Jos näkee että jollaki menee huonosti siihen kyllä isketään heti kiini.
Kun tulen kaupan kassalle, niin haluan laittaa kapulan itse (jos tarvetta) sillä se ei kuulu edellisen asiakkaan huolehtia. JOKAINEN PANEE KAPULAN OMIEN OSTOSTENSA ETEEN! Se on ollut näin aikojen alusta, kapuloiden syntyvuosista lähtien. Usein jätän ison välin edelliseen asiakkaaseen ja näin ollen kapulaa ei tarvitse käyttää ollenkaan. Kassahihnalla on syytä pitää asiakkaiden välillä kunnon tyhjät tilat, jotta ei satu maksutilanteessa sekaannuksia kassalla, eikä mitenkään häiritä edellistä asiakasta. Näin toimitaan muissa läntisissä sivistysmaissa, eli jokainen asiakas saa asiomisrauhan, jota toiset asiakkaat kunnioittavat eri tavoin. Usein jäljessä tuleva asiakas latoo tavaroita hihnalle vasta kun edellisen asiakkaan tavarat on käsitelty. Kun edelleinen asiakas on maksanut ja on poistunut, niin sitten vasta voi siirtyä kassalle maksamaan, kunhan tavarat on pakattu. Huom! Asiakkaan ei tarvitse koskaan pakata itse. Koskaan en ole kokenut epämiellyttävää tapahtumaa kauppojen kassoilla, mutta täällä ei eletäkään kuten kiireisessä Ralli-Suomessa. Ei sittenkään, vaikka asukkaita on paljon enemmän kuin koko Suomessa yhteensä. Täällä ei voi elää itsekkäästi, vaan on aina otettava toiset ihmiset huomioon.
Huvittavempia ovat nämä takanasi olevat ihmiset jotka alkavat kommentoimaan ostoksiasi kuten kokonaista "kalaa" jonka olet ostanut. Ja sitten ovat nämä 45+ "raksamiehet" mitkä jonottavat perässäsi ja ovat kyylännyt sinua koko ajan, sitte kun tulee heidän vuoronsa ostavat vain askin tupakkaa ja alkavat juttelemaan kauniille kassaneidille semmoisella äänellä että minäkin olisin siihen osallinen, saa pakostaki vaikutelman että hän yritti tehdä itsestään jonkun vaikutelman, että on melkonen naistenmies, wou wou wou.
Ei vaan kapula pannaan jälkeen. Ei tarvitse takanatulevan kurkotella sitä kapulaa omien kärryjensä ja sinun ostosröykkiösi yli. Eikä tarvitse jättää mitään välejä. Sitä varten nimenomaan ovat ne kapulat olemassa.
Eli kapula pannaan jälkeen. Kapula pannaan jälkeen. Mananamaat ovat sitten erikseen. Mitäpä me heistä?
Ilta-Sanomien kyselyssä 2016 yli sata tuhatta vastaajaa kertoi mielipiteensä kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Enemmistö vastaajista oli sitä mieltä, että jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. Tällä tavalla eri asiakkaiden ostokset eivät mene sekaisin ja aiheuta turhaa häslinkiä kassalla. Että nyt tuli tämäkin asia selvitettyä.
Laitan kapulan ostosteni jälkeen mutta huvikseni pitkittäin ja naureskelen partaani muiden asiakkaiden epäuskoisia ilmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Mikä ihmeen kiire Teillä on latoa ostoksenne hihnalle. Minä ainakin ennätä tehdä sen sitten, kun edellinen asiakas on siirynyt kassan eteen ja hänen tavaransa ovat käsittelyvuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihminen voi vain olla ajatuksissaan. Jospa avaisit ap suusi ja pyytäisit kauniisti väistämään. Harva haluaa tahallaan hankaloittaa tuntemattomien elämää.
Kyseinen jumettaja oli jo noin 50-55 vuoden kypsässä iässä, joten kyllä luulisi olevan jo takaraivossa se kuinka kaupankassalla toimitaan. Itselleni muiden huomioon ottaminen kaupankassajonoissa on ollut itsestään selvää jo pikkupojasta asti.
Ap
Noniin. Eli siis. Kertauksena, kaupassakin, kuten elämässä yleensä, hyviin perustaitoihin kuuluu puhuminen. Se auttaa.
Kun kaikki laittaa kapulan ostostensa taakse niin kenenkään ei tarvitse puhua kaupassa, kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä edessäsi ollut asiakas halusi olla huomaavainen maksamassa olevaa asiakasta kohtaan. Minua ärsyttää jos joku tulee iholle kun näppäilen oman maksukorttini pin-koodia. Nykyään ei voi tietää kuka on varas ja kuka ei.
TÄMÄ!!!!!!!!
Pienet on teillä ihmispoloilla murheet.
Mikähän teitä valittajia oikein vaivaa? Ette te toisia ihmisiä tuuppimalla tai itse salamannopeita olemalla säästä aikaa. Kaupassa, kun vahtaatte sitä nopeinta kassaa ja luulette säästävänne muutaman minuutin, niin sitten odottelette siellä seuraavissa liikennevaloissa jonon hännillä ja siinä se hermoilun anti on nähtävissä eli ei mitään hyötyä, haittaa vain päänupille, sydämelle, verenpaineelle ja omalle olemiselle kokonaisuudessaan.