Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien kyselyssä 2016 yli sata tuhatta vastaajaa kertoi mielipiteensä kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Enemmistö vastaajista oli sitä mieltä, että jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. Tällä tavalla eri asiakkaiden ostokset eivät mene sekaisin ja aiheuta turhaa häslinkiä kassalla. Että nyt tuli tämäkin asia selvitettyä.
Olet tampio. Mitä sitten? Ei se kapula mitään auta. Kyllä sivistynyt ihminen osaa ilmaista muutenkin, mistä hänen ostoksensa hihnalla alkavat.
Joo voin nähdä sinut sieluni silmillä. Pingotat suutasi niin, että se on samassa asennossa kuin peräreikäsi, osoitat alaviistoon etusormella kohti kassahihnaa ja teet sahaavaa liikettä "tässä menee ostosten raja".
Itse et näe mitään. Silmäsi on puhkottu ja kapula perseessäsi.
Kun nyt saisit edes sen henkisen immenkalvosi puhki.
Kelaa homo rullatuolisi kaatopaikalle.
Naamasi pitäisi kopioida ja käyttää ehkäisyvälineenä sinä ruma pikkulintuja hyväksikäyttävä mäkkäripelle, kuse muuntajaan. Olet epäkesko, merkonomi, uskovainen ja partiolainen. Eunukki, kebabbi ja pulkannaru.
Mistä tiesit nuo kaikki? Osu ihan kohdalleen. Taidat olla viehättävä nainen.
hei, mulla jäi perse himaan lainaatko naamaasi?
Kerran poika heitti raa'an pihvin hihnalle missä oli lihakalvossa hintalappu kiinni. Otti bonuksetkin pihvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävintä kassajonokäytöstä on mielestäni se, että uuden kassan avautuessa viimeiset jonossa olevat ryntäävät vapaalle kassalle. En ymmärrä. Siinä on edessä liuta jonoon aiemmin tulleita ihmisiä. Noissa tilanteissa jäävät mummot ja papat auttamatta jalkoihin, jos he eivät osaa salamannopeasti reagoida uuden kassan avautumiseen.
Kyllä meillä päin ne mummot ja papat on niitä, ketkä singahtavat sieltä jonon perältä salaman lailla uudelle kassalle :D Jää nuoremmat jalkoihin...
Voi teitä Suomikorean asukkeja! Täällä kassajono katkeaa sievästi silloin, kun uusi kassa avataan ja väki siirtyy samassa järjestyksessä uudelle kassalle. Kukaan ei edes yritä etuilla. Ja usein, jos minulla on vaikkapa pari ostosta, edelläni oleva hymyilee ja viittaa menemään hänen eteensä kassajonossa.
Mutta tämä onkin vanha sivistysmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien kyselyssä 2016 yli sata tuhatta vastaajaa kertoi mielipiteensä kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Enemmistö vastaajista oli sitä mieltä, että jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. Tällä tavalla eri asiakkaiden ostokset eivät mene sekaisin ja aiheuta turhaa häslinkiä kassalla. Että nyt tuli tämäkin asia selvitettyä.
Olet tampio. Mitä sitten? Ei se kapula mitään auta. Kyllä sivistynyt ihminen osaa ilmaista muutenkin, mistä hänen ostoksensa hihnalla alkavat.
Joo voin nähdä sinut sieluni silmillä. Pingotat suutasi niin, että se on samassa asennossa kuin peräreikäsi, osoitat alaviistoon etusormella kohti kassahihnaa ja teet sahaavaa liikettä "tässä menee ostosten raja".
Naamasi pitäisi kopioida ja käyttää ehkäisyvälineenä sinä ruma pikkulintuja hyväksikäyttävä mäkkäripelle, kuse muuntajaan. Olet epäkesko, merkonomi, uskovainen ja partiolainen. Eunukki, kebabbi ja pulkannaru.
Karsinogeeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsinogeeni?
