Ihmisten omituisuudet kaupan kassajonossa.
Eilen viimeeksi oli edessäni nainen, joka oli jo saanut mätettyä ostoksensa hihnalle ja myös minä olin saanut noukittua kapulan hänen ostostensa ja minun parin pikkutuoteostoksen perään. Ja mitä tekee tämä edessäni oleva nainen? Odottelee kolmen metrin päässä kun häntä edellinen on maksamassa ostoksiaan, eikä liiku eteenpäin, että takanani oleva rouva olisi päässyt latomaan omat ostoksensa valmiiksi hihnalle. Edessäni seisoneella naisella eivät hälytyskellot soineet vaikka jouduin hieman tungettelevasti nappaamaan kapulan minun ostosteni perään, hihnalla oli jo yli metri tyhjää tilaa ja tämä vaan tapittaa eikä älyä liikkua eteenpäin, että muutkin pääsisivät mättämään kamansa hihnalle.
Mietin, että onko tuo akka ihan idiootti vai tekeekö hän tuon tahallaan... Oli kyllä lähellä jo, että minä introvertti mies meinasin kysyä, että miksi et liiku eteenpäin kuten normaalit ihmiset kaupassa. En sitten kuitenkaan saanut tuota ulostuloa tehtyä.
Kommentit (385)
Mä en pysty menee kassalle ollenkaan ellei mulla ole jo maksuvälineet valmiina kädessä. Ja ostan aina kananmunia.
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Lapsien riehuminen niissä jonoissa on kyllä piinaavaa... yhdellä miehellä olo 4 lasta joista yks karjui isän jaloissa kun ei saanut karkkia, loput juoksi kassoja edes takas niinkun kassojen läpi ja sitten siitä ihmisjoukon läpi takas ja isä ei sanonut mitään. Ei ole ensmänen kerta kun tällee on. Useimmin kyllä näkee niitä hyvin käyttäytyviä lapsia. Pysytään vierellä ja ollaan asiallisesti
Vierailija kirjoitti:
Joiltain puuttuu täysin tajunta siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Sen huomaa kaupoissa myös niistä, jotka linnoittautuvat käytäville kärryjensä kanssa siten, ettei ohi pääse. Ja vaikka joku tulisi siihen, ei siirry.
Tuossa tilanteessa ajan itse kärrylläni toisen kärryn sivuun hohtoilmeelläni.
Mikään ei ole inhottavampaa kuin hätäiliät. Tavaroita ei ehdi hihnan toisessa päässä pakata ja tuotteita hajoaa puristuksiin toisiaan vasten.
Se ihminen voi vain olla ajatuksissaan. Jospa avaisit ap suusi ja pyytäisit kauniisti väistämään. Harva haluaa tahallaan hankaloittaa tuntemattomien elämää.
Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole inhottavampaa kuin hätäiliät. Tavaroita ei ehdi hihnan toisessa päässä pakata ja tuotteita hajoaa puristuksiin toisiaan vasten.
Ja vttu oikeesti se kun toinen asiakas vie sun tilan siinä mihin laitat ne pussit ja alat laittamaan tavaroita. Voi ristus sentään että se saa naamani punaiseksi ja korvista liika höyryt ulos.
On paljon heitä, jotka iloisena seisoo ja kattoo, kun ostokset liukuvat hihnalla. Tämän jälkeen myyjä ilmoittaa hinnan ja sitten täysin yllättyneenä etsitään lompakkoa ensin laukusta, sitten taskuista. Tässä vaiheessa arvotaan, missä kaupassa ollaan ja vedetään se väärä etukortti koneesta. Sitten maksaessa unohtuu pinkoodi ja vedellään korttia ees taas koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää tää ettei voida sanoa ääneen vaan kyräillään. Aina toljotetaan hapan ilme naamalla.
Haluaisitko itse kuulla raivoa ja kiroilua.
Vierailija kirjoitti:
Silloin vain tyynen määrätietoisesti tartutaan tukkijan kärryihin ja työnnetään ne pois edestä.
Kuka sinne jonon perälle jaksaa katella
Ehkä edessäsi ollut asiakas halusi olla huomaavainen maksamassa olevaa asiakasta kohtaan. Minua ärsyttää jos joku tulee iholle kun näppäilen oman maksukorttini pin-koodia. Nykyään ei voi tietää kuka on varas ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Se ihminen voi vain olla ajatuksissaan. Jospa avaisit ap suusi ja pyytäisit kauniisti väistämään. Harva haluaa tahallaan hankaloittaa tuntemattomien elämää.
Kyseinen jumettaja oli jo noin 50-55 vuoden kypsässä iässä, joten kyllä luulisi olevan jo takaraivossa se kuinka kaupankassalla toimitaan. Itselleni muiden huomioon ottaminen kaupankassajonoissa on ollut itsestään selvää jo pikkupojasta asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin vain tyynen määrätietoisesti tartutaan tukkijan kärryihin ja työnnetään ne pois edestä.
Ja samoin jos joku tökkii kassajonossa kärryillä on ratkaisu tarttua kärryyn ja tyynesti työntää taaksepäin.
Täällä voidaan puhua jo kaupparaivosta. :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä edessäsi ollut asiakas halusi olla huomaavainen maksamassa olevaa asiakasta kohtaan. Minua ärsyttää jos joku tulee iholle kun näppäilen oman maksukorttini pin-koodia. Nykyään ei voi tietää kuka on varas ja kuka ei.
Vaikka hän olisi siirtynyt vain metrin eteenpäin, niin hänen edelläolevan pinkoodit ym. yksityisasiat eivät olisi olleet hänen näköpiirissään. Nainen huomasi kyllä, että hihnalla on reilusti tyhjää tilaa ja jonoa hänen takanaan. Palikat hänen päässään eivät kuitenkaan yhdistyneet ja hän vain jatkoi jumettamistaan muiden asiakkaiden harmiksi.
Ap
Se olin minä. Annoin kassalla olevalle tilaa. En tunge viereen, kun joku laittaa pinkoodinsa. Laitan kyllä kapulan heti kun olen tavarani latonut. Takana olivat ovat aina ehtineet latoa tavaransa kun minun tavaroita piipataan.
Itseäni ärsyttää kassalle samaan aikaan tunkijat. Ovat kuin kyttämässä pinkoodia ja pöllimässä korttia. Ei rosvoa erota ulkonäöstä tai iästä, vain epäilyttävästä käyttäytymisestä.
Ap, minua äryttää kaltaisesi PER-SEESEENTUNKIJAT kassajonossa.
Mikä hiton hinku teillä on tunkea niin liki hönkäilemään, että haistan stana mitä olette syöneet??
Olenkin keksinyt ratkaisun: kassajonossa seison aina ostoskärryni ETUPUOLELLA, jotta sinunlaisiisi pers-eeseentunkijoiden väliin jää ainakin se kärrynmitta. Lisäksi luonnollisesti pidän n. metrin välin edelleäniolevaan ja annan hänelle asiointirauhan.
t. introvertti nainen
"Jotta suomalaiset voisivat puhua enemmän"