Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Keski ikäiset tai vanhemmat naiset v... saavat jonon jo yksinään aikaiseksi.Erittäin rasittavia tyyppejä sekä yhteiskunnalle että muille ihmisille.
Puolta pidempikin jono työikäisiä ja nuoria ihmisiä vetää nopeammin kuin jos jonossa on mummoja, papparaisia tai hönöjä. Tai naisia. Työikäisten miesten jonot vetää nopeimmin. Ei turhia nypitä ja vahdata. Huolehditaan omista asisoistaa ja siinä se.
M34
kyl sen tason näkee jos kokis ja vaaleet sämpylät sekä valmisruuat on perheen kärryn täyttäjät tai kellä tahansa. toinen se ett ei sitä hemmetin kapulaa osata laittaa ostostensa perään. se on sen homma eikä seuraavan. meinasi kerran maksaa minun ostokset edelline ja jouduin neuvomaan kirjoittamattomia sääntöjä. sitte nää pussin pohjalta kolikoita kaivelijat = IHAN SAMA LINJA_autossa. HITTOlainen menkää vikana te rahalla maksajat. tajuatteko!?=! koko homma etenee näin nopeiten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Silloin vain tyynen määrätietoisesti tartutaan tukkijan kärryihin ja työnnetään ne pois edestä.
Tästä tulikin mieleen hassu tapaus viime viikolta. Joku oli jättänyt kärrynsä käytävälle poikittain, ja minä siirsin niitä vähän sivuun, jotta pääsin omine kärryineni ohi. Kärryjen "omistaja" sitten hyökkäsi toisesta päästä käytävää minua kohta ja karjaisi vihaisena "HEI, MITÄ TEET!"
En tiedä, mitä hän oikein luuli minun ostoksilleen tekevän enkä jäänyt odottelemaan vihaista sepustusta.
Se varmaan luuli, että sä pöllit sen kärryistä maitopurkin omaan kärryysi :D. Ei herran jestas, mulle on käynyt samoin ja vasta kaupan ulkopuolella tajusin, että ihan hullu tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Hei sinä uli-uli ja kaikki muutkin vastaavat! Siirtykää käyttämään itsepalvelukassaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ärsyttävää jos joku unohtaa ottaa sen hintatarran banaaneihinsa ja lähtee hakemaan sitä toiselta puolen markettia ja jono seisoo. Tietty emme ole täydellisiä ja virheitä sattuu kaikille.
Minulle kävi noin muutama päivä sitten. Tuollaista ei ollut tapahtunut moneen vuoteen ja minua hävetti suunnattomasti! Se myyjä sanoi, että siinä lähellä semmonen puntari näitä tapauksia varten ja onneksi ei ollut ruuhka-aika ja takanani oli vain pari kolme asiakasta, kävin sitten äkkiä siinä puntarilla ja palasin naama häpeästä punaisena maksamaan.
Mä olen niin arkajalka, että jos mulla käy noin, sanon, etten tarvi niitä ja myyjä laittaa ne sivuun-> maksu nopeasti ja ulos.
Mä käyn melkein pelkästään Lidlissä kun se on ainoa lähikauppa. Joskus kaupungilla käydessä poikkean S- marketiin ja tuo unohdus käy helposti. Lidlissä kun ei tarvitse punnita.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävintä kassajonokäytöstä on mielestäni se, että uuden kassan avautuessa viimeiset jonossa olevat ryntäävät vapaalle kassalle. En ymmärrä. Siinä on edessä liuta jonoon aiemmin tulleita ihmisiä. Noissa tilanteissa jäävät mummot ja papat auttamatta jalkoihin, jos he eivät osaa salamannopeasti reagoida uuden kassan avautumiseen.
Kyllä meillä päin ne mummot ja papat on niitä, ketkä singahtavat sieltä jonon perältä salaman lailla uudelle kassalle :D Jää nuoremmat jalkoihin...
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kapula pannaan jälkeen. Ei tarvitse takanatulevan kurkotella sitä kapulaa omien kärryjensä ja sinun ostosröykkiösi yli. Eikä tarvitse jättää mitään välejä. Sitä varten nimenomaan ovat ne kapulat olemassa.