Sun tapauksessa pelkästään geenit. Pahoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan huikea ketju! Minäkin ujutan edellä olevan ostoksiin jotain extraa jos tampio ei ole osannut laittaa kapulaa. Eikä mulla yleensä kiire ole, hiljaa naureskellu kun ääliö huomaa pakatessaan että mitä vttua :D
Hauskaa on kun sut hakataan temppuilusi vuoksi.
Eipä ole nämä pulkannaruräkänokat uskaltaneet mitään sanoa vaikka varmaan ovat tajunneet kuka källin on tehnyt. Oppiipahan tavoille. Urpot.
Aikamoiset konstailijat ja asiattomat kirjoittajat on näköjään pilanneet tämän ketjun. Voiko niille laittaa kirjoituskiellon?
Vierailija kirjoitti:
Aikamoiset konstailijat ja asiattomat kirjoittajat on näköjään pilanneet tämän ketjun. Voiko niille laittaa kirjoituskiellon?
Eipä taida onnistua. Pitäisi sulkea koko sivusto tai pakottaa käyttämään tunnusta. Tosin tunnuksiakin voisi tehtailla lukemattomia...eli aika tekemätön paikka,
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan kun ei käytetä sensuroitavia sanoja. Ainoa keino saada ketju taas lentoon on kirjoittaa joku mielipiteitä herättävä kommentti eikä niinkään patsastella ketjun pilaamisesta. Kannattaa siis tehdä jotain rakentavaa eikä äimistellä. Ajattele vaikka jos jollain on sairauskohtaus niin älä nyt ihmettele, että eikö hyvänen aika kukaan tee mitään vaan tee itse jotain.
Voi herran pieksut näitä kapularaivoajia! Ylivoimaisesti eniten täällä valitettiin kapulan laittamisesta. Voiko se todella olla "omituisuus?" Sitähän täällä kysyttiin.
Miten ihmeessä voi olla niin kauheata, jos joku ei sitä laita siinä ennen tai jälkeen omien ostostensa? Onko suurikin vaiva laittaa se itse?
Minulla on ihan periaate, että laitan sen kapulan automaattisesti sekä ennen että jälkeen ostosteni, ellei joku muu ole sitä ennättänyt jo laittaa. Mitään ongelmaa ei ole. Yhtään se ei vie aikaa eikä vaivaa. Enkä pidä omituisena ihmistä, joka ei sitä ole laittanut. Syy voi olla mitä vaan, ja olkoon. Joku ei huomaa, joku ei muista, miten tahansa. Ihan sama. Ei mene mun päivä pilalle. Että ihan suunnitellaan, mitä jäynää tehdään ihmiselle, joka ei huomaa laittaa sitä kapulaa ostostensa jälkeen... voi taivas, ootteko te kaikki aikuisia ihmisiä ihan?
Kauppojen kassoilla näkee harvemmin mitään oikeita omituisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku puhui Lidlin uusista maksupäätteistä, jotka ovat jossain ei-kassatädin kohdalla. Ovatko ne siis ihan laarin perällä? En ole tainnut tällaista nähdäkään. Tampereellakin on uudempia ja vanhempia Lidlejä, mutta maksupääte on mielestäni ollut kaikissa ihan samassa kohdassa tai sitten ero on ollut mitätön.
Ne maksupäätteet ovat sellaisessa liikkuvassa varressa, jonka voi kääntää eteensä siellä ostoksiaan jo pakatessaan. Ei siis tarvitse odottaa kassalla maksamista ennen ostosten pakkaamista, jos ostokset matkaavat sinne taempaan kaukaloon, jonne et yllä. Kannattaa olla tarkkana, ettei kukaan kyttäile takana tunnuslukua, koska maksupäätteen suunta on käytävälle.
Here's Johnny! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Tuossa tilanteessa ajan itse kärrylläni toisen kärryn sivuun hohtoilmeelläni.