Eli kapula pannaan jälkeen. Kapula pannaan jälkeen. Mananamaat ovat sitten erikseen. Mitäpä me heistä?
Eikä laiteta. Kapulan laittaminen on homojen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien kyselyssä 2016 yli sata tuhatta vastaajaa kertoi mielipiteensä kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Enemmistö vastaajista oli sitä mieltä, että jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. Tällä tavalla eri asiakkaiden ostokset eivät mene sekaisin ja aiheuta turhaa häslinkiä kassalla. Että nyt tuli tämäkin asia selvitettyä.
Olet tampio. Mitä sitten? Ei se kapula mitään auta. Kyllä sivistynyt ihminen osaa ilmaista muutenkin, mistä hänen ostoksensa hihnalla alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien kyselyssä 2016 yli sata tuhatta vastaajaa kertoi mielipiteensä kapulan oikeaoppisesta käytöstä. Enemmistö vastaajista oli sitä mieltä, että jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. Tällä tavalla eri asiakkaiden ostokset eivät mene sekaisin ja aiheuta turhaa häslinkiä kassalla. Että nyt tuli tämäkin asia selvitettyä.
Olet tampio. Mitä sitten? Ei se kapula mitään auta. Kyllä sivistynyt ihminen osaa ilmaista muutenkin, mistä hänen ostoksensa hihnalla alkavat.
Joo voin nähdä sinut sieluni silmillä. Pingotat suutasi niin, että se on samassa asennossa kuin peräreikäsi, osoitat alaviistoon etusormella kohti kassahihnaa ja teet sahaavaa liikettä "tässä menee ostosten raja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten ärsyttää se, että kapulaa ei voi laittaa ostosten väliin. Olen siis kassalla töissä ja jotkut ei vaan osaa yksinkertasesti laittaa sitä kapulaa. Sitten kun olen jonkun asiakkaan ostoksia vedelly toisen ostoksiin mukaan ni sitten ihmetellään ja ollaan silleen ":OOOOOOO noi on mun ostoksia!!!! Laitoit vaa sen ton ostosten sekaan!!!!!!" No voi kyynel, oisit hemmetti laittanut sen kapulan väliin niin tiedän koska sun ostokset alkaa ja toisen loppuu. Ei ole iso työ laittaa sitä kapulaa.
Kapuloiden laittaminen on homojen hommaa.
Aivan huikea ketju! Minäkin ujutan edellä olevan ostoksiin jotain extraa jos tampio ei ole osannut laittaa kapulaa. Eikä mulla yleensä kiire ole, hiljaa naureskellu kun ääliö huomaa pakatessaan että mitä vttua :D
Hauskaa on kun sut hakataan temppuilusi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita kapulaa omien ostosteni perään. Laitan sen tarvittaessa ostosteni eteen. Palstamammat saa öyhöttää. Jos se on palstamammoille ongelma niin voi voi. Kyllä pitää ihmisen elämä olla tyhjää, kun kassajonokäytöksestä pitää päteä.
Tyypillinen itsekäs pässi. Ajattele itseään, ei muita. Tämähän on niin suomalaista juntturointia. Kapula tulee eteen koska ei haluta olla muille kohteliaita. Jos sen kapulan laittaisi taakse niin silloinhan sitä ajattelisi muita ihmisiä. Minä yleensä laitan sen kapulan ostosteni eteen ja taakse koska asioin suomalaisten junttien marketeissa mutta ajattelen muita ihmisiä.
Kerrohan nyt mitä helvettiä sillä on kohteliaisuuden kanssa tekemistä, laitetaanko kapula eteen vai taakse? Mitä ihmeen väliä sillä on, kunhan se - tarvittaessa - laitetaan. Miksi takana tuleva ei voi laittaa sitä kapulaa kun alkaa latomaan ostoksiaan siinä missä edessä olevakin?
AV-mammojen logiikka on joskus aivan käsittämätöntä. Kapulavaahtoajissa on varmaan kyse niistä mammoista, joiden päivän ehdoton kohokohta on se kassajono. Täysurpoja.