Itse menen tosi lähelle ja olen mukamas kuuntelemassa tosi uteliaana mistä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävintä kassajonokäytöstä on mielestäni se, että uuden kassan avautuessa viimeiset jonossa olevat ryntäävät vapaalle kassalle. En ymmärrä. Siinä on edessä liuta jonoon aiemmin tulleita ihmisiä. Noissa tilanteissa jäävät mummot ja papat auttamatta jalkoihin, jos he eivät osaa salamannopeasti reagoida uuden kassan avautumiseen.
Uusi jono, uusi järjestys. Paljon helpompaa.
jos vaikka avautuu 2 uutta kassaa samaan aikaan niin pitäiskö sitä jäädä arpomaan,
et kenellä sitä on etuajo-oikeus mihinki? Ei todellakaan. Varsinkaan kun läheskään kaikki
siinä edellisessä jonossa ei välttämättä edes reagoi mitenkään uusien kassojen avautumiseen.
Ellei avautuva kassa erikseen ohjaa tilannetta "otetaan edellisen jonon pää ensin jonojärjestyksessä"
niin nopeus järjestyksessä mennään tietysti uusille kassoille.
Yhellä oli käsi kyynerpäätä myöten persiissä, eikä se ollut edes sen oma.
No jos se kapulan paneminen siihen linjalle ei ole hankalaa tai vaikeata niin voihan se edellä olevakin sen panna. Miksi se pitäisi jättää takanatulijalle, jolle se on hankalampaa? Ei vain huvita tehdä toisten, välinpitämättömän wt-porukan puolesta töitä, ei vähäisimmässäkään määrin. Veroissa jo vedetään perässä sellaista määrää läskiä että voivat kyllä edes kapulan verran tehdä itse. Omien ostosteni perään tietenkin panen kapulan. En nääs ole roskaväkeä. Sama roskaväki rynnii jonon perältä uudelle avautuvalle kassalle. Huoh..
Juu samaa mieltä. Se kapula pannaan jälkeen ostosten, ei ennen. Kuinka tyhmiä ja tietämättömiä ihmiset voivat tällaisista perusasioista olla vielä 2010-luvulla. Tuskin osaavat perunoitakaan keittää oikein jos jo tällainen aiheuttaa käsitysvaikeuksia.
Näin on! Kapula ostosten jälkeen, siitä lähdetään!
Eilen eräs rouva latoi jäätävän kasan tavaraa hihnalle. Kun hihna lähti liikkumaan, yksi niistä 5 rahkapurkista jotka hän oli kasannut päällekkäin aivan hihnan reunaan, tipahti maahan. Nainen tuijotti minua silmiin 5 sekuntia, ilmeisesti anteeksipyyntöä odottaen. En sanonut mitään vaan annoin asiakkaan itse nostaa rikkoutuneen rahkansa ja ojentaa sen minulle kassan taakse.
Joskus pyytelin anteeksi vastaavia tapauksia ja otin syyt niskoilleni. Enää en jaksa olla pahoillani jos syy ei ole minun. Kumma kun jotkut ei tajua, että ei ole myyjän vika kun tavarat tippuu maahan kun ne kasaa keoksi.
Kerran olen törmännyt häiritsevään kassajonokäytökseen.
Minulla on pitkä pinna ja paljon ymmärrystä ihmisten erilaisille tavoille.
Takanani tuleva asiakas tunki aivan iholle kiinni ja ryhtyi lappamaan ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla oli vielä puolet omista ostoksista kärryssä ja laitoin niitä hihnalle niin nopeasti kuin ehdin.
Tuupin niitä hänen ostoksiaan taaksepäin että saan omani mahtumaan, mutta se ei estänyt tätä järjen riemuvoittoa jatkamasta ostostensa lappamista hihnalle.
Se oli todella outoa.
Osuiko kunnolla? Hienoa. Menehän kauppaan siitä. Saadaan sitä iltapalaa.