Kerron mielelläni. Jos jokainen asiakas laittaa kapulan merkiksi mihin hänen ostoksensa päättyy niin homma toimii kuten vetoketjuliikenne. Niin, sekään ei muuten toimi pässinpäiden maassa. (Kapulaa ei tarvitse laittaa jos takana ei ole ketään, kuten ei tarvitse antaa tilaa liittyä liikenteeseen jos ei ole tulossa autoa.) Jos tämä olisi vakiintunut tapa niin se sujuvoittaisi elämää kassahihnalla. Ja jos olet tulet kassalle missä ei ole muita jonossa niin kapulaa ei tarvitse laittaa ostosten eteen, ja todennäköisyys, että joku tulee sinun eteesi omien ostosten kanssa on pienempi kuin että joku tulee sinun taaksesi kassajonoon. Siksi.
Ja helppo päätellä kapulakäytöksestä, että tyyppi varmistaa etteivät hänen hänen hänen ostokset sekoitu edellä olijan ostoksiin = kapula eteen ja hoitakoon muut omat ostoksensa, ei ole minun murheeni. Itsekäs pässi. Ei yhtään ihmettele, ettet sinä tajua, olet tyypillinen pässi vailla tunneälykkyyttä, käytöstapoja ja logiikkaa.
Ei niitä kapuloita ole mikään pakko käyttää. Opettele pässi ihmisten tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo voin nähdä sinut sieluni silmillä. Pingotat suutasi niin, että se on samassa asennossa kuin peräreikäsi, osoitat alaviistoon etusormella kohti kassahihnaa ja teet sahaavaa liikettä "tässä menee ostosten raja".
Itse et näe mitään. Silmäsi on puhkottu ja kapula perseessäsi.
Kun nyt saisit edes sen henkisen immenkalvosi puhki.
Ollaan me suomalaiset omalaatuisia:D. Muistui mieleen Italian reissu, yli 20v sitten. Pienen kaupungin pienessä kaupassa ostoksilla minä, ujo kieltä osaamaton, olin ihan paniikissa kassalla. Pieni hihna oli sielläkin, mutta ei siellä kukaan mitään jonottanut. Kylän mammat vaan toi ostoksiaan siihen sikin sokin ja kälätti keskenään ja kädet viuhui ilmassa. Jollain kummallisella tavalla silti kaikki pakkasivat omia ostoksiaan sen sekasorron keskellä ja omat ostokseni sain kunnialla kassan läpi ja oikein rahastettuna. Se oli hengästyttävä ja pelottava kokemus mulle suunnilleen ekalla ulkomaan matkalla:D Ja siis kaikki naiset kyllä kälättivät minullekin leveästi hymyillen, mistään mitään en tajunnut, mutta hyvin se sujui noinkin näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelaa homo rullatuolisi kaatopaikalle.
Ihan ok meni tänään, kävin Lidlissä ja Prismassa. Edellinen laittoi kapulan, minä laitoin kapulan ostosteni jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamasi pitäisi kopioida ja käyttää ehkäisyvälineenä sinä ruma pikkulintuja hyväksikäyttävä mäkkäripelle, kuse muuntajaan. Olet epäkesko, merkonomi, uskovainen ja partiolainen. Eunukki, kebabbi ja pulkannaru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamasi pitäisi kopioida ja käyttää ehkäisyvälineenä sinä ruma pikkulintuja hyväksikäyttävä mäkkäripelle, kuse muuntajaan. Olet epäkesko, merkonomi, uskovainen ja partiolainen. Eunukki, kebabbi ja pulkannaru.
Mistä tiesit nuo kaikki? Osu ihan kohdalleen. Taidat olla viehättävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit nuo kaikki? Osu ihan kohdalleen. Taidat olla viehättävä nainen.
Kato kun osu ja upposi. Sittä sait, nokkonen.
Täällä joku puhui Lidlin uusista maksupäätteistä, jotka ovat jossain ei-kassatädin kohdalla. Ovatko ne siis ihan laarin perällä? En ole tainnut tällaista nähdäkään. Tampereellakin on uudempia ja vanhempia Lidlejä, mutta maksupääte on mielestäni ollut kaikissa ihan samassa kohdassa tai sitten ero on ollut mitätön